Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^^SUURPERHEkuumeilijat, uusi vuosi uudet kujeet!^^^^

01.01.2006 |

Tästä uuden vuoden pino alkuun!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on jokseenki jo outoa.. Sen papan ottamisestako vai kierukasta?? Illalla nimittäin alkoi poltteleva kipu alavatsalla, kohtu erottui ihan selvänä: supisteli!! Samaa on ollut harvakseltaan tänäänkin. Jostakin luin lääkärin kommentin, että jos kohtu yrittää poistaa kierukkaa se voi aiheuttaa supistuksia. Mutta ei tule mitään vuotoa ainakaan just nyt, mutta sitähän en sano ettei kohta vuoda. Nimittäin viimeisen neljän ja puolen viikon aikana olen ehtinyt luulla vähän väliä että vuoto loppuu, ja se alkaakin heti uudelleen... Mutta seuraan oloani ja menen lääkärille pian, jos tämä ei lopu. Oudolta tuntuu, en koskaan ole kuullut että kierukka aikaansaa supistuksia!! Kaikkea sitä...

Vierailija
22/39 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aivan samanlaisia tuntemuksia.(luitko aiemman viestini)Lääkäri sanoi,että se johtui siitä kun kierukka oli enään kohdun suulla, kohtu ikään kuin työnsi sitä ulos...tää tunne korostui esim. kauppakasseja kantaessa tm.painavaa nostaessa.

Toivottavasti asia selviäisi sinulle pian, se on ikävä tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sen aiemmankin viestisi! Hyvä että edes joku osaa sanoa jotakin, ja jaksaa mun iänikuisia kierukkajuttuja lukea!! *nolona* Taidampa kysellä taas neuvolantädiltä josko pääsisin sinne lääkärin ultraan nopeammin! Hänen mielestään kun langat ei olleet pidemmät, eli kierukka on kunnolla paikallaan. Eikä papa näytettä ottaessa langat " venyneet mukana" , mikä olisi merkki poistulosta.. Mut sen jälkeenhän nämä " supistelut" alkoikin!! Mitä nyt sitten onkaan..

Vierailija
24/39 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä riittää oikein kunnolla suhinaa...

koululaiset on lomalla, ja koko ajan on jompi kumpi menossa yökylään, tai sitten joku on meillä. Me ollaan vasta muutettu, ja keskimmäisellä pojalla ei oikeen ole vielä kavereita täällä uudessa kodissa, joten kovin usein hän haluaa mennä vanhojen kavereiden luo, tai sit haetaan niitä meille, no matka ei onneks oo ihan mahdoton, ja sattuu kauppareissun varrelle, joten äiti kuskaa...

Onko teillä nää kouluikäiset saaneet uusia kavereita, netin kautta? Meillä esikoisella (13v)on montakin uutta kaveria netin kautta, ja ihan ympäri suomea. Viime kesänä hän oli esimerkiksi lomaa viettämässä Nivalassa, ja me asumme siis Vantaalla, ja nyt tällä viikolla meillä oli yksi kaveri kylässä Porvoosta, kummasti maailma vaan internetin kautta pienenee=).

Eilen ostettiin juniorille jatkettava sänky, ja hassua muutama viikko sitten olisin laittanut pinnasängyn heti myyntiin, pois vaan nurkista pyörimästä, vaan nytpä sit miettiikin, että mitäs tälle, josko sille olisi kuitenkin vielä käyttöä!!!

Tosta syntymäajasta, meillä kanssa nää isommat on molemmat syntyneet heinäkuussa, ikäeroa 2 vuotta. Ja pienin sitten maaliskuussa.

Minni-Lotta sä kirjoittelit siitä kuinka kaipaa jo taukoa työelämästä, mä oon ihan hirmusti nauttinut tästä kotona olosta nyt tän pienimmäisen kanssa ihan erilailla kun silloin nuorempana kun isommat lapset syntyi.

No niin nyt tuossa jaloissa pyörii yks tuoksupöksy, joten täytyy mennä;)

T. Petriina

Ja Äitikki , kovasti plussaonnea bd bd

Vierailija
25/39 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petriina: Meillä myös esikoinen on löytänyt kavereita netin kautta, mutta tietääkseni tavannut hän ei heitä ole. Tosin muutenkin kavereita on kaikilla lapsilla paljon, koulukavereita ja muitakin. Asumme alueella, jossa on paljon lapsiperheitä. Joka päivä on joku kaveri meillä, joskus talo on täynnä lapsia, kun jokaisella on omat kaverit käymässä. Mutta onneksi meille mahtuu....

Huoh.... ihanaa tosiaan olisikin jäädä täältä hullunmyllystä (töistä)kotiin. Uskoisin, että nauttisin siitä ihan eritavalla kuin nuorempana. Vaikka kyllä silloinkin tykkäsin olla kotona, mutta kun raha jostain kumman syystä ratkaisi........

Vierailija
26/39 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kun testasin.. ihan selvä sellainen. Nyt sitten sais täti tulla mun puolestani. nyt meidän pieni kiemurtelee sylissä.. lopetan.

Vierailija
27/39 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin olisi juhannusvauva ollut tämä pieninkin, jos vaan olisi saanut meille syntyä.. Nyt jos usklataudumme uuteen yritykseen ja yhtä helposti tulisin raskaaksi kuin edellisillä kerroilla, tulisi meille eka talvivauva! Vaan pääasia kuin tulisi, ihan milloin vain!

Vierailija
28/39 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minun kaksi lasta ovat syntyneet maalis ja toukokuussa ja kaksi syyskuussa ja joulukuussa.Elikä nyt jos raskaaksi tulisin olisi taas syyskuun vuoro:)

Tässä perjantai-iltaa vietetään,minä lämmitän saunaa ja mies tulee kohta kotia,kun oli hiihtämässä.Toiseksi nuorin oli sen aikaa mummun luona.On oikea kyläluuta:)

No,eipä tässä sen kummempia,oikein mukavaa viikonloppua.

Vierailija
29/39 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jottei pino huku ihan kokonaan!!

Mihinkäs täältä väki on taas kadonnut?? Tulkaahan kertoilemaan kuulumisianne! Vai onko meistä jo suurinosa päätynyt tuonne odottajiin?

Vierailija
30/39 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman hirvittää. Perjantaina aloitimme " tjot" :ttailun. Ja vaikka me vanhukset päätimme olla kyttäämättä ovulaatiota, niin kyllä me tämän pari seuraavaa päivää olemme aktiivisia, kierron puoliväli kun osuu alkuviikkoon. Omituiselta lähinnä tuntuu ajatus, että parin viikon päästä pääsen sitten " piinailemaan" . Nopeaan raskautumiseen en kyllä usko. Elimistö on senverran lujilla jo mun lääkityksenkin takia.

Huomenna alkaa lasten koulu. Toiseksi vanhin on kotipaikkakunnalla työharjottelussa ja sen päätyttyä alkaa esikoisen lukuloma. Reaalin ukkeli kirjoitti jo syksyllä, mutta kyllä noissa muissa aineissakin riittää luettavaa.

Kerroin toiseksi vanhimmalle, eli vanhimmalle tyttärelle, että olemme laittaneet vauvatilauksen menemään. Odotin murskatuomiota ja saarnaa kaikista riskeistä, mitä vanhemman synnyttäjän/odottajan kohdalle voi tulla. Mutta ei. Hän suhtautuu asiaan ihan tyynesti ja totesi vaan, että hän arvasi, että emme me vielä luovuta.

Vierailija
31/39 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi vanhinta lasta jo moneen kertaan sanoneet ehdottoman kieltonsa lisävauvoille. Esikoisen mielestä kun tasapaino ei saa järkkyä, siis lapset on 2 tyttöä, 2 poikaa. Poika sit taas pelkää lisäsekoittajia. Eipä silti, ei ole vauvoista pelkoakaan, olen ollut isännälle näreissäni jo aika tovin, eikä silloin pahemmin halut hyrrää..Täällä talo hiljenee taas huomenna kun koulu alkaa ja pari kapppaletta siirtyy sinne. Tuntuu kyllä, et hyvä onkin, selvää ylikierroksilla käymistä on ollut ilmassa jonkin aikaa.

Vierailija
32/39 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huonosti nukutun yön jälkeen, meillä pienimmällä on korvatulehdus ja pari viimestä yötä on nukkunut tosi huonosti, nyt vissiin alkaa eilen aloitettu lääke vaikuttaa kun nukahti sohvalle.

Muutenkin on oudon hiljaista, kun isommat taas loman jälkeen koulussa.

Meillä kanssa esikoinen vaan tuhahtelee, ett äitillä on vissiin joku vauvakuume, vaikka ei me todenteolla yritetäkkään vielä, mutta ei kuitenkaan ehdottoman kielteistä suhtautumista mahdolliseen pikkusisarukseen oo tullu.

No mukavaa alkuviikkoa kaikille, pyykit odottaa täytyy mennä ennenkuin pikkupotilas herää:)

petriina

Vierailija
33/39 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkää puskee keskimmäiseltä ja pienimmältä tuutin täydeltä, ja pienemmän kanssa sai pyöriä miltei koko yön.. Unisaldo äipällä jäi 3tuntiin... Pelkäänkin nyt ettei vaan olisi se rs-virus iskeny tuohon pienen. :( Sellainen outo kuiva haukkuyskä ja nenästä työntää vihreetä paksua limaa enemmän kuin ehtisi pyyhkiä. Ja kiukkuinen tyty on, vaikkei yleensä juuri huutele edes kipeenä. Pitänee seurata ja raahata sitten lääkärille jos pahalta näyttää.

Pyykkiä yritän tuhota taas, se kun ei koskaan lopu, ja sitä tuli viikonlopun aikana jo mukava kasa. Maito/limaoksennusta pitkin sänkyjä.. Pieni kuikkuaa sängystään taas, pitää mennä...

Vierailija
34/39 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpas pinoa, kun meinaa ihan olla hukassa. Taitaa olla monet kuumeilijat plussanneet, niin täällä on aika hiljaista. Paljon onnea vaan Höntälle ja Opemammalle ja muillekin plussanneille, en vaan kaikkien nimimerkkejä muista. Hönttä, jos vaan käyt lukemassa, otit sitten etumatkaa kunnolla. Meillä ei siis oo ehkäisyä käytössä, mutta imetän vielä neitiä, eli en usko raskautuvani ihan pian. Olin ajatellut, että joku 8kk ois hyvä ikä lopettaa imetystä, mutta en kyllä nyt raskis alkaa vierottamaan ollenkaan. On se niin suloinen, kun toinen ei tiedä itkeekö vai nauraako se kun tietää saavansa tissiä. Ihana tapaus. Huomattavasti helpompaa on imettää tuommoista vauvaa, joka imee tuttia, niin ei tarvi itse olla ainakaan tuttina. Ei käy ollenkaan niin raskaaksi kuin kahden edellisen kanssa. Yölläkin rauhoittuu usein tuttiin ja yhdellä syötöllä pärjää.

Mulla lähti mies saunomaan kaverilleen ja lapset nukkuu jo. Outoa olla yksin kotona kun yleensä täällä on aina joku. Ihanan hiljaista ainakin on. Itse oon ollu flunssassa viikon. Nyt alkaa helpottaa, mutta yskä meinaa olla vieläkin ja kurkkua kutittaa. Toiseksi vanhin (tyttö 9v) On myös kovasti yskinyt, varsinkin illalla ja yöllä. Pieni onkin ollut tasaisesti nuhassa ja yskässä koko syksyn ja talven. Nyt on vähän parempi kausi menossa. Toivottavasti alkaisivat helpottumaan jo.

Muut ovat onneksi olleet terveinä. Nyt nuorin itkee. Täytyy mennä.

Pipsa

Vierailija
35/39 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin myöskin ihan vain nostelemaan tätä meidän pinoa. Mitään ihmeellistä ei meillä ole tapahtunut. Huomenna on nelivuotiaan psykologitutkimusten palautekeskustelu. Tuskin sieltä mitään uutta kuuluu; selväähän on että, puhe on viivästynyt niin paljon, että lähete foniatrian tai neurologian poliklinikalle tulee. Kiertävän erityislasten tarhan opettajan kanssa jutellaan ja sovitaan mihin päiväkotiin laitan hakemuksen kuntouttavaa päiväkotipaikkaa varten. Oletteko te kertoneet läheisillenne (sukulaiset ym.) vauvahaaveistanne? Itse olen kertonut ihan lähimmille ystäville, mutta esimerkiksi omille vanhemille kerron vasta jos alan vielä odottamaaan.

Pikkuneiti heräsi; haen pienen, unelta tuoksuvan otuksen syliin.

Vierailija
36/39 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta just kotiuduin, loppuviikon ruokaostokset, kyllä oli taas tuhat kassia... Mä yleensä teen niin käyn pari kertaa viikossa jumbossa tekemässä isot ostokset, ja kaapin täydennykset, ja sit tarvittaessa lähikaupasta haen maitoa, ja unohtuneita asioita. Toimii meillä tosi hyvin. Sitä paitsi asutaan sellasessa kulmassa ett lähikauppaankin on liki 2km, se on täällä pääkaupunkiseudulla kuulkaas pitkä matka, vaikka teitä maalla asuvia varmaan vaan naurattaa;)

Kuramyyrä: Oikun jo ootan ett päästään mekin tjottailemaan=)), mä en kanssa oo kertonu kun ihan muutamalle parhaalle ystävälle, mies ei varmaan kenellekkään, ei oo vielä ihan yhtä innoissaan ajatuksesta kun minä, vaikkei heti tyrmännytkään. Mun ystävistä toinen sanoi ett, " no just, oot kyllä ihan hullu" ja toiset, " No niin kohta kuullaan taatusti vauvauutisia" .

No niin toisella kertaa taas lisää, heips!

Petriina

Vierailija
37/39 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla piti alkaa kuukautiset viimestään maanantaina ja luulin jo että ne alkoivatkin,mutta on ollut semmosta todella pientä tuhrua,että kun paperilla pyyhkäsee voipi jotain tulla.

Ehkä alkaakin sitten tulevana viikonloppuna?

En oikein usko että raskaana olisin,mutta eihän se pois suljettu ole.

Yleensä minulla aikalailla säännöliset kierrot.

Ehkä teen testin niin ei tartte sen kummempia enää arvailla.

että tämmöstä.

Vierailija
38/39 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tovi, että sain pinon luettua läpi. Kaikille näyttää kuuluvan ihan mukavia, matkoja, tjottailua ja piinailua. Voi kunpa tulisitte pian tuonne odottajien puolelle, siellä on oma pino meille suurperheellisille. Toivon pysyväni tällä kertaa itse siellä odotuspuolelle loppuun asti, ettei tämäkin raskaus päättyisi keskenmenoon. Kävin ultrassa tänä aamuna ja nyt kaikki on ainakin toistaiseksi kohdallaan, sikiön sydämensyke löytyi ja vastasi kooltaan raskausviikkoja.

Meillä on flunssa nyt vihdoin ohi, kunnes taas alkaa uusi kierros. Vatsatauti käväisi meillä juuri ennen joulua ja luinkin Leannan porukan kärvisteleen ilmeisesti samaisessa taudissa ilmeisesti joulua ajan. Mahatauti on suurperheen suurin trauma, se on niiiiiiiiin kamalaa...

Nyt on pakko mennä, ettei tule ruumiita, pojat tappelevat...ihanaa...

Plussasäteitä teille lähettelee,

Opemamma, nelikko ja sintti rv 7+2

Vierailija
39/39 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon opemamma. Olen kerran kurkannutkin teidän suurperheodottajien palstaa. Saa nyt sitten nähdä pääsenkö itse sinne kirjoittelemaan; me emme kovinkaan kauaa tjot:ttaile; tulee ikä ikävästi vastaan.