Olen monen lapsen kummi enkä TODELLAKAAN panosta heidän joululahjoihinsa!!!!!!!!!!
.
Kommentit (27)
Ehkä kortin tai lapsen kuvan? Tuolla onlinen puolella juteltiin ennen joulua ja todella moni oli sitä mieltä, että häh, kummilleko joku lahja muka, miksi?
Eli kummin oletetaan olevan lahja-automaatti, ainakin se? Sen lisäksi mielellään saisi antaa aikaansa ja touhuta lapsen kanssa, viedä teatteriin jne.
ne jotka ovat sinut kummiksi valinneet katuvatkin tekoaa. Mikä sen surkeampaa kuin kummi, joka ei välitä kummilapsistaan.
Kyllä on surkeita ihmisiä kun on jo tällaiseen tämäkin yhteiskunta mennyt että vaan lahjat merkkaa vaikka kummi olisi muuten aivan paska. Kummi on surkea jos ei tuhlaa kummilapsensa joululahjaan...jaapa jaa ja niinpä niin. Haista sinä paska!!!!!
Raasulla kun on niin paljon menoja jouluna, ettei voi kummilapsiaan muistaa. Osta itelles vähemmän ruokaa, niin ei takapuoles leviä.
En panosta moniakymmeniä euroja, mutta lahjat ostan silti. Panostan SYNTYMÄPÄIVÄLAHJOIHIN.
Joululahjojenko vuoksi kummeja pyydetäänkin? Säälin lastesi kummeja, olet kuvottava ruma ihminen. En yhtään ihmettele miksi miehesi sinua pettää...
Ei lahjan tarvitse olla arvokas. Itse ostin kummipojalleni 12e arvoisen lahjan. Itse sain kummitädiltäni 100e arvoisen lahjan joka joulu joka on mielestäni jo paljon.
Joululahjojenko vuoksi kummeja pyydetäänkin? Säälin lastesi kummeja, olet kuvottava ruma ihminen. En yhtään ihmettele miksi miehesi sinua pettää...
Puhutko nyt itsestäsi vai jäikö multa jotain huomaamatta? Vaikeahan se on amispohjalta ponnistaa:)
Vierailija:
Raasulla kun on niin paljon menoja jouluna, ettei voi kummilapsiaan muistaa. Osta itelles vähemmän ruokaa, niin ei takapuoles leviä.
olen jo ihan varma että siellä joku 16-vuotias pikkulikka on vetänyt herneen nenään.
meillä lapset saavat muutenkin niin paljon lahjoja, että aivan turhaa ostaa mitään kallista tai ylipäänsäkään mitään (siis kummien). Mukavaa on taas jos synttäreinä muistetaan, se on jotenkin henkilökohtaisempaa.
Aina niin kovana uhotaan jotain ja kun joku sanoo jotain vastaan, niin pillitetään ja haistatellaan.
kun huomasin että hän oli ostanut lapselleni lelun alekorista, monta hintalappua päällekäin ja sitä punaista väriä oli jäänyt näkyviin. Ei varmaan ollut paljoa maksanut.
itse en usko että ap on aloituksensa jälkeen tähän ketjuun enää kirjoitellut. Sääli, sillä olen aivan samaa mieltä. Ihan kummallisen suuria odotuksia on vanhemmilla (eikä niinkään lapsilla) niistä lahjoista mitä kummien pitäisi ostaa. Itse en koskaan välitä kummeille mitään toiveita, sillä minusta saavat ostaa ihan mitä haluavat jos kerran haluavat.
Että ale pilaa lelut? Voi hyvät hyssykät sentään. Ei todella suuria murheita sellaisella ihmisellä ole joka jaksaa vahdata lelujen alehintalappuja.....
ketään muita kummilapsia, hänellä on hyvä työpaikka eikä ketään keneen tuhlata rahoja. Silti hän yrittää säästää jopa lapseni lahjassa, vaikka teeskentelee tykkäävänsä hänestä. Rasittavan pihiä porukkaa tuollaiset kummit.
minullakin on hyvät tulot, mutta jouluna rahaa menee muutenkin reippaasti, joten todellakaan ei ole varaa koko kulmakunnalle ostaa sadan euron lahjoja. Missä vaiheessa hyvästä tarkoituksesta on tullut romutavaraa ja materialismi ja raha on sen yli pyyhkinyt?
Mutta kun kyseessä on joku 5 euron tavara jota poikani ei edes halua, olisi käyttänyt vaikka 5 euroa lisää niin olisi löytänyt jotain kivaa.
Ihan pöyristyneenä luin viestiketjua jossa arvosteltiin kummin ostamia joululahjoja. Minä en kummilasteni joululahjoihin satsaa VAIKKA olen ns. hyvätuloinen. Ettekö te oikeasti ymmärrä, että jouluna on muutenkin niin hemmetisti ostettavaa ja rahanmenoa, että ei todellakaan tule mieleen ostaa monienkymmenien eurojen lahjoja kummilapsille.
Lapset saavat niin paljon nykyisin joululahjoja, että ne hukkuvat muutenkin siihen lahjavuoreen. Minä panostan mieluummin syntymäpäivälahjaan kuin joululahjaan. Käsittämätöntä ahneutta ihmisiltä odottaa ihan järjettömiä lahjavyöryjä.