Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi vuosi pojalta pilalla..olinko liian ankara?

Vierailija
31.12.2005 |

Eli ostimme pojalle (14v) sellaisen K-12 paukkulaatikon ja muutaman muun pienen jysärin. Pidimme tiukkaa saarnaa turvallisuus asioista ja poika lupasi olla varovainen paukkujen kanssa. Kerroimme, ettei toisten ihmisten lähellä saa paukutella ja aina pitää itsensä lisäksi huolehtia myös muista. Poika ymmärsi asian ja lupasi olla kiltisti.

Hän lähti uuden vuoden juhliin kaverinsa luokse paukkuineen. nyt tuon kaverin äiti soitti ja sanoi että juhlat on ohi kun pojat heitteli yläparvekkeelta toisille parvekkeille paukkuja ja meidän poika mukaan lukien olivat pamauttaneet läheisen postilaatikon tohjoksi!!

Hain pojan kotiin ja otin loput paukut pois! Nyt vaihtoehtona on viettää uusi vuosi meidän kanssa tai istua omassa huoneessa miettimässä tekoja!

Poika sitten selitti ettei muuten olisi tehnyt noin , mutta kaverit yllytti. Mulle ei kyllä tuo selitys mene läpi vaikka olisikin totta. Nyt sitten toisten pojat (paitsi näiden juhlien järjestäjä) ovat toisessa paikassa juhlimassa ja poika anelee että pääsisi sinne.

on toki pahoillaan, mutta mielestäni tuo oli jo niin typerää, etten aijo antaa periksi!

Mitä mieltä olette? Olenko liian ankara kun vuosi vaihtuu vain kerran ja poika selvästi katuu? Tuleekohan pahoja traumoja jos nyt joutuu viettämään uuden vuoden perheen kanssa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikea on rangaistus, meneepähän sinne kaaliin että ne on OIKEESTI vaarallisia!

Ja huom, ennen klo 18 ei saa ilotulittaa!

Vierailija
2/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai viettaa uuden vuoden kavereista erossa. Eika tuollaisesta mitaan traumoja tuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä antais. Just ton ikäisethän aiheuttaa vuosittain itselleen ja toisille elinikäisiä silmävammoja. Ei paljon naurata.

Vierailija
4/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on vielä luvannut olla ihmisiksi. Teoilla ON seuraukset.

Vierailija
5/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sietää vanhempien katsoa peiliin. Ja sieltä peilistä taitaa näkyä oma juhliminen ja humaltuneet, harottavat silmät.

Vierailija
6/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlimaan, MUTTA aivan taatusti tässä nyt ainoa asia mitä katuu on se ETTÄ JÄI KIINNI! Jos päästät pojan ulos, tuskin on sen huomioonottavampi.. Riippuu tietty lapsesta, mutta itse tuonikäisenä ajattelin vain kavereita ja juhlimaan pääsyä (varsinkin uutena vuotena) kuin sitä mitä äiti ajattelee/sanoo.

Vierailija
7/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän pojan oppia että vaikka kaverit yllyttäisivätkin niin se on silti väärin! Eikä tarvitse tehdä vaikka kuinka yllytettäisiin.

Älä ainakaan päästä poikaa enää niiden samaisten jätkien mukaan. Tiedä mitä ne seuraavaksi yllyttävät räjäyttämään, kun tietävät että teidän pojan saa yllyttämällä tekemään.

Vierailija
8/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo oli silkkaa ilkivaltaa. Et sanallakaan maininnut mitään anteeksi pyynnöstä tätä kohtaan jolle ilkeyttä tekivät. Pyysikö poika heiltä anteeksi? Kuka korvaa postilaatikon? Minusta toimit täysin oikein, ei pidä päästä pelkällä päähän taputtelulla. Oletko varma että kaikki kaverit pääsivät kemuihin? " Kaikki muutkin" kun saattaa nuoren puheessa tarkoittaa vain yhtä kaveria.

Vierailija
9/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" hätyytteli" pienempää sisarustaan sytkärillä täällä kotona, kun olin itse kaupassa. Ja lopputulos on, että raketit tai siis paukut jää saamatta.

Menee kavereitten kanssa ulos, mutta paukkuja en anna mukaan. Voi

tulla meidän kanssa alkuillasta, jos kehtaa.

Mielestäni nämä rakettiasiat ja kaikki tulenkäsittelyyn liittyvä ovat sen

verran vakava juttu, että parempi katsoa kuin katua. Jos en luota, että

toimitaan asiallisesti, se siitä, olkoot ilman. Ja on aikaisemmínkin ollut

vähän sellasta häksläämistä näitten kanssa.

Vierailija
10/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella vaarallisia alaikäisten käsissä. Hyvä tuuri ja suojelusenkeli pitivät huoleni, että lapsellani on vielä näkö ja kasvot, kun pari päivää sitten raketti viuhahti pari senttiä lapsen pääni ohi.

Vierailija
11/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunge se hanuriis lehmä

Vierailija
12/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tietenkään takoittanut ettei poikaa rankaista ollenkaan. Mä vien pojan huomenna pyytämään anteeksi siltä perheeltä kenen laatikon poksauttivat ja joutuu omista rahoistaan maksamaan sen heille. (Tänään siellä ei ollut ketään kotona)

Samoin tietokone ja kännykkä on bannassa kunnes teot on sevitetty ja maksu suoritettu.

Ajattelin vain että onko siis julmaa kieltää juuri tänä iltana meneminen vai olisiko parempi antaa sitten vain se viikon aresti.

Kiitos teille avusta taas kerran! Poika siis pysyy kotona tämän illan! Mä kyllä tosiaan ihmettelin sitä kun poika sai tekstarilla kutsun saman porukan toisiin pippaloihin. Ajattelin automaattisesti että muutkin vanhemmat reagoivat jotenkin!! Siksi aloin epäilemään omaa rangaistustani.

Vierailija
13/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mielisairas.

Vierailija
14/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos antavat lasten päästä tuollaisesta kuin koira veräjästä!

Hyvää uutta vuotta, ja pojalle terkkuja;)

T:2

Vierailija
15/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MUUTEN HYVÄ mutta niillä K12 paukuilla ei saa mitään postilaatikkoa rikki, hyvä jos naarmu tulee

Vierailija
16/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuntuu että kapina yltyy hermoja raastavaksi niin kysyppä pojalta haluaako hän sitten selvittää asian poliisin kanssa. Saattaa mennä poika hiljaseksi kun lyöt faktat esille että ennen klo 18.00 on laitonta paukutella ilman erillistä lupaa. Ja mainitset vielä että maksakoon itse sakkonsa jotka ovat isot. Olet hyvä äiti kun puutuit ja otit asian vakavasti! En usko että kaikki pojat ovat kuitenkaan päässeet enää kaverien kanssa mihinkään. Hyvää vuoden vaihdetta teille! =)

Vierailija
17/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nuorilla on vaan niin paljon rahaa että semmoinen papattimatto jossa voi olla sata tai kaksi sataa papattia paukutetaan kerralla. Mun lapsuudessa me vielä purettiin niitä ja paukuteltiin kerrallaan. Ne oli silloin arvossaan, nykyäänhän ne ei oo oikein mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme