30+ ESIKOT vuoden ensimmäiselle viikolle
Kommentit (102)
Sormet naputtelee taas vääriä näppäimiä, eli uusintaa.
Tapaaminen jää minulta nyt kuitenkin väliin, heräsin nimittäin juuri päikkäreiltä ja koska viime yö meni hereillä pyöriessä, niin taidan mennä jatkamaan unia vielä toviksi.
Ja Nettiemo on tämän viikon kiinni - vai saako niitä Boobin imetyspaitoja jostain muualtakin? Kattelin nimittäin H&M:n versioita noista paidoista joku kerta mutta ne ei oikein vakuuttaneet. Niin ajattelin että jos satsaisi pariin tollaseen vähän laadukkaampaan paitaan joita voi sitten käyttää kun liikkuu kaupungilla/kyläilee. Tai olisko jo nyyttinsä saaneilla kokemuksia/vinkkejä aiheesta?
Joku muukin palstailijoista oli ajatellut ainakin kokeilla kestovaippoja, minkälaisia olette hommanneet ja olisko jollain jo kokemuksia kerrottavana? (Käyn kyllä tuolla www.kestovaippainfo.fi puolellakin ihmettelemässä - mutta jos täälläkin joku olisi aiheesta innostunut...)
Mukavaa tapaamista teille kaupungille toivotellen
Sonja
Rv 39+6
...ostin siis jo odotusaikana itselleni kaksi lyhyt hihaista H&M imetyspaitaa. Niistä ei huomaa että ovat imetyspaitoja, mutta varsinaisessa imetyksessä en niitä ole käyttänyt, vaikka nytkin on päällä. Jotenkin sitä nostaa helmaa kuin etsii tuota aukkoa. tytteli heräsi joten kokeilen tässä aukon kätevyyttä.... hmm.... tuntuu toimivan.... kuosinsa ovat säilyttäneet.
palailen taas
j+ beibi
Siis olen totaalisesti päivistä sekaisin. Oli ihanaa kun mieskin oli 10 päivää lomalla, eikä ole tarvinnut vaivata päätään viikonpäivillä tai päivämäärilläkään. Mies on passannut minua ihan liikaa, imuroinut joka päivä ja touhunnut kaikkea mahdollista ja mahdotonta kun on saanut levätäkin loman ansiosta. Se on kulkenut ympäri kotia rätin kanssa ja puunannut paikkoja ja antanut minun katsella vaan neulepuikkojen takaa rauhassa sitä touhuilua. :) Ihana!
Mutta niin se vaan arki koitti, ja mies läksi iltavuoroon töihin, on niin orpo olo olla taas yksin kotona. Aloitinkin tekemään miehelle " kiitokseksi" sen uudelle kameralle laukkua, sellaista kunnolla pehmustettua jonne mahtuu kaikki valokuvaukseen tarvittavat jutskat omiin lokeroihinsa ja pysyvät paikoillaan vaikka millaisessa maastossa laukkuinensa rämpisi. Katselin netistä vähän mallia myytävistä laukuista ja ei kun toimeen vaan! Siinäpä se tämä ilta hurahtaakin. ;)
Kiva on kuulla aina teidän " vauvallisten" juttujakin, tietää vähän mitä itsekin odottaa. Keltäpä muulta sitä parhaita vinkkejä saisi kuin tuoreilta äideiltä. :)
Kirsi: Harmi että sen työpaikan kanssa kävi niin kuin kävi. Aika outoa että voivat muuttaa sitten kesken hakuprosessin valintakriteereitä ja laittaa jopa asian jäihin, vaikka teitä päteviä hakijoita olisi ollut yllin kyllin. Luulisin että ei ole oikein laillista tuollainen. Kannattaa ilman muuta valittaa jos vain jaksat prosessiin ryhtyä.
Maidontuotannon myötä on tullut taas uusi " ongelma" , tissit on paisuneet niin reilusti, ettei mitkään liivit mahdu puristamatta päälle... Eikä huvittaisi yhtään lähteä ostoksillekaan. Mitenkähän suuret liivit pitäisi ostaa että ei enää kävisi pieniksi...? Kun ei kehtaisi kovin moniakaan enää ostella jos eivät sitten pitkään käyttöön tule. Lisäksi tissit on selvästi eri paria, oikea on paisunut enemmän ja on suorastaan kipeä muhkuroineen kaikkineen. Siitä tihkuu maitoakin enemmän. Saakohan sitä tyhjentää vai pahentaako se tilannetta entisestään? Pitänee ottaa puheeksi neuvolaan mennessä.
Viime yö meni aika huonolla unella, heräsin aamuyöllä siihen että supisteli kovasti, sitä lystiä kestikin sitten monta tuntia. Pitkin päivää on taas ollut niitä kivuttomia versioitakin vaikka olen ollut ihan puoliksi makuulla tuolla sohvan nurkassa ompeluksieni kanssa.
Etsinkin jo miehelle töihin mukaan vanhan kännykän vyökotelon, että pitäisi jatkossa siellä puhelinta mukanaan. Tällä supistelutahdilla ei varmaan maaliskuun loppuun odoteta... Toivottavasti mahdollisimman pitkään kuitenkin.
Mulla on torstaina lääkärineuvola, se ensimmäinen " virallinen" sellainen. Pitää siellä kysellä mitä näille suppareille olisi tehtävissä.
Mulla mies ei ole ollut mukana neuvoloissa eikä lääkärikäynneillä. Rakenneultra on ollut ainoa johon on tullut mukaan. Jotenkin ne neuvolakäynnit on olleet sellaisia " henkilökohtaisia" juttuja, eikä hän toisaalta ole työvuorojensa takia niihin päässytkään.
Suorastaan jännittää mitä verenpaineet on tällä kertaa, on nimittäin sellainen " tukala" olo, puhisuttaa ja hengästyttää, päässä humisee ja niin päin pois. Ei puutu kuin se päänsärky enää, niin on kaikki samat oireet kuin aikoinaan pillereitä syödessä jolloin paineet oli pilvissä. Viimeksihän ne oli jo nousseet melko korkealle, joten saapa nähdä mitä mittari sanoo... Mullahan onkin nyt se uusi terkkari ekaa kertaa ennen sitä lääkäriä, en edes tiedä minkä niminen. En minä kuitenkaan usko että jännittäisin sitä uutta ihmistä niin että sillä olisi vaikutusta tuloksiin. Vaan siitähän tuon näkee. Toivottavasti on mukava immeinen. ;)
Ensi viikolla olisi sitten taas aika sille toiselle lääkärille, joka ultralla katsoo kohdunsuun tilanteen uudelleen ja päättää mahdollisesta sairasloman jatkosta. Toivottavasti ei mitään isompia muutoksia ole tullut vitten viime käynnin. Toisaalta näitä supisteluja on kyllä ollut...
Oliko se Jaipur joka sanoi ettei ole tuntenut vielä vauvan hikkaa? Minäkään en ole ihan varma tiedänkö edes miltä se tuntuu. Joskus on viime viikkojen aikana tuntunut alavatsalla sellaista " hiljaista naputusta/ sykähtelyjä" sekunnin-parin välein muutaman minuutin ajan. Voisiko se olla sitä?
Harmittaa se koiran uusi vuosi vieläkin ihan vietävästi. Viepä sitä nyt luonnetestiin tms jos se jatkossa pelkää kaikkea pauketta... :( Ja palveluskoiraa siitä oltiin koulimassa... Pitää selvittää voiko sitä jotenkin alkaa " siedättämään" paukkeeseen tai jotain. Ei haluaisi vielä uskoa, että " kaikki on menetetty" , vaan toivon että jotain on vielä tehtävissä Ei tuo ainakaan reagoinut millään tavalla kun mies tiskikonetta tyhjentäessään tiputti kattilankannen lattialle.
Huvittavaa sikäli, että koira valittiin pentueesta oikeastaan kahden kriteerin perusteella: 1) siinä ei ollut ainuttakaan valkeaa karvaa, kun taas sisaruksilla niitä oli rinnassa. 2) se ei säikähtänyt ohiajavaa pärisevää mopoa vaan istui tyynesti vieressä nurmikolla toisten pentujen pötkiessä pakoon minkä kintuista pääsivät.
Ja millainen koira meillä nyt onkaan: 1) " täynnä" valkeita karvoja (hylkäävä virhe näyttelyssä). 2) todennäköisesti paukkuarka loppuikänsä... :(
Onneksi sillä on luonne muuten aivan ihanan rakastettava, sekä alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa sopiva nenänkäyttötaito ja sinnikkyys. Jälki- ja hakukoiraahan siitä on ollut ajatus koulia, ja niihin tarkoituksiin se sopii karvoistaan ja uudenvuoden kokemuksistaan huolimatta. Intoa sillä on koulutukseen kiitettävästi, joten jospa siitä vielä hyvä koira saadaan.
Jotain mulla piti vielä olla, mistä kirjoittaa, mutta nyt ei lahopää toimi enää yhdessä murisevan mahan kanssa. Lähden syömään jotain, jospa se tulisi mieleen.
susanna 28+1
Ja heti muistin mitä unohdin (ainakin yhden asian), nimittäin joku kyseli millaisia kestovaippoja on hommannut tms. Mie tein niitä sellaisia tee-se-itse taskuvaippoja, joissa on kosteussulkukangas ja mikrofleece, sisään tulee taiteltu harso. Myöhemmin lisäimua froteesta ja flanellista tarpeen mukaan. Kokemusta ei vielä siis ole, mutta kovasti innolla odotan niiden käyttöön ottoa! ;)
...tissit on täälläkin. Oikea on ollut koko ajan täydempi, vaikka yritänkin tarjota vasempaa useammin.
Tuttana: jos pahalta tuntuu niin varmaan kantsii pahin paine pumpata pois. Voithan pakastaa maidon vauvaa varten. Tyhjäksi ei kantsi pumpata koska kihdyttää maidontuotantoa. En tiedä mikä on rintatulehdusriski täysillä tisseillä. Soita neuvolaan jos tuntuu ettet jaksa odottaa käyntiiin asti. Suojele rinnat myös hyvin ulkona etteivät saa kylmää.
Osa taitaakin olla tuolla tapaamisessa, joten siitä syystä lienee täällä hiljaista.
j+beibi
...ennen kuin Iiris tuolta heräilee... Katja kyseli, että miten haava on parantunut, itse asiassa todella hyvin, oli alusta asti siisti. Mites Katja, onko sinulla tuo haavan alue kuinka tunnoton? Minua ainakin tuo tunnottomuus häiritsee jonkin verran ja olisin toivonut, että siitä olisi varoitettu etukäteen. Nyt ei ole tarvinnut särkylääkkeitäkään syödä, kuin ehkä kaksi päivässä. Nyt on saanut itsekin jo paremmin nukuttua ja elämä alkaa taas hymyillä :)
Kiitokset kaikille tsemppauksesta lonkkalastan kanssa, nyt siihen on jo itsekin suht tottunut. Harmittaa ettei tullut otettua vakuutusta ennen vauvan syntymää, nythän sen saa vasta kk iässä ja meillä nuo lonkkajutut on varmasti poissuljetut vakuutuksesta.
Ristiäisistä soittelin tänään seurakuntaan ja sain päivänkin varattua :)
Terveisin Swheatie & Iiris
Mulla on noita H&M imetyspaitoja ja ovat osoittautuneet ihan käteviksi. Sitten kannattaa olla yöksi joku edestä napitettava yöpaita, että ei tarvitse vetää helmoja korviin :)
Lämmitettävä jyväpussi on ihan ehdoton myös rinnoille, jos tuntuu, että maito pakkaa + pumppu
Swheatie
Onko se tässä vaiheessa tuleva maito siis ihan samanlaista koostumukseltaan kuin synnytyksen jälkeen, tai siis ihan yhtä " hyvää" , ravintoarvot samat jne? Jos näin todella on, niin pakastamista voisi ajatellakin. Miten kauan se maito sitten säilyy pakastettuna?
Uskoisin ettei vielä ole ihan rintatulehduksen mitoissa tämä särky, jospa sitten nyt vain päästän enimmät paineet pois puristamalla liiat maidot muhkuroista ulos ja kyselen torstaina neuvolassa lisäohjeita.
Ja älä beibi hätäile, tuttana tai vaikka ruttana, viesti tulee kuitenkin perille ja se on pääasia. :)
sainkin mieheltä joululahjaksi, sitäpä minä voisin myös kokeilla. Enpä olisi tuota taas hoksannutkaan, aivot kun on ihan sairaslomalla myös... ;)
Kiitti vinkistä swheatie!
*lähtee lämmittämään jyväpussia ja puristelemaan tissejään...*
...täältä palstalta olen lukenut niin rintamaidon pitäisi säilyä pakkasessa ainakin 3kk, mutta jotkut sanovat että 3-6kk.
Yleensä tuo ensi imaisut maitoa ovat vauvalle tärkeitä, niissä kun on eniten jotain suoja-aineita (vai onko?) Eikö sen takia heti vauvan synnyttyä tarjota, mutta onko tuo maito saamaa jo nyt ennen synnytystä. parempi varmaan kysyä neuvolasta.
jyvätyyny auttaa. Itsellä oli jonkinmoinen tukos ja ainoastaan vauvan imu auttoi avaamaan sen. ei siis edes tuo pumppu ja painelu auttanut.
nyt alakerrassa isänsä sylissä ja istuskelen itse koneella viestejä lukemassa.
Minun onkin pitänyt kirjoittaa sinulle, Johanna. Sektiohaava on parantunut ihan hyvin ja eilen sain hakaset pois. Haava on kuitenkin yhdestä kohtaa hieman auki, joten terveydenhoitaja pisti siihen kohtaan laastarin ja käski jatkaa suihkuttelua. Haava on edelleen melko tunnoton, mutta sitä kiristää hieman. Voin kuitenkin aika hyvin eli sektiosta toipuminen käy onneksi suhteellisen nopeaan. Ihana kuulla, että sinä olet hyvässä kunnossa!
Mekin saimme eilen kirjeen seurakunnalta. Nyt pitäisi pohtia ristiäisiä. Meillä mieheni ei kuulu kirkkoon, mutta minä kuulun. Aiomme ehkä pitää ristäiset Suonenjoella, koska täällä Vantaalla meillä ei ole mitään sukusidoksia. Mutta katsellaan vielä, mikä on oma ja vauvan vointi!
Tuosta maidon säilymisestä: Meille kätilö kertoi viime viikolla, että äidinmaito säilyisi pakastimessa ainakin tuon puoli vuotta. Minä pumppaan hieman maitoa joka aamu. Hassulta tuntuu pakastaa muutamia kymmeniä millilitroja, mutta tiedän maidon olevan kallisarvoista :)
Nyt taidamme kylvettää tyttömme.
Katja ja joulutyttö
nopsasti kiitokset kahvitteluseuralle, oli hirveän kivaa, vaikka väsyinkin lopussa niin paljon etten edes muistanut mistä loppuillasta puhuttiin kun mies kyseli, siitä siis hiljaisuuteni. Olisipa kiva tavata kauempanakin asuvia joskus! Meillä on kivan erilaisia ihmisiä kerääntynyt palstalle! Esim. monikaan kavereistani ei voisi kuvitellakaan lähtevänsä vauvan kanssa pidemmälle matkalle, toisin kuin minä, joten ihanaa kuulla etten ole ainoa sellaisia suunnitellut.
Tutanna, verenpainejutut ja pillerien käyttö ym. olivat ihan kuin omasta suustani, ts. pillereistä tuli päänsärky ja paineet nousivat kattoon, ja muutenkin ne ovat aina olleet koholla, ja nytkin pää aina humisee ja korvat on lukossa joka päivä (liittyneekö siihen?) ja henki pihisee ja hengästyttää vähäinenkin liikunta. Ai voisiko kaikki liittyä verenpaineeseen, en aavistanut yhtään?
Muttei nyt sen enempää, kiva Katja kun vauvan paino nousee ja Johanna että arki lastan kanssa alkaa sujumaan. Itselleni jäi tähystysleikkauksesta yksi tunnoton kohta mahaan, josta sanottiin että hermonpäillä saattaa kulua puoli vuotta ennen kuin löytävät toisensa taas. Itselläni eivät kutenkaan ole löytäneet yhdessä kohdassa, mutta yllättävän vähän se haittaa.
Nyt tämä väsynyt lähtee saunaan torkkumaan. Hyviä vointeja kaikille!
Jaipur 26+
Hei,
Mikähän siinä on, kun kerrankin saisi nukkua, niin ei sitten nukutakaan. Vaan ehkäpä tämän aamupalahetken jälkeen heittäydyn uudelleen unosille .
Kävin eilen siivoamassa työpöytäni toimistolla ja huomasin järkytyksekseni, etteivät kulukulupani olleet enää voimassa. Piti siis soitella työkaveri päästämään minut sisään. Kun tässä jossain vaiheessa jaksaisi, nin pitäisi soitella HR:ään ja selvitellä, että kaikki asiat ovat varmasti ok firman puolelta. Jotenkin kamalan huonosti he opastavat äitiyslomalle jääviä työntekijöitään.
Tavattiin eilen sitten lounaan/iltapäiväkahvin/jätskin merkeissä kuuden hengen porukalla. Oli tosi kiva istuskella ja jutustella kaikenlaisista asioista. Kerroin muuten miehelle, kuinka hauskaa meillä oli hänen lapsiveden tulemispelkojensa johdosta. Kaipa tuo otti ihan huumorilla. Hänen suurin pelkonsa tuntuu olevan se, ettei se vesi olekaan ihan kirkasta (jolloin ne meidän vaaleat sohvat eivät siitä sotkeutuisi), vaan jos vauva on siihen kakannut tms.
Mies oli muuten myös ihan innoissaan niistä ostamistamme itkuhälyttimistä, Lene ja Kirsi! Varsinkin se 3km:n kantama sai hänet ihan ekstaasiin!
Meille piti tulla takan asennus tänään, mutta asentaja onkin kuulemman 38 asteen kuumeessa ja koko asennus siirtyy ensi viikkoon, voi plääh! Putkimiehenkin oli määrä tulla tänään, mutta hänestä ei ole kuulunut vielä mitään. Tällaista remontin valvontaa tämä alku-äippäloma tuntuu nyt olevan.
Olo on vieläkin tukkoinen ja ääni aika käheä, mutta pikku hiljaa on tämä flunssa väistymässä. Korvatkin aukesivat ajoittain eilen.
Hyvää keskiviikkoaamua kaikille!
terv.
RouvaSukkula & Astronautti (35+5)
teillä oli varmaan mukava tapaaminen. En kuitenkaan päässyt paikalle kun heitettiin samaan aikaan kuitenkin miehen sisko ja miehensä lentokentälle hotellistaan.
Nyt vihdoin vieraat lähteneet (niin mukavaa kuin olikin) ja saa keskittyä oman eloonsa ja oloonsa. Nyt sitten alkaa pikkuvaatteiden pesu, sängyn ja muiden tavaroiden organisoiminen ja sairaalakassinkin voisi pakata- mukavaa :o)
Mun pitäisi päästä kampajalle ja leikkuuseen ja värjäykseen, ettei olisi kuin mikäkin turjake sitten sairalassa... T'
Tänään on myös imetystukiryhmän kokous johon menemme Susumin kanssa (jos Susumi on vielä yhtenä kappaleena?)- aiheena sopivasti vastasynytyneen imetys.
Tänään on viimeinen neuvolalääkäri. Mies tulee mukaan (ei ole ollut neuvolan puolella aikaisemmin) ja katsotaan jos ' Charlien' jalkoväliinkin pääsisi kokoarvioinnin yhteydessä kurkkaamaan (sitten rynnistän tietysti alennusmyynteihin jos sp selviää ;o) )
Kiva että Johannan ja Katjan sektiosta paraneminen on ollut nopeaa ja että elo muutenkin näyttää asettuvan uomiinsa. Muitkin kommentoitavia on mutta tämä systeemi on niin niin huono eten ikinä muista mitä ja pitäisi lukaista taas koko ketju läpi.
Olivera 36+3
kannattaa tarkistaa neuvolasta onko se suositeltavaa. Mulla on joku hämärä mielikuva joskus aikoja sitten lukemastani, että lypsäminen tässä vaiheessa ei olisi suositeltavaa, mutta en mene nyt vannomaan. Näin sairaanhoitajan maalaisjärjellä ajatellen, minusta siitä saattaisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä- lypsäminen vain lisää maidontuotantoa ja lisäksi rintojen käsittely ja lypsäminen lisää oksitosiinihormoonin tuotantoa, joka taas lisää kohdun supistelua- ja jos sitä on jo ennestään ollut, ei liene hyvä asia...Kertokaa jos saatte selville terkkarilta mitä nykyään sanotaan.
Olipa hauska lounas/kakuttelu/jätskittely eilen. Ihmeellistä miten mukavaa porukkaa me 30-kymppiset esikoiden odottajat ollaan. Nyt on vähän erilaiset vaiheet kaikilla, mutta jatkossa olisi kiva tavata vauvojen kanssa päiväsaikaan!
Täällä on mennyt usko synnytyksen käynnistymiseen >:-( Parempi varautua siihen että menee vielä useampi viikko. Viime yönä taas supisteli tosi kipeästi ja hetken säännöllisesti, veristä limatulppaa tuli mutta nyt aamulla - ei mitään. Ja kamalat turvotukset ovat palanneet, sormet ei taipuneet nyrkkiin aamulla ja jalkapohjiin oli kasvanut tyynyt. Onkohan itse synnytyksen eteneminen yhtä tuskaista, en kestä.... Tätä vuotoa on kestänyt jo viisi päivää, jomotuksia jouluaatosta!
Ja mistäköhän tietää tuleeko lapsivettä supistusten jälkeen vai mitä. Kuinka paljon sitä limaa voi tulla ja voiko siihen sekoittua lapsivettä? Tällaisten pohtimiseksi tämä elämä on mennyt :-) Olen kade niille joiden synnytys käynnistyy napsista säännöllisillä supistuksilla tai lapsiveden menolla!
Oliveran arvelut tuosta lypsämisestä kuullostivat järkeenkäyviltä. Parempaa tietoa ei minullakaan ole. Kyllä meidän kropat toimii niin eri tavalla. Minä olen koko raskauden aikana vain parina yönä havainnut jotain ylimääräistä kosteutta paidassa, ja sekin on voinut johtua hikoilusta.
No nyt meni aika ruumiintoimintopainotteiseksi tämä viesti.
Sonjalle kestovaipoista: ostin Ruohonjuuresta pari kuorta ja yhden flanellivaipan, ja Me and mamasta Uudenmaankadulta valkaisemattomia luomuharsoja (valkaisemattomissa harsoissa on parempi imukyky kuin valkaistuissa), pari kuorta lisää ja pari ihanan pehmeää bambuvaippaa, joiden pitäisi olla riittävän pieniä jo vastasyntyneelle (ajattelin että jos mies ei tykkää harsoista, ja matkakäyttöön). Vastasyntyneelle kai paras on harso+kuori. Muut vaipat on vissiin liian isoja alkuun, ja harsot kuivuu tosi nopeasti kun vaippaa pitää vaihtaa jatkuvasti. Vähän isommalle on sitten tosi laajat valkoimat aina superhelppoihin all in one -vaippoihin asti. Noista molemmista liikkeistä saa hyvää opastusta!
Mitäköhän Suizalle kuuluu? Oletko jo kahtena kappaleena?
Tänään pidän lepopäivän, istun vain sisällä, neulon töppöset ja kuuntelen radiota! Oikeastaan ihanaa, palkka juoksee ja saa tehdä mitä huvittaa, ei pitäisi valittaa :-) Kyllä vauva sieltä syntyy vielä, vaikka meinaakin usko mennä. Hassua, ensin en meinannut uskoa että voin tulla raskaaksi ja testiin ilmaantuu plussa, sitten en voinut kuvitella että minulle kasvaa vauvamasu ja nyt tuo vauvan syntymä tuntuu ihan yhtä tavoittamattomalta. Vaikka koko ajan vääjäämättömämmistä asioista on kyse :-)
Frida 38+4
Meillä oli tänä aamuna se ylimääräinen ultra nkl:llä, ja hyvinhän siellä meni. Sukupuoli selvisi!!!! Arvoin vielä pitkään tuolissa että haluanko kuulla vai en, mutta hyvä että halusin, kun mies ilostui niin paljon tiedosta, kuulemma kaikesta tuli heti paljon konkreettisempaa. Ultran jälkeen se näytti niin onnelliselta, sen salainen toive taisi toteutua. Hyvä että kysyin senkin kannalta, että itselläni on ollut niin vahva poikaolo, ja olin täysin hölmistynyt tyttöuutisista. Mutta IHANAA ja samalla hämmentävää! Vauva oli kovin siro, kuten lääkäri sanoi, toisin sanoen pieni, mutta koska se on ollut kokoajan, en huolestunut siitä. Mutta kahden viikon kuluttua uusi kontrolli, että onko sillä välin kasvanut normaalisti. Hyvä kun pitävät niin hyvää huolta. Sydänkäyrääkin mittailtiin jostain syystä, hyvä oli sekin.
Oliveralta piti kysymäni, että missä teillä veikattiinkaan sukupuolta toiseksi kuin 4D:ssä, oliko se neuvolalääkärillä, ja eikös sekin lääkäri ollut ihan varma tiedostaan? Ja lisäksi, onko sulla joku hyvä kampaaja jota voisit suositella Helsingissä? Mun pitää taas etsiä uusi takaisinmuuton jälkeen, ja kivoin olisi jonkun suosittelema. Pitäisi mennä myös kiireen vilkkaa kaunistautumaan.
Fridalle toivotan kovasti sinnittelyä ja pitkää pinnaa!
Mitäköhän Kanikalle kuuluu?
Nyt on pakko alkaa töihin, on mennyt vähän laskotteluksi viime päivät. Iloista loppuviikkoa kaikille!
Jaipur 26+2
... otin neuvostasi vaarin ja söin suklaata aamupalaksi hampaat irvessä. Vähän siitä tuntui olevan hyötyä, koska vauva liikkui vähän, muuten olisi varmaan nukkunut. Se haukotteli kyllä kokoajan, lääkäriäkin nauratti että harvoin näkee tällaista, ja me saatiin suoraan edestä otettu haukottelukuva, mielettömän näköinen tyyppi. Mutta kiitos siis vinkistä!! Ja jos joku haluaa päästä suklaan himosta eroon, niin kannattaa kokeilla tuota, että heti herättyä popsii sitä urakalla vaikka ei yhtään haluaisi, yööök...
jaipuri
vain että vahvasti yhtenä kappaleena ollaan! Joten pääsen tapaamiseen :-) Eilisiltaiset kaksi S:ää rauhoittivat kipuja ja supistuksia huomattavasti, en siis suosittele synnytyksen käynnistykseen. Muuten kyllä :-)
Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Vauva on alhaalla, kuten arvata saattaa.
Tapaamisiin, kenen kanssa nähdään tänään ja muille aurinkoista tiistaita!
Frida rv 38+3