Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-_-_-_KESÄNUPUT 2008-_-_-

17.06.2008 |

hei kaikki kesäkuussa 2008 vauvansa saaneet!

Laitetaampa vauvakuulumisia tähän pinoon!

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on vierähtänyt hujauksessa. Mutta jos nyt kerkeäisi muutaman rivin kirjoittaa.

Ekaksi on pakko sanoa että Nappulan vauva on tosi paljon meidän tytön näköinen:) samanlaiset ihanat hiukset ja posket:)

Meidän neiti vaan on vieläkin keltainen, mutta väri on alkanut pikku hiljaa lähtemään. Aluksi jouduin päivisin syöttämään kahden ja yöllä neljän tunnin välein (tyttö kylläkin itse herää myös yöllä syömään kahden tunnin välein). Eilen oltiin ekassa neuvolassa ja paino oli yli syntymäpainon 3575g (sp 3520g). Joten nyt syöttövälin voi pidentää neljään tuntiin. Ja heti eilen tissit meinasi räjähtää kun pidin nejätuntia väliä, ovat tottuneet kahden tunnin syöttöväleihin:D

Meillä vauva nukkuu sisällä vaunukopassa. En uskalla pitää lattialla tai sohvalla kun isommat hyppivät yms. ja ovet meilläkin on jatkuvasti auki. Hereillä ollessaan on sylissä. Tähän menessä on ollut tosi vähän hereillä, toissa

päivänä oli ekaa kertaa kahteen otteeseen pidemmän aikaa hereillä. Täytyypi varmaan sitteri kaivaa varuiksi esille.

Esikoisen kanssa jouduin käyttämään rintakumia aluksi. Muistaakseni ennen kuin lopetin sen käytön. Aloitin tissittelyn sillä ja hetken päästä otin sen pois. Ja lopulta kävi niin ettei vauva suostunut syömään jos oli rintakumi:D

Sakariini kirkosta saa lainata kastepukua.

Nyt on taas kulunut neljä tuntia edellisestä syötöstä:)

ilonella ja neiti 8pv

Vierailija
42/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt minäkin sitten sain motivoitua itseni kirjoittamaan. Aika vaan on kulunut niin vauhdilla.

Me päästiin kotiutumaan juhannusaattoiltana. Pikku herra kellastui ja jouduttiin jäämään sairaalaan ylimääräiseksi vuorokaudeksi valohoitoon.

Nyt ollaan sitten harjoiteltu kotielämää. Hienosti on mennyt , poika on todella kiltti ja tyytyväinen.

Aluksi heraa sai herätellä syömään kolmentunnin välein. Oli varmasti väsynyt tuosta keltaisuudesta johtuen. Nyt herra on jo sitten alkanut vaatimaan itsekin sapuskaa. Viime yönä ei herätty kuin kerran, poika tosin jäi viereen nukkumaan ja taisi tankkailla hiljalleen kolmentunnin ajan. Itse olen kanssa nukunut joten hirmuisesti ei ole käsitystä. Tuon yöllisen tehotankkauksen jälkeen herra onkin edelleen unilla. Ähisee kyllä kovasti unissaan ja nostin hänet jo syliinkin jos ruoka alkaisi hiljalleen maistumaan.

Terveydenhoitaja kävi kotikäynnillä maanantaina poika painoi jo 3800 grammaa, syntymäpainoa oli 3760 grammaa.

Eilen käytiin isyydentunnustuksessa ja ristiäispäiväkin on jo varattu. Ristiäiset on vasta 10.8.

Nappula taisi kysellä kohtuu hintaisia imetyspaitoja. Mama licious merkillä on minusta monia aika kivoja vaatteita ja hinnatkaan ei ole järkyttävimmästä päästä. Vaatteita saa ainakin Stockmannilta ja Bebesistä. Olen tosin ostanut ko. merkin äitiysvaatteita Lapualla olevasta lastentarvikeliikkeestäkin, joten niitä saattaa olla missä vain..

Mies lähtee tänään reissuun. Äiti tulee viikoksi seurakseni. Ihan kiva juttu. Lisäksi saa kaapit ja kaiken mahdollisen kuntoon kun tuo tehopakkaus tulee touhuamaan ;)

terveisin mapemaukka ja poika 9 vrk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun imetys on alkanut sujua, hip hip hurraa! Pulloja ei olla käytetty enää pariin päivään ollenkaan ja rintakumikin jäi pois- mahavaivatkaan ei oo niin pahasti vaivanneet. Mutta, silti miellä syödään KOKO PÄIVÄ! Mitä nyt yhdet pitkät päikkärit ja parit torkut nukkuu, mut muuten tankataan. Kysymys siis tuossa otsikossa??? Olen yrittänyt, mutta likka huutaa niin kauan, että tissi tulee suuhun. Yöllä nukutaan kahdessa pidemmässä jaksossa, 4h omassa sängyssä, syö tunnin ja sit 2-3h vieressä. Eilen lähdin hakemaan esikoista hoidosta ja jouduin kesken matkan pysähtymään imettämään........

Meille tuo osapäivähoito esikoisella on ollut kultaa kalliimpi, sanottakoon mitä vaan virikehoidosta, mut kun mies on töissä, meille se on ollut nyt kultaa kalliimpi, 2 kertaa viikossa, mut poitsi haluais sinne kyllä vaikka joka päivä... :( huono omatunto, mut kun totuus on se, että mulla menee koko päivä vauvan syöttämiseen, toivottavasti tää tästä muuttuu... onneks mies jää kesälomalle nyt kun päiväkoditkin menee kiinni ja syksyllä katsellaan tilannetta uudelleen. Meillä on niin vilkas 4v, että keksii sitten vaikka mitä kun näkee ettei äiti pääse oikein perään. Muuten ollut tosi kiltti vauvalle ja haluaa halia ja pussata ja hoitaa.

Kix ja neiti 13vrk

Vierailija
44/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti juuri nukahti ja mies vei isommat uimahalliin. Ovat niin levottomia, kun on ollut sateista, eikä ole päässyt energiaa kauheasti ulos purkamaan.

Meillä on lähtenyt hienosti menemään vauvan kanssa. On vielä kovin rauhallinen, vain syö ja nukkuu. Äsken oli hieman pidemmän pätkän valveilla, mutta silloinkin vain katseli ja ihmetteli. Taitaa olla niin pieni vielä. Mä olen edellisten kanssa tottunut kitinään ja parkuun, se vaihe taitaa tulla vähän myöhemmin. Yöt on kanssa menneet mukavasti, parin-kolmen tunnin välein syö, ja nukahtaa heti uudelleen. Aamulla nukkuu pitkään. Mies on ihanasti antanut mun nukkua aamuisin ja herännyt itse vanhempien lasten kanssa. On todella ihanaa, että on kotona ja mun apuna. Meillä oli vauvalla myös keltaisuutta, mutta onneksi arvot laskivat senverran, että päästiin kotiin.

Itse voin hyvin, mutta tää Dolly Parton-vaihe on todella rasittava. Yöllä oli rinnat niin kipeät, ettei voinut nukkua kyljellään eikä mahallaan. Selällään taas mulla tulee selkä kipeäksi, joten tuskaa oli vaikka vauva nukkuikin. Kuinka kauan teillä on kestänyt tämä rintojen pakkaantumisvaihe?

Kix, pidä vain poika hoidossa. Meillä ainakin nuo lapset kaipaavat kavereitaan ja tekemistä, itse en vauvalta ehdi heidän kanssaan kauheasti puuhata, ja kurjaahan se on olla tekemättä mitään.

Mutta myöhemmin taas lisää, voi että on ihanaa kun on tuo vauva, tuntuu etten aikaisemmin ehtinyt niin nauttia vauvavaiheesta. Ainakin toistaiseksi kaiki menee hyvin, saa nähdä ens viikolla, kun mies lähtee reissuun ja jään yksin... NAppulalle kyllä hattua nostan, kun yksin pyörität niin sujuvan oloisesti ja väsymättä tuota neljän lapsen arkea.

Selma ja neiti 5 vrk

Vierailija
45/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi tässä kohtaa lukemaan viestejä, mutta pikaiseen ilmoittelen itsestäni ja vauvasta tietty.

Tyttö syntyi MA 9.6. klo:13.08. rv 40+4. Mitat 3510/50/33,5 (pienin meidän kolmesta!). Kotiuduttiin suraavana päivänä, vaikka paino olikin laskussa, mutta niinhän se aina alkuun on. Torstaina käytiin ylimääräisessä punnituksessa neuvolassa ja vielä vaan paino laskenut, mutta ke-iltana oli lähtenyt maito nousemaan. Ma th tuli kotikäynnille ja 4 päivän saldo olikin +200g!

Ensimmäinen vrk meni lähes itkutta. Pari seuraavaa vauva sitten itkeskeli enemmän, varmaan maidon niukkuutta ja kun ei pihkat olleet kaikki vielä tulleet läpi. Kun maitokakka alkoi kurista läpi ja sapuska riittää, oli vauvakin tyytyväisempi. Muutaman päivän jo tuntui, että voiko tämä olla tottakaan, kun vauva vaan nukkui ja söi.

Nyt, kun ikää n. 2 vkoa, on ilmavaivoja vaihtelevasti. On aamupäivä- iltapäivä- ja yönaluskitinät.... Pari viime yötä on kuitenkin nukkunut kolmen tunnin pätkiä, eikä ole juurikaan kukkunut siinä välissä. No, ensi yö on jo varmaan ihan jotain muuta taasen.

Sen alun muutaman vrk:n non-stop tissitysrallin jälkeen maitoa on tullut hyvin, välillä liikaakin, mistä varmaan osa mahavaivoista. Maito tulee välillä suihkuna ja vauva hyvä kun ehtii nielemään. Ja tissillä kun on niin ihana olla niin tulee välillä ylensyötyä.

Tänään on ens. virallinen lastenneuvolakäynti, josta kuulumisia myöh. jos koneelle pääsen...

T. Yksikätinen Ananas puoliunessa vingertävä vauva sylissään

Vierailija
46/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva rauhoittui syliin ja sain sujautettua sen sitteriin köllöttämään, ihan ekaa kertaa. Ihan tunsin piston sydämessäni, että kuinkas saatoinkin noin pikkuisen sitteriin laittaa, mutta tuossahan tuo nukkua tuhistaa silmän alla. Ehdin lukemaan/silmäilemään teidän viestejä läpi ja joitakin ajatuksia tuli mieleen...

SEKSIstä... Olen ihmeekseni nähnyt parina yönä sex-sävytteisiä unia ja kerran tuli ihan päiväsaikaankin mieleen, että olispas se nyt kivaa. Käytäntöön ei olla vielä päästy, kun emättimessä on vielä(kin!) ommel, jonka th varmaan tänään poistaa. Ei ne viimeksikään sulaneet, vaikka piti! Niin ja jälkivuoto mulla on joka kerralla ollut raivostuttavan pitkä eikä nytkään merkkejä loppumisesta, kun aikaa kulunut 16 vrk (mikä ei vielä kai paljoa). Läheisyydestä ollaan nautittu illalla nukkumaan käydessä käpertymällä toistemme kainaloon. Ihanalta tuntuu sekin, ihan eri tavalla pääsee lähelle, kun ei ole enää sitä jumbomahaa (nahkapussi vaan, joka kivasti lyttääntyy).

PAINOsta, siis omasta. Mulla tuli painoa vähän alle 10 kiloa, josta puolet meni vauvan mukana. Toinen puolikin on tainnut tässä parissa viikossa häipyä. Vaaka tosin on vähän epäkunnossa ja näyttää välillä mitä sattuu, esim. miehen painon mulle! joten ihan varma en ole. Ennen raskautta mulle oli tullut 6-8 kiloa ylimääräistä, joiden toivoisin häipyvän imetyksellä.

TUTTIa on meilläkin yritetty tyrkyttää vaihtelevalla menestyksellä. Tissi on vaan niin ihana, ettei kelpaisi millään. Jatkuvasta tissittelystä vaan tuppaa tulemaan mahavaivoja, kun tulee syötyä liikaa. Ihan muutaman kerran on nyt viime päivinä tuupannut nännin ulos suustaan tultuaan kylläiseksi tai kun maitoa suihkuaa liikaa...

IMETYS, sen kamaluus ja ihanuus. Mulla siis jo kolmas imetysrupeama, mutta silti 1. vko oli ihan tuskahelvettiä ja toinenkin paha, nyt alkaa sujua lähes kivuttomasti, ensihampsaisu vain käy kipeää ja joskus maidon heruminen "kirvelee". Toinen rinnanpää mulla on matalampi ja se meni haavoille jo heti kättelyssä. Sain sen kuntoon Lansinohilla ja rintakumilla, jota käytin 2-3 päivää. Kipeästä rinnasta annoin vain syödä ja toista sai sitten lupsutella vähän pidempäänkin. Jos rinta on kovin pinkeä, lypsän käsin ihan hitusen, jolloin nänni samalla venyy ja muokkaantuu.

Nyt vauva alkaa heräillä ja täytyy laittaa ruokaa noille isommille tenaville ennen sinne neuvolaan lähtöä.

Ananas taasen ja hikkatyttö 16 vrk

Vierailija
47/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka kauvan teillä on tullut kunnon vuotoa?? mul tulee n. 1-2 kertaa päivässä ihan kunnolla verta ja loppupäivän päivän pärjäänki alushousunsuojilla!!

onks normaalia?? kuinka kauvan teillä on mennyt et tikit sulaa?? mul on ainakin kaks tikkiä vielä..ja synnytyksestä aikaa 2viikkoa ja 2päivää eiks niiden olis pitänyt jo sulaa pois??

minkäs lainen on virtsaputken tulehdus?? ei ikinä ollut, mut nyt epäilen et minulla olis!! yöllä on tullut pestyä alakerta kylmällä vedellä ku ei ole jaksanut valuttaa vettä tarpeeks et tulis lämintävettä..

minulla on emman rintapumppu, mut en saa sillä kyl mitään pumpattua!! kerran sain 30ml!! kovan työn jälkeen!! kun pikkuinen imee niin maitoa valuu suunpielistä ja välillä nenästäkin!! ajattelin, jos pumppaisin välillä tyhjemmäks rintoja niin helpottais pikkuisen ruokailua..eikä meinais tukehtua maitoon!!

miks en saa pumpattua maitoa?? eiks minulta tule tarpeeks maitoa vai mitä??

nykyään imettäessä alkaa vihloon toista rintaa..miks??

tässä kai tärkeämmet kysymykset..kiitos vastauksista etukäteen :)

oikein piilo blondi taas olen, mut ei voi tietää ku ensimmäinen pikkuinen meillä!

nyt palaan alkuun ja alan lukeen teidän kuulumisia..toivottasti saisin koko pinon luettua ennen ku pikkuinen herää :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a6263d3a-429f-11dd-9c6b-…!

Vierailija
48/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkesin lukea koko pinon :) ja nyt en muista puoliakaan mihin ajattelin vastata tai kommentoida!!

en olekkaan ainut kenellä vielä tikkeja jäljellä ja runsas vuoto!!

painosta..mulle tuli raskausaikana painoa 10kg jätin niistä sairaalaan 9 kg :) ja nyt olen alkupainossa :) viikko synnytyksestä kokeilin farkkuja ja sainki ne päälle :)

pitää mennä...palaillaan..

Vierailija
49/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kixnixkix : Kuulostaa ihan meidän neidin syömisrytmiltä. Kyllähän ne vauvat tankkaa aika tiheään, poikkeuksia on. Meillä ainakin päivällä tisutellaan vähintään tunnin välein, yhdet unet on meilläkin pidemmät ja muuten sellaista torkkumista. Yöllä menee sitten 2-4 tunnin välein. Eiköhän ne syöttövälit sitten pitene kun maailma alkaa enemmän kiinnostaa vauvaa.

Tintille: Toista rintaa vihloo imettäessä sen takia, että sieltäkin heruu maitoa. Juuri se herumisen alkaminen vihloo. Pitkin päivää saattaa tulla sellaisia vihlomisen tunteita molempiin rintoihin (siis ilman että vauva syö), sitten rinnat tuntuukin taas piukilta.

Pumppaaminen ei välttämättä onnistu, koska maito ei ala herumaan lypsykoneella. Kun vauva imee, niin herumisrefleksi lähtee suht helposti käyntiin, mutta käsin tai koneella lypsäessä hormonitoiminta ei ymmärrä että maidon pitäisi alkaa herumaan. Ja siinä vaiheessa kun maidon tulo on tasoittunut, niin rinnoissa ei enää ole "valmiina" maitoa, vaan sitä tulee tosiaan sitä mukaa kun vauva imee. Rinnat saattaa tuntua ihan rukkasilta eikä sieltä saa lypsämällä mitään irti, mutta vauva tulee kylläiseksi imettyään.

Jälkivuoto mulla kesti 3 viikkoa, juuri kuvaamallasi tavalla. Välilä hulahtelee ja sitten ei tule mitään pitkään aikaan. Nyt oon pärjännyt viikon ph-suojalla, tulee lähinnä rusehtavaa niukkaa valkovuotoa.

Nyt lähden TAAS imettämään ja sitten kaupunkiin hakemaan uudet silmälasit.

Tytteli-83 ja typykkä 3,5vk

Vierailija
50/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kix: osaisinpa auttaa... meilläkin syöttövälit tuon röhköpossun hereilläollessa on keskimäärin puoli tuntia päiväsaikaan. Imaisee hetkessä sn mitä tahtoo (mulla nämä rinnat kun suihkuttaa armottomalla paineella) ja jää sitten vaan leikkimään. Vartin päästä saattaa taas alkaa kiemurrella siihen malliin että tietää että kohta imetetään taas.

Ilta viide ja kymmenen välissä käytännössä asuu sylissä. Syö viisi minuutti, torkkuu toiset viisi. syö taas ja torkkuu taas. Laskepa sohvalle viereen niin kitinä alkaa välittömästi, sylissäkin mieluummin vain rinta suussa. Päivällä ja yöllä kyllä nukkuu sitten pitkiä pätkiä ja päiväsaikaan hereillä ollessaan viihtyy ihan ilman syliäkin - kunhan vaan saa käydä tarpeeksi usein rinnalla syömässä.

Lapsista/päivähoidosta/kavereista/yms: meillä ei vielä ole ollut tarvis ajatellakaan päivähoitoa/kerhoja muille lapsille kun tässä laumassa leikkivät nuo kaikki keskenään niin hyvin. MUTTA! Kauhulla jo ajattelen syksyä kun nuo isommat lähtee eskariin ja tuo kolmevuotias jää yksin minun ja vauvan kanssa kotiin. Eihän elämästä tule sitten yhtään mitään!!! Munhan täytyy silloin toimia tuon terroristin viihdyttäjänä ja leikkiseurana, voi apua sentäs! Että otan osaa teille joilla vain yksi pieni lapsi ennestään ennen vauvaa, on se vaan niin paljon helpompaa kun on enemmän lapsia laumassa!(että älkää nyt missään nimessä huonoa omatuntoa poteko jos teillä esikoinen on hoidossa, hulluksihan sitä muuten tulisi...luulen mä! )

Tintti: meikämamma on kyllä vuotanut kuin härän kurkusta viikkotolkulla. Ekasta synnytyksestä kesti tupla-triplarunsasta verivuotoa lähes kaksi kuukautta minkä jlk vielä muutaman viikon sitä vaaleampaa. Tokasta synnytyksestä kuusi viikkoa vuotoa yhteensä joista neljä oli sitten kunnon menkkavuotoa. Nyt ollaan hyvällä mallilla kuin vajaa kolme viikkoa vuotoa ja pärjään jo yhdellä yösiteellä ja päivisin ihan vaan normaalilla siteellä (alkuun joudun siis pitämään kahta yösidettä kerrallaan pöksyissä ja päivällä vaihtamaan ihan alvariinsa)

Tikkien sulamiseen meni minulla ekan synnytyksen jälkeen yli kuukausi. Tokasta en muista kun tuli vain kaksi tikkiä eikä ne häirinneet mitenkään.

Pumppaamisesta sen verran että itse olen saanut herutettua ainoastaan aventin käsikäyttöisellä. Ja pumppaaminenkin on vähän taitolaji, sitä pitää harjoitella. mutta ainun pumpulla enkä sairaalan sähkökäyttöisellä ole saanut ulos yhtään mitään. kokeilepa käsin lypsyä jos pumppu tuntuu hankalalta, ja kyllähän tämä dollyparton-vaihe onneksi tulevaisuudessa helpottaa :)

(ja se rinnan vihlominen on ihan normaalia, menee sekin ohi sitten aikanaan)

Kävin nopsaan näyttämässä röhköpossua lastenneuvolassa. Tuon hurjan julmat hormoninäppyryyhkät naamassa kun alkoivat vuotamaan märkää ja iho näyttää tulehtuneelta. Näytille ei sinänsä olisi tarvinnut mennä mutta kun th jää lomalle niin lupasin käydä näyttämässä millainen rääpäle sieltä mahasta täll kertaa putkahtikaan.

Samalla reissulla olisi kyllä nitroille ollut käyttöä: piti käydä ostamassa mansikoita kakkua varten ja litra kotimaisia tuli maksamaan 10€!!!! Siis ihan käsittämätöntä, kuuskymppiä mummonmarkoissa!!!! (jep, meikä on sen verran vanha harakka että edelleen vertaa välillä noita euroja markkahintoihin...)

Että sinne hurahti marjoihin melkein yhden päivän äitiyspäivärahatienestit nettona! Paree olla makoisia marjoja tuolla hinnalla.

Nyt ruuanlaittoon kun yksi tissitakiainen näyttää nukahtavan tähän syliin...

Nappula ja röhköpossu

Vierailija
51/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä ollaan tänään 2 viikkoa vanhoja :)

Eilen olin kotoa poissa 3h kun kävin kampaajalla. Olin pumpannut maitoa pulloon valmiiksi ja tiesin että tottakai mies ja poika pärjää hyvin, miksi ei pärjäis..

Mulla tuli vaan kamala syyllisyys että olenko huono äiti nyt kun jättää 2-viikkoisen tuollein muutamaks tunniks. Ikävä olikin kamala ja loppuillan kiehnäsin kiinni pojassa minkä kerkesin :D

Olin varannut tuon kampaaja-ajan 2kk sitten. Ei voinut tietää silloin koska vauva syntyy ja koska meillä on ristiäiset jne.

Tänä aamuna ollaan mekin oltu isyyden tunnustamisessa ja päivällä oltiin neuvolassa. Viikko sit oli eka neuvola.

Nyt oli taas painoa tullut pojalle viikossa +400g. hienosti! Eli nyt yhteensä 3845g:)

Mun oma hb se ei vaan nouse. Oli 93, viikko sitten oli 95. Hitsi.

Haettiin apteekista toista rautavalmistetta nyt sitten mulle.

Jännä ettei se ollut noussut kun olo on kohentunut kuitenkin?

Tultiin neuvolasta kotia ja nukuin pojan kanssa 2h unet. Ihanaa oli nukkua nokat vastakkain! :) Ja tuli uni mullekin tarpeeseen..

Onko teillä muilla miehenne pitäneet varpajaisia?

Mun mies pitää muutamalle kaverilleen varpajaiset nyt perjantaina. Asia sovittiin aikoja sitten ja se on ollut ok mulle, paitsi eilen iski ahdistus että en haluaiskaan sen pitävän niitä. Ite meen silloin pojan kanssa mun porukoille 'evakkoon'.

Seksiä vaan tekis mieli. Joka päivä halut vaan kasvaa.Mut ei täs vielä vaan voi! Ei mun alapää ole vielä kunnossa. Tikit ei oo viel sulaneet ja on kamalan herkkä tuo alaosasto muutenkin. Istua olen nyt vasta kärsinyt 3 päivää. Ja vuotokaan ei ole täysin loppu vaikkakin vähentynyt huomattavasti.

Viime yönä meillä herättiin syömään 2h välein. Sitä edeltävät 2 yötä meni 4h väleillä. Joka yö on arvoitus.. ;)

Maitoa tulee kyllä hyvin ja imetys sujuu, siitä oon vaan iloinen. Välistä meinaa tulla haavoja rinnanpäihin mutta heti vaan bepanthenia ja se auttaa sit heti.

PAinosta. Mulle tuli raskausaikana yht.11kg josta laitokselle jäi jotain 7kg, eli jäellä vielä se nelisen kiloa. Jospa se tässä pikkuhiljaa...

En ota siitä stressiä :)

Jaahas, poika heräs..

a_j + poju 2 viikkoa

Vierailija
52/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vauvat-otsakkeen alla oli joku sun kirjoitus eli meni vain vähän väärään paikkaan :) Eli joku tälläinen siellä oli jonka ajattelin tänne kesänuppuihin kuuluvaksi... http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

(mikäli linkki nyt toimii)

Täällä kylmä päivä - kävin justiin yksin kattelemassa kirpparilla, olipa aika herkkua! :) Ja täällä olikin sitten hirrrmuisen nälkäinen vauveli oottamassa ;)

Sain viimein varattua sen papin, joten eikun ristiäisiä stressaamaan ;) (13.7)

Sakariini ja nasu-ukko 25pvää

Vierailija
53/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakariini: Teillä on ristiäiset juuri saman päivänä kuin meilläkin :))

Tänään kävin kaverin kanssa kaupungilla. Löysinkin koko asun ristiäisiin, vaikka en uskonut mitään löytäväni. Kaverikin lähti mulle vaan makutuomariksi, mutta niinpä löysi hänkin paitaa ynnä muuta kivaa vaatetta :) Kerrankin näin, onnistunut shoppailureissu.

Isi oli poikien kanssa kotona ja vauva olikin herännyt aika pian mun lähdön jälkeen. Vauveli oli vetässyt lypsämäni 70ml hyvällä ruokahalulla. Vähän aikaa oli tillistellyt miehen sylissä, kunnes oli suu alkanut jälleen napsaamaan. Mies oli antanut pakasteesta vielä 50ml, joka oli myös uponnut oikein hyvin. Vauveli oli seurustellut lähes tunnin hereillä ja suu oli taas alkanut hamuamaan tissiä. Vielä 40ml mies oli ottanut ja sulattanut mutta vihdoin vauvan masu alkoi täyttyä, eikä juonut kuin muutaman hörpyn siitä. Tuttia mies ei ollut kokeillut, mutta kuulemma vauva oli ollut tyytyväinen syömisen jälkeen ja kun itsekin tulin lähes 3h shoppailumaratonin jälkeen kotiin, vauva söi ilomielin tissiä :) Että kyllä ruoka maistuu!!! Melkoinen paksuposki tämä herra onkin :)

Niin vauva on hereillä ollessaan sylissä, sitterissä tai kantoliinassa. Mieluiten pitäisin vauvaa koko ajan sylissä ja katselisisn vaan häntä! On hän niiiiiiiiiiin IHANA! .....höpsöksi tulee tää mamma.....

juu, ei muista mitä muuta piti laittaa...

kiva lukea teidän kuulumisia.

rouva ja poika 3vk

Vierailija
54/105 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk...pitää tulla tänne turisemaan kun ei oikein mitään tapahdu enää odotuspuolella..onkohan jengi oikeesti noin vähissä, no ehkä ainakin ne jotka kirjoittelee. Erityisesti on ikävä Mansikkapirkon hulvattomia juttuja, ne sai aina hyvällä päälle, se rontti kun meni ja etuili jonossa. Niin no meillähän oli sama la. Täällä sitä Pirkko edelleen ollaan maha pystyssä..huomen la eikä oikeen mitään oiretta :(. Nooh...........ei auta, toiset jo ristiäisiä suunnittelee :) pitkä on tuo kesäkuu. Mutta tsemiä teille vauvailuun, peukuttakaas mulle vähän suppareita.

39+6

Vierailija
55/105 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo77 toivon paljon suppareita sulle:) Tiedän miltä susta tuntuu, kun itselle ei tapahdu mitään ja tuntuu että kaikki muut saa jo vauvansa. Mullahan kaikki kolme synnytystä on käynnistetty. Tämä kolmas pääsi vain yllättämään kun käynnistivätkin melkein kolme viikkoa aikaisemmin kuin edelliset. Olin ihan varautunut että synnytän vasta heinäkuun alussa:)

Jälkivuodosta: Joka minulla on tällä kertaa ollut todella niukkaa. Kysyin jo synnärillä kätilöltäkin että onko tämä normaalia kun vuodan näin vähän:D

Aikasemmilla kerroilla olen vuotanut kuin seula kolme viikkoa ja sen jälkeen kaksi viikkoa on ollut niukkaa vuotoa. Tämä vuoto kuulostaa kuulemma normaalimmalta kuin aikaisemmat:D. Sain synnytyssalissa iv:nä 2annosta jotain lääkettä kohdunsupisteluun, koska aikaisemmilla kerroilla on sen kanssa ollut ongelmia, eli luultavasti siitä johtuu niukka vuoto?

Onnistuuko muilta virtsasuihkun keskeytys pissatessa? Minulta ei onnistu vieläkään (9pv synnytyksestä). Viimeeksi muista että olisi tätä ongelmaa kestänyt 1-2 pvä synnytyksen jälkeen. Ei auta muu kuin alkaa treenata lantinpohjanlihaksia:D

Sain aikaiseksi varattua ristiäiset, jotka on vasta elokuun tokana viikonloppuna.

Tuleeko isyydentunnistamiiseen kutsu vai pitääkö sinne itse varata aika? En millään muista vaiikka kaksi kertaa ollan jo käyty:D

ilonella ja neiti 9pv

Vierailija
56/105 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonella: kyllä sinne isyydentunnustukseen tulee yleensä kutsu, eli ei jää onnesta sekaisin olevien vanhempien vastuulle muistaa :) (tai älytä)

Rouva80: Joko teillä on ristiäissuunnitelmat hyvin kasassa? :) Se on ainakin paljon se, ettei tarvi stressata omaa pukeutumistaan :) Itse varmaan käyn viime metreillä kaappaamassa jotain kaupasta... (eli jotain epäsopivaa ja ihan-liian-kallista) Mies rupesi eilen irrottaan vanhoja laattoja keittiön välitilasta, joten sekin homma on viel'ä edessä - ja ikkunoiden pesu! Jos remonttipölyt pesis pois...

Niin, Ilonella kysyit tuosta lantionpohjanlihasten kunnosta. Mulla taas ongelmia on ollut peräaukon supistamisen kanssa - edelleenkin on vaikea pidättää kaasuja! ;) (ja isolla hädällä käynti on yhtä herkkua kun tuntuu ettei saa ponnistettua oikein?!) Mitenkähän oon muljauttanut lihakseni ;) Jumpannut oon kyllä koittanut, mutta ei hirveesti oo vielä auttanut...

No niin, tähän paskaiseen aiheeseen onkin sitten hyvä lopettaa. Lupaan ensi kerralla keskustella asiallisemmin, arvon rouvat. :D

Sakariini ja ihanainen pikku kääpiö 3vkoa 5vrk

Vierailija
57/105 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsin nettiin, meillä on ollut vähän vaikea vuorokausi, kun pikku-ukko on koko ajan hermostunut. Alkupäivien hyvät rytmit ja pitkät unet on historiaa, nyt syödään tunnin välein, ei suostuta nukkumaan ja kitistään. Mietin pään puhki, mikä on ongelmana, mutta en keksi :( Kertokaahan kokeneemmat, helpottaahan elo pienen kanssa ajan myötä?

Tintti, neuvolassa sanoivat, että alakerran pitäisi alkaa tuntua paremmalta parin viikon päästä synnytyksestä. Jälkivuoto taas saattaa aina kiihtyä välillä ja sitten taas niukkenee. Itselläni eilen hulahti ihan älyttömät määrät verta, ihan pelästyin, kun muutem tuo vuoto on ollut jo aika niukkaa ja vaaleaa. Kuulemma kuuluu asiaan, että välillä vuotaa runsaammin.

Poltsi+poju 9 vrk

Vierailija
58/105 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piainen käynti..pikku herra sylissä ja kiuketteeleen meinaa alkaa!! ja just ku ehdin ajatteleen et olisko tänään rauhallisempi päivä!! ei olis pitänyt ajatella!!

poltsi..täällä ihan sama jutska!! meil vaan tää kolmas viikko on ollut aika tuskainen!! varsinki eilinen huutoa melkein koko päivän ja mikään ei auttanut!! ja nyt nukutaanki tosi huonosti.. viime yönä heräs kaks kertaa kahden tunnin välein ja loppu yö herättiinki tunnin välein!! syö korkeintaan 10min ja nukahtaa!! miten saisin syötettyä kauvemmin?? sellain et pikkuinen ei herää kunnolla, muuten sitä huutoa jatkuu ainakin kaks tuntia!!

niin ja kiitos kaikille vastanneille..auttoi kovasti :)

Vierailija
59/105 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa olen minäkin miettinyt, että helpottaako ajan kans tää syöminen ja nukkuminen... vaikka tää on mun toinen laps, oon tosi ällikällä lyöty kuinka näissä voi olla näin paljon eroja. ehkä ero on siinä, et poika oli alusta asti pulloruokittu vauva, sai pumpattua äidinmaitoa ja korviketta (ei jaksanut imeä rintaa, vaikka sitäkin kokeilin n 1kk ajan), heti selkeät syömäajat, rytmit ja pidemmät välit syöttöjen välissä. ei myös oikein voinut pitää tissiä tuttina ja nukkui itsekseen omaan sänkyyn . tämä vauva syö koko ajan hamuaa tissille vaikkei edes nälkä, heräilee tunninkin välein syömään... onhan imetys helpompaa kun ei tarvi pestä pulloja se steriloida, mut todisaalta siinä on sitten nämä muut negatiiviset jutut. esikoinen nukkui läpi yöt jo pari kuisena! meillä herätään etenkin aamuyöstä tosi usein, taidan kokeilla pullolla isompaa satsia jos uupumus iskee totaalisesti...jos huolii edes pulloa.

onko muita, jotka ei pidä ristiäisiä?

kix ja ahmatti 2vko

Vierailija
60/105 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä se sieltä syntyy!

"Ihanaa" kuulla, että muillakin alkaa olla kitinöitä. Yleensähän 2-viikkoisina vauvat alkaa olla vähän levottomia. Hitsi, meillä tulee maanantaina ikää jo kuukausi!! Nopsaan on kyllä aika mennyt, tietty kun tässä on ollut tää muutto ym.

Meillä on mennyt nyt pari päivää ihan hyvin, ei oo ollut suurempia itkuja. Viime yönä kyllä valvottiin pari tuntia. Ei itkenyt, mutta ähis ja puhis korvan juuressa niin mahdottomasti, etten saanut nukuttua. Ja pierua vääns koko ajan. Jossain vaiheessa alkoi itkeskelemään, olipa sitten kakat housussa. Tää neiti kyllä ilmoittaa heti jos on kakka, esikoinen viis veisas. Ja sitä kakkaahan riittää... Yötkin ois helpompia jos ei tartteis joka syötöllä vaihtaa vaippaa. Haalariyöpuku on muuten hankala kun siitä ei voi kurkkia helposti, bodyn raosta näkee heti onko kakka vai ei.

Ihanaa pistää jo pieniä vaatteita laatikkoon ja kirpparille. Tästä ne vauvakamat vähitellen häviää. Saa jotenkin järjestystä tänne huusholliin.

Käytiin tänään ostamassa uus työpöytä, saadaan se ens viikolla. Tietokone on nyt majaillut keittiön pöydällä enkä tykkää siitä yhtään. Aina kun syödään, niin mies surffailee netissä. Jokseenkin ärsyttävää.

Imetyksestä: Siinä on tosiaan puolensa. Ulos kun lähtee, niin ruoka kulkee aina mukana oikean lämpöisenä ja yöllä ei tartte nousta lämmittämään pulloja. Saa torkkua samalla kun imettää. Mut onhan se fakta, että rintalapset syövät useasti, rintamaito sulaa nopeammin kuin korvike. Ja vaikka lapsi pärjäisi yön ilman ruokaa (sitten puolivuotiaana), niin harva imetetty lapsi suostuu olemaan ilman tissiä öisin. Äidinhän se myös sitoo aika tavalla. Meillä ei ainakaan esikoinen huolinut pulloa kuukauden iästä eteenpäin. Nyt mulla ei ole kiire mihinkään, imetän niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. Vuoskin on tosi lyhyt aika miun elämässä, sen jälkeen kerkiää tehdä vaikka mitä. Kunhan urheilemaan pääsee niin kaikki on hyvin.

Toissapäivänä kävinkin esikoisen kanssa ergoilemassa. Hän vaan lauleskeli selässä kun minä puuskutin mäkiä. Teki kyllä tosi hyvää.

Onks teillä muilla muuten ollut rytmihäiriöitä? Mulla tulee ihan tolkuttomasti lisälyöntejä, varsinkin rasituksessa. Tuntuu, että henki salpautuu. Mietinkin, että kuinka paljon sitä uskaltaa urheilla jos noin kovasti ottaa sydämestä. Onkohan se ihan normaalia synnytyksen jälkeen vai onko mulla joku puutostauti?

Tytteli-83 ja neiti maanantaina 1kk