Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^^SUURPERHEkuumeilijat, uusi vuosi uudet kujeet!^^^^

01.01.2006 |

Tästä uuden vuoden pino alkuun!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nautitaan koko perheen kesken rauhallisesta illasta. Äitikkä saa kerrankin olla hetkisen koneella rauhassa, esikoinen ja keskimmäinen leikkii suht sovussa lastenhuoneessa ja kuopus leikkii tuossa lähellä omilla tavaroillaan. Iltakahvit ajattelin keittää, kyytipojaksi tuolta eilisten synttäreiden rääppiäisiä! :d Namia hyydykekakkua. Tekee hyvää näillä kiloilla....

Josko sitä jaksaisi uuden vuoden kunniaksi aloittaa jonkun liikunnallisen harrastuksen? Kävelysauvatkin olis odottamassa että jaksaisin sauvoa helpotusta hartia- ja nukkumisvaivoihin. Uniongelmat valitettavasti ovat palanneet. :(

Huomenna ehkäisyneuvolaan aika, tarkistetaan onko kierukka kunnolla paikallaan. (Pidättehän mulle peukkuja ettei olisi!!!! ;)) On ollut kohta jo nelisen viikkoa kipuja ja vuotoa, joten pyysin että tarkistavat kunnolla tilanteen. Ultra-aikaa tosin joutuukin sitten odottelemaan miltei kuun loppuun, kun koko polilla on YKSI taidon omaava lääkäri... Mutta osaa kai tuo kätilökin jotakin katsoa ainakin paremmin kuin itse. Tekee raskaustestinkin, vaikka sanoin etten sitä epäile. Olishan se aika ylläri saada plussa... Haaveita vain kuitenkin, ennemmin epäilen ettei se häkkyrä ole paikallaan kunnolla/on tullut pois. Saa nähdä.

Nyt pikkuinen kaipaa unta ja äiti kahvia, joten palailen taas kun aikaa löytyy!

Vierailija
2/39 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sujui rauhallisesti vuoden vaihdos. Syötiin hyvin ja käytiin alkuillasta poksauttelemassa raketteja. Meidän 2-v pelkäsi vähän, mutta rauhoittui kun hoin, että kato miten ihania kukkia taivaalla ;)

Tultiin juuri anoppilasta ja iltatouhut tässä jo alkaakin.. ja huomenna arki.. oikeestaan ihan mukavaa.

Tilasin jo netistä raskaustestejäkin jos vaikka täti olis myöhässä ens viikolla.

Ja Hönttä, hirmuiset onnittelut plussasta!!

T. Piinaileva äitikki kp 30/33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää kun oltiin miehen kanssa jo mietitty ettei enempää vauvoja meille... Ja sit jostain kuitenkin sain ihan kamalan kuumeen aikaiseksi, eikä mieskään ajatusta heti tyrmännyt.

Nyt vauva on sitten kaiken aikaa mielessä, ja kova into pudottaa painoa, että uskaltais sitten vauvaa alkaa oikein tosissaan miettiä. Mulla ylipainoa on aika lailla, ja ei varmasti ole hyväksi jos tulen raskaaksi, kun on kaikissa aiemmissa raskauksissa ollut verenpaine koholla. Eli sanon sen nyt oikeen näin julkisesti, kymmenen kiloa ainakin pois, ennenkuin uskaltaa yrittää.=/

Mä olen ihan uusi täällä suurperhekuumeilijoissa, ja ois kiva tietää ketä muita täällä keikkuu, ja minkälaisissa elämäntilanteissa, ja minkä ikäisiä!?... Aika moni on lukemieni ketjujen perusteella kai siirtynyt jo odotuspuolelle... ihanaa.. ja onnea niille!

Mä olen itse 36-vuotias kolmen pojan äiti Vantaalta, meillä on tälläinen uusioperhe, mieheni on minua nuorempi 29-vuotias. Ja lapset 11- ja 13-vuotiaat edellisestä liitosta, ja yhteinen maaliskuussa 2 vuotta.

Mä olen hoitovapaalla, ja siis päivät kotona tän pikkumiehen kanssa.

Hyvää uutta vuotta kaikille, ja onnea kaikessa mitä täällä nyt tavataan toivoakkaan=))

Vierailija
4/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämän nuorimmaisen piti ehdottomasti jäädä viimeiseksi. Raskauttahan edelsi 4 alkuvaiheen keskenmenoa. Lapsia meillä on 8; 5 tyttöä ja 3 poikaa. Vanhin on 18 ja nuorin 8kk. Iältämme kuulumme jo 40 ja risat sarjaan. Olen ensimmäisen lapsen syntymästä asti ollut kotona, eli työelämässä en ole piipahtanut muuta kuin kesätöiden muodossa opiskeluaikana.

Päätimme mennä kierto kerrallaan ja katsoa miten käy. Mihinkään varsinaiseen yrittämiseen ei meistä enää ole; vauva saa tulla jos on tullakseen. Syksyllä viimeistään pohditaan tilannetta uudelleen jos ja kun raskaus ei alkanut. Olen tämän ison perheeni jo saanut; tuntuu vaan niin hyvältä antaa ikäänkuin luonnon päättää.

Vierailija
5/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinnosta taas kyselen täällä teiltä, suurperhe-ihmisiltä, että mitenkä teidän työelämän kuviot on järjestyneet? Siis että oletteko " suosiolla" jääneet kotiäideiksi, vai oletteko työelämässä mukana?

Asumisesta sellainen kysymys(taas =) ) - asutteko kaupungissa vai maalla?

Minä olen täällä miettinyt kaikenlaisia, kun ollaan ajateltu muuttaa pieneen maalaispitäjään, joka tosin olisi n. 40km päässä isommasta kaupungista, että miten sitten joskus tuo työelämä järjestyy... Tällä hetkellä kun en ole työssä, vaan aloitan opiskelut tuossa ensi viikolla. Kolmatta lasta koitetaan saada alulle ja opiskelut jatkaisinkin loppuun etänä/iltalinjalla. Tuntuu vaan, että nykyisin työnantajat suhtautuvat tosi tympeästi monilapsisen perheen äitiin ja työnsaanti on kiven alla. Neljännestä kun sitten joskus varmasti vielä haaveilen... :)!

Millä saisin nämä etukäteen-huolehtimiset kuriin? Mietin jo nyt, että mitäs sitten joskus muutaman vuoden kuluttua, kun pitäisi alkaa töitä miettimään... Tuolta maalaispitäjästä niitä ei löytyne ja jaksaisiko sitä kulkea tuota työmatkaa... Olen kuitenkin sitä mieltä, että meidän lapsille on parempi tuo maalisympäristö.

No mutta, tällaisia mietteitä minulla, piti päästä vaan vähän aukaisemaan ajatuksia :)! Mukavaa uutta vuotta teille kaikille suurperhekuumeilijoille ja tärppionnea niille jotka sitä tarvitsevat bd (minä mukaan luettuna ;) )

Vierailija
6/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin sitä mieltä, että meidän lapsille on parempi tuo maalisympäristö.

Siis MAALAISympäristö =)

Vierailija
7/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pois ainakaan tulossa, sitä onko se kunnolla kohdillaan ei vielä tiedetä. Odotetaan ensin papan vastaus, sitten, jos oireilu jatkuu lääkärille aikaa ja ultrataan miltä näyttää. Voihan olla ettei se sitten mulle käy, mutta katsellaan nyt.. Kaikki on varmaan jo ihan lopen kyllästyneitä näihin mun kierukka-asioihin, anteeksi vaan! Minkäs sille tekee kun vauvakuume vaikuttaa jokaiseen ajatukseen... :/

Vierailija
8/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran uskollisesti kuumeilet, niin eikös ongelmasta selviäis kun unohtais koko kierukan!(hih) Itsellä on tyystin hakusessa koko ehkäisypuoli kun hormonivalmisteet ei kiinnosta eikä kierukka sovi muutenkin runsaiden kuukautisten takia. Miehen harteilla on eikä sekään konsti kyllä innosta! Lähinnä luonnonmenetelmällä on menty eikä ole vahinkoa tullut:(

Vierailija
9/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kai minä yksin meidän perhen lapsenteosta päätä. Katsotaan nyt aikansa, jos ei käy, niin lähtee. Sit saakin mies keksiä tavan, jos ehkäistä haluaa!! ;)

Vierailija
10/39 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kärsin vuosi sitten samanlaisista ongelmista kierukan kanssa. Vuodot senkuin lisääntyivät, joten varasin ajan gynelle.No katsottuaan aluksi hän sanoi, et paikoilla on ja ultratenkin näytti ekana ok. Sitten hän kysyi oliko papa otettu,kun sanoin et just oli otettu ja puhdasta oli näyttänyt,niin hän päätyi ultrailemaan uudelleen ja huomasikin kierukan olevan ihan kohdunsuulla...suorastaan holahti poistaessa gynen käsiin.

Eli minulla oli kierukka huhtikuusta-joulukuuhun ja melkein koko ajan kärsin vuodoista ja sen laittaminen oli jo jotain aivan kamalan kivuliasta... siitä jo päättelin, että jotain meni vinoon...

Nyt kuumeillaan ja haaveillaan neljättä.

t.Ella-Sofia

Vierailija
11/39 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nyt eletäänkin jo vuoden kolmatta päivää...

Joulu ja uusi vuosi siis menivät menojaan ja ihan mukavasti menivätkin. Kotosalla vietettiin molempia juhlia ja otettiin ihan rennosti. Vielä on tämä viikko minulla lomaa, sitten kutsuu taas koulun penkki.

Joku kyseli työstä ja asumisesta. Minä olen lto ensimmäiseltä koulutukseltani, mutta nyt opiskelen uutta, kaupallista, alaa. Lto:n työssä ehdin olla jokusen ajan ennen tämän nelosen syntymää ja nyt siis syksystä lähtien olen opiskellut. Tulevaisuus on ihan auki töiden suhteen, en tiedä yhtään, mihin tulen sijoittumaan. Vai kutsuuko kenties kotiäitiys taas välillä ;)) Toisaalta oman yrityksen perustaminen kiinnostaisi, mahdollisesti yhdistettynä jotenkin lapsiin. Tai sitten ihan tyystin jotakin muuta :/ Aika näyttäköön.

Tällä hetkellä me asumme pienehkössä kaupungissa n. 40km:n päässä isommasta kaupungista. Viime kesänä tänne muutimme tuon isomman kaupungin kupeesta.

Kotitöistäkin taisi olla puhetta? Meillä mies osallistuu ihanasti sekä kotitöihin, että lasten hoitoon. Oikeastaan vain ruuan laitto ja pyykinpesu ovat sellaisia yksin minulle kuuluvia juttuja, mutta tuohon ruuan laittoonkin mies on enenevässä määrin alkanut osallistua.

Sitten vähän omaa oloa. Täällä on meneillään kadonneiden kuukautisten metsästys. Kp 23 luulin jo niiden alkavan, mutta se olikin vain joku pieni varoitus. Ja siitä on jo neljä päivää :/ Viime kirrossa tuollainen " varoitus" tuli jo kp 15 ja siitä parin päivän päästä alkoi kunnon vuoto. Eli sekaisin taitaa olla tämän mamman kierrot, höh. No, kaipa ne kohta alkavat oikein niagaran lailla. Sopisi kyllä kuvioon, kun ylihuomenna pitäisi mennä kampaajalle ja siellä yleensä vierähtää useampi tunti.

Ai niin, Höntälle isot onnittelut plussasta ja onnea matkaan!

Nyt täytyy siirtyä takavasemmalle.

Misti ja nelikko

Vierailija
12/39 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt lukemassa täällä juttujanne aina välillä.

Minulla pitäisi alkaa kuukautiset nyt tulevana viikonloppuna ja saas nähdä alkaako vai ei:)

Ei kyllä ole mitään raskauteen liittyviä oireita,mutta eipä ollut viime kerrallakaan ja silti sitä raskaana oltiin.(ja eka yrittämisellä)

Yritän opettaa meidän toiseksi nuorinta pikkuneitiä potalle ja siinäpä onkin hommaa!Tänään mennyt pesuun jo kahdet housut..

Ei osaa vielä pidätellä yhtään vaan lirut tulee housuun.

Istuu kyllä kiltisti potallakin ja on niin onnellinen kun saa sinne jotain aikaseksi:)

No,eiköhän se siitä..

Juu,joulu ja uusivuosi meni ja mekin olimme kotosalla.

Ihan otettiin rauhallisesti ja nauttittiin.

Me tilattiin risteilyn tämän kuun lopuksi.Kiva vähän päästä kahdestaankin reissuun vaikka nämä lapset rakkaita ovatkin.

Suvun vitsi se,että aina kun me käymme risteilyllä niin 9kk päästä syntyy meille vauva:)heh heh

Äitikin sanoi että älkää hyvänen aika enää lähtekö risteilylle!

En ole kertonut kellekkään,että vauva tosiaan saa tulla jos on tullakseen.

Isompien lasten kanssa olemme kyllä jutelleet,että mitä he ovat asiata mieltä ja eivät vastaan olleet.Heistä on kuulemma kiva,että on PALJON sisarruksia.

Nyt menen katsomaan mitä lapsoset touhuaa.

Oikein mukavaa tiistaita kaikille!

Vierailija
13/39 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia4:

.

Me tilattiin risteilyn tämän kuun lopuksi.Kiva vähän päästä kahdestaankin reissuun vaikka nämä lapset rakkaita ovatkin.

Suvun vitsi se,että aina kun me käymme risteilyllä niin 9kk päästä syntyy meille vauva:)heh heh

Äitikin sanoi että älkää hyvänen aika enää lähtekö risteilylle!

En ole kertonut kellekkään,että vauva tosiaan saa tulla jos on tullakseen.

Isompien lasten kanssa olemme kyllä jutelleet,että mitä he ovat asiata mieltä ja eivät vastaan olleet.Heistä on kuulemma kiva,että on PALJON sisarruksia.

Nyt menen katsomaan mitä lapsoset touhuaa.

Oikein mukavaa tiistaita kaikille!

On kuin meillä=D

Mies kun on himolaskettelija ja ollaan reissattu monaasti alpeilla on meillä 3 lasta saaneet alkunsa alpeilla.Ensimmäinen kolmas ja neljäs=) ja viides siinä mielessä ettei olla korjattu sukulaisille että oli jo massussa kun reissuun lähdimme.

Lauantaina lähdössä taas,Itävaltaan.Katsotaan mitä alppi-ilma tekee=)

Mutta sitten tulis taas lokakuun lapsi...

Kaksi syntynyt lokakuussa ja yksi marraskuussa,juuri nämä " alppivauvat" =)

Kun jotenkin toivon että aikaisintaa huhtikuussa aloiteltais(vaikken meinaa nahoissani pysyä)kun en haluaisi loppuvuoden lasta.Itsekäskö?

ihan itseni takia-koko pitkä talvi edessä pienen vauvan pukemista-

Kun sen yhden vielä saisin-mitä sen väliä milloin-vai?

Taustaillut olen-Kirpasee nämä monet plussa uutiset kovin-vaikka olen iloinen puolestanne!!!!

Onnea siis kaikille PLUSSANNEILLE,ja tarrasukkia matkaan!!!!!!

L+5

Vierailija
14/39 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on " ehdottomasti kieltänyt" kaksikeskeiset alppi matkat(hän on pääsääntöisesti hoitanut lapsiamme matkan ajan) kun aina tulee vauvoja.Nyt tulee mukaan esiliinaksi=)Katsotaan onnistuuko tehtävässään=)=)=)=)=)=)

Vierailija
15/39 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla suuri joukko suurperhekuumeilijoita siirtynyt tuonne odottaviin suurperheellisiin=)

Perästä tullaan,kai,jossainvaiheessa,kenties....

L

Vierailija
16/39 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä odotellaan, että täti lähtisi kyläilemästä.

Mua ei enää vihlaise nuo plussauutiset, päinvastoin. Sensijaan aina kun kuulen jonkun saaneen keskenmenon iskee se tyhjä tunne kuin märkä riepu päin kasvoja. Sitä niin toivoo, että kaikki saisivat pitää odottamansa pikkuisen.

Me olemme " erikoistuneet" kevääseen. Puolet lapsista on syntynyt ajalla 27.3-8.4. Eli se kesäkuun loppu, heinäkuun alku on mun elimistölle jotenkin otollista aikaa. Tulee mieleen siteeraus Irvinin kappaleesta Ryysyranta eli " niin pitkä on pohjolan valoisa yö..."

Vierailija
17/39 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin pitäis tulla tänään.. ei kuulu. Tilasin perjantaina netistä r-testejä ja ajattelin testata heti näin keskiviikkona. Testejä vaan ei tullut vielä tänäänkään postissa vaikka lupasivat arkena heti seuraavaksi päiväksi, eli ma tai ti olisi pitänyt jo tulla. Kävin katsomassa sivuilta ja joku virhehän siellä oli juuri silloin ollut, maksanut olen, mutta tilaaja tietoni puuttuvat. No toivottavasti tulevat huomenna tai piinailuni jatkuu maanantaille, kun en viitsi apteekista ostaa kun olen nuokin jo maksanut. No ehtiihän se tätikin vielä tulla. Kierto on ollut vähän epäsäännöllinen 28-33. Nyt mennän kp 34. Jännittää kauheesti. Vaikka multahan poistettiin se kuparikierukka nyt vasta ovulaation aikaan, eli olishan se ihme jos heti ekalla tärppäis..

huh, no olipahan vuodatusta..

meillä trion pienimmät 1 ja 2 v. on vesirokossa, joskin vielä tosi hyväkuntoisina. Vähän näppyjä molemmilla, muttei kuumetta. Vanhin 6v onkin sen jo sairastanut.

palaillaan..

t.piinaileva äitikki

Vierailija
18/39 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä eli meillä taas jakauma 3 neidin kanssa on 6.11-29.12. Ja nyt jos muutaman kuukauden sisällä tärppää, niin tulee siihen saman syssyyn =)

Vierailija
19/39 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ennätän tänne kirjoitella, mutta lukaisemassa jutut yritän käydä mahdollisimman usein.

Täällä näyttää olevan uusiakin suurpehekuumeilijoita, joten kaikille tervetuloa minunkin puolestani!!!

Itselläni on kolme jo " isoa" muksua (17v, 10v, 8v), kaksi kesällä syntynyttä ja yksi talvella. Ja sama mies kesät talvet....=)

Esikoisen syntymän jälkeen opiskelin itselleni sen haaveammatin, josta jo tyttösenä unelmoin. Olin vuoden töissä kun keskimmäinen syntyi. Keskimmäsen ja nuorimman välillä ennätin olla puoli vuotta töissä. Ja nuorimman äitiysloman jälkeen uraputkea onkin riittänyt tähän päivään saakka. Kotiäityidestä en ole ennättänyt nauttia kuin hetken kerrallaan. Mutta nyt alkaa olla tilanne se, että kaipaan taukoa työelämän haasteista ja kiireistä enemmän kuin koskaan! Aina olen toivonut monta lasta ja nyt alkaa olla korkea aika toteuttaa haave jos vielä meinaa. Ikää kun on jo 37v. Haaveilen että vielä joskus saisin olla kotona pitempään....

Marraskuussa/05 sain elämäni ensimmäisen keskenmenon ja nyt siitä toivuttuani alan pikkuhiljaa suuntaamaan katsetta tulevaisuuteen. Neljäs on siis tervetullut milloin vain. Mutta kieltämättä samanlaisia ajatuksia on kuin Leannallakin, että kevät/kesävauva olisi tavallaan " helpompi" kuin pimeällä syksyllä tai talvella syntyvä. Mutta kun malttamaton olen niin ehkäisystä viis, saa tulla kun on tullakseen.... siis jos pian tärppää, la olisi joskus syksy/loppuvuodesta.

Nyt täytyy tälläerää lopetella, lapsukaiset kutsuu.........

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Minnilotta

Vierailija
20/39 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua tuo, että saman perheen lapset ovat usein saman vuodenajan lapsia myös. Meilläkin nimittäin kolme neljästä on syntynyt kesällä :) Mutta jos itse saisin nyt valita mieluisimman ajankohdan synnyttää, olisi se syksyllä tai talvella. Kahdestakin syystä: kylmempään vuodenaikaan puetaan ja topataan vaatteita ihan luonnostaan paljon (siis äidillekin) eli silloin ei tarvitsisi rintatulehduksen pelossa pukeutua niin hullun näköisesti kuin minä aina kesäaikaan imettäessä olen joutunut pukeutumaan. Villaiset rinnanlämmittimet ja villainen kaulaliina kiedottuna ympärille, T-paidan alla, ei ole niin kovin ihana ja esteettinen yhdistelmä :( Ja uskokaa pois, minulla on ollut MONTA rintatulehdusta. Ja se toinen syy on vähän turhamaisempi :) Eli minulle on aina raskauksien aikana tullut liki 20kg painoa ja siksi olisi mukavaa ehtiä kadottaa sellaisia kiloja jo ennen kesää.Mutta tämä kaikkihan on siis pelkkää ajatuksilla leikkimistä, sillä meillähän ei vielä edes yritetä raskautua. Mutta ehkä jossain vaiheessa...

Täällä eilen peräänkuulutin kadonneita menkkojani ja taisivat mokomat kuulla huhuiluni, sillä alle kaksi tuntia kirjoitukseni jälkeen ne alkoivat. Ovat vain vähän ihmetyttänyt nämä viimeaikaiset kierrot, kun koskaan ennen ei minulla ole ollut mitään välivuotoja tai tuhruja ennen kuukautisia ja nyt niitä on alkanut esiintyä. Osaako kukaan sanoa, mistä voisivat johtua? Keltarauhashormonin puutteestako mahdollisesti?

Vai voisiko stressi aiheuttaa moisia muutoksia kiertoon? Syksy oli nimittäin aika pitkä ja rankka...

Mutta nyt on taas jatkettava hommia, hyvää viikon jatkoa kaikille!

Misti ja nelikko