Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-_-_-_KESÄNUPUT 2008-_-_-

17.06.2008 |

hei kaikki kesäkuussa 2008 vauvansa saaneet!

Laitetaampa vauvakuulumisia tähän pinoon!

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tänään taas niitä päiviä kun kaikki menee pieleen...hyh)

Olettekos leidit juoneet PALJON vettä???? Mun on juotava se kolme litraa vettä päivässä plus muut juomiset siihen päälle, muuten näkee naamasta heti että turvottu on. Onneksi kyllä janottaakin koko ajan että menee tuo määrä VÄHINTÄÄN päivässä ja ihan huomaamatta.

Terveydenhoitaja kävi eilen tekemässä "kotiratsian" ja tulee vielä uudemmankin kerran kahden viikon päästä. Kaikki oli ok, paino oli noussut tosi hienosti ja sain mielenrauhan imetykseen. Mulla kun tuo maito nousee aina tosi hitaasti mutta sitten sitä alkaakin suihkuamaan täysillä - ja se taas aiheuttaa vatsavaivoja. Reladropseja piti käydä apteekista jo valmiiksi hakemassa mutta unohtui kun kauppareissulla vauva karjui kurkku suorana ja kolme muuta kakaraa juoksenteli villinä pitkin käytäviä ja mulla oli vaan kiire päästä kassajonosta pois nopsaan :)

Niin siis se paino oli nyt hienot 3820g kun kotiutuessa viikko sitten se oli noin 3400g (syntymäpaino 3780g ja putosi siitä ensin -> 3300g)

Nimeä tosiaan pitäisi alkaa miettimään, taistelu siitäkin varmaan tulee kun mies ei kelpuuta mitään mun ehdotusta. Isäntä tosin on vielä kolme viikkoa ulkomailla reissussa, käy kyllä nyt juhannuksena kotona sukkia vaihtamassa. Täytyy tässä sillä aikaa tehdä oma lista suosikkinimistä ettei sitten ihan viimemetreille taas jätetä tätä(kin) hommaa.

Käytiin tuosta meidän kesäkahvilasta pummimasta sunnuntain paikallislehti, täällä kun meidän synnärin vauvat aina kuvataan siihen. Anoppi olikin sen jo nähnyt joten jätskireissulla saatiinkiin sitten ihan omakin painos muistoksi.

Nyt ruokkimaan nuo neljä jotta saataisiin vähän hiljaisemmaksi tätä huushollia. (toiveajattelua)

Naapula ja MissLäskiposki 11vrk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a556e853-3c71-11dd-b9ae-…!

Vierailija
102/105 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas mukavaa kun on jo pino täälläkin meille nupuille! =)

Täällä pikku-neiti on viikon ikäinen ja tänään kävikin neuvolan täti kotikäynnillä. Tyttö punnittiin ja hyvin on lähtenyt paino nousemaan, tosin vielä on reilu 100g siihen että on saavuttanut syntymäpainonsa takaisin (tänään paino 3370g ja synt. paino 3520g).

Maitoa tulee hyvin ja rintapumpun kanssa ei ole juurikaan (vielä ainakaan) tarvinnut tuttavuutta tehdä. Toivotaan että maidontulo pysyy vähintäänkin tässä mitä nyt on tullut.

Yöt on menneet tähän asti hyvin, tyttö syö öisin 3-4h välein ja päivällä 3h välein. Tänään oli ensimmäistä kertaa pitempään yhtäjaksoisesti hereillä (2h) ja kuulosteli ympäristöään ja velipoikien metelöintiä =)

Neuvolan täti piti "palopuhetta" rotavirus-rokotteesta ja itse olemmekin tulleet siihen tulokseen että sen otamme tälle tyttöselle. Oletteko muut ajatelleet ottaa?

Meillä vietetään ristiäisiä 6.7 ja silloin pikkuinen saa nimen. Kotona pidämme juhlat ja noin 20 henkeä on tulossa.

Jep, tänne ei nyt kummempia..täytyy mennä nuuhkuttamaan tuota pikku söpöläistä =)

Kauris ja Pulla-tyttö (s.10.6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappula, mullakin jano koko ajan, vettä ja muita nesteitä menee runsaasti. Ihana vaavin kuva! Meillä on tosi siro vauva vaikka painoa onkin kiitettävästi kolme ja puol kiloo, mut ei yhtään paksut posket vaikka maitoa uppoaa saman verran kun mun poika söi 2kk iässä.... :D

Kanelisokeri, nyt se maistraatin lappu tuli ja nimi pistettiin menemään, jotenkin "juhlallista" siinä se nyt on, meidän tytön nimi. Me asuttiin tosiaan ulkomailla kun tuo poika syntyi ja siellä piti vauva kainalossa marssia jonnekkin toimistoon nimi lausumaan todistajien läsnäollessa. Nyt on meidän tytsillä siis nimi, se lausutaan ääneen parin viikon päästä kun pidetään juhlat.

Meilläkin tytsi nukkuu 2-4h pätkissä, yöllä on se pidempi valvomis jakso, harmi.

Kix ja madame 5vrk

Vierailija
104/105 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan tulin katseleen teidän kuulumisia, vauva tuolla heräilee. Isi ja Luka ovat onneksi menneet hätiin.

Tänään mula olis kauan odotettu kampaajareissu, saa vähän tukkaa kuosiin.

Vauva on tosi kiltti, syö nukkuu ja kakkaa. Ei ole vielä ainakaan pahemmin ilmavaivoja tai muutakaan.

Täysimetyksellä mennään, vauva oli heti alusta topakka syöjä, tietenkin kun oli tomera nelikiloinen jo syntyissään. Esikoinen painoi tämän verran vasta kuukauden iässä, hih. Toivottavasti mahtuu muuten tälle kastepuku päälle?!

Mutta myöhemmin lisää...

t:Rouva ja poika 15vrk

Vierailija
105/105 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siirryn tänne myös :)

Meillä poika nyt tasan viikon, syntyi siis 11.6 klo 21.06.

Synnytyskertomusta kirjottelinkin aiemmin jo synnytyspuolelle.

Samankaltaista tais olla kun Kanelisokerilla..?

Mulla oma olo vielä hyvin hutera ja heikko. Istua ei kärsi edelleenkään. Eilen oli pojan eka neuvola, mun hb mitattiin kans. Vasta 95 oli. Hiljaa toipuilen.

Pojan kanssa kaikki sujuu hyvin!! Mulla imetys lähti tosi hyvin käyntiin, poika syö hyvin. Oon tosi iloinen siitä kyllä.

Syntymäpaino oli 3280g, sairaalasta lähjtöpaino 3050g ja eilen neuvolassa jo 3455g:)

Meillä nukutaan aina 2-3h, sit syödään 30-60min ja taas nkukutaan..

Ristiäiset on myös jo tiedossa. Tänään varasin papin. Eli poika saa nimen 27.7. Kotona pidämme ristiäiset.

Palataan taas pian :)

a_j + poika 1 vko