Miksi pysäköit perheparkki-ruutuun vaikka sinulla ei ole perhettä?
Yleensä olet yksin oleva mies tai keski-iän ylittänyt pariskunta. Ihan vaan mielnkiinnosta.
Nm. Äiti kolmen turvaistuimessa/kaukalossa istuvan lapsen kanssa.
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te liikuntarajoitteiset ja huonojalkaiset, ne perhepaikat on silti perhepaikkoja. Käykää pienissä kaupoissa, jos on niin rankkaa muka. Jännä että sen automarketin jaksaa kävellä läpi muttei sitä parkkipaikkakävelyä?
Te pershedelmiänne maailmaan työntäneet käykää pikkukaupoissa ja kioskeilla jos on niin rankkaa muka ettei normaalilla paikalla lasta saa autoon tai kakaroita olla kasvatettu niin etteivät avaa autonovia suoraan viereistä autoa päin. Meidän viereisen Valintatalon pihalla on jatkuvasti alle 30 m päässä ovelta vapaata tilaa!
Kyllä se näyttää siltä että aivot on sen perseperunan kanssa synnytetty samaan aikaan ulos.
On varmasti rankkaa olla vanhempiensa perseperuna. Pahoittelen kohtaloasi! Kuulostaa siltä, että itsetuntosi on todella heikko ja siirrät omaa vähäpätöisyyden kokemuksiasi muihin ihmisiin. Muista, että voit aina parantua ja siitä, että sinua pahoinpideltiin ja hyväksikäytettiin lapsena ei ollut sinun vikasi. Voit eheytyä, kun päästät vihastasi irti!
Minua ei ole pahoinpidelty eikä hyväksikäytetty lapsena, varsin hyvän lapsuuden olen viettänyt ja kasvatuksen saanut ja siitä varmaan kiitos täyspäisille vanhemmilleni jotka eivät kokeneet lisääntymisensä olleen niin iso juttu että siihen pitäisi kaikkien muiden ihmisten sopeutua ja heitä palvoa. Hyvin myös 5 lapsinen perheemme pärjäsi kultaisella 90-luvulla automarketeissa ilman mitään perhepaikkoja, yrittäkää te nykyajan uusavuttomat päästä samaan! Kyllä on teidän nykynautojen elämä rankkaa kun autoakaan ei saa just oven eteen...
Kultaisella 90-luvulla autot oli myös pienempiä... Ihmekös jos pärjäsitte. Nykyään autot isompia ja ruudut edelleen samankokoisia.
Ja kuvittelet ettö meidän 7 henkinen perhe matkusti jollain pikkuautolla? Meillä oli kuule iso auto jo 90-luvulla.
90-luvulla tila-autoissa oli useimmiten liukuovet. Renaultissa taisi olla ihan normaalit ovet. Liukuovet helpottavat kun saa koko oven auki ilman, että vie sivusuunnassa yhtään tilaa.
Ei ajettu millään rellulla eikä ollut liukuovet. Ei tullut mieleen että kai olisin ehkä ymmärtänyt että liukuovien avaaminen on vähän eri asia kuin normaalien ovien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos joskus ajattelisitte asioita muiden näkökulmasta. Kuvitelkaa itsenne tilanteeseen, jossa kannat raskaita kauppakasseja ja samaan aikaan kaksi-kolme pientä lastasi kävelevät parkkialueella ja mitä pienempi lapsi, sen vaikeampaa autoilijan on tätä nähdä. Jos sellainen taaperoikäinen keksii jotain mielenkiintoista ja lähtee juoksemaan auton alle ja itselläsi on edelleen ne kassit siinä ja pari muuta lasta vahdittavana että osaavat varoa autoja niin ihan oikeesti, kaikille helpompaa ja turvallisempaa kun se perheparkki löytyy heti siitä oven vierestä. Minusta tällaisten itsekkäiden ihmisten tulisi kokeilla tehdä edes YKSI kauppareissu pienten lasten kanssa ja sen jälkeen tulla purkamaan tuntojaan. Tietäisittepä sitten, millaista se on kun joudut kävelemään kassien,vaahtosammuttimen kokoisten lasten kanssa pitkän matkan parkki-alueen läpi, koska joku yksinäinen Audi-mies on varannut perhepaikan viikonlopun kaljaostoksilleen.
Ai sä oot löytäny automarketin jossa kasseja ei saa tuotua autolle ostoskärryissä, missä tää mesta sijaitsee? Ihan tiedoksi sullekin että ei tartte olla omia lapsia ymmärtääkseen ettö lapset voi myös kasvattaa niin että niistä kärryistä pidetään kiinni eikä juosta pitkin parkkipaikkoja. Oon 5 siskonlapsen kummi ja hoitanut niitä 17-vuotiaasta asti, yksikään ei ole vielä jäänyt auton/bussin/ratikan/muunkaan liikennevälineen alle vaikken ole heitä koko ajan sylissä kantanut tai kädestä pitänyt. Ymmärrän että arki on varmaan raskasta vapaan kasvatuksen faneilla jotka antaa lasten juosta missä sun sattuu.
17-vuotias ei varmaan enää ryntäilekään. Ihan 17-vuotiaasta asti hoitanut heitä? Sittenhän et tiedä pienten lasten kanssa elämisestä mitään jos vaan teinejäoot hoitanut.
Saako muuten kysyä, miksi sinulla ei ole lapsia? Ensimmäisenä tuli mieleen, että yksikään mies ei noin vittumaista akkaa katsoisi, saati uskaltaisi lisääntyä.
Etkö sä osaa lukea? Olen itse siitä lähtien kun olen ollut 17-vuotias tähän päivään kun olen 29-vuotias hoitanut siskojeni lapsia paljon ja yksin aivan siitä asti kun ovat olleet vauvoja. En nyt luota että osaat laskea sene nempää kun lukeminen on heikkoa eli ihan 1kk-12 vuotiaita ovat nämä hoitamani lapset olleet.
Mulla ei ole tällä hetkellä vielä halua hankkia lapsia, eikä ole miehellänikään. Me nautitaan matkustelusta ja meillä on molemmilla urat. On mulla tässä vielä aikaa lisääntyä, että älä huoli. Ja hei, kannattaa päivittää itsensä 2000-luvulle jossa naisen arvoa ei mitata siinä onko naimisissa ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi suurin osa ihmisistä kuitenkin on normaalilla älyllä varustettuja, ja osaavat toimia yhteiskunnan hyväksi ja mukana myös ilman lakia.
Ehkä ne perhepaikat tosiaan on ihan hyvä valinta näille aivokääpiöille. Me normaalit ihmiset pääsemme nopeammin eroon kun he pääsevät äkkiä kaupan ovesta autoon, ja riski ajaa tuollaisen älynjättiläisen päälle pienenee.
Toki mä jollain tasolla myös ymmärrän. Ei lapseton ihminen osaa asettua lapsellisen ihmisen asemaan, oli tilanne mikä hyvänsä. Melkein toivon heille kaikille viittä, etenkin kauppareissuilla, kiukkuilevaa lasta, joiden kanssa saa taiteilla parkkiksen perimmäisestä nurkasta kauppaan ja takaisin, mutta noin hirveän itsekkäiden ja inhottavien ihmisten ei missään nimessä pidäkään lisääntyä..
Ei myöskään ihmisen joka tekee 5 lasta vaikka ei ole saanut ensimmäistäkään kasvatettua niin että parkkipaikoilla ei avata ovia eikä kaupassa riehuta tai kiukutella.
Kun ketjun aiheena on koiranpurema, sinä tulet kertomaan ampiaisenpistosta, niinkö?
Kun kirjoittaja toivoo että ihmiset joutuivat kokemaan 5 kiukuttelevan ja riehuvan lapsen kanssa tehdyn kauppakäynnin ja ettei näin hirveän itsekkäiden ihmisten tulisi lisääntyä ja toinen sitten kertoo että myöskään sellaisten ihmisten ei tulisi lisääntyä jotka poksauttelevat maailmaan lisää kiukuttelevia ja rääkyviä kakaroita ilman että ensimmäistäkään on kasvatettu niin sinä tulet tänne selittämään koiranpuremasta ja ampiaisenpistoista? Todella nokkela olet, haluatko diplomin?
Ajan perheparkkiin, koska ruutu on tyhjä, sitä ei ole tarvinnut kukaan.
Samalla tavalla menen ottamaan kakkua ja pullaa, jos näyttää siltä, että kukaan muu ei niin tee. Istun linja-autossa tyhjälle istuimelle, vaikka siihen etupenkkiin saattaa joskus haluta joku herkästi pahoinvoiva. Otan lukusalissa lehden, jota kukaan muu ei lue (vaikka se lehti olisi Aku Ankka). Lainaan kirjastosta kirjan, jota kukaan muu ei ole sillä hetkellä halunnut lainata.
Vierailija kirjoitti:
Ajan perheparkkiin, koska ruutu on tyhjä, sitä ei ole tarvinnut kukaan.
Samalla tavalla menen ottamaan kakkua ja pullaa, jos näyttää siltä, että kukaan muu ei niin tee. Istun linja-autossa tyhjälle istuimelle, vaikka siihen etupenkkiin saattaa joskus haluta joku herkästi pahoinvoiva. Otan lukusalissa lehden, jota kukaan muu ei lue (vaikka se lehti olisi Aku Ankka). Lainaan kirjastosta kirjan, jota kukaan muu ei ole sillä hetkellä halunnut lainata.
Sinäkö aina varaat ne bussin invapaikat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi suurin osa ihmisistä kuitenkin on normaalilla älyllä varustettuja, ja osaavat toimia yhteiskunnan hyväksi ja mukana myös ilman lakia.
Ehkä ne perhepaikat tosiaan on ihan hyvä valinta näille aivokääpiöille. Me normaalit ihmiset pääsemme nopeammin eroon kun he pääsevät äkkiä kaupan ovesta autoon, ja riski ajaa tuollaisen älynjättiläisen päälle pienenee.
Toki mä jollain tasolla myös ymmärrän. Ei lapseton ihminen osaa asettua lapsellisen ihmisen asemaan, oli tilanne mikä hyvänsä. Melkein toivon heille kaikille viittä, etenkin kauppareissuilla, kiukkuilevaa lasta, joiden kanssa saa taiteilla parkkiksen perimmäisestä nurkasta kauppaan ja takaisin, mutta noin hirveän itsekkäiden ja inhottavien ihmisten ei missään nimessä pidäkään lisääntyä..
Ei myöskään ihmisen joka tekee 5 lasta vaikka ei ole saanut ensimmäistäkään kasvatettua niin että parkkipaikoilla ei avata ovia eikä kaupassa riehuta tai kiukutella.
Kun ketjun aiheena on koiranpurema, sinä tulet kertomaan ampiaisenpistosta, niinkö?
Kun kirjoittaja toivoo että ihmiset joutuivat kokemaan 5 kiukuttelevan ja riehuvan lapsen kanssa tehdyn kauppakäynnin ja ettei näin hirveän itsekkäiden ihmisten tulisi lisääntyä ja toinen sitten kertoo että myöskään sellaisten ihmisten ei tulisi lisääntyä jotka poksauttelevat maailmaan lisää kiukuttelevia ja rääkyviä kakaroita ilman että ensimmäistäkään on kasvatettu niin sinä tulet tänne selittämään koiranpuremasta ja ampiaisenpistoista? Todella nokkela olet, haluatko diplomin?
Pointti se taisi mennä sultakin ohi. Mutta ei hätää, aja vain perhepaikalle, sunlaisille ihmisille se onkin vallan passeli paikka 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te liikuntarajoitteiset ja huonojalkaiset, ne perhepaikat on silti perhepaikkoja. Käykää pienissä kaupoissa, jos on niin rankkaa muka. Jännä että sen automarketin jaksaa kävellä läpi muttei sitä parkkipaikkakävelyä?
Te pershedelmiänne maailmaan työntäneet käykää pikkukaupoissa ja kioskeilla jos on niin rankkaa muka ettei normaalilla paikalla lasta saa autoon tai kakaroita olla kasvatettu niin etteivät avaa autonovia suoraan viereistä autoa päin. Meidän viereisen Valintatalon pihalla on jatkuvasti alle 30 m päässä ovelta vapaata tilaa!
Kyllä se näyttää siltä että aivot on sen perseperunan kanssa synnytetty samaan aikaan ulos.
On varmasti rankkaa olla vanhempiensa perseperuna. Pahoittelen kohtaloasi! Kuulostaa siltä, että itsetuntosi on todella heikko ja siirrät omaa vähäpätöisyyden kokemuksiasi muihin ihmisiin. Muista, että voit aina parantua ja siitä, että sinua pahoinpideltiin ja hyväksikäytettiin lapsena ei ollut sinun vikasi. Voit eheytyä, kun päästät vihastasi irti!
Minua ei ole pahoinpidelty eikä hyväksikäytetty lapsena, varsin hyvän lapsuuden olen viettänyt ja kasvatuksen saanut ja siitä varmaan kiitos täyspäisille vanhemmilleni jotka eivät kokeneet lisääntymisensä olleen niin iso juttu että siihen pitäisi kaikkien muiden ihmisten sopeutua ja heitä palvoa. Hyvin myös 5 lapsinen perheemme pärjäsi kultaisella 90-luvulla automarketeissa ilman mitään perhepaikkoja, yrittäkää te nykyajan uusavuttomat päästä samaan! Kyllä on teidän nykynautojen elämä rankkaa kun autoakaan ei saa just oven eteen...
Kultaisella 90-luvulla autot oli myös pienempiä... Ihmekös jos pärjäsitte. Nykyään autot isompia ja ruudut edelleen samankokoisia.
Ja kuvittelet ettö meidän 7 henkinen perhe matkusti jollain pikkuautolla? Meillä oli kuule iso auto jo 90-luvulla.
90-luvulla tila-autoissa oli useimmiten liukuovet. Renaultissa taisi olla ihan normaalit ovet. Liukuovet helpottavat kun saa koko oven auki ilman, että vie sivusuunnassa yhtään tilaa.
Ei ajettu millään rellulla eikä ollut liukuovet. Ei tullut mieleen että kai olisin ehkä ymmärtänyt että liukuovien avaaminen on vähän eri asia kuin normaalien ovien?
Niin, siksi laitoinkin, että useimmiten niissä oli liukuovet. En väittänyt, että kaikissa olisi. Mainitsin jopa yhden merkin jossa liukuovia ei ole.
Tule 2000-luvulle ap!
Perhemuotoja on nykyään monenlaisia, eikä perinteinen ydinperhe ole enää ainoa oikea perhe.
Minä ja eräässä toisessa maassa asuva kirjeenvaihtokaverini olemme ihan yhtä oikea perhe kuin sinunkin perheesi, vaikka emme ole koskaan toisiamme fyysisesti tavanneetkaan. Kyllä minulla on sama oikeus pysäköidä perhepaikoille kuin kaikilla muillakin.
Minä taas en juuri koskaan hyödynnä näitä kyseisiä parkkiruutuja vaikka lapsia onkin viisi. Mulle on myöskin aivan yhdentekevää kuka niissä tönöttää. Ei kerrassaan mitään ongelmaa kulkea parkkipaikan halki lasten ja ostosten kanssa. Mutta minä olenkin outo..
Joo ei ole enää kavereita, puolisoa, naapureita, eläimiä.... kaikki ollaan vaan yhtä perhettä. Haluan olla yksisarvinen, joten olen sellainen ja te muut vaan idiootteja jos ette näe minua yksisarvisena.
Elämä on yks vitun benettonin mainos.
Ne rääkyvät ja kaikkea hiplaavat ja rikkovat ja sotkevat kakarat nyt pitäis ensinkin jättää kotiin eikä tuoda kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne rääkyvät ja kaikkea hiplaavat ja rikkovat ja sotkevat kakarat nyt pitäis ensinkin jättää kotiin eikä tuoda kauppaan.
Ihanko itse keksit näin nokkelan kommentin?
Kyllä joo kannattaa pitää ne lapset poissa ihmisten ilmoilta kunnes täyttävät 18. Sitten ovat kaikkien ilona ja osaavat varmasti luonnostaan käyttäytyä kaupoissa ja ravintoloissa hyvin. Niin sitä saadaan laatuyksilöitä veroja maksamaan ja vanhuksista huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:17"]
Perheparkkiruudut tai perheruudut on tarkoitettu lapsiperheille. Niissä on mun mielestä kuvakin missä 2 isoa tikku-ukkoa ja 2 pientä. Ellei teillä ole kääpiöitä takapenkillä ja erehdytte kyltistä, älkää laittako autoanne siihen.
1. Ruutu on levennetty ja tarkoitettu siksi lapsiperheille, KOSKA kun lapset tulevat autosta, niin ovet yleensä työnnetään kokonaan auki. MUTTA koska ruutu on isompi, ei teidän rs octavioihin ja audeihin tule klommoja/naarmuja.
2. Kun tullaan kaupasta ja laitetaan lapsi sitteriin/turvaistuimeen niin siinäkin tapauksessa on pakko melkein avata ovi kokonaan auki. Taas audit vaarassa.
Mutta joo, parkkeeratkaa vaan niille perheruuduille. Sitten joku kaunis päivä kun se onkin varattu, kun joku BMW mies on siihen ajanut, joudutte ajamaan normiruutuun. Ja kuinka ollakaan, lapsiperhe auto ajaa viereen ja ovet auki.. KLONKS.
+ ne on ovien vieressä, koska lapset ei yleensä jaksa kävellä tai sitten ne saa helpommin ja nopeemmin laitettua ostoskärryihin istumaan, eikä ne juoksentele ympäri parkkialuetta :)
Mutta huomaa: perheparkkiruutua ei ole tarkoitettu äidille + lapsille, koska siihen saa jättää auton vain silloin, jos mukana on 2 aikuista ja 2 lasta (niinhän siinä kyltissä erittäin selkeästi ohjeistetaan!)
Siksipä mä ajan aina autoni parkkipaikan laidalle, kun meillä on enemmän ku kaksi lasta. Oikeasti siellä on väljää ja saan pysäköityä ison autoni kunnolla. Meillä lapset on puheohjautuvia ja liikuntakykyisiä, ni jaksetaan hyvin kävellä koko porukalla sinne kauppaan ja vielä poiskin, vaikkei pysäköidä perheparkkiin.
Olisi kiva nähdä miten nämä "meidän lapset ainakin osaavat kulkea juoksematta auton alle" jne ihmiset, että kuinka pärjäisivät kuuron uhmaikäisen kanssa. Milläpä sanot, että anna käsi kun toinen ei kuule ja ikää niin vähän, että ei ymmärrä, mutta ikää sen verran, että haluaa tehdä itse? Millä estät juoksemisen auton alle kun tarvitsee kaksi kättä viittomisiin ja toisella kädellä joko työnnät kärryä tai kannat kasseja..
Meilläkin on eri ammattilaisia ohjaamassa kuinka tukea lasta oppimaan viittomaan ja harjoittelemme myös ihan käytännössä ohjaajan kanssa miten kaupasta selvitään (esimerkiksi, toki muitakin harjoitteita on). Nämä supermegamahtavat "ei meidän lapset kolhi muiden autoja" ovat siunattuja terveillä ja "normaaleilla" lapsilla. Kannattaisi joskus miettiä ennen kuin alkaa huutelee kuinka hyvin itse osaa kasvattaa, että kaikkien lapset eivät ole samanlaisia kuin omat tai että aina se ei ole vanhemmasta kiinni.
Tiedän myös tapauksen, jossa lapsi ei yksinkertaisesti tunnista voimiansa vaan juurikin tempaisee auton oven täysiä auki/kiinni, esimerkiksi.
Erityislapset ovat meille yhtä siunattuja ja rakkaita kuin teidän "ei meidän lapset" tyyppien lapset ovat teille. Meidän arkemme ei ole samanlaista kuin teidän ja esimerkiksi uhmaikäisen erityislapsen kanssa lapsiperhepaikalle parkkeeraaminen on suuri apu.
Lähden kuuron lapseni sekä muiden lasteni kanssa kauppaan, toivon, että saan lapsiperheille tarkoitetun paikan helpottamaan reissua.
Te kommentoijat ette ilmeisesti tajua, että ne perheparkit ovat _kauppiaan_ tarjoama helpotus ja etu lasten kanssa asioiville. Siinä on rattaiden ja lasten kuva, tuskin kovin moniselitteistä millaiselle perheelle ne ovat tarkoitettuja (vastaus: lapsiperheille). Kyse on ensinnäkin lasten turvallisuudesta, varmastikaan monikaan kauppias ei halua kauppansa parkkipaikalla pikkulasten jäävän auton alle. Ja faktahan on, että lapsiperheet ovat kaupoille mieluisimpia asiakkaita täysien ostoskärryjen kera. Luultavasti siis kauppias on se joka pyörittelee silmiään, jos näkee kaikkien hapannaamojen kurvaavan nokka pystyssä yksin perheparkkiin.
Kaikenlaisilla selityksillä sitä varmasti luo itselleen hyvän syyn ajaa mihin tahtoo, kuten että äidit ja lapset ovat läskejä ja sietääkin kävellä kauempaa, huhhuh :D Selkeästi siis itse olette laiskoja ja kateellisia hiekkagenitaaleja.
naani kirjoitti:
Te kommentoijat ette ilmeisesti tajua, että ne perheparkit ovat _kauppiaan_ tarjoama helpotus ja etu lasten kanssa asioiville. Siinä on rattaiden ja lasten kuva, tuskin kovin moniselitteistä millaiselle perheelle ne ovat tarkoitettuja (vastaus: lapsiperheille). Kyse on ensinnäkin lasten turvallisuudesta, varmastikaan monikaan kauppias ei halua kauppansa parkkipaikalla pikkulasten jäävän auton alle. Ja faktahan on, että lapsiperheet ovat kaupoille mieluisimpia asiakkaita täysien ostoskärryjen kera. Luultavasti siis kauppias on se joka pyörittelee silmiään, jos näkee kaikkien hapannaamojen kurvaavan nokka pystyssä yksin perheparkkiin.
Kaikenlaisilla selityksillä sitä varmasti luo itselleen hyvän syyn ajaa mihin tahtoo, kuten että äidit ja lapset ovat läskejä ja sietääkin kävellä kauempaa, huhhuh :D Selkeästi siis itse olette laiskoja ja kateellisia hiekkagenitaaleja.
Jos kauppias olisi viisas niin maalauttaisi kaikki ruudut leveämmäksi. Eihän ne parkkialueet juuri koskaan ole edes 50% täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Typerää, että Suomessa missä on maata enemmän kuin tarpeeksi, ei tehdä tarpeeksi suuria parkkiruutuja koko parkkipaikan alalle, vaan niitä on vain muutama joihin pannaan inva ja perheparkkimerkit. Loput ruudut on edelleen 50-luvun ladojen ja trabantin kokoisille autoille tarkoitettu.
Vastaus kysymykseen: Ajan siihen koska laki ei kiellä ajamasta.
Ne kaukaisimmat ruudut ovat tyhjillään ja niissä mahtuisi avaamaan oven sepposen selälleen. Ai niin olet laiska.
naani kirjoitti:
On kyllä todella eriarvoistavaa lähteä arvottamaan että jitkin perheet olisivat jotenkin parempia kuin toiset. Myös minä ja kilpikonnani olemme perhe, kyllä meille kuuluu sama ihmisarvo kuin lapsiperheillekin!
Mä en kehtais jättää autoo perheparkkiin, koska en halua vaikuttaa lukutaidottomalta idiootilta.