Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon bensarahaa pitäisi maksaa n. 200 km kyydistä?

Vierailija
04.11.2012 |

Jos menee kaverin tai tutun kyydissä, joka olisi muutenkin menossa tuon matkan, eli ei lähde erikseen viemään kuitenkaan, vaan sattumalta pääsisi vain siinä samalla kyydillä sopivasti kulkemaan.

Niin kuinka paljon maksaisit kyydistä, kun kaveri/tuttava ei kuitenkaan pyydä mitään? Paljon olisi sopiva tarjota?

Onko sopiva raha eri aikuisella työssä käyvällä ja nuorella opiskelijalla?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 € olin minusta näin autoilijana kohtuukorvaus :)

Vierailija
42/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:57"]No eihän se pirun auto sillä kuskillakaan kulje ilmaiseksi vaikka kuinka menis samaan suuntaan! Kulut puoliks maksoi mitä maksoi. Jos ei todellakaan ole vastaanottavainen rahojen suhteen niin eri asia. Mutta puolia vähempää on törkeetä edes tarjota. Jos ei ole varaa osallistua kohtuudella kuluihin niin on syytä pysyä kotona. [/quote] En ymmärrä ajatusmaailmaasi. Jos minä ajan joka tapauksessa huomenna vaikka Turusta Tampereelle häävieraaksi ja kaveri kysyy pääseekö kyydissäni, niin ei se kaverin paino bensankulutusta kovin paljon lisää. Jos auton pitäminen ottaa noin koville, niin kannattaa luopua autosta. Aika nuiva kaveri olet kyllä, ei voi muuta sanoa.

[/quote]

Ei lisääkkään. Mutta ihan yhtälailla sinä joudut tankkaamaan ja auto kuluu. 

Me ei koskaan pyydetä keneltäkään mitään. Jos joku kysyy mitä on velkaa niin riippuu henkilöstä. Joko sanotaan ettei mitään tai oman tunnon mukaan. Mutta itse emme mene kenenkään kyytiin ja oleta saavamme kyytiä puoli ilmaiseksi. Tai, jos esim olemme toisen pariskunnan kanssa menossa mökille. Niin toinen tankkaa ja toinen sitten ostaa vastaavalla summalla ruokaa mukaan. Meidän lähipiirissä tämä vain menee näin automaattisesti, tästä ei tarvitse edes keskustella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kyytiläinen alkaisi autoveroihin sun muihin osallistumaan.. Tasan omasta autosta niitä kuluja maksan.

Maksaisin bensoihin menevän määrän rahaa taikka puolet, riippuu vähän minkätasoisen tutun kyydissä menisin.

Tuttujen kanssa laitetaan bensarahat aina kristillisesti tasan, joskus niin että kyytiläiset maksavat bensan ja kuski pääsee ajopalkalla.

Vierailija
44/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton omistajana jos minä saisin päättää... Hei mähän saankin päättää! Ja päätökseni on: "Pummit kävelylle" ;-)

Vierailija
45/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€:lla pääsisi taxilla vain 25km?

Menopaluu bussilippu 200kilsan päähän taitaisi sekin maksaa enemmän kuin 50€.

Kyse ei ole siitä, montako euroa tai senttiä kulut ovat, vaan siitä, että korvaat avokätisesti. Ainakin jos olet normituloinen aikuinen.

Vierailija
46/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:57"]No eihän se pirun auto sillä kuskillakaan kulje ilmaiseksi vaikka kuinka menis samaan suuntaan! Kulut puoliks maksoi mitä maksoi. Jos ei todellakaan ole vastaanottavainen rahojen suhteen niin eri asia. Mutta puolia vähempää on törkeetä edes tarjota. Jos ei ole varaa osallistua kohtuudella kuluihin niin on syytä pysyä kotona. [/quote] En ymmärrä ajatusmaailmaasi. Jos minä ajan joka tapauksessa huomenna vaikka Turusta Tampereelle häävieraaksi ja kaveri kysyy pääseekö kyydissäni, niin ei se kaverin paino bensankulutusta kovin paljon lisää. Jos auton pitäminen ottaa noin koville, niin kannattaa luopua autosta. Aika nuiva kaveri olet kyllä, ei voi muuta sanoa.

[/quote]

Ei lisääkkään. Mutta ihan yhtälailla sinä joudut tankkaamaan ja auto kuluu. 

Me ei koskaan pyydetä keneltäkään mitään. Jos joku kysyy mitä on velkaa niin riippuu henkilöstä. Joko sanotaan ettei mitään tai oman tunnon mukaan. Mutta itse emme mene kenenkään kyytiin ja oleta saavamme kyytiä puoli ilmaiseksi. Tai, jos esim olemme toisen pariskunnan kanssa menossa mökille. Niin toinen tankkaa ja toinen sitten ostaa vastaavalla summalla ruokaa mukaan. Meidän lähipiirissä tämä vain menee näin automaattisesti, tästä ei tarvitse edes keskustella. 
[/quote]
Tottakai joudun tankkaamaan ja auto kuluu, siinä se pointti onkin. Ihan samalla tavalla tankkaan ja auto kuluu, kun ajan matkan yksin. Olen auton ostaessani tiennyt, että siitä tulee kuluja ja varautunut niihin. En yritä hyötyä rahallisesti satunnaisista kyytiläisistä. Enkä pyydä rahaa siitäkään, jos joku tulee yöpymään mökilleni, vaikka kyllähän siitä mökistäkin on kuluja ja se kuluu käytössä ;)

Mutta jokaisen lähipiirissä tavallaan. Meillä ei yleensäkään jaeta mitään sentilleen tasan. Jos mennään kaverin kanssa kahville, niin voin tarjota, enkä odota kaverin tarjoavan minulle juuri samanhintaista kahvia ja kakkupalaa joskus. Sekin on ihan ok, vaikkei tarjoaisi ollenkaan.

Vierailija
47/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan 15€ 250km matkasta. En ymmärrä ihmisiä, jotka yrittää maksattaa kyytiläisillään koko auton hankintansa ja ylläpitokustannukset. Asia olisi eri, jos minua asiakseen pitäisi kuskata. Silloin maksaisin kaiken bensan lisäksi vaivan palkkaa.

Vierailija
48/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka käy 200 km matkalla tauolla??? 

Maksa jotain, koska muuten sä olet siipeilijä. Mä en pidä yhteyttä mun opiskeluaikaisiin siipeilijäkavereihin. On nimittäin kavereita ja kavereita, kukaan ei ole korvaamaton, vaikka niin luulisi.

Vierailija
49/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummin ajatusmallilla esim sopiva mökin viikkovuokra on sähkön hinta 5 eur. Kun onhan sillä se mökki kuitenkin ;-) 

Vierailija
50/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:30"]

Pummin ajatusmallilla esim sopiva mökin viikkovuokra on sähkön hinta 5 eur. Kun onhan sillä se mökki kuitenkin ;-) 

[/quote]

Mökinomistajana voisin vastata, että meidän mökillä on kyllä LUOTETTAVAT perhetutut ja sukulaiset käyneet sillon tällön korvauksetta. Jotain kuluja ovat toki maksaneet sähköstä jne. Yleensä on ollut polttopuut ja lumityöt jne. tehtynä kun on sitten itse mennyt.

On mulla se mökki muutenkin kuten sanoit. Ei se siitä kulu.

Vierailija
51/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:29"]

Siis kuka käy 200 km matkalla tauolla??? 

Maksa jotain, koska muuten sä olet siipeilijä. Mä en pidä yhteyttä mun opiskeluaikaisiin siipeilijäkavereihin. On nimittäin kavereita ja kavereita, kukaan ei ole korvaamaton, vaikka niin luulisi.

[/quote]

Minä ainakin käyn jos ei ole kiire. Mukava juoda kahvit ja katsella vaikka vähän maisemia.

Vierailija
52/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:33"]

[/quote]

Mökinomistajana voisin vastata, että meidän mökillä on kyllä LUOTETTAVAT perhetutut ja sukulaiset käyneet sillon tällön korvauksetta. Jotain kuluja ovat toki maksaneet sähköstä jne. Yleensä on ollut polttopuut ja lumityöt jne. tehtynä kun on sitten itse mennyt.

[/quote]Mahtavaa, tulemme maanantaina! mitä syötän navigaattoriini?

Vierailija
53/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:29"]Siis kuka käy 200 km matkalla tauolla??? 

[/quote]
Mun kaveripiiri on siis siipeilijöitä täynnä :D Itse en ota rahaa kyydeistä, mutta tiedän kaverini vastavuoroisesti kuskaavan minua, jos tarve vaatii. Tai jos vaikka vien omat ja naapurin lapset leffaan, niin naapuri saattaa vuorostaan kastella meidän kukat lomamatkan aikana. Ei kaikessa aina tarvitse vaihtaa rahaa ja laskea senttejä.

Vierailija
54/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:33"]

[/quote]

[/quote]Mahtavaa, tulemme maanantaina! mitä syötän navigaattoriini?

[/quote]
Tässä taisi olla kyse sukulaisista ja tuttavista. Sukulaisten mökille varmaan osaat ilman navigaattoriakin ;)

Vierailija
55/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:06"] [quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 16:57"]No eihän se pirun auto sillä kuskillakaan kulje ilmaiseksi vaikka kuinka menis samaan suuntaan! Kulut puoliks maksoi mitä maksoi. Jos ei todellakaan ole vastaanottavainen rahojen suhteen niin eri asia. Mutta puolia vähempää on törkeetä edes tarjota. Jos ei ole varaa osallistua kohtuudella kuluihin niin on syytä pysyä kotona. [/quote] En ymmärrä ajatusmaailmaasi. Jos minä ajan joka tapauksessa huomenna vaikka Turusta Tampereelle häävieraaksi ja kaveri kysyy pääseekö kyydissäni, niin ei se kaverin paino bensankulutusta kovin paljon lisää. Jos auton pitäminen ottaa noin koville, niin kannattaa luopua autosta. Aika nuiva kaveri olet kyllä, ei voi muuta sanoa. [/quote] Ei lisääkkään. Mutta ihan yhtälailla sinä joudut tankkaamaan ja auto kuluu.  Me ei koskaan pyydetä keneltäkään mitään. Jos joku kysyy mitä on velkaa niin riippuu henkilöstä. Joko sanotaan ettei mitään tai oman tunnon mukaan. Mutta itse emme mene kenenkään kyytiin ja oleta saavamme kyytiä puoli ilmaiseksi. Tai, jos esim olemme toisen pariskunnan kanssa menossa mökille. Niin toinen tankkaa ja toinen sitten ostaa vastaavalla summalla ruokaa mukaan. Meidän lähipiirissä tämä vain menee näin automaattisesti, tästä ei tarvitse edes keskustella.  [/quote] Tottakai joudun tankkaamaan ja auto kuluu, siinä se pointti onkin. Ihan samalla tavalla tankkaan ja auto kuluu, kun ajan matkan yksin. Olen auton ostaessani tiennyt, että siitä tulee kuluja ja varautunut niihin. En yritä hyötyä rahallisesti satunnaisista kyytiläisistä. Enkä pyydä rahaa siitäkään, jos joku tulee yöpymään mökilleni, vaikka kyllähän siitä mökistäkin on kuluja ja se kuluu käytössä ;) Mutta jokaisen lähipiirissä tavallaan. Meillä ei yleensäkään jaeta mitään sentilleen tasan. Jos mennään kaverin kanssa kahville, niin voin tarjota, enkä odota kaverin tarjoavan minulle juuri samanhintaista kahvia ja kakkupalaa joskus. Sekin on ihan ok, vaikkei tarjoaisi ollenkaan.

[/quote]

Saako teille tulla ilmaiseksi asumaan, kun ihan yhtälailla talo kuluu ja lämmittää pitää? :D

Vierailija
56/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne ole nää 50 € ja yli pyytävät jotain Kokoomuslaisia, ainakin ajatusmaailmaltaan. Tuskinpa on hirveästi niitä kyytiinpyrkijöitä...

Vierailija
57/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:29"]Siis kuka käy 200 km matkalla tauolla???  Maksa jotain, koska muuten sä olet siipeilijä. Mä en pidä yhteyttä mun opiskeluaikaisiin siipeilijäkavereihin. On nimittäin kavereita ja kavereita, kukaan ei ole korvaamaton, vaikka niin luulisi. [/quote]

Mun kaveripiiri on siis siipeilijöitä täynnä :D Itse en ota rahaa kyydeistä, mutta tiedän kaverini vastavuoroisesti kuskaavan minua, jos tarve vaatii. Tai jos vaikka vien omat ja naapurin lapset leffaan, niin naapuri saattaa vuorostaan kastella meidän kukat lomamatkan aikana. Ei kaikessa aina tarvitse vaihtaa rahaa ja laskea senttejä.

[/quote]

Öööö.... ei tuo kyllä mitään siipeilyä ole, kun saa palveluksen palveluksesta. Siipeilyä olisi jos kuskaisit aina kaveria ilmaisesti, mutta kaverisi ei kyytsäisi koskaan, paitsi ehkä maksusta. Sit veisit naapurin lapsia leffassa, mutta saisit etsiä jonkun muun kukkia kastelemaan. Tajuutko pointin?

Vierailija
58/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ sopiva ja kahvit voi halutessaan tarjota. Meidän auto kuluttaa just joku 20€ tolla matkalla nii en kehtais enempää pyytääkkää.

Vierailija
59/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:29"]Siis kuka käy 200 km matkalla tauolla???  Maksa jotain, koska muuten sä olet siipeilijä. Mä en pidä yhteyttä mun opiskeluaikaisiin siipeilijäkavereihin. On nimittäin kavereita ja kavereita, kukaan ei ole korvaamaton, vaikka niin luulisi. [/quote]

[/quote]

Öööö.... ei tuo kyllä mitään siipeilyä ole, kun saa palveluksen palveluksesta. Siipeilyä olisi jos kuskaisit aina kaveria ilmaisesti, mutta kaverisi ei kyytsäisi koskaan, paitsi ehkä maksusta. Sit veisit naapurin lapsia leffassa, mutta saisit etsiä jonkun muun kukkia kastelemaan. Tajuutko pointin?
[/quote]
Tajuan toki, mutta lainaamassani tekstissä sanottiin, että jos ei maksa mitään, on siipeilijä ;)

Vierailija
60/96 |
25.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:33"] [quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 17:30"] Pummin ajatusmallilla esim sopiva mökin viikkovuokra on sähkön hinta 5 eur. Kun onhan sillä se mökki kuitenkin ;-)  [/quote] Mökinomistajana voisin vastata, että meidän mökillä on kyllä LUOTETTAVAT perhetutut ja sukulaiset käyneet sillon tällön korvauksetta. Jotain kuluja ovat toki maksaneet sähköstä jne. Yleensä on ollut polttopuut ja lumityöt jne. tehtynä kun on sitten itse mennyt. On mulla se mökki muutenkin kuten sanoit. Ei se siitä kulu. [/quote]Mahtavaa, tulemme maanantaina! mitä syötän navigaattoriini?   [/quote] Tässä taisi olla kyse sukulaisista ja tuttavista. Sukulaisten mökille varmaan osaat ilman navigaattoriakin ;)

[/quote]

No daa hei, ei se mökki mihinkään katoa, jos siellä joku muu kuin sukulainen käy.

Tarvitseeko muuten maksaa mitään, jos tuo oman agrigaatin ja polttopuut?