Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-_-_-_KESÄNUPUT 2008-_-_-

17.06.2008 |

hei kaikki kesäkuussa 2008 vauvansa saaneet!

Laitetaampa vauvakuulumisia tähän pinoon!

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kun meitä on täällä jo monta.

Sunnuntai aamupäivä,aurinko näyttäis paistavan.

Pikkumies vetelee sikeitä.

Illalla tykkäs vaan seurustella ja seurustella, ei ois halunnu alkaa unille ollenkaan. Nukahti sitten 00.30 aikaan kun oli tyhjännyt kummatkin tissit kahteen kertaan ja vielä päälle Nania 60ml.. Välillä käy meillä näin että kun kahteen kertaan on tissit tyhjätty,ei kolmanteen kertaan riitä ja sitten ollaan annettu Nania, yhteensä n.3kertaa ehkä. Maitoa kyllä mulla muuten piisaa tosi hyvin, siitä oon iloinen. Välillä meinaa olla tissit vaan niin isot että tuntuu että saako pieni otetta mutta niin vaan saa. On se käsittämätöntä miten rinnat voi turvota näin suuriks :o

Toisessa nännin päässä on pieni haava tällä hetkellä mutta bepanthen auttaa..

Niin, pikkumies nukahti eilen 00.30, heräskin sitten vasta 3 jälkeen ekan kerran syömään, sitten 5 jälkeen, 6 jälkeen ja 7 jälkeen..

Ihana pulleus on tullut meidän pojalle. On kunnon kaksoisleuka ja käsivarsissa näkyy myös :) Tiistaina on jo toinen neuvola meillä. Varmasti on taas tuota painoa tullut. Sairaalasta päästiin viikko sitten la ja sitten heti ti oli neuvola ja painoa tullut sinä aikana 400g! :D

Seksiä tekis munkin mieli, hitsi..

Mulla tuli kamalat halut tossa muutama päivä sitten. Vielä ei vaan ole mitenkään mahdollista toteuttaa. Mulla on vielä todella arkana ja hellänä tuo alapää, tuskin tikitkään sulaneet. Istuminenkaan ei aina luonnistu ei. Ja jälkivuotokin edelleen jatkuu.. Pitää malttaa vaan ja oottaa.. Jospa heinäkuun aikana?

Mutta jännä tosiaan miten ne halut tuli näin voimakkaina kun tuntuu että raskausaikana ne oli todella tipotiessä,

Hiki virtaa täälläkin. Öisin hikoan ihan älyttömästi! On aina niska, hiukset, petivaatteet, t-paita, kaikki ihan litimärkänä.. ja vettä menee hirmusti myös, jano on kovaa.

Me annettiin pojalle tutti pari päivää sitten. Tuntuu tuo imemishalu olla niin kova ja aina kun ei se nälkäkään ole, Päätettiin sit miehen kanssa antaa tutti. Ei tuo aina sitä huoli kuitenkaan. Tuntuu se tutti olevan niin isokin, peittää puolet naamasta ;)

Jälkisupistukset on nyt vasta helpottaneet ihan täs pari päivää sitten. Ne olikin mulla tosi tosi kovia. Osa ihan samanlaisia kun synnytyssupistukset, auuu... Mutta mun kohdalla se oli hyvä vain kun tuli synnytyksen hieman niitä komplikaatioita tuon kohdun supistumisen kanssa.

Oma olo on kohentunut muutenkin onneks nyt paljon. Hb mitataan taas ti, toivottavasti olis jo yli 100..

Toivottavasti pian olis energiaa että pääsis alottaan vaunulenkit. Kaipaan liikuntaa ja pienissä erissä pikkuhiljaa haluan alottaa, just noilla vaunulenkeillä.

Onneks mies on 7 viikon lomalla, tai nyt enää 6 jälellä, mutta kuitenkin.. On siitä ollut iso apu. Ihan ne parit ekat päivät kun kotiuduttiin niin en mä jaksanu muuta kun maata ja syöttää pojan. Mies on hoitanut kaiken muun, iso apu:) Nyt jaksaa itekin jo laittaa ruokaa ja tehdä vähän kotihommia jne.

Miehen pojat tulee meille viikon päästä ja ovatkin sitten koko heinäkuun meillä. Saavat kunnolla tutustua pikkuveljeen. Onneks nyt ollaan saatu olla rauhassa kolmestaan, ei ole ollut 'ylimääräistä' härdelliä. Just tätä toivoin ja onneks toiveeni toteutui. Heinäkuu on sitten härdelliä.. ;) Kävihän nuo pojat sairaalassa katsomassa veljeään mutta eipä siinä parissa tunnissa hirmusti 'tutustu' ja vauva muutenkin nukkui sen koko ajan ;)

Palaamisiin taas,,

a_j + poju 11 vrk

Vierailija
22/105 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, kun poju nukkuu :)

Kuinkahan nopeasti vauva voi tulla täyteen rintamaidosta? Jotenkin luulin, että vauvat viihtyvät rinnalla ikuisuuksia, mutta meidän poju tuntuu tulevan täyteen jo parissakymmenessä minuutissa, jopa vartissa. Nukkuu sen jälkeen tyytyväisenä 2-3 tuntia. Voiko siitä päätellä, että imetys on lähtenyt toimimaan (en ole varsinaisesti tuntenut mitään rajua maidonnousua, synnytyksestä 5 päivää).

Entä voiko näin pientä vauvaa vielä kääntää mahalleen omien polvien tai käsivarren päälle? Miten pää laitetaan sitten?

Tyhmiä kysymyksiä on jäänyt aika paljon, laitoksella kun ei ollut kovin paljon tukea :-/ Eivät edes kertoneet, mitä pitää tehdä pissavaipalle. Eikä sitä sitten osannut kaikkea kysyä, vasta nyt herää kysymyksiä.

Kovasti tekisi mieli lähteä ulos kävelylle, mutta omat paikat ovat vielä niin arat, että käveleminen ei varmaan tunnu kovin hyvältä. Ehkäpä ensi viikolla..

Oli muuten ihan kuningasidea tehdä ruokia pakkaseen, vähentää huomattavasti näiden ensimmäisten päivien paineita. Kunnon ruoka maistuu ihanalta, nyt tekee mieli ihan perusruokaa, eikä herkkuja. Toivottavasti pysyykin näin ;)

Mitenkäs muuten teidän kilot? Minulle tuli yhteensä 16 kg, joista 8 jäi laitokselle. Saa nähdä, miten tuo paino lähtee laskemaan. Maha ainakin näyttää pienenevän päivä päivältä. Olo on joka tapauksessa oikein kevyt, kun ei ole enää sitä järkkyisoa mahaa edessä.

Poltsi+poju 5 vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
22.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko vauva todellakin vain syödä koko ajan, hyvä kun nukkuu välissä... tissillä IHAN KOKO PÄIVÄN, iltaan saakka, ehkä 20min välissä ettei ole.... mulla menee totaalisesti hermot. Illalla joudun jo antaan pullosta nännit ei kestä!

Vierailija
24/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mennyt edelleen ihan hyvin, kunhan en syö ruisleipää nimittäin tyttö saa heti pieruvaivoja siitä itselleen. Huomenna tulee tytölle ikää 2vkoa ja se tietää sitä että jekovitit aloitamme sitten huomenna, toivotaan ettei niistä tulee mitään väänteitä. Yöt nukutaan hyvin, syötöt on öisin 4-5h välein ja päiväs aikaan n3h välein. Iltaisin jaksaa olla valveilla jopa 2h putkeen ja silloinkin tyytyväisenä katselee ja kuulostelee ympäristöään. Viime torstaina irtosi napatynkä ja kylläpä on nyt helpompi pitää napa puhtaana. Huomenna on eka neuvolassa käynti, kovasti odotan että mitenkäs on pikkuinen kasvanut =)

Painosta: Mulle tuli raskaus aikana 6,1kg lisää painoa, sairaalassa kävin puntarilla ja paino oli sama kuin lähtöpaino kun raskauduin. Tänään aamulla kävin kotona puntarilla ja paino jo -2,5kg lähtöpainoon, täytyy katsoa ettei liikaa tipu vaikka mulla näitä ylimääräsiä kiloja onkin..

Jeps, nyt pitääkin mennä syömään just sopivasti kun oli puhetta kiloista =)

Kauris ja tyttö (s.10.6)

Vierailija
25/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika vihdoin nukahti ni pääs koneellekki käymää.

tuntuu et päivä päivältä se syö enemmän, eikä ihan pikkusen. multa tulee paljon maitoo mut silti jaksaa tyhjentää aikalailla molemmat tissit.. yhtäkkiä se on aamuyöstä ruvennu syömään paljon useemmin vaikka aluks söi siinä kolmen tunnin välein. vaikka ei kai sitä oikee vielä voi sanoo miten rupee menee ku se on nii pikkune vielä.

harmittaa vaan ku ei pysty vieläkää syöttää ilman rintakumia. jättirinnat ja olemattomat nännit, näillä mennää...

voiko sitä rintakumia käyttää aina vai mitenköhä sais ilman sitä syömään, tietääkö joku??

tänää on pystyny jo aika hyvin imettää, alku vaan kirpasee ja sit turtuu. nännit vaan muuttu aluks semmoseks valkoseks hötöks ja toisen päähän tuli verinen rakkula. mut päivä päivältä parempaa suuntaa.. :)

tuntuu et vauvalla ois räkää tuolla jossain putkissa ku varsinki samalla jos syö ni vinisee ja rohisee vähän, onkohan ihan normaalia...?

ainii, jes, ei oo tarvinnu enää muutamaan päivään lypsää. maito on kivasti tasottunu ettei koko ajan särje.

seksiä ei tee sitte yhtään mieli, voi kyllä osaks johtua vieläki kipeestä alapäästä vaikka ei tullu ku viis tikkiä. saa nähä koska palautuu. muuten ollaan vaan hellitty.

mä en oo vieläkään käyny puntarilla paljon on painoo jäljellä.. meillä ei oo, pitäis lähtee kylään. ;) vähän kiinnostais..

jaahas, taas nimee metsästää ettei tuu kiire. :)

alf + raksu 9 pv

Vierailija
26/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai päivähän tuo jo on...

Pojat ovat taas päiväunillaan niin äideellä on aikaa itselle eli netissä olemiselle ;)

Kävin tilaamassa leipomosta kaakun kastejuhliin. Tuli otettua suklaaruusu- pikkuleipiäkin. Sai maistaa niin ihastuin heti. Valkosuklaa nappi siinä keksin keskellä..OIH. Ettei vaan tule laihduttua ;)

Puntarilla en ole kotona nyt kaynyt, mutta laitoksella kävin ja siellä näytti -8kg. Puolet jäi siis sille tielle. Vielä toiset 8 jäi pudotettavaa, mutta pikkuhiljaa sitten tässä.

Alfiko se kyseli rintakumijutuista. Minähän imetin esikoista rintakumeilla myös. Yritin imetystukipalstan neuvojen mukaan päästä kumista eroon, mutta en onnistunut! Olisi kait pitänyt olla sinnikkäämpi mutta ei mulla ollut sydäntä katsoa kun poika itki henkihieverissä, kun ei vaan saanut otetta mun Dollyistä :( Imetin sitten kumien kans ja pitkään imetinkin, 1v10kk lopetettiin, kun tää toinen vauva oli jo tulossa ja masu kasvoi. Sain vähän aikaa levähtää noista imetystoihuista. Mutta siis, katso ALFRED imetystukipalstaa ja sit voit koittaa ihan vaan käsin, ilman kumia, että otat nännipihasta kiinni ja litistät sormilla samalla työntäen sitä nänniä vauvan suuhun, kitalakea kohti. Siitä vauvan pitäisi saada napsastua kiinni. Lypsä rintaa tyhjemmäksi, jos et saa litistettyä siitä nännipihasta.

joo ,mutta nyt meen!

rouva ja poika 3vk huomenna

Vierailija
27/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka reissu mualiman napaan elikkäs Kuopion torille tehty! Jätskillä käytiin. :)

Piti käyttää pientä Kysissä kun silmät rähmi niin rajusti. Saatiin tipat ja näytteen otti siitä rähmästä. Torstaina neuvolassa kuulemma voi kysyä mitä tulokset on.

Oli kaupuntilla väkeä. Onneks palkka tulee vasta maanantaina joten ei ollut alennusmyynteihin mitään asiaa vielä. Interissä tosin vingutin visaa, oli lasten Umbron verkkapuvut alennettu ja sain isoveljelle sen seuraavan koon ensi kesäksi halvalla.

Hra rähmäsilmä tuossa sitterissa touhottaa eikä alkanut nukkumaan niin että olisin päikkäreille päässyt. Onneksi tuo 4-v nukahti vaikka vähän yritti suhista ja tuhista ja vihellellä. Piti äkäisesti sanoa että nyt unta luumuun tahi pääset omaan sänkyyn päikkäreille. Hiljeni siihen kuin olisi napista painanut :D

Hankintoja tehtiin lisääkin; Lastentarvikkeesta ostettiin matkasänky ja oravasuoja vaunuihin. Niin ja kylpyankat pojille :) Nyt ei tartte miettiä missä pienen nukuttaa kun mökille lähdetään torstaina. Mökillä lisäksi joskus tulee sisälle lepakoita joten matkasänkyyn ostin myös semmoisen suojaverkon. Eipä itikat ja polttiaisetkaan kiusaa sitten.

Siinäpä meidän kuulumiset. Tyttärestä ei ole vieläkään mitään kuulunut. Kautta rantain oon ukilta ja mummolta kysellyt mitä kolttosia on tehnyt mutta kaippa ne siellä pärjää. Ainakaan ei matkahuollosta oo soiteltu että täällä olis yks mulukkuikäinen leima persiissä, tuutko hakemaan :D

Minä on valvonu vauvan kanssa yöllä ja mies huokailee kun väsyttää ja on rikkonaiset unet.. Mitenkähän se noin käänty? hehe..

- pirkko ja sinappisilli 11pv

Vierailija
28/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainita että bebes verkkokaupassa oli imetyspaitoja alennuksessa. tilasin itelleni Boob paidan eikä sille jäänyt kuin jotain vajaa 26e hintaa. tietty melkein 7e postikuluja sille lisäävät mutta on silti melko edukas normihintaan nähden.

käykää katsomassa www.bebes.fi

- Mietaas

Vierailija
29/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltsi: Mulla on aina maito noussut hitaasti. Ekojen lasten kanssa meni viikko ennen kuin sai pisaraakaan herutettua rinnoista. (noh, ehkä just ja just sen pisaran kuitenkin muttei enempää ,-))

Mutta sitten kun se maito on noussut niin sitten sitä onkin tullut oikein volyymillä. Tämä uusi tulokas näyttää jatkavan samaa linjaa kuin edellinenkin, eli imaistaan muutamassa minuutissa rinta tyhjäksi,ei tosiaan lussutella tuntitolkulla. Iltaisin kyllä tankkaillaan vähän väliä ja nukahdetaan vain ja ainoastaan rinnalle (tutti-pirulainen ei vaan kelpaa) Eli kyllä sitä maitoa sinullakin varmasti piisaa jos kaveri vaikuttaa tyytyväiseltä.

Täällä myös yksi hikoileva emakko! Sänkykin on jo kohta sananmukaisesti vesisänky kun aivan likomärkänä tulee yöt kieriskeltyä. Päivisin ei onneksi sitä ongelmaa ole.

Kixin tilanne ei kuulosta kivalle, meillä kun tosiaan imaistaan maidot hetkessä ja sitten ehkä hetken päästä tankataa lisää. Onhan imuote tarkistettu että vauva saa kunnon otteen rinnasta? Tosin jotkut vauvat vaan viihtyy rinnalla eikä juuri missään muualla. Koitahan jotenkin jaksaa ja toivottavasti tilanne tasoittuu pian, tavalla tai toisella.

Rouvan pikkumies näyttää niin tyytyväiseltä kuvassa :) Ja kuva muistutti minua siittä että kaapissa lojuu sitteri minkä olin kokonaan unohtanut. Täytyykin käydä kaivamassa se esiin ettei tuon rääpäleen tarvitse koko aikaa vaan sohvalla kattoon tuijotella.

Alf: muistelisinkohan ihan päin honkia jonkun aikoinaan imetystukilistalla neuvoneen että aloittaa imetyksen ensin kumin kanssa ja kun vauva pääsee vauhtiin ja maitoa selkeästi tulee suuhun (ja nielee) niin sitten yrittää siinä ottaa kumin pois ja jatkaa ilman. Listalla varmasti on osaavia auttajia jos sieltä kysäisee. Rikkoontuneet rinnanpäät minullekin tuli edellisen lapsen kanssa alussa kun imuote oli huono. Tuskaa, mutta onneksi se siitä sitten rasvailemisella ja oikean imuotteen löytymisellä parani. Tsemppiä.

(tuo imetystukilista oli minulle aikanaan kyllä kullanarvoinen paikka, harmitti kun en ihan ekan synnytyksen jäljiltä sitä tajunnut ja vieläkin kannan pahaa mieltä epäonnistuneesta imetyksestä. Ihan turhaan tosin, mutta minkäs sitä pääkopalleen mahtaa ;-))

Ärsyttää minuakin myös nämä "jättitissit", tahtoo omat A-B-kupit takaisin :) Etenkin kun meillä nämä tytöt ovat jotenkin pienisuisia olleet eli imuotteessa on ollut hakemista alkuun täälläkin. Onneksi parin kuukauden päästä pahin melonikausi on ohi ja rinnatkin vähän pienenee.

Laiskapäivä! Tai aamupäivän juoksin lasten kanssa lähikunnassa asioilla tuntitolkulla, pienin kantoliinassa röhkien, isommat suht asiallisesti vapaana loikkien :) Tuli lahjottua nuo lelukaupassakin ja kaupan pullahyllyllä nyt saavat toljottaa videoita jotta äiti saa laatuaikaa koneella :) (ja arvattavaa kai kenen suuhun ne hillomunkit ovat nyt uponneet...)

Passi pitäisi tälle nuorimmaiselle hakea lähipäivinä, mies uhoaa pitävänsä jokusen päivän lomaakin jahka kotiutuu suomeen parin viikon päästä ja ajateltiin jos tehtäisiin joku pikainen parin pvän reissu vauvan kanssa jonnekin, isommat saisi jäädä sukulaisten hoteisiin siksi aikaa.

Meidänhän piti jo raskausaikana mennä mutta kaiken maailman vaivojen takia se sitten jäi. Nyt olisi helppo mennä tuo uinuvan pikkupossun kanssa, sitten ei taas vuosikausiin ole aikaa eikä varaakaan lähteä minnekään. Saatika kuka ottaisi neljä lasta hoitoonsa???? :-D

Mutta nyt jatkan kaloreitten ahmimista ennen kuin tuo hormoninäppyinen pariviikkoinen heräilee. Mukavaa viikkoa kaikille sateesta huolimatta!

Nappula ja "Urpolainen" 2vkoa ja 3vrk

Vierailija
30/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotuspuolella alkaa väki jo harveta :) Pian ollaan kaikki täällä taas turisemassa...

Meikäläisen yö oli ihan pohjanoteeraus. Ensiksikin sain vauvan nukahtamaan vasta kahden kieppeillä ja toisekseen, heräsin klo 5 kun tuo toiseksi nuorin alkoi kiljumaan sängyssään meidän viereen ja samalla totesin, että rinnat ovat räjähtämispisteessä ja painuin lypsämään, minkä jälkeen yritin nukahtaa uudelleen...sitten lopulta heräsin klo 6:30 kun edellä mainittu toiseksi nuorin sulomussukka päätti herätä uniltaan :S Olo on lievästi sanottuna räjähtänyt...Miehellekään en voinut herätystä delegoida kun hän lähti käymään päiväreissulla Espoossa.

Aamupäivällä oli kaiken lisäksi vielä neuvolakin ja olipa mukavan rattoisaa käydä siellä neljän lapsen kanssa :(. Onneksi mukana oli sentään tuo meidän 10v esikoinen, joka katsoi meidän vilperin perään...mitenkähän minä oikein selviän kun sinne pitää mennä yksin vauvan ja alle 2v kanssa, joka tuhoaa koko paikan energisellä olemuksellaan...No, joka tapauksessa painoa vauvalla oli jo 4020g joten ollaan päästy yli syntymäpainon sentään :D Napatynkä lähti Juhannuksen kunniaksi lauantaina ja nyt siihen laitettiin lapista kun siellä oli jokin ylimääräinen möykky, joka ei kuulemma näyttänyt kuuluvan normaaliin napaan...olisi tuo nyt minullekin kelvannut möykkyineen kaikkineen. Meidän tytöllä onkin hassunnäköinen napa. Siitä tuli sellainen spiraalinmuotoinen torttu kun se napanuorakin oli kuin kiharainen sähköjohto.

Meillekin tuli nyt vihdosta viimein ne maistraatin paprut ja nyt on tytöllä virallinen nimikin, joka on sukulaisille kerrottu, ettei tällä kertaa anopin tarvitse käydä laittomasti katsomassa työpaikan koneelta...

Anoppikin piipahti iltapäivällä. Tein mustikkarahkapiirakan ja toivoin, että se vielä hyytyisi jäähtyessään ennen anopin tuloa. Olisi pitänyt laittaa piirakka laakeampaan vuokaan ja täytteeseen yhden munan sijaan kaksi. Nuo pakastemustikat olivat sulaessaan niin märkiä, että piirakan täyte jäi osittain hyytymättä...On kuulkaas minullakin murheet...

Pitäisi kait alkaa kirjoittamaan synnytystarinaansa tuonne synnytyspuolelle, kun vain saisi aikaiseksi. Muutenkin olisi vaikka ja mitä tehtävää, muttei energiaa sitten yhtään.

Olen taas vääntänyt tuskan kyyneliä täällä kun ensi odotusaikana taistelin niiden hemmetin pukamien kanssa ja pääsinkin niistä hetkeksi eroon...ilo ei kestänyt kauan kun totesin, että minulla on siellä haava, jota kirvelee suorastaan infernaalisesti. Kirvely on niin kovaa, että tulee ihan tuskanhiki päälle. Ainoa, minkä olen todennut auttavan on suihkuttelu kylmällä vedellä. Miten ihmeessä noista haavaumista pääsee oikein eroon? Ovat ilmeisesti melkoisen pitkäaikainen ongelma? Tämä minun ahteriongelmani saa aivan käsittämättömät mittasuhteet ja mieskin jo pudistelee päätään kun steppaan täällä tuli hännän alla ja väännän itkua perskipuni kanssa.

Painoani en ole vielä uskaltanut katsoa, kyllä sitä vielä riittää. Riittää, kun katsoo käsivarsia ja toteaa, että vahvat ovat kuin Ruustinnalla ikään...nämä löllykät kyllä ärsyttävät, ja toivon olevani kuosissa pian...

Alf kyseli vauvan kroksehdinnasta: Kyllähän noiden vauvojen kuuluu kuulostaakin vähän limaisilta, maitohan siellä rohisee ja putket ovat niin minimaalisen pienet, ettei siellä kulje kunnolla ilma jos on vähänkin limaa.

Meillä ei vauva viihdy sitten yhtään vaunuissa :-/ Kaksi vaunuttelureissua on jo tehty ja kumpikin meni aivan käsittämättömäksi huutamiseksi :O Vauva huusi koko reissun pää punaisena ja välillä huuto yltyi ihan kirkumiseksi. Eipä ole aiemmin moista ollut...nukutapa siinä sitten vauvaa parvekkeella :S

Tuntuu kuin puoli perhettä puuttuisi kun meidän esikoinen lähti pariksi yöksi kaverinsa perheen mökille. On vähän surku äidillä puserossa, enemmän varmaan kuin tyttärellä...

Jaahas, neiti vikisee sängyssään, pitää mennä hätiin...

Kanelisokeri & tyttö

Vierailija
31/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nettipimenossa juhannuksen kun Sonera oli tössinyt tuolla "kylän" jakajalla meidän nettiyhteyden pois käytöstä. Nyt siis taas linjalla.

Kotiuduimme neidon kanssa jo juhannusaattona eli ikää silloin vajaa 2vrk. Kaikki on alkanut sujua mallikkaasti. Tyttö nukkuu ja syö tasaisen varmasti ja isoveljetkään eivät ole suuremmin reagoineet muutokseen (mitä nyt isommalle äiti ei ole mitään - eli auktoriteettirajoja haetaan...)

Koitan ehtiä kirjoittelemaan pitemmin synnytyskertomusta ym. kun sellainen rako löytyy. Nyt puuroa tarjoilemaan isommille, kun pikkuinen vielä hetken nukkuu.

art + neiti 5pv.

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bbbb5855-414c-11dd-9c6b-…!

Vierailija
32/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin, ettei tämä päivä koskaan koittaisi, mutta täällä ollaan! Kotiuduttiin tänään laitokselta, meni iltapäivään kun piti odotella keltaisuuden takia otettuja verikokeita. Onneksi kaikki oli hyvin, ja päästiin kotiin, sisarukset jo niin malttamattomina vauvaa odottivat.

Tyttö siis syntyi juhannuspäivän puolella juuri ja juuri ja on nyt vajaa 3vrk. Kovin on isosiskonsa näköinen tumma pörröpää, ja vielä vain nukkuu ja syö. Rinnanpäät on arat ja jälkisupistukset vieläkin melkoiset, joten imetys sujuu, muttei vielä ole herkkua (ainakaan mulle, ehkä vauvalle ;)) Muuten olen kunnossa, ja taisi ekaa kertaa olla synnytyksen jälkeen todella onnellinen, seesteinen ja rauhallinen olo. Kaikki meni hyvin ja vauva ja minä olimme hyvässä kunnossa. Oli hieno tapa viettää sateinen juhannus! Myöhemmin lisää asiaa!

Selma ja juhannusneito

Vierailija
33/105 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin meidän esittelyt ja VAUVALISTAA odotuspuolelle. Lisäilkää sinne loppuun uudet ja jo aikaisemmin syntyneet vaavelot.

En ehdi etsimään tietoja keskusteluista joten olkaa niin kilttejä ja lisätkää stretegiset mitat ym. suoraan uuden KESÄMURUT-08 ESITTELYT JA LA:T-otsikon alle

terv. art ja neiti 5pv

Vierailija
34/105 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti nyyteistänne ja ihanaa vauvantuoksuista arkea molemmille!

Vierailija
35/105 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: noista haavaumista en kyllä osaa sanoa mikä niihin auttaisi, ei kuulosta kivalta ei :(

Mutta pukamista sen verran että itse olen vieläkin vähän äimänkäkenä kun synnärillä kätilö taikoi kaikki mun krooniset pukamaviljelmät yhdellä ainoalla akuneulalla kadoksiin! Tuikkasi illalla mulle tunnin ajaksi neulan päähän samalla kun sain neulat myös maidonnousuunkin, ja myhäili vaan että kyllä ne pirulaiset tällä kaikkoaa. Ja jumankekka kuulkaas kun aamu koitti niin ei yhden yhtä pukamaa enää jäljellä! Ja poissa on nyt tämän muutaman viikon pysyneetkin.

Jälkisupistuksista: täällä myös edelleen supistelee ja varmaan tulee supistelemaankin niin kauan kuin vuotoakin kestää. (ja sitähän kestää...) Ainakin mitä aiempiin kertoihin tulee niin parin kk:n ajan saan kärvistellä.

Mulla vuoto alkoi taas runsastumaan, ihmettelen vähän miksi, sillä laitoksella napsin roppakaupalla metherginiä ( kun istukka ei tälläkään kertaa tullut ihan ehjänä ulos) ja luulin jo pääseväni vuodosta kokonaan eroon. Nyt on olo taas vähän kuin juuri synnyttäneenä ja siteitä saa taas hamstrata kaupasta kärrytolkulla.

Hormoninäpyistä vauvalla: Hurjan näköinen tuo meidän neiti. AIvan järkyttävän näköiseksi on mennyt naama sillä tässä viikon sisällä, hormoninäppyä niin täys että hyvä jos silmiään saa auki.

kaikilla meidän mukeloilla on näppyjä ollut mutta ei kyllä tuollaista määrää - ja noin pahan näköisenä. Eikä muistaakseni ihan näin aikaisin. Näyttää ihan kuin iho olisi tulehtumassakin, niin pahasti punoittaa. Sanovat että ei saisi pahemmin rasvailla mutta kyllä olen nyt parina yönä bepanthenia laittanut. Äitiysneuvolan th tulee ensi viikolla uusintakäynnille joten josko tuo sitten osaisi sanoa voiko noille näpyille tehdä mitään. Tietääkö kukaan? Meneehän ne toki ajan mittaan pois itsestään mutta kun ei nuo aiemmat ole noin hurjalta näyttäneet...

Passi tosiaan pitäisi lapselle hankkia - vaan milläs hankit kun ei päästä yhteisymmärrykseen nimestä miehen kanssa :) Isäntä ilmoitti tulevansa viikonlopuksi Suomeen joten täytyy yrittää nyt sitten sinä aikana saada päätöstä aikaiseksi tuosta nimestä. Vaikeaa on, mulla ei itsellänikään ole mitään selkeää ajatusta mitä nimeksi haluaisin... muilla samoja vaikeuksia?

(edellisen lapsen kanssa kinasteltiin asiasta pari kuukautta ihan vikaan päivään saakka. Ja nyt ei vielä ole edes alettu kunnolla miettimäänkään koko nimiasiaa :-))

Mutta nyt muihin hommiin (=sohvalle akkainlehtiä lukemaan ;-))

Nappula ja MissLP 2,5 vkoa

Vierailija
36/105 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan tänään tasan viikon vanhoja :)

Maito on tainnut nyt nousta, tosin ilman mitään suurempia tuskia. Vähän särki rintoja eilen ja nyt ne tuntuvat pinkeiltä. Vauva syö parin tunnin välein ja on ihan tyytyväinen, joten kait kaikki on kunnossa. Huomenna mennään neuvolaan katsomaan painoa, vähän jännittää.

Meilläkin rähmii silmä, neuvolassa käskivät vaan putsata ahkerasti. Näin siis teemme.

Missä muuten pidätte vauvojanne päivisin? Meillä tuo köllöttelee lattialla, mutta kun siellä on niin kylmä, että joutuu pukemaan paljon vaatetta päälle. Meni hetki siinäkin, kun tajusi, että toisella on kylmä, kun ei millään suostunut nukahtamaan. Sitteriä meillä ei vielä ole, eikä siinä kuitenkaan saa pitää koko päivää. Pitäisiköhän hakea sänky tai vaununkoppa vai riittäisikö se lattia?

Sitä vinguntaa hengityksessä on meilläkin, varsinkin kun tuo pieni ei osaa puklata puklujansa ihan ulos asti, vaan nielee ne takaisin. Pelästyin rohinaa ihan hulluna alkupäivinä, kuulostaa niin häijyltä. Mutta kyllä se henkeä näyttää saavan ja se rohina menee nopeasti ohi, kai limat ja maidot valuvat pois sieltä putkista.

Minkälaiset fiilikset teillä on muuten? Meikäläisellä on päivisin hyvin energiaa ja puhtia ja olen hyvällä tuulella, mutta iltaisin saattaa itkettää, kun on koko päivän ollut vauvassa kiinni, alapäätä särkee ja tisseihin sattuu. Ehkä pitäisi rohjeta lähteä ulos, vaikka pelkään, että alaosasto huutaa hunajaa kävelemisestä. Ja ehkä pitäisi nukkua päiväunia.

Painosta sen verran, että meikäläisellähän jäi laitokselle 8 kg eli puolet ja nyt on neljässä päivässä pudonnut 2 kg. Herkutellut olen jonkun verran, tosin nyt ei tee oikein mieli mitään makeaa, lähinnä haluan vain syödä kunnon ruokaa. Toivon kovasti, että tämä masu tästä supistuu kokonaan, nyt on ainakin ihan hyvää tahtia pienentynyt. Toivottavasti vaan ei jää mitään roikkuvaa nahkapussia, se olisi kauheata.

Poltsi+poju 1 vk

Vierailija
37/105 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdinpä minäkin viimein kirjotella tänne. meitä onkin täällä jo monta, kiva lukea muitten vauvakuulumisia:)

meillä kaikki sujuu edelleen ihan ok. neiti on kyllä, ainakin vielä, sellainen ettei juuri lattialla tai sitterissä yksin viihdy, ainakaan ilman tutia. mutta niin se taisi esikoinenkin vasta lähempänä 2kk alkaa viihtymään hieman paremmin lattialla issekseen. minä pidän vauvaa päivisin lattialla, sitterissä, rintarepussa..nukkuu vaunussa yhdet pitkät unet(jopa 4-5tuntia) ja pienempiä torkkuja ottaa sitterissä tai sängyssä. ulkona siis nukkuu hyvin, mutta sisällä unensaanti on kyllä vaikeaa. ährää ja ährää ja torkahtaa ja taas hereillä.

joku kyseli, mikä auttaisi hormoninäppyihin..minä olen kuullut, että äidinmaitoa kun sivelee niihin, ni auttais. sitä en kyllä tiedä, auttaako oikeasti. meillä ei esikoisella näppyjä juurikaan tullu, eikä ole tälläkään, ainakaan vielä.

no, nyt heräsi esikoinen. lopetettava ja annettava jotain välipalaa.

palaan, kun ehdin.

uuvistus ja neiti 3vk1pv

Vierailija
38/105 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toistaiseksi rääpäle viettää päivänsä sohvalla tai kantoliinassa. Sitterin kaivoin kaapista ja jos on akuutti kalabaliikki päällä (esim vauva herää huutamaan kesken kiireisimmän ruuanlaiton tms) niin sitten saatan nakata vauvan siihen hetkeksi ellei kantoliinaa satu olemaan sillä sekunnilla käsillä.

Kohta kuitenkin siirryn samaan systeemiin kuin edellisenkin naperon kanssa eli roudaan vauvan pyörillä kulkevan ensisängyn alakertaan ja saa siinä sitten lötkötellä ja tuijotella tämän huushollin menoa.

Lattialle meillä ei voi tässä vaiheessa vielä laittaa kun ulko-ovet on sepposen selällään aamusta iltaan ja karvakasat ramppaa sisään ja ulos - samoin kuin muut kakarat enkä luota siihen että sisaruksetkaan jalkojaan varoisivat yhtään.

Fiiliksistä: Minulla on joka kerta ollut kunnon pitkäkestoinen euforia vauvojen synnyttyä. Energiaa riittää eikä malttaisi millään pitää näppejään erossa vauvasta. Siksihän nämä ovat roikkuneet kantoliinassa pilaantumiseen saakka että mamma saa koko ajan kantaa näitä sinappimasiinoita :)

Sitten se ärsyyntyminen alkaa tuossa 9kk:n iässä kun meidän perheen penskoilla on alkanut se "mikään-ei-ole-koskaan-hyvin-kausi" ja silloin alkaa tehdä mieli jo omaa aikaakin edes kauppareissun verran (mikä näin käytännössä-yh:na on aika mahdoton haave ;-))))

Eli jos saisin valita niin vauvat pysyisi aina vauvoina, tahi sitten nuo mokomat saisivat vuoden iästä lähteä jonnekin koulutettavaksi ja palata parivuotiaana takaisin :)

Mutta tunteet on kyllä pinnassa, sitä herkistelee kyllä aika mitättömistä asioista. -kuten esim tänään pääsi poru tuon nimiasian kanssa ja murjotin isännälle tekstiviestillä että saa luvan perua koko yhteisen reissun kun ei sitä sopivaa nimeä kuitenkaan näin nopeasti löydy...

(ja taas sain hirmurimpsut tekstiä aikaiseksi kun varmasti lyhyemmälläkin turinoinnilla olisi selvinnyt...)

Vierailija
39/105 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä koneelle kun pikkunen työstää sohvalla unta hetken... :) Kyllä voikin päivät vielä olla erilaisia. Eilen nukkui melkein jokaisen syötön välin, tänään ei ole tuntia pitempää pätkää vielä koisannut, puhisee ja kekottaa tuolla eikä oikein nuku. Puin kaatosateen loputtua sen vaunuihin nukkumaan, mutta eipä nukkunut sielläkään kuin 15 min. Höh.

No, ei ole mahavaivakaan eikä muuta, kattelee sitten vaan sylissä tai makuulla kun ei nuku, mutta tuntuu että vois itse ottaa sen muutaman tunnin "relana" - eli siis tässä koneella.. ;)

Muutenkin tuntuu että tämä kaveri ei oikein hirvittävästi tykkää tuosta vaunuissa nukkumisesta - esikoinen kun aikoinaan otti hyvinkin niitä 6-7 tunnin unia ulkosalla. Liikettä kun piisaa niin yleensä nukkuu, mutta ei sitten tuossa pihalla enää kauaakaan. Eilen kun lähdettiin piiiitkälle vaunulenkille unohdettiin tutti - ja niimpähän vaan tuli itku kesken lenkin. ei auttanut kun kantaa sitten sylissä loppumatkan.. ;) Siinä kyllä nukkui, ja vielä sisälläkin sohvalla jonkin aikaa.. Liekö ollut sitten kuuma vaunuissa vai eikö vain viihtynyt, en tiiä.

Jotenkin tänään on kaikenkaikkiaan sellainen ahistus-päivä, jotain pitäis päästä tekemään ja tai jossain päästä oikeesti käymään. Ristiäiset rupes ahistaan, kun en tänäänkään saanu puhelimitse ketään kirkkoherranvirastosta kiinni, ja remppa on mm.vessan osalta kesken (miten täälä juhlitaan) ja kastemekkoakaan ei ole suvussa enkä viitsisi uutta ostaa... Turhaa hösäämistä, mutta silti. Ja miehen naama on väsyttänyt jo 3 päivää ;)

Ja se PAINO, josta olikin teillä puhetta; inhoan tuota vatsamakkaraa tuossa! Mulla painoa jäi laitokselle 8kg, lisäksi 2kg lähti ekan viikon aikana ja nyt olis vielä 5kg ylimääräistä. No, se ei sinällään ole huono homma sillä olin alipainoinen ennen raskautta, mutta tuo rullavatsa vaan tympii.. ja minä herkkusuu sitten vaan napsin täällä päivisin kaikkea makeaa- saahan sen lähtemistä yrittääkin sitten ;)

Joku mietti rintakumien käyttöä: itse jouduin esikoisen aikana ottamaan heti laitoksella r-kumin käyttöön, ja sillä mentiin sitten imetyksen loppuun asti. En muistaakseni edes yrittänyt kokeilla ilman imettämistä.

Selkeästi muuten huomaa, että pikkuäijä katselee ja kuuntelee kokoajan enemmän ja enemmän. Ja tekee ääntämis- ja ilmeilyharjoituksia :) Ihanaa :)

Hehe, nytpä näytti nukahtavan sikeästi tuonne sohvalle. Pistämpä tämän sekalaisen ajatuksenvirtakirjoitukseni matkaan ja koitan tehdä jotain kotitöiden eteen.

Hei, ja muuten, onko teillä kellään käytössä kohtuammetta? Onkohan hankkimisen arvoinen?

Sakariini ja tänään-ei-niin-uninen-pikkuäijä 3vkoa 3vrk

Vierailija
40/105 |
24.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei herjannut, ei vaan ilmestynyt kirjoitus ruutuun, outoa.

Meillä on oikea huutoneiti! Karjutaan kovaa aamusta iltaan, aina valveillaoloajat. Unet ovat lyhyitä, sellaisia torkkumisia lähinnä. Yöllä onneks nukkuu sitten 2-4 tuntia putkeen, heräilee vaan syömään. Eli ihan samanlainen kuin esikoinenkin. Tiedä sitten onko tämä koliikkia vai vaan mahavaivoja, en oikein enää tiedä niiden eroakaan. Koliikkivauvat ovat mahavaivaisia kun ne imee ilmaa huutaessaan. Onko mahavaivaiset sitten koliikkivauvoja? Tiedä häntä... Huutaa mitä huutaa, korvat särkyy. Eilen istuin korvatulpat korvisssa huutava vauva sylissä.

Painosta oli puhetta. Mulla jäi laitoksella puolet siitä yhdeksästä kilosta, loput lähti kolmessa viikossa pois. Eli lähtöpainossa olen.

Sitteristä: Meillä sitterin saa ainakin ihan vaaka-asentoon, joten siinä vauva köllii silloin kun ei ole sylissä. Aika paljon kyllä on sylissä kun huutaa niin paljon. Syönnin ajaksi on pakko pistää huutamaan siihen sitteriin, ei muuten itse jaksa. Esikoisen aikaan syöminen jäi väliin kun vaan hyssyttelin lasta. Nyt tiedostan, että syöminen on aika tärkeää jaksamisen kannalta.

En kyllä samalla tavalla stressaa tuota itkua, lähinnä se vaan käy korviin. Ei voi yhtään keskustella miehen kanssa kun ei kuule edes omaa ääntä. On myös tosi vaikeaa kuunnella mitä toinen sanoo kun huomio kiinnittyy itkuun. Onpahan hieman välit kiristyneet miehenkin kanssa. Esikoinen uhmaa siinä sivussa ja kiukuttelee.

Me ostettiin eilen auto, se ainakin helpottaa huomattavasti arkea. Enää kaupassa käynti ei ole tuskien taival. Ja sitten kun mies lähtee töihin, niin pääsen liikkumaan hieman helpommin lasten kanssa.

Mulla nää raskaudet ja vauva-ajat menee samalla kaavalla, eli vaikeimman kautta. Tolkuton pahoinvointi, ennenaikaiset supistelut, koliikkivauvat... En kyllä jää kaipaamaan näitä aikoja. Itse nautin hieman enemmän isommasta vauvasta, puolivuotiaat ovat mainioita.

Toivon, että tän lapsen itkut loppuis itsestään. Esikoisen aikaan piti lopettaa imetys, että itkut loppui. Ja ne loppui seinään kun aloin antamaan korviketta. Nyt haluaisin imettää pidempään jo ihan taloudelliseltakin kannalta, mutta jos vielä 4,5kk iässä jatkuu sama meno, niin pitää harkita uudestaan (sen aikaa imetin esikoista).

Jospa ens viikolla tulis vaikka niitä ensihymyjä, ne vähän kirkastaa arkea. Onhan tuo suloinen tapaus silloin kun se on hiljaa. Suihkussa käynnin ajan yleensä onkin, kun vesi ropisee. Kuuntelee sitä tarkkaavaisesti.

Että tällaista meidän arkeen kuuluu. Toistaiseksi olen vielä ihan järjissäni ja elävien kirjoissa, katsotaan sitten parin kuukauden päästä. Esikoisen aikaan olin kyllä jo ihan valmis luovuttamaan jo 12 päivän kohdalla, nyt sentäs ollaan jo 3,5 viikon kohdalla ja vielä järki juoksee. =)

Tytteli-83 ja typykkä 3,5vk.