Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas oli muut kutsuttu, minua ei :(

Vierailija
07.11.2012 |

On aika noloa, kun kaupassa näin kaveria joka kysyi tarvitsenko illalla kyytiä toisen kaverin luo. Sanoin, että eeen...? Selvisi, että kaverilla on jotkut kutsut jonne "kaikki" on muistettu kutsua. Mutta ei minua. Kyllä kyytiä kysynyt kaveri oli nolo, ja poistuikin siitä nopeaan.

En käsitä, miksi aina näin? Millainen ihminen olen muiden silmissä, kun en saa kutsuja minnekään, en pyyntöjä lenkkeilemään, en kahvittelukutsuja... ei mitään.

Niin, ettehän te voi tietää mikä minussa on... mietin vain, olenko ainoa, jolla ei ole yhtään ystävää?

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko aina vain itsestäsi ja perheestäsi? Monet nuoret äidit on sietämättömiä, kun niiden jutut aina päätyy siihen niiden vauvaan. Mieti asiaa.

Rehellisesti? En puhu. En ole nuorikaan enää, ainakaan mikään alle 25v. Nuorempi lapsenikin on jo vauvaiän ylittänyt.

Vierailija
62/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaihtaa työpaikkaa tai asuinkaupunkia. Joissain paikoissa saa kutsuja, joissain ei.

Mä ajattelen kyllä, että ehkä he vain ajattelevat, etten jaksa tulla kuitenkaan, kun näin on varmasti usein käynyt.

Mutta kyllä se kuitenkin harmittaa, kun ikinä ei sanota, että voisit tulla sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla oli sosiaalisimmassa vaiheessani sellainen, että kavereita oli mielettömästi, mutta en ole koskaan harrastanut sellaista yksi ylitse muiden bestis -toimintaa, joten kaikki olivat samalla viivalla. Tosin he ilmeisesti kaikki kuvittelivat olevansa mulle jonkin listan häntäpäässä, joten tärkeisiin menoihin kaikki pyysivät aina niitä omia ykkösiään. Enhän minä tule, kun mulla on kavereita niin paljon muutenkin. Arvatkaa oliko outo tilanne. Onneksi selvisi, muuten olisin jäänyt vähitellen uskoon, ettei kukaan enää pidä minusta.

No, tulipa sekava selostus.

Niin ja toi 11.:n kommentti on karu. Meistäkin on puolisoni kanssa usein toinen kuskina, niin on monista muistakin pariskunnista. Minun ystäväni voivat tulla ja ottavat minutkin vastaan aina myös selvinpäin vaikka nuorempana kaikilla olikin enemmän tai vähemmän kännisiä bileitä (tosin niihinkin mahtuivat aina mukaan ne "selvistelijätkin"). Ja yllätys yllätys, meillä voi olla superhauskaa myös viinattomissa tapaamisissa ja raskaana olevat mahtuvat tietenkin aina mukaan. Mutta ehkä ollaan jo sen verran vanhoja (35 kieppeillä), että alkoholin tavoitteena ei ole saada porukkaa örvellyskuntoon ja uskaltamaan tehdä jotain normaalikäyttäytymisestä poikkeavaa.

Vierailija
64/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin yksi tuttu joka ei vaan missään nimessä voi liittyä ko. yhteisöön, ja jos jostain tapaamisesta sovitaan niin tehdään se usein viestin kautta. Tähän asti ollaan muistettu tuolle yhdelle laittaa tekstaria, mutta voi se joskus unohtua.

Vierailija
65/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin yksi tuttu joka ei vaan missään nimessä voi liittyä ko. yhteisöön, ja jos jostain tapaamisesta sovitaan niin tehdään se usein viestin kautta. Tähän asti ollaan muistettu tuolle yhdelle laittaa tekstaria, mutta voi se joskus unohtua.

Olen. Ja heti kotiin tultuani tarkistin, onko joku tapahtumakutsu jäänyt minulta huomaamatta. No ei ollut.

Vierailija
66/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olet aikaisemmin jättänyt menemättä hiukan liian usein, vaikka kutsuttu onkin? Silloin nimittäin käykin lopulta niin, ettei viitsitä enää edes kutsua.

Feces-book on minusta niin vastenmielinen vakoilufirma, ettei siellä kyllä minkään kaverikekkereiden takia kannata olla.

Vierailija
67/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olet aikaisemmin jättänyt menemättä hiukan liian usein, vaikka kutsuttu onkin? Silloin nimittäin käykin lopulta niin, ettei viitsitä enää edes kutsua.

Ei ole näinkään. Minua ei yleensä kutsuta, joskus leikkipuistossa olen saanut kutsun mutta nyt alkaa tuntua siltä, että se on ollut sellaista pakon edessä kutsumista. Että kun seistä toljotan siinä muiden mukana niin pakkohan se kutsu on minullekin antaa.

Vierailija
68/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä, miksi joku tietty henkilö jätetään porukan ulkopuolelle voi olla monia. Se voi olla joku ihan mitätön juttu mikä vaan ärsyttää muita, vaikka periaatteessa pitäisivätkin sinusta ihmisenä.

Meidän porukassa joskus aikoinaan tämä henkilö oli sellainen joka nautti vähemmän alkoholia kuin muut tai ei ollenkaan. Se ei olisi todellakaan haitannut ketään, ellei tämä henkilö olisi sitten arvostellut muiden juomista pitkin iltaa. Samainen henkilö rypi itsesäälissä jatkuvasti, eli puhui itsestään negatiivisesti ja vertaili muihin.

Kyseinen henkilö oli kuitenkin oikeaati tosi hyvä tyyppi ja hyvä ystävä, tuo hankala käytös vaan myrkytti ilman aina jos oltiin isommalla porukalla.

Vierailija
69/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on yksi syy, miksi et saa enää kutsuja. Ennen lapsia ja näitä ruuhakavuosia jaksoin järjestää juhlia, eikä haitannut kutsua ihmisiä joista tiesin, että en saa koskaan vastakutsua. Nyt aikaa ja energiaa on vähemmän ja kaikki ylimääräinen on aika iso ponnistelu. Joten voin hyvin kuvitella, että kaveri, joka ei koskaan kutsu kylään ja kutsuttuna vain hymisee muiden juttujen mukana, saattaisi tippua pois joukosta.

Mutta jos kutsuisit minut kylään, olisin siitä varmasti iloinen. Mitä jos järjestäisit vaikka mtupperware tai vaatekutsut tms., kutsut paljon ihmisiä ja katsot tuleeko paikalle porukkaa.

Vierailija
70/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on yksi syy, miksi et saa enää kutsuja. Ennen lapsia ja näitä ruuhakavuosia jaksoin järjestää juhlia, eikä haitannut kutsua ihmisiä joista tiesin, että en saa koskaan vastakutsua. Nyt aikaa ja energiaa on vähemmän ja kaikki ylimääräinen on aika iso ponnistelu. Joten voin hyvin kuvitella, että kaveri, joka ei koskaan kutsu kylään ja kutsuttuna vain hymisee muiden juttujen mukana, saattaisi tippua pois joukosta.

Mutta jos kutsuisit minut kylään, olisin siitä varmasti iloinen. Mitä jos järjestäisit vaikka mtupperware tai vaatekutsut tms., kutsut paljon ihmisiä ja katsot tuleeko paikalle porukkaa.

Johan minä kirjoitin, että olen pyytänyt ihmisiä sekä meille että lenkille että teatteriin ja moneen muuhunkin juttuun, yleensä ehdotellut edes näitä leikkitreffejä jossa lapset leikkii ja äidit kahvittelee.

Olen siis kutsunut.

Harva vain on tullut, ainakaan toista kertaa.

Ja meillä on siistiäkin, ei haise eikä täällä ole hulluja koiria tai miehiä tai mitään, mikä voisi karkoittaa ihmisiä pois.

Vierailija
71/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä et esim. juo paljoa, mutta kaveripiirissäsi muut tykkää vetää kunnon kännit?

Vierailija
72/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä et esim. juo paljoa, mutta kaveripiirissäsi muut tykkää vetää kunnon kännit?

Ai vaikka nyyttäreillä, jotka pidetään yhden taloyhtiön leikkipaikalla ja johon lapsille on järkätty jotain kivaa?

Tällaiset oli kesällä. Jäin niistä paitsi.

Juon viiniä ruuan kanssa joskus, osaan juoda sivistyneesti. En kyllä örvellä, en ole ikinä ollut niin humalassa, ettenkö muistaisi mitään tai että olisin kontannut kotiin.

Vierailija
73/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nähdä itsesi muiden silmin, mieti siis hetki miten muut sinut näkevät ja miltä juttusi kuulostavat. Koita sitä kautta keksiä mikä voisi olla juuri sinussa se ärsyttävä tekijä.

Ikävä kyllä yksi syy voi olla että olet vaan tylsä. Se on ainakin helposti juttu mitä ei itse voi huomata. Tätä on myös hankala muuttaa, ei kukaan voi alkaa yhtäkkiä mielenkiintoiseksi tyypiksi Tämä tarkoittaa sitä että et ehkä sovi siihen porukkaan.

Vierailija
74/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vaikka nyyttäreillä, jotka pidetään yhden taloyhtiön leikkipaikalla ja johon lapsille on järkätty jotain kivaa? Tällaiset oli kesällä. Jäin niistä paitsi. Juon viiniä ruuan kanssa joskus, osaan juoda sivistyneesti. En kyllä örvellä, en ole ikinä ollut niin humalassa, ettenkö muistaisi mitään tai että olisin kontannut kotiin.

lopettanut juomisen ja sen jälkeen kutsut juhliin väheni huomattavasti. No, onneksi kaveritkin on nyt vanhempina tehneet saman ja olen taas mukanan kutsu-listalla.

Mutta sinulla ei siis sama juttu....

Vierailija
75/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään tulekaan. Itselleni on käynyt pari kertaa näin. Pyysin esim tuppereihin laajasti ystäväpiiriäni ja kuvittelin, että tulevat (juuri kukaan ei perunut). Napotettiin sitten esittelijän ja ehkä yhden vieraan kanssa ja yritettiin saada (runsasta) tarjoilua syötyä. Minua loukkasi se, ettei ihmiset ilmoitelleet esteestään.

Toisen kerran piti olla kaveriporukan pikkujoulu tällä kertaa meillä nyyttäriperiaatteella. Yllättäen valtaosa porukasta perui, vaikkaa edellisvuoden kekkereissä oli paljon väkeä. Syötiin sitten paria ruokalajia, joita yksi pariskunta ja yksi sinkku toivat, onneksi olin itse varautunut esim paistamalla torttuja.

Vierailija
76/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saa kursuja mihinkään. Tosi tylsää kun työkaveritkin muistaa kaikki muut kotona lasten kanssa olevat kollegat kutsua pikkujouluihin - minua ei. Jos jossain joskus käyn jonkun kaverin kanssa, niin kovasti aina vakuutellaan et otetaan uusiksi esim. lenkkeily, leffassa käynti tms. mut tosiasiassa se seuraavan kerran järjestäminen jää aina mun vastuulle. Jos mä en tee sitä seuraavanKAAN kerran aloitetta, nii sitä seuraavaa lenkkiä tai leffaa ei koskaan tule. Tämän olen joutunut muutamien kohdalla huomaamaan, kun väsyin siihen että minä saan aina olla anelemassa muita kanssani johonkin. En enää jaksa. Jos muita ei kiinnosta mun seura nin olkoon sitten.

Vierailija
77/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saa kursuja mihinkään. Tosi tylsää kun työkaveritkin muistaa kaikki muut kotona lasten kanssa olevat kollegat kutsua pikkujouluihin - minua ei. Jos jossain joskus käyn jonkun kaverin kanssa, niin kovasti aina vakuutellaan et otetaan uusiksi esim. lenkkeily, leffassa käynti tms. mut tosiasiassa se seuraavan kerran järjestäminen jää aina mun vastuulle. Jos mä en tee sitä seuraavanKAAN kerran aloitetta, nii sitä seuraavaa lenkkiä tai leffaa ei koskaan tule. Tämän olen joutunut muutamien kohdalla huomaamaan, kun väsyin siihen että minä saan aina olla anelemassa muita kanssani johonkin. En enää jaksa. Jos muita ei kiinnosta mun seura nin olkoon sitten.

Tuttua.

Muistan, miten kesällä itkin miehelle... hän kun sanoi, että miksi en pyydä ostoksille mukaan jotain kaveria? Aloin itkeä, että jos joku haluaisi minun kanssani olla ja mennä, niin kyllä kai sitä olisi jo minulta kysytty?

Puhelimeni ei koskaan soi, ellei siihen soita joko mieheni, isäni tai puhelinmyyjä. Aina saisin olla itse kysymässä mukaan, ja aivan samoin on minullekin käynyt... lupaillaan että pidetään yhteyttä, mutta jos minä en pidä, ei sellaista tapahdu.

Vierailija
78/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena ja nuorena ihan samassa tilanteessa. 20vuotiaana sitten vihdoin ymmärsin. Vaihdoin kaveripiiriä ihan täysin. Eipä ne vanhat "kaverit" mua koskaan jääneet kaipaamaan. Enkä mä heitä. Mulle riitti. Yhden vanhan "kaverin" näin sattumalta viime vuonna ja tuli hän jutteleen ja oli niin teennäinen. Tämmösiä "kiva nähdä sua pitkästä aikaa" juttuja. Lähinnä mua ärsytti koko ihminen kun ei hän koskaan ennenkään mun seuraa ollut kaivannut.

Vierailija
79/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai nyt oikeasti ketään hyljeksitä sen takia, ettei vedä kännejä tai ehkei jopa juo lainkaan alkoholia? Tai ehkä Suomessa sitten sekin on mahdollista.

Vierailija
80/105 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti on monimutkaisia kuvioita

-sellainen, jolla on kertoa hyviä juoruja on todennäköisesti suosittu

-liian puhelias(joka tilittää kaikkien puheiden päälle ja valtaa koko tilanteen) saatetaan jättää kutsumatta

-vieraanvaraiset ovat hyviä kavereita kaikille, näitä toiset käyttävät tavallaan hyväkseen, kun eivät koskaan itse kutsu

-ihminen, joka kanssakäy vain toisten aloitteesta saattaa jäädä varjoon, pitäisi itsekin pitää yhteyttä

-"liian rikas", hyvässä asemassa oleva tai muuten menestynyt saatetaan jättää kateuden takia ulkopuolelle jne jne, usein syy ei ollenkaan sen ihmisen seurallisuudessa