Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammashoidon palveluseteli. Onko kokemuksia/ suosituksia hammaslääkäristä H:gissä?

Vierailija
01.03.2012 |

Eli kokemuksia ja suosituksia palvelusetelihammaslääkäreistä Helsingissä.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemuksen mukaan ei palveluseteli pienennä potilaan maksuosuutta. Palveluseteli menee ylimääräisenä palkkiona hammaslääkärille. Setelin saaneen pitäisi kilpailuttaa hammaslääkärit, mutta eihän se onnistu kun eivät kerro hintaa ennen kuin ovat nähneet suun ja sen jälkeen kilpailutus on kyllä utopiaa.

Vierailija
22/87 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kokemus Tilkasta, ei kerrota etukäteen mitä maksaa! sen näkee sitten laskusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukontorista kokemusta esteettisestä hammashoidosta,en suosittele kenellekään.Potilaan toivomuksia ei kuunnella,en tiedä kumman estetiikan tajun mukaan tehdään esim.kruunut,hammaslääkärin vai teknikon.Minulle tehtiin n.puolet pienemmät hampaat kuin omani olivat olleet ja elävöitettiin niitä rei`illä,kasvojen anatomiaa ei oteta huomioon,minulla tipahti ylähuuli alaleuan puoliväliin.

Nyt heidän jälkiään korjataan Dentassa ja naaman palauttaminen ennalleen joudutaan tekemään kokeilemalla koska Kukontori oli hävittänyt ilman lupaani alkuperäisen muotin.

Implanttihoidoissa Kukontorilla vaatikaa ehdottomasti 3D-kuva,he eivät tee sitä ennen leikkausta,vaan yllättäen voidaankin joutua tekemään luusiirre,joka venyttää koko prosessin vuoden mittaiseksi ja yli 1000 € kalliimmaksi.Jos siellä sanotaan,että siirre joudutaan tekemään,menkää kuvan kanssa esim.Dentaan tai muualle,jossa on laservalmius ja osaaminen,he näkevät kuvasta onko siirre pakollinen.Kun siirre on tehty,sen jälkeen ei kuvastakaan enää näe,oliko se pakollinen.

Vierailija
24/87 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorille.fi -palvelussa voit suoraan nähdä, ketkä hammaslääkärit ottavat Helsingissä vastaan palvelusetelillä:

https://www.tohtorille.fi/hammaslaakari/helsinki

Vierailija
25/87 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin palvelusetelillä eräällä hammaslääkärillä tarkastutksessa. Palvelu oli ikävää, mutta hoito tuntui asialliselta. Koska paikka oli kätevästi työpaikkani vieressä, jatkoin hoitoa omalla rahalla samalla lääkärillä. Palvelu oli itse maksaessa loistavaa. Rahalla siis saa.

Vierailija
26/87 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilkaata hyvät kokemukset, mutta riippuu kyllä täysin hammaslääkäristä. En muista kuka minulla oli, mutta mukava nuorehko mieshenkilö joka kuunteli, puudutti huolella ja oli muutenkin asiallinen ja kertoi koko ajan mitä teki.

Vierailija
27/87 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyviä kokemuksia Ruoholahdesta Ebeling asemalta. Hinnat edulliset ja mua hoitanut mieshammaslääkäri oli tosi mukava. Pelkään yleensä hammaslääkärikäyntejä mutta tämä oli miellyttävä kokemus vaikka tehtiin juurihoito. Löysin paikan sieltä kaupungin laskurista josta voi katsoa hintoja etukäteen.

Vierailija
28/87 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hammaslääkäri/ -asema on Erottajalla?

Mitä mieltä Alexiasta, Helsingin hammassairaalasta tai Kukontorin hammaslääkäreistä?

Suositelkaa pliide hyvää ja mukavaa hammaslääkäriä!

ap :-)

ps. Oral ei ole tällä hetkellä listoilla

Vierailija
29/87 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä paikkaa en voi suositella kenellekkään. Itselläni on huonot hampaat ja olen joutunut käymään paljon hammaslääkäreissä ja tämä oli kyllä pohjanoteeraus. :D

Ja siis miksi olen pettynyt: Lääkärin (Johanna) tekemä jälki oli huonointa ikinä, eivät osanneet puuduttaa -> hiveät kivut molemmilla käynneillä. Meinasi jäädä tästä paikasta hammaslääkärikammo vaikka normaalisti olen tykännyt käydä hammaslääkärissä.

Palvelusetelipaikoista tiedän, että Oral on hyvä valinta. Se on vain hieman kalliimpi. Mutta voin kokemuksesta kertoa, että kun on hampaat kyseessä niin ei kannata säästellä!

Vierailija
30/87 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä olen käynyt vuosia ilman tosin yhtäkään seteliä ja kaikki hammaslääkärit mukavia ja varovat kivun aiheuttamista. Voin suositella.

Vierailija
31/87 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan avasin ketjun kun pitäisi mennä lopultakin hammaslääkäriin. Viimeksi olen käynyt 7v sitten ja nyt hampaissa reikiä. En kyllä uskalla tämän ketjun jälkeen mihinkään. Ja voiko 3 reikää maksaa 600€? Mähän joudun vararikkoon kaikkine reikineni...

Vierailija
32/87 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reiän, joka ei kuulu palveluseteliin, niin hän voi pyytää kaupunkia lisäämään tämän seteliin. Palveluseteli on voimassa 6kk eli hoidot voi rytmittää eri kuukausille niin, että kertamaksut eivät ole kohtuuttomia. Vinkiksi, usein halvin ei ole paras, mutta ei siitä ole takeita kalleimmankaan kohdalla. Fiksu kertoo heti ensimmäisellä kerralla pelostaan ja toivottavasti se huomioidaan hoidossa. Hammaslääkäreissä on ihmisiä joka junaan ja valitettavasti heistäkin osa on jäänyt asemalle.

Vierailija
33/87 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ensin varaa ajan kaupungin hammashoitoon, jonottaa max. 6kk ja pääsee tarkastukseen. Siinä hammaslääkäri arvioi hoidon tarpeen ja sen jälkeen tarvittaessa kirjoittaa palvelusetelin.

Vierailija
34/87 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelusetelihän on tarkoitettu hoidon nopeuttamiseksi kun terkkarissa on niin pitkät jonot.

Eihän mikään pakoittanut sinua jatkamaan hoitoa yksityisellä?

On ollut hyvä, ainakin se lääkäri siellä jolla olen käynyt. Minullakin on hammaslääkärikammo, ja vaikka tämä tapaus ei mitenkään erityisen hoivaavasti suhtaudukaan (siis paremminkin voisi asian huomioida), niin sentään pystyn hänellä käymään. Vastaanotossa on aina ystävällinen tunnelma ja ajoissa on voitu joustaa.

Ainoa vika on hinnat. Sain palvelusetelin minäkin juurihoitoa varten, ja se hoidettiinkin tuolla onnistuneesti. Samalla löytyi reikiä, joita on paikkailtu ilman seteliä, ja vielä pitäisi lisääkin mennä paikkauttamaan. En vaan tiedä mistä revin rahat siihen. Viimeksi sain kustannusarvioksi yli 600 euroa kolmen reiän paikkaamiseksi.

Vierailija
35/87 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö suosituksia hyvistä hammaslääkäreistä?

Vierailija
36/87 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain palvelusetelin terveyskeskuksesta. Eli menin yksityiselle ja omavastuu oli 70 euroa reiän paikkaamisesta*. Enpäs ole aiemmin maksanut noin paljon hammashoidosta. Oli outoa maksaa pankkikortilla paikan päällä. Työttömällä ei ole ainakaan varaa enää hoitaa hampaitaan. Ilmeisesti olin jo tottunut tähän ns. hyvinvointivaltioon.

Lisäksi oli vähän oudosti reikä, jota ei oltu merkitty hoitoon kuuluvaksi. Se maksoi vielä 170 euroa.

Vierailija
37/87 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilkan hammasklinikalle ei todellakaan kannata mennä, koska siellä on ahneesti rahastavia hammaslääkäreitä. Minulla huonoa kokemusta.

Vierailija
38/87 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2012 klo 09:23"]

vaan avasin ketjun kun pitäisi mennä lopultakin hammaslääkäriin. Viimeksi olen käynyt 7v sitten ja nyt hampaissa reikiä. En kyllä uskalla tämän ketjun jälkeen mihinkään. Ja voiko 3 reikää maksaa 600€? Mähän joudun vararikkoon kaikkine reikineni...

[/quote]

Kyllä, kolme reikää voi maksaa juuri tuon verran. Reikä ei silloin ole pelkästään yhdellä hampaan pinnalla. Hampaassa on viisi pintaa ja niistä jokainen joudutaan paikkaamaan. Hammaslääkäreissä laskutetaan työn mukaan, ei ajan. 

Vierailija
39/87 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan palveluseteli ei toimi. Listat näyttävät, että hoitoon pääsee viikon sisään. Kun soittelet paikkoja läpi, jonot ovat lähempänä kuukautta! Vain pari paikkaa on halvempia kuin kaupungin oma hoito. Tyypillisesti hoito palvelusetelillä maksaa 2-3 kertaa enemmän kuin kaupungilla. 

Kaupunki myös vetäytyy vastuusta: mikäli on tyytymätön hoitoon, tulee asia selvittää itse hoitavan yksityishammaslääkärin kanssa.

Lisätietoja ei saa mistään muualta kuin menemällä paikan päälle Ruskeasuon hammashoitolaan! Näppärää.

Vierailija
40/87 |
03.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä