Kuinka paljon bensarahaa pitäisi maksaa n. 200 km kyydistä?
Jos menee kaverin tai tutun kyydissä, joka olisi muutenkin menossa tuon matkan, eli ei lähde erikseen viemään kuitenkaan, vaan sattumalta pääsisi vain siinä samalla kyydillä sopivasti kulkemaan.
Niin kuinka paljon maksaisit kyydistä, kun kaveri/tuttava ei kuitenkaan pyydä mitään? Paljon olisi sopiva tarjota?
Onko sopiva raha eri aikuisella työssä käyvällä ja nuorella opiskelijalla?
Kommentit (96)
Itse antaisin ehkä 30-40e, todennäköisesti 40e.
Bussi samalle matkalle olisi ehkä jotain kolmenkympin luokkaa.
Samalla hinnalla opiskelija käy junalla puolet pidemmän matkan edestakaisin.
Riittäisi mielestäni parikymppiäkin. t.2
Mä tekisin niin, että kysyisin mitä bensst maksaa ja tarjoutuisin maksamaan osuuteni. Jos ei halua, niin sanoisin, että antaa edes tarjota kahvit. Jos olet opiskelija ja minä töissä, niin en itsekään kehtaisi kymppejäsi ottaa, jos en vartavasten olisi kyyditsemään lähtenyt.
Jos on opiskelija ja köyhä, voi mennä sitten julkisella
kyyditettäviä on useampi? Jaetaanko sitten kyyditettävien määrällä?
Minua tympii nuo "maksan puolet bensoista" kerjääjät.
Autolla ajaminen maksaa aikuisten oikeesti puoli €uroa kilometriltä, eli maksa 50€, jos et aio siipeillä.
Ja se maksaa tasan yhtä paljon "opiskelijalta".
Jos luennoit lisäksi matkan aikana auton tarpeettomuudesta, niin 100 € on sopiva maksu.
Kannattaa suosiolla mennä niillä julkisilla mikäli tuollaisia pitää kysyä.
Minä maksaisin sen kolme kymppiä ihan kyselemättä.
Jos menee kaverin tai tutun kyydissä, joka olisi muutenkin menossa tuon matkan, eli ei lähde erikseen viemään kuitenkaan, vaan sattumalta pääsisi vain siinä samalla kyydillä sopivasti kulkemaan.
Niin kuinka paljon maksaisit kyydistä, kun kaveri/tuttava ei kuitenkaan pyydä mitään? Paljon olisi sopiva tarjota?
Onko sopiva raha eri aikuisella työssä käyvällä ja nuorella opiskelijalla?
Sukulaistyöltä, en mitään, kaverilta kahvit ja muilta 20 €
Minua tympii nuo "maksan puolet bensoista" kerjääjät.
Autolla ajaminen maksaa aikuisten oikeesti puoli €uroa kilometriltä, eli maksa 50€, jos et aio siipeillä.
Ja se maksaa tasan yhtä paljon "opiskelijalta".
Jos luennoit lisäksi matkan aikana auton tarpeettomuudesta, niin 100 € on sopiva maksu.
Miksi te maksaisitte koko kustannuksen, siis bensan kustannuksen? Oikea olisi maksaa puolet. Korkeintaan 12 e maksaisin.
matka sopii jollekin mun tutulle niin en ota mitään rahaa. Kahvit ehkä voi tarjota. Vastapalvelus on paljon arvokkaampi kuin raha.
JOs jotain haluat tarjota niin max 15-20 e
Parikymppiä sopiva. Hyvältä ystävältä en ottaisi mitään. Tässä tapauksessa autoilija oli muutenkin menossa samaan paikkaan, sai vain matkaseuraa.
Netissä on liftauspalvelu eikä sielläkään kaikki ota kyydistä maksua. Toisaalta maksut on pienempiä kuin julkisilla. Ideana on että täytetäänautoa kun samaan suuntaan kuitenkin menossa
50 euroa kuulostaa ihan naurettavalta. Tilanne olisi eri jos kuljettaja asiasta tehden lähtisi viemään jonkun 200 km:n päähän
Miksi te maksaisitte koko kustannuksen, siis bensan kustannuksen? Oikea olisi maksaa puolet. Korkeintaan 12 e maksaisin.
Siksipä kulkisitkin julkisilla, jos minulta kyytiä kysyisit.
Parikymppiä sopiva. Hyvältä ystävältä en ottaisi mitään. Tässä tapauksessa autoilija oli muutenkin menossa samaan paikkaan, sai vain matkaseuraa.
Netissä on liftauspalvelu eikä sielläkään kaikki ota kyydistä maksua. Toisaalta maksut on pienempiä kuin julkisilla. Ideana on että täytetäänautoa kun samaan suuntaan kuitenkin menossa
50 euroa kuulostaa ihan naurettavalta. Tilanne olisi eri jos kuljettaja asiasta tehden lähtisi viemään jonkun 200 km:n päähän
asiasta tähden lähtisin jotain viemään 200km päähän niin 50e olisi siitä ihan naurettavan pieni summa.
ja olisin vain mielissäni, jos saisin matkaseuraa. Huolisin vain 10 € maksuksi. Unohda nuo ahneet 50 €:n ehdotukset! Niitä auton kuluja ei ole tarkoitus jakaa kaikkien satunnaisten kyytiin tulijoiden kanssa :D. Ne varmaan laskuttaa, jos lapsen kaverikin sattuu joskus tulemaan kyydissä :D. Sitä paitsi, tuollanen 50 €:n summa olisi jo aika härskiä pimeän taksin toimintaa. Suomessahan ei itseasiassa ole laillista pyytää "bensarahaa".
Siksipä kulkisitkin julkisilla, jos minulta kyytiä kysyisit.
Jos olisin kuski, en kyllä kehtaisi edes 30 ottaa edes vastaan.
" tuollanen 50 €:n summa olisi jo aika härskiä pimeän taksin toimintaa"
Pimeäkään taksi ei ei tekisi keikkaa alle 200€.
Pummit kävelköön.
eli tarjoaisin 20e ja kahvit matkalla.