Onko luomuruoka huijausta?
Niin, eli kommentteja puolesta ja vastaan! Te jotka syötte luomua, miksi ja mikä on saanut teidät vakuuttuneeksi että se on parempi vaihtoehto? Te jotka ette syö luomua tai jopa vastustatte sitä, miksi?
Itse olen vuosien ajan syönyt luomuruokaa ja monet kyseenalaistavat tämän tapani. Sanovat että luomu on vain kamalaa rahastusta. Olenko tapojeni kanssa nyt ihan väärässä
Kommentit (149)
Ylen uutisissa kerrottiin , että euroseteleitä ollaan uudistamassa ja , että millainen uusien setelien ulkonäkö voisi näyttää . Niin , kun tämä luomu on EU : n yhteinen hanke , luomumerkki voisi olla seteleissä , varsinkin kaikkein suurimmista seteleissä koska luomu on kallis ja siihen riittää vain isoimmat setelit . YLE ja muu luomuväki varmasti tukisi tätä , että luomumerkki vaan seteleihin , muistutus kansalle , seteli on tehty luomun ostoa varten
Lidlin mainoslehtinen ja xxl tuotteet , enemmän vähemmällä . Luomussa voisi sanoa , että vähemmän enemmällä rahalla , laatua ja määrää
Elintarvike mainokset pursuaa mitä hullunkurisimpia väitteitä , kuten tämä tuote tehdään menetelmällä joka on ollut käytössä vaikkapa vuodesta 1879 , ja se on hyväksi havaittu . Yhtä hyvin hammashoitoa voisi mainostaa , että , käytämme edelleen samaa menetelmää , joka on ollut käytössä jo 100 vuotta ja se on laadukkaan hoidon tae .
Luomua käyttävät tuomitsevat yhä useamman ihmisen nälkäkuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:13"]
No, sokkotesteillä on todettu, että luomu tosiaan maistuu samalle kuin ei-luomu. Tuotantotapa sen sijaan on maun kannalta merkityksellisempää (mihin vuodenaikaan on tuotettu, keinovalolla vai auringossa, kuinka paljon kasvilla on tilaa, millä lannoitettu jne.) ja luomuhan on usein kasvatettu myös muuten luonnonmukaisemmin kuin vain jättämällä keinotekoiset torjunta-aineet pois. Luomu ei tarkoita sitä, ettei mitään torjunta-aineita käytetä.Paras syy tukea luomua on eläinten olojen parantaminen.
Sokkotestit ovat antaneet joo tällaisen tuloksen jollain otoksella liittyen joihinkin ruokiin. Minä taas vannon, että jos minulle laitetaan kymmentä erimerkkistä tehoporkkanaa rinnakkain kymmenen eri luomutuottajan porkkanan kanssa, erotan kummat ovat luomua. Meillä kotona lapset valittavat heti, jos olen välillä ostanut tavallista kurkkua kun ovat tottuneet syömään luomukurkkua. Enkä siis ole kertonut, että tällä kertaa on tavallista tehokurkkua. Että kyllä jotain makueroja on, mutta ei toki kaikessa. Pahimmat ja mauttomimmat tomaatit ja porkkanat ovat tosiaan tehotuotettuja. On väri ja ulkonäkö, muttei mitään makua. En väitä, etteikö myös tehotuottamalla saisi maukasta, mutta jostain syystä todennäköisyydet menee luomun suuntaan.
Meilläkin lapset erottaa, esimerkiksi luomubroileri on iham eri sarjassa kuin tehotuotetut. Ostan maidon ja munat aina luomuna, koska haluan tukea eläinten parempaa kohtelua.
Mun nuoruudessa kaikki oli luomua.
Nykyään kaiken maailman konsteilla yritetään tuottaa enemmän ja se pilaa tuotteita.
CM - kauppiaat on näköjään aloittaneet voimallisen luomumainonnan
Vierailija kirjoitti:
Luomutuotannolla vältetään maan viljelysmään köyhtymistä = vähemmän ruokaa mutta ruokaa jatkossakin.
Oho täytyy opetella kirjottamaan :D
Taas on syytä muistaa , mitä Jussi Tammisola on sanonut , että luomu on huonompaa ruokaa yhä kalliimmalla hinnalla ja tämä pitää yhä paikkaansa yhä vaan vahvemmin
Kemian pelko on humpuukin alku .
Vierestä seuranneena tiedän tarkkaan mitä se teidän "luomu" on. Uskoo ken tahtoo siihen myrkyttömyyteenkin.
Onkohan mikään niin pyhää kuin luomu ? . Katsoipa mitä TV kanavaa , kuntelipa mitä radiokanavaa , lukipa mitä tahansa lehteä. Missään ei koskaan minkäänlaista kritiikkiä , jokainen suhtautuu siihen positivisesti .Se vaan jaksaa ihmetyttää , miten täydellisesti kritiikki on onnistuttu suodattamaan pois . Turha on odottaa , että YLE järjestäisi väittelyohjelman tiede vastaan luomu
Eikö ketään häiritse , että YLE verottaa kansaa ja verorahoilla se hankkii luomumyönteisiä ohjemia ? . Meille luomun vastustajille tuo Ylen tyyli ottaa päähän joka päivä
Tämä , kun tuotteissa vedotaan luonnolisuuten terveellisyyden ja turvallisuuden takeena on asia , joka kaikista eniten herättää epäilyksiä .
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Luomutuotannolla vältetään maan viljelysmään köyhtymistä = vähemmän ruokaa mutta ruokaa jatkossakin.
Sotket biodynaamisen ja luomun keskenään.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:13"]
No, sokkotesteillä on todettu, että luomu tosiaan maistuu samalle kuin ei-luomu. Tuotantotapa sen sijaan on maun kannalta merkityksellisempää (mihin vuodenaikaan on tuotettu, keinovalolla vai auringossa, kuinka paljon kasvilla on tilaa, millä lannoitettu jne.) ja luomuhan on usein kasvatettu myös muuten luonnonmukaisemmin kuin vain jättämällä keinotekoiset torjunta-aineet pois. Luomu ei tarkoita sitä, ettei mitään torjunta-aineita käytetä.Paras syy tukea luomua on eläinten olojen parantaminen.
Sokkotestit ovat antaneet joo tällaisen tuloksen jollain otoksella liittyen joihinkin ruokiin. Minä taas vannon, että jos minulle laitetaan kymmentä erimerkkistä tehoporkkanaa rinnakkain kymmenen eri luomutuottajan porkkanan kanssa, erotan kummat ovat luomua. Meillä kotona lapset valittavat heti, jos olen välillä ostanut tavallista
Siis tuet luomutuotantoa, jossa eläinten lääkitsemistä pitää välttää? No joo, meillä jokaisella on omat uskomuksemme.
Luomu romahduttaa sadot , laadun ja elintarviketurvallisuuden ja kaiken kukkuraksi siitä pitäisi vielä lisähintaa maksaa . Ei tule kuuloonkaan , älä mene ostamaan luomua ja näin tukemaan tuon humpuukin leviämistä
Glyfosaatin käyttö saa 10 vuotta jatkoaikaa ja se on hienoa , voitto tieteelle . Mielenkiintoista on seurata miten esim YLE tähän reagoi , varmaan aloittaa valtavan pelotteluohjelmien tulvan .
Kumpiakohan oli enemmän. Kirjoitus- vai asiaveirheitä?