Uskovainen 'ystävä' sanoo että se että tunnen kuolleen mieheni läsnäolon on demonien puhetta :(
Mieheni kuoli yllättäen puoli vuotta sitten synnynnäiseen sydänvaivaan joka selvisi vasta ruumiinavauksessa. Kuolema oli shokki ja vasta nyt alan ymmärtää sen todeksi. Lapsia meillä ei ole.
Voi olla että juuri siksi että kuolema tuli järkytyksenä koen vahvasti mieheni läsnäolon, alitajunta irtautuu pikkuhiljaa hänen läheisyydestään. Kerroin uskovaiselle ystävälle että tunnen monesti että mieheni on lähelläni ja varsinkin unissa keskustelen hänen kanssaan. Tämä uskovainen sanoi että niin sanotut vainajahenget ovat perkeleestä ja minun pitäisi mennä keskustelemaan papin luo joka voisi häätää mieheni vainajahengen asunnostamme!!
Tämä uskovainen ystäväni on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja tekee parhaillaan väitöskirjaa ja siinä sivussa luennoi yliopistolla. Ihan täysijärkinen ihminen siis. Sama ihminen on kuitenkin myös täysi kreationisti ja maailmalopusta saarnaaja. On helluntaiseurakuntalainen.
Kommentit (139)
demonit ovat löytäneet väylän keskustella kanssasi miehesi kuoleman kautta. Henkiä on saattanut päästä tähän maailmaan tuonpuoleisesta miehesi kuoltua, tavallaan siis ovi on jäänyt sinne auki ja demonit ovat astuneet asuntoonne. Olen samaa mieltä ystäväsi kanssa että saarnamies voisi häätää ne asunnostasi. Sinäkin saavuttaisit sisäisen rauhan, viestisi kielii epätasapainosta ja peloista. Siunausta elämääsi!
Sinun viestissäsi ei olekaan epätasapainoa eikä varsinkaan pelkoa.
Höpöhöpö-puhetta koko juttu. Jos ihmisen kuolema avaisi demoneille "oven" tähän maailmaan, niin huomauttaisin, että ihmisiä kuolee tuhansien ihmisten päivätahtia. Ovet ovat levällään koko ajan, jos sellaiset ovat olemassa, eikä siihen tuota yhtä miestä tarvita.
Jätä sureva rauhaan, äläkä syötä hänelle satuja. Kuolleen läsnäolon tunteminen on ihan normaalia, eikä siitä tarvitse vääntää väkisin mitään demonihuuhaata, joka ei läpäise ainoatakaan järjellistä tarkistusta.
Maan päältä ei voi pitää yhteyttä kuolleisiin ihmisiin, ainakaan Raamatun mukaan. Itse olen uskovainen myös, ja pidän tätä siis totena. Tietenkin se on myös niin, että tällainen Raamattuun vetoaminen ja Sana on "hullutus ei-uskoville", niinhän Raamatussa sanotaankin.
Tuollaiset ovat kuitenkin vaarallisia asioita, yhteydenottoyritykset vainajiin jne. Ymmärrän, että koet sen nyt jotenkin lohdullisena, mutta totuus on että miehesi on kuollut, etkä saa enää häneen yhteyttä täällä maan päällä ollessasi. Muistele toki miestäsi, se on ihan luvallista. Käsittele suruasi, voimia jatkoon!
Kuka sanoi että ap on ottanut yhteyttä? Sehän meni niin että hän on tuntenut hengen läsnäolon.
Ei silloin kukaan maan päältä ole ottanut yhteyttä, käsitätkö?
Moni ihminen tuntee läheisensä vielä hetkittäin vierellään ja se ei ole harvinaista eikä liity mihinkään demoneihin...
Maan päältä ei voi pitää yhteyttä kuolleisiin ihmisiin, ainakaan Raamatun mukaan. Itse olen uskovainen myös, ja pidän tätä siis totena. Tietenkin se on myös niin, että tällainen Raamattuun vetoaminen ja Sana on "hullutus ei-uskoville", niinhän Raamatussa sanotaankin.
Tuollaiset ovat kuitenkin vaarallisia asioita, yhteydenottoyritykset vainajiin jne. Ymmärrän, että koet sen nyt jotenkin lohdullisena, mutta totuus on että miehesi on kuollut, etkä saa enää häneen yhteyttä täällä maan päällä ollessasi. Muistele toki miestäsi, se on ihan luvallista. Käsittele suruasi, voimia jatkoon!
Kuka sanoi että ap on ottanut yhteyttä? Sehän meni niin että hän on tuntenut hengen läsnäolon.
Ei silloin kukaan maan päältä ole ottanut yhteyttä, käsitätkö?
Moni ihminen tuntee läheisensä vielä hetkittäin vierellään ja se ei ole harvinaista eikä liity mihinkään demoneihin...
oikeisiin sieluihin tai "hyviin henkiin", vaan on vain psykologinen tapahtuma. Ei yliluonnollista.
t. uskova
Olen saanut kauhun "hulluista" uskovista joille kaikki menee läpi.
He pelottelevat toisia helvetillä ja vaikka millä
demoneilla.
Henkimaailma on olemassa ja se ei tarkoita että sieltä demonit leijailevat päällemme ja että aina kun jotakin henkimaailman ilmiöitä esiintyy, sieltä
aukeaa jokin demoniportti..
Typerää satua ja mustamaalausta ja tosiaan, mykyaikana.
Olen sitä mieltä että nämä ääriuskovaiset levittävät väärää tietoa ja eikö se juuri ole kuin paholaisesta?
Olen itse kokenut aina henkimaailman hyvänä.
Ja itse en ole ottanut yhteyttä sinne, en edes osaa(miten se sitten tehdään?)
Uskonnon nimissä on tehty vaikka mitä(vrt.kohtana vaikka kartanolaisuus).
Olen saanut kauhun "hulluista" uskovista joille kaikki menee läpi.
He pelottelevat toisia helvetillä ja vaikka millä
demoneilla.
Henkimaailma on olemassa ja se ei tarkoita että sieltä demonit leijailevat päällemme ja että aina kun jotakin henkimaailman ilmiöitä esiintyy, sieltä
aukeaa jokin demoniportti..
Typerää satua ja mustamaalausta ja tosiaan, mykyaikana.
Olen sitä mieltä että nämä ääriuskovaiset levittävät väärää tietoa ja eikö se juuri ole kuin paholaisesta?
Olen itse kokenut aina henkimaailman hyvänä.
Ja itse en ole ottanut yhteyttä sinne, en edes osaa(miten se sitten tehdään?)
Uskonnon nimissä on tehty vaikka mitä(vrt.kohtana vaikka kartanolaisuus).
Prosessi on raskas ja hyvin moni tuntee edesmenneen läsnäolon pitkäänkin. Yleensä nuo tuntemukset loppuvat itsestään ajan kanssa, sekin on normaalia. Ihmisen normaali aivotoiminta EI ole tietääkseni demoneista lähtöisin. Voimia ja jaksamista sinulle, ap.
T:Psykoterapeutti
Voi olla, että ikäväsi saa sinut vain tuntemaan niin. Voi olla, että sinuun pyrkii demoni, joka esiintyy miehenäsi.
Kaikki kolme vaihtoehtoa ovat varteenotettavia. Suosittelen menemään shamaanin luokse, joka selvittää asian.
Älä ainakaan tässä vaiheessa antaudu kesksuteluun hengen kanssa, selitä sille syy mikset puhu sille. mikäli kyseessä on miehesi hän varmasti ymmärtää. Mikäli kyseessä on demoni se pyrkii manipuloimaan sinua kaikin tavoin joten älä puhu mitään hengelle selvitettyäasi asian sille.
Älä kuitenkaan mene kristityn papin luokse sillä hän leimaa vainajahengen joka tapauksessa Saatanan luota tulevaksi vaikka kyseessä voi todella olla miehesi.
Mikäli miehesi on juuri hiljan vieraillut luonasi on kyse siitä, että vainajalan ja meidän maailmamme ovat näin vuoden lopulla limittyneet toisiinsa ja vainajat vierailevat elävien luona. Näin on aina ollut.
Varmuuden asiaan saat shamaanin luona.
minulla oli veljeni äkillisen ja odottamattoman kuoleman jälkeen pitkän aikaa sellainen tunne, että veljeni oli todella vahvasti läsnä ja lähellä, samassa tilassa kanssani, ihan siinä vierelläni. En minä häntä nähnyt, en myöskään unissa, vaikka olisin kovasti toivonut näkeväni. Mutta tunsin hänen läsnäolonsa vahvempana kuin koskaan.
Tuo tunne häipyi ajan mittaan ja veljeni loittoni. Nyt ymmärrän, että hän on kuollut, eikä enää koskaan palaa. Uskon, että tuo vaihe oli osa surutyötä ja täysin normaalia. On vaikeaa päästää irti rakkaasta ihmisestä ja on lohdullista tuntea hänen läsnäolonsa. Luultavasti se on aivojen tapa auttaa pahimmasta yli.
Minä en usko jumalaan, joten en pidä kokemusta hengellisenä. En myöskään usko demoneihin tai muihinkaan henkimaailman asioihin. En tarvitse pappeja tai muitakaan tulkitsemaan tuntemuksiani, vaan koen, että ne ovat osa normaalia elämän kulkua.
Voimia sinulle, ap, surutyöhösi! Suru ei koskaan lopu, mutta ajallaan sen kanssa oppii elämään. Omasta menetyksestäni on kulunut pian kaksi vuotta ja vieläkin tuntuu, että tulee päiviä, jolloin suru nostaa päätään, mutta lohduttaudun ajatuksella, että veljeni ei olisi halunnut, että hukkaan lopun elämäni suremiseen. Hän olisi halunnut, että vaalin hyviä muistoja ja katson eteenpäin.
Tietysti paljon ajatuksia herättävän / traumaattisen tilanteen jälkeen näkee unia, joissa alitajunta käsittelee asiaa edelleen.
Näen usein vuoden kiireisimpänä työsesonkiaikana työhön liittyviä unia. Kuvittelen esim. keskustelevani työkaverieni kanssa tulevan päivän töistä. Silleen ne aivot nyt vain toimivat.
Itse olen Muslimi, ja niin meidän Koraanin kuin teidän Raamatunkin mukaan kuolleet EIVÄT meihin voi olla yhteyksissä. Miksi? Koska jokainen ihminen ensimmäisestä viimeiseen makaa haudassaan ja odottaa tuomiopäivää kun meidät herätetään, ei MISSÄÄN kohtaa raamattua lue että kuolleet olisivat yhteyksissä meihin, tai että kuollut menee suoraan taivaaseen tai helvettiin. Ottakaa selvää omasta uskonostanne älkääkä opettako näitä hihhuli valheita lapsillenne.
Kai tiesit että Raamattu on tuhansia vuosia sitten eläneiden ihmisten kirjoittama kirja? Ei sen tiedot ole mistään Jumalasta tullutta. Ihmiset kirjoittavat elämänkatsomuksestaan sen hetkisen kulttuurin vallitessa. Näin nopeasti luonnehdittuna. En itse lähtisi ottamaan mitään oppeja tuon kaltaisesta kirjasta.
Koraanista en sano mitään, mutta kehottaisin sinua jonkinlaiseen lähdekritiikkiin.
kuinka moni ei myöskään aisti itse henkimaailmaa, vaan väittää kyseessä olevan joku ihmeellinen psykologinen juttu, vaikka tämä on kaukana siitä!
kuinka moni ei myöskään aisti itse henkimaailmaa, vaan väittää kyseessä olevan joku ihmeellinen psykologinen juttu, vaikka tämä on kaukana siitä!
henkimaailmoja ei ole olemassa, johtuisikohan siitä?
Mielisairaiden höpinät eivät ole todiste.
henkimaailmoja ei ole olemassa, johtuisikohan siitä?
Mielisairaiden höpinät eivät ole todiste.
Suurin osa ihmisistä kun aistii esim. poismenneet läheisensä, osa jopa näkee jotakin mitä sinä et näe.
Monet ihmiset varmaan haluavat luokseni kuolemani jälkeen. Mutta minä haluan olla rauhassa. Sitten kun siihen kerrankin on tilaisuus. Jos ei se tyhjänpäiväinen jaarittelu lopu sittenkään, niin ei kai tässä ole toivoa mistään enää.
henkimaailmaa ja edesmenneitä aistivana ihmetyttää joidenkin näkemykset asioista.
Suurin osa ihmisistä kun aistii esim. poismenneet läheisensä, osa jopa näkee jotakin mitä sinä et näe.
taas kirjoitetaan luonnonlait uusiksi.
Ota ny ihmeessä yhteyttä jonnekin että voit todistaa henkimaailman olemassaolon! Olet välittömästi koko maapallon kuuluisin ihminen ja kaikki oppikirjat kirjoitetaan uusiksi...
henkimaailmaa ja edesmenneitä aistivana ihmetyttää joidenkin näkemykset asioista.
taas ymmärrän että jotkut ovat mieleltään sairaita ja luulevat ties mitä.
Toivon ettei minulle käy niin kun ikää tulee tarpeeksi.
jätä se, ansaitset parempaa.
Kaikki uskovaiset on jotenkin kaheleita.