Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko luomuruoka huijausta?

Vierailija
16.06.2014 |

Niin, eli kommentteja puolesta ja vastaan! Te jotka syötte luomua, miksi ja mikä on saanut teidät vakuuttuneeksi että se on parempi vaihtoehto? Te jotka ette syö luomua tai jopa vastustatte sitä, miksi?

 

Itse olen vuosien ajan syönyt luomuruokaa ja monet kyseenalaistavat tämän tapani. Sanovat että luomu on vain kamalaa rahastusta. Olenko tapojeni kanssa nyt ihan väärässä

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan hyviäkin ruokia.Mutta tälle jäi huono fiilis jostain.Maistu ....lle.Jätin.luomut siihen.Kallistakin.Ennen kaikki luomuu.

Vierailija
142/163 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huijausta, sen huomaa jo mausta.

Kissan tuntee mausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin luomukasvikset maistuvat aivan samalle, enkä muutenkaan ymmärrä mitä väliä jollain torjunta-aineiden käytöllä on. Luomulihassa on se hyvä puoli että eläintä on pidetty hyvissä oloissa.

EU-standardien mukaan luomukarjaa pitää hoitaa etusijassa homeopaattisin menetelmin. Eli toisin sanoen jättää hoitamatta, sillä homeopaattiset "lääkkeet" ovat kirjaimellisesti puhdasta vettä.

Vierailija
144/163 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöjärjestöt levittää aiheetonta pelkoa ja vie nuorilta uskon tulevaisuuteen 

Vierailija
145/163 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Ainakin kaikki luomutuotteet on yleensä huonompia. Esim. luomukananmunat.

En juuri siitä syystä osta mitään luomua.

Vierailija
146/163 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisen lapsen kanssa huomasi luomun eron. Eli joissain tuotteissa oireet aiheutti muu kuin se ruoka-aine. Maussa on eroa. Toisissa hyvä ja esim luomukurkku on liian väkevä. Itse kannatan sitä,, koska joku viitsisi sitä tuottaa. Maailman laajuisesti luomutuotanto pelkästään ei riittäisi kaikkien ruokiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/163 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuväki koettaa kaikin keinoin mustamaalata tuotteita jotka ovat hinta / laatusuhteeltaan erinomaisia , kuten esim rypsiöljy . Koettavat keksiä muka jotain vaaroja niistä , että luomun järjetön hinta olisi perusteltua maksaa 

Vierailija
148/163 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan maatalous jämähti 1800 luvulle ja päättäjät nukkuu Ruususen unta  . Herätys ! , Ollaan 2000 luvulla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/163 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia se vaan aina on kummastuttanut , eli jos jossain teknologian alalla , olipa se sitten ruuantuotanto , rokotteita tai mitä tahansa joka on kehityksen mukanaan tuomaa sattuu pienikin virhe , niin joka media etusivuillaan siitä kertoo , mutta sitten näitä humpuuki asioita uskontoja , luomua , luontaistuotteita sattuu jotain ikävää ja niissähän sitä vasta sattuukin , asia salataan koska pelätään ,, että myynti laskee jos asiat tuodaan esille 946

Vierailija
150/163 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöjärjestöt liioittelevat rajusti sukupuuttoaaltoa  , liioittelevat glyfosaatin haittoja ja vähättelevät niiden etuja. Luonnon tila ei ole niin huono kuin he välttää. Muovien haittoja myös liioitellaan rajusti ja niiden etuja vähätellään. En kyllä ikinä antaisi senttiäkään WWF : lle. greenpeacelle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/163 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen sana on yleisimpiä sanoja elintarvike , lisäravinne ja vaikkapa kosmetiikka mainonnassa. Se on aika harhaanjohtavaa, luonnollisuus ei ole turvallisuudesta, terveellisyydestä ja jos näin olisi, niin luonnossa ei pitäisi olla silloin mitään myrkyllistä. . Myrkky on myrkky, olipa se ihmisen tai luonnon tuottama. Itse luotan enemmän ihmisen valmistamin aineisiin koska ne on hyvin tarkkaan tutkittu 

Vierailija
152/163 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim wwf törkeine pelottelu mainoksineen antaa lohduttoman kuvan luonnon tilasta ja tällaiseisella pelottelulla viedään usko tulevaisuuteen nuorilta. Nyt sitten he tarjoaa ratkaisua tähän kuviteltuun ongelmaa ja se on tietenkin se, että anna rahaa meille , että he sitten taistelee luonnon puolesta.. Tämä touhu Haiskahtaa petokselta. Nuoret miehet ovat tulleet enenevässämäärin uskoon, että hekeeko nuoret turvaa kirkosta ja uskonnoista? Ensin uskonnollinen väki pelottelee ihmisiä ja ihmiset sitten peloissaan hakee turvaa uskonnoista   luomukin on uskontoa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/163 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mediahan on tunnetusti luomun puolella , aina kun kuulemme jotain uutisia kauhistuttavista määristä muovia tai torjunta-aineita , niin aina annetaan kuva , että niitä on vain tavanomaisen tuotannon puolella . Luomuhan vapautettu näiden asioiden valvonnasta , sen sijaan tavanomaista tuotantoa valvotaan tarkasti ja kaikki tiedot julkaistaan säännöllisesti , tästä syntyy harhaanjohtava kuva , että luomu on ylivertaisen puhdasta . Sama on luontaistuotteiden ja lisäravinnemarkkinoinnissa , suuria lupauksia , koskaan ei kuule mitään negatiivista koska pelätään , että myynti laskee . valvonta on lepsuinta siellä  , missä sitä eniten tarvitaan . Luomun käyttämät torjunta-aineet ja menetelmät on paljon haitallisempi kuin nykyaikaiset tieteeseen pohjautuvat ratkaisut . Luomutuotteet on niitä , joita eniten välttelen 

Vierailija
154/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä luomu on vähän samanlainen juttu  , kuin tähtiarpa ohjelma, pieni asialle uskollinen joukko menee mukaan siihen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla. Ruoka on täällä erittäin hyvää ja laadukasta. Tiedän, että oikeasti ihan hirveää moskaa, ihme kun en ole jo kuollut myrkytyksiin ym. Tai miten se nyt menikään. 

Vierailija
156/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön luomua siksi, että ihminen on sitä mitä syö. Jos syö esimerkiksi paljon teollisuuskanaa, oma käytös ja jopa ulkonäkö muuttuu sen mukaiseksi. Muistot siirtyvät soluissa isäntäeläimeen eli syöjään. Tämä on sielu. Jos sinulla on teollisuuskanan sielu niin sinulla on myös teollisuuskanan elämä ja kohtalo.

 

Sen vuoksi kannattaa syödä sellaista ravintoa, jonka katsoo eläneen hyvän elämän. Riistan eli villieläimen elämä on omalla tavallaan erittäin mielekästä, mutta usein myös stressaavaa ja niukkaa. Nämä kuolevat nuorina. Hoidetut eläimet elävät pidempään, mutta toisaalta elämä voi olla tylsähköä ja ravinto puutteellista. Mielestäni luomu on näistä tällä hetkellä paras kompromissi. Syön lisäksi merikalaa.

Vierailija
157/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä luomu on vähän samanlainen juttu  , kuin tähtiarpa ohjelma, pieni asialle uskollinen joukko menee mukaan siihen 

Ei se ole mikään arpa vaan jokainen suupala on syötyä tietoisuutta. Jos syöt moskaa, paskaa, huonon elämän ja kidutettujen eläinten lihaa, niin sinä ihan takuuvarmasti tulet saamaan sen kohtalon yllesi. Ei arvalla.

Vierailija
158/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön luomua siksi, että ihminen on sitä mitä syö. Jos syö esimerkiksi paljon teollisuuskanaa, oma käytös ja jopa ulkonäkö muuttuu sen mukaiseksi. Muistot siirtyvät soluissa isäntäeläimeen eli syöjään. Tämä on sielu. Jos sinulla on teollisuuskanan sielu niin sinulla on myös teollisuuskanan elämä ja kohtalo.

 

Sen vuoksi kannattaa syödä sellaista ravintoa, jonka katsoo eläneen hyvän elämän. Riistan eli villieläimen elämä on omalla tavallaan erittäin mielekästä, mutta usein myös stressaavaa ja niukkaa. Nämä kuolevat nuorina. Hoidetut eläimet elävät pidempään, mutta toisaalta elämä voi olla tylsähköä ja ravinto puutteellista. Mielestäni luomu on näistä tällä hetkellä paras kompromissi. Syön lisäksi merikalaa.

Lisäksi se kenen kanssa hengailee vaikuttaa omaan sieluun. Jos hengailet surkeiden, onnettomien, vihaisten, kurjien, jne. kanssa, niin tämä tulee vaikuttamaan sinunkin kohtaloosi. Olkaa valikoivampia siitä mitä laitatte kehoonne ja mille altistatte sen ulkopuolelta. Ja lisäksi jalostakaa itsejänne, jotta ette itse ole tämä kengänpohja pahanilmanlintu, joka aiheuttaa toisille kurjuutta ja onnettomuutta.

Vierailija
159/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin luomuruuan ostamisen kaupasta sillä hetkellä, kun näin, miten tavallusten omenien jojkosts myyjö otti huvännäköisemmat ja laittoine luomuomenoiden joukkoon. En suostu huiaukseen enkä maksamaan " luomutuotteista" vieläpä korkeampaa hinta.

Vierailija
160/163 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksissa ja hedelmissä ei ole myrkkyjäämiä kuten tehotuotetussa. Maitotuotteiden ja munien kohdalla eläinten parempi ravinto ja kohtelu. Makuero on usein selvä luomun eduksi mm. näiden kohdalla: kurkku, tomaatti, paprika, porkkana, appelsiini, vesimeloni. Näin mansikkakautena ostan mansikat luomuna, sillä tehomansikoihin laitetaan tosi paljon myrkkyjä.

No ei se eläinten  luomu ravinto sen " parempaa "  ole,  eikä lehmien kohtelu eroa normituotannosta. Eläinten pitäjät tietävät että hyvin hoidettu tuottaa paremmin. Mansikoihin ei laiteta paljon " myrkkyjä " Homeenestoaine ruiskutetaan  kukinnan alussa ja  myöhemmin voidaan  käyttää biologista ainetta, joten ihan turvallista  on syödä mansikoita