*** TRUPLAT TAKAISIN ARKEEN, TIISTAIPÄIVÄÄN!!!!!!!
Heipparallaa!
Miten on joulut mennyt? Täällä nettitaukoa joulunpyhät. Äsken kävin ilmoittautumassa yhdelle verkkokurssille ja samalla pomppasin tänne. Meillä mennyt mukavasti joulut. Taidan mennä miehen ja vauvan luo nukkumaan:)
Reipasta arjen pyöritystä vaan kaikille!!!!
Kommentit (64)
Nyt on joulut juhlittu. Aattona ja joulupäivänä pääsimme valmiiseen pöytään minun ja miehen vanhempien luokse. Ihan perinteiseen tapaan tuli siis joulua vietettyä. Muuten oli ihan mukava joulu, mutta aattona kuullut vauvauutiset vähän masensivat. Olisin nimittäin halunnut viettää joulun ajattelematta näitä asioita. Eilen olimmekin jo ihan kotona, mutta tänne en vielä jaksanut tulla.
Nyt alkoi sitten arki, mutta minulla jatkuu loma vielä pari viikkoa, joten ehdin kyllä kunnolla levätä. Tänään ajattelin lähteä alennusmyynteihin. Niistä löytyy kuitenkin aina jotain mukavaa. Ajattelin myös ostaa jotain tälle kaverin aattona syntyneelle vauvalle (kortin ainakin).
Nifkin: Et ole suinkaan ainoa, joka ei ole päässyt vielä kunnolla yrittämään vauvaa. Meillä ei ole vielä mitään tietoa yrityksestä eikä mitään aikatauluakaan. Sinulla on kuitenkin nyt mahdollisuus plussaan. Toivottavasti saatkin plussan, ettei tarvitse odotella enää vuosia.
Nekulle onnittelut mukavasta käänteestä! Toivottavasti tuplaus tuottaa pian toivottuja tuloksia.
Hohhoijaa,ku väsyttäis,mut pakko oli kammeta ittensä ylös,kun miehellä alkoi työt ja lapset kirmas oitis leikkeihinsä.
NEKULLE onnittelut tuplauksen aloittamisesta!!! Jospa vaikka heti ekasta kierrosta tärppäiskin,olispa mahtava juttu!!! Teillähän alkaa olla tärppipäivät ihan kohtsilleen,mikäli yhtään oikeen muistan!
Taidan olla tulos kipeeks,kun on ihan hirvee nuha ja päätä särkee ja yöllä piti hakee toinen peitto. Eipä olis nyt kyllä mitään flunssia kaivannut tähän,kun pitäis alkaa valmistella pikkuneidin kaksivuotissynttäreitä.. :/
Jouluaattona kävi hupasa tapaus,kun pukki oli käynyt ja lähtenyt,niin tuli auto pihaan ja kas kummaa,siellä oli toinen pukki tulossa :)) No,onneks sitä ei lapset riemultaan ees huomanneet,mun velimies oli vaan ollut lähitalois pukkina ja aatellut käydä katsomas,josko meilläkin olis tarvetta ;) Soitteli vaan sit autosta,että teillä on tainnut jo pukki käydä,niin jotta hän jatkaa matkaansa :DD
Jahas,nyt aamupuuron keittoon.
Paluu arkeen taas tosiaankin. Kohta pitäisi lähteä Voikkaalle siivoamaan kämpää, että pääsisi siitä eroon. Illaksi sitten vielä töihin. Eilinen päivä meni ihan kotosalla ollessa. Miehen vanhemmat ja vel kävi kaffella, mut muuten vaan oltiin. Sain hiukan purettua loput pahvilaatikot ja saatiinpa jopa pari tauluakin seinälle.
Nifkinillä, Axella ja Mariposalla alkaa olla kutkuttavat hetket käsillä. Peukutuksia lähtee täältä, että teistä jokaiselle se plussa tikkuun pläjähtäis.
Nekulle suuret onnitelut tuplauspäätöksestä. Nyt ei muuta kuin peittoa viuhumaan vaan!
Mä tässä just ihmettelin, et missäs ihmeen välissä Katzullekkin on noin hurjasti noita viikkoja kertynyt. Kohtahan säkin pääset synnyttämään.
Mites Talvikki, vieläkö olet linjoilla??? Vai kenties jo synnyttämässä. Toivottavasti teillä allun kanssa on kaikki kunnossa.
Marieelan joulukuulumisia odotellaan kanssa. Ei olleet mitkään kivat ajokelit. Mut toivottavasti pääsitte turvallisesti perille.
höntälle parannussäteitä~~~~~Toivottavasti flunssa ei ihan täydellä voimalla iske päälle.
Nyt onkin riennettävä. Vien muksun tarhaan ja sitten moppi laulamaan.
Mukavaa päivää kaikille!
mirulii + muru 13+5
[b]Mirulii[/b]: Siivousintoa! Niin ne vkot vaan vierii vaikka tuntuu et justhan täällä se plussa aalto kävi;D Silti melkein kaikki(???) täällä on jo kriittisten vkojen paremmalla puolella *päivittelee ajan kulumista*
[b]Emmasannalta[/b] piti vielä kysyä, miten niiden kestovaippojen kanssa on nyt sujunut? Onko niissä ollut kamala homma?
Melkein jo lannistuin tuohon kestovaippailuun kun kuulin et se pyykkääminen on niin vaivalloista ja monet jättää kestoilun pelkkään kokeiluun sen työmäärän takia. Nyt aamulla kuitenkin eksyin kestovaippasivuille ja ajattelin jospa kuitenkin tilais kankaat ym. ja alkais ommella vaippoja...
jotta kuinkas paljon se täti onkaan myöhäs? Kun eikös siitä ole kohta jo viikko kun testasit,että koskas myö saadaan ruveta taas suakin jännään ;) ???
On tuo pukki vaan metka,kun toi niin kivoja lahjoja,ettei tarvi äiteen keksiä mitään viihdykettä,kun leikkivät yhä niin innolla uusilla leluilla ja peleillä :D
Tuosta kestovaippajutskasta olis ihan kiva kuulla kokemuksia,kun oon miettinyt,josko hommais niitä sit " tulevalle" vauvalle ja kokeilis vaikka sillain osittaisena. tai voishan niitä hommata jo Eetullekin,sittenpähän olis jo tehokkaas käytös... Katzu,muistatko jotain nettisivua,josta vois tilata? Vai ostatko jostain liikkeestä?
http://www.kestovaippainfo.fi/
Toi on aika hyvä sivu, sieltä löytyy vaikka mitä tietoa kestoilusta. Sieltä löytyy myös myyjätietokanta liikkeistä jotka myy valmiita vaippoja ja sitte on erikseen lista nettikaupoista jotka myy vaippojen tekotarvikkeita. Ajattelin nettikaupasta tilata kankaat, kun niitä ei ihan tavallisesta kangaskaupasta välttämättä saa.
Meillä 10kk neidillä on ollut käytössä Fuzzi Bunz -kestovaipat, imuina hamppua. Ne on hyvin helppoja käyttää ja " mieskin" osaa pestä ne koneessa. Imut kuivaan rummussa. Kestot on elämäntapa, en niitä vaihtaisi kerttiksiin:) Pesemisestä ei juuri koidu ylimääräistä vaivaa!
Täytyypä tutkia,pikaseen vilkastuna näytti tosi hyvältä sivustolta!
Ja hmmm...meille ilmaantunut taas uusi salainen ihailija :))) Siis,taustailijat lasketaan ilmanmuuta ihailijoiksi;)
Töihin piti raahautua aamulla kahdeksaksi, vaikka olisin voinut nukkua vaikka kuinka pitkään. Mies kuorsasi koko viime yön, enkä mä siinä mölinässä tietysti saanut kunnolla unta. Onneksi äippäloma häämöttää jo pienen matkan päässä. Olen enää tän viikon yksin työpisteessäni, ensi maanantaina saan seurakseni äippäloman tuuraajan, joka aloittaa hommieni opettelun. Silloin en kehtaa päivisin työaikana täällä pahemmin palstailla, vaan keskityn sitten iltapalstailuun. Viimeinen työpäiväni on perjantaina 27.1. *odottaa sitä kuin kuuta nousevaa* Synnytysvalmennukset alkavat meidän osalta maanantaina 9.1. ja niitä on yhteensä viisi kertaa.
Putkimieskin kävi viimein jouluviikolla ja tänään mies pääsee remonttihommissa eteenpäin. Onneksi, sillä mulla alkaa jo pieni paniikki, koska haluaisin rauhassa laitella vauvalle kaiken valmiiksi, pestä pyykkiä ym. Ja mikäli kohta ei ala hommat etenemään, niin aika tuntuu loppuvan kesken. Tällä hetkellä kylppäri kun on vielä pommin jäljiltä, mutta toivottavasti pian tämä ikiremppamme valmistuu.
AXELLE ja NIFKINILLE roppakaupalla plussasäteitä *****************************************************
Ja NEKULLE onnittelut ihanasta päätöksestä!! Toivottavasti masuasukki muuttaisi teille pian :)
Niin, ja jokos TALVIKKI on synnärillä vai vielä yhtenä kappaleena?
Oikein mukavaa kirpakkaa pakkaspäivää kaikille!!! Täällä mittari näyttää -23
Jellona rv 30+1 (apua!!!)
tämä rouva joutui töihin ja raskain sydämin jätti lapset anopin hoivaan.Anopilla kun on " rautainen" ote lapsiin...
Nekulle paljon onnea tuplauksen aloitukseen!!!!!
Ja Hönttä,ihanaa että kissa löysi tiensä kotiin!!!
Kierrostani en oikeen tiedä.niinkuin jo sanoinkin jos olisi " vahinko" käynyt on sen täytynyt käydä jo ennen edellisiä kuukautisia.Eli edellisten kk täytynyt olla " valemenkat" (mitkä sellaiset on?)Mutta oireita kun on hirveesti ja luulisin että nyt ollaan noin 5:ttä päivä myöhässä tavallisesta!
Mutta ehkä mulla on VAVU=varhaisvaihdevuodet=)ja VADE=varhaisdementia!!!!!
Kestovaipoista pieni sananen.
Mulle ystävä ompeli taskuvaipat ja niissä sekä fleece että hamppu imuna.Pesu ei ole vaikeaa.Pyykkiä kun tulee jokapäivä kuitenkin.
Ja ne on helppoja pestäviä,ei silitystä ei kommerverkkejä.
Ja ihaninta on ettei ole haisevia vaipparoskiksia,eikä jatkuvasti täysiä roskiksia.
Kertikset otan mukaan kun jonnekkin mennään koska reissussa en aijo pyykätä.Kotioloissa en sitten muita kuin kestoja käytä!!
Pyllykin pysynyt pojalla pehmeänä ja siloisena=)
Mutta ehkäpä pitäis keskittyä töihin nyt...
Ripuli muuten on pojalla yhä.Kuinka kauan voin katsoa kotona???Tää on jo 5 päivä putkeen!!!
kellään muulla,ainakaan vielä,ei ole mitään ja omankin oloni sain ihan kohtalaiseksi!!!
Mukavaa arkista aherrusta!!!!
L+5
[color=hotpink]Shoppailua ja rentoutumista tiedossa nämä neljä päivää :D
Tosiaan, mikä TALVIKIN tilanne on?! Onko teillä tamperelaisilla sen numeroa, jos se vaikka ilmoittaa vauvauutisista? :)
Mitäs NEIDILLE kuuluu? Mä tänään ajattelin sun laihdutusta ja mietin miten sitä sais itseään niskasta kiinni?! 5 kiloakin olisi jo alku!! *huokaus*
lämpö 36,9 edelleen... Missä vaiheessa kiertoa teillä on tippunut? Mä kun en ole loppukierroista jaksanut seurata päivittäin..
A kp30/32 (uskon oviksen olleen kp19)
Axe: Mä tein viime viikolla pari pitkää päivää töitä ja sain tän päivän vapaaks - että yhdyn sanoihisi, ihanaa olla nyt lomalla kun muut ahertaa ;) Vaikka mulla alkaakin se aherrus jo huomenna...
Oon tässä nettaillut koko aamun - tyttö nukkuu vielä! (huh, mitkä unenlahjat)
Mulla alko sen eilisen jälkeen vauvakuume taas nostamaan päätään oikein urakalla :D Mutta coolina mennään edelleen kierto kerrallaan eteenpäin. En ala laskemaan päiviä tai muutakaan!
Mä kans suunnittelin pientä shoppausreissua näin vapaapäivän kunniaks :) Ja pyykit pitää pestä tänään, ettei tarvii sit työpäivien päätteeks ruveta niihin hommiin..
Jokos truplattimilla on muuten Uuden Vuoden suunnitelmia? Me ollaan ihan kotona..
Poika alkaa toipua, yöllä oli vielä muutama pahan kuuloinen yskäkohtaus, mutta nyt aamupäivän on jaksanut jo vähän leikkiä. Itelläni varmaankin taudin huippu päällä, koko yö meni yskiessä ja nyt olo on ihan ventti. Tytöllä on onneksi hoitopaikka täksi päiväksi. Ja ONNEKSI vauva on masussa turvassa! Tämä olis ihan kamalaa jos olis vastasyntynyt ja siihen tarttuis tää tauti myös, sairaalassa oltais ihan vissiin ja varmaan.
Virallinen äitysloma alkaa 3.1! Yleensä olen silloin laittanut vauvan tavarat ojennukseen. Hoitopöydän valmiiksi, vaatteet pesuun jne. Nyt synnytys tuntuu vielä kamalan kaukaiselta (??) Nostin ullakolta esiin pienimpien vaatteiden laatikoita joulun alla ja koitin päästä fiilikseen. Mutta ei... Onko meille tosiaan tulossa ihan oikea vauva? Nytkö, piankin..? Oikeastiko? Olisko Leannalla tai Höntällä jotain " lääkettä" tähän tunteeseen?
Serpenttiini sekoilee kuume höyryissään...
Käykääs [b]kaikki kynnelle kykenevät tarkastamassa vähän niitä tietoja[/b], että ne etes joten kuten täsmäis ;) Laitoin muutamaan kohtaan kysymysmerkin, koska ko. tiedot kaipais ehkä täsmennystä :) Esim. Mitä emmasanna haluais tiedottaa uudesta tulokkaasta?
Ja [b]kaikki uudet saa tottakai lisätä omat teitonsa sinne[/b]! Laittakaa suunnilleen samaan muotoon kuin muutkin eli: (joko tänne tai listan perään)
Oma ja miehen ikä
Perhetilanne (lapset tai vaikka lemmikit)
Tuplaustilanne (yritys alkanut vai kenties alkamassa yms.)
Paikkakunta (jos haluaa)
Vähän taustaa parisuhteesta (kihloissa, naimisissa, montako vuotta yhteiseloa takana)
Kiitän ja kumarran :)
Sit ku päivittelet listaa,ni jätäpä nuo meitin lasten synttärivuodet pois,ku pari tuttua on etsii kuulemma mun nikkiä tuolta vauvapuolelta,jossa joskus käyn kirjottelemas,ni en halua,et ne hokais noitten syntymäaikojen perusteella mut täältä kuumeilemasta ;) Meinaan sit ei salaisuudet pysy enää keltään salas,jos ne saa tietää...
serpulle ei kyllä löydy hyvää lääkettä,minä kun alan hössöttään heti plussattua,että kaikki on varmasti valmista ku vauva syntyy ;))) Tarttisinkin lähinnä just päinvastasta asennetta,ettei ny heti alkais laittaan niitä ihkuja pikkuvaatteita valmiiks... Paitsi sit ku synnytys alkaa lähestymään,niin sit tuntuu,et ei millään saa kaikkea valmiiks,hyvä ku sairaalakassi on kunnos,ku lähtö tulee...paitsi,jos oon onnistunut senkin jo pakkaan valmiiks alkuinnostukses ;))
Mutta jos sitä koittas hiukka siivotaki tänään eikä vaan netis pyöriä. Tilasin just Henkalta ja maukalta alennuskoreista niin ihania vaatteita tenaville ettei tosikaan...kukahan ne maksaa...
Mä olen aina ihmetellyt onko se sielä masussa tosiaan vauva.Oma pieni vauva joka kohta kampeaa itsensä ulos kylmään maailmaan=)
Ihanko meille taas ihan pieni vauva?
Varsinkin juuri kun niitä pikkaraisia vauvanvaatteita esille laittaessa hämmästelee,miten näihin kukaan koskaan voi mahtua?Onko vauvat tosiaan näin pieniä?--Miten sitä niin nopeaa unohtaakin---
Viikot vähenee ja vauvan syntymä tulee yhä ajankohtaisemmaksi.Kai se on sitä tunnemyllerrystä,valmistautumista vauvan tuloon.Henkisesti.Läpi käy niitä asioita.
Mutta ihanaa!!!!!!!!
Ajattele,kohta sulla tosiaan pieni vauva sylissä!!!!!!!
Ryöstän työnantajan aikaa,netissä!!!=D
Mutta ehkä en joudu tuomiolle?!
Palaan taas hiljaisella hetkellä....
L+5
Mä kerkesin juur perunat kuorimaan, niin vastauksia jo sateli ;o)
Mullakin oli siinä alkuraskaudessa semmonen ihan toisenmoinen into päällä, ostelinkin vauvalle kaikkee. Mutta nyt mä varmaankin alan pestä 50cm vaatteita siinä vaiheessa kun alkaa supistaa ;o) Onneksi on tuo uus kuivausrumpu :DDD
Tai jos mä pyydän Jellonaa, Katzua ja Lottista oikein innolla tänne palstalle kertomaan miten laitatte systeemejä valmiiksi omille muruillenne... Josko se into siitä tarttuisi..? Jellona vielä odottaa rempan valmistumista, mutta entäs Katzu, sulla ei oo enää liioin pitkä aika..?
Missäs Talvikki? Jos Matteusk vaikka viittis kysäistä kuulumisia ja kysy et saatko kertoo meillekin,ettei aleta täällä taas kehittelemään paniikkia...Allu siellä jo kovati tietty koittaa pinnistellä ihmisten ilmoille... bd db db db dbddb d oho,peukutki ihan innostu :=)
Axe: nuista lämmöistä,jotta mulla ainakin tippunut yleensä edellisenä yönä,kun täti sit aamupäivällä kaahottanut paikalle. Ja tiedän sen mittaamattakin,koska hikoilen aina just edellisyönä. ja siks en sit niin huolestunutkaan kun täti koitti aattona änketä,ku lämmöt pysy ylhäällä ja ovat siellä edelleen,toisaalta voi johtua kyl tästä flunssasta,mutta pääasia,et ovat kummiskin jonkun syyn varjolla ylhäällä ;) ja se täti jätti vaan parit viirut vauhdikkaana jälkeensä eikä sen jälkeen oo onneks mitään näkynyt. Että kyllä tästä coolius alkaa loppuviikosta olla tipotiessään,jos sama peli jatkuu :DD MIIkös se aiko alottaa aattona...?
Huisin jännää....
Pikaisesti tosiaan siskon luota kirjoittelen. Meillä siis joulunvietto vielä meneillään;)... Tähän mennessä kaikki mennyt mukavasti ja varmaan vielä pari päivää täällä ollaan. Uudeksi vuodeksi sitten takaisin kotiin.
TALVIKKIA ei tosiaan näy. Toisaalta eikös se kertonut menevänsä äitipolille tänään, vai muistanko väärin? Eli ei ole sieltä vielä välttämättä palautunut. Tai mistäs sitä tietää, jos vaikka jäi jo Allua synnyttelemään... Taidan odotella vielä ainakin jokusen tunnin ennen kuin viestittelen, koska kuitenkin Talvikillakin on mun numero, että vois halutessaan ilmoitella sitä kautta. En usko, että tässä kannattaa mitään paniikkia vielä saada aikaan;)...
TIITIKKÄ, kiva lukea kuulumisiasi pitkästä aikaa!!
Nyt mä taidan palata suvun seuraan!!
matteusk rv. 19+4
En meinaa enää tuolilla pysyä kun jännään [b]Axen[/b] ja [b]Nifkinin[/b] testausta:) Taitaa plussat tulla molemmille bd :)
Ja oon niin kade [b]Emmasannalle[/b], mäkin haluan jo vauva-arkea pyörittämään:) Oot kyllä ihmeen reipas kun nyt jo jaksat jotain verkkokursseja ajatella;)
[b]Nekku[/b]: Onnea tuplauksen aloittamisesta!
Täällä yritetään työn tekoa silmät puolitangossa:/ Näen nykyään ihan outoja unia, tai siis suorastaan sairaita. Heräsin kahdelta yöllä järkkyyn painajaiseen enkä uskaltanut enää nukkua:( Ikinä ennen en oo näin paljoa painajaisia nähnyt kuin raskaana. Mutta eiköhän tämä tästä jos vaikka tänään menis aikaisin nukkumaan.
Laskeskelin eilen et enää vajaa vko perhevalmennuksen alkuun *wou*. En kyllä tiedä mitä hyötyä siitä mulle on, mut toivottavasti mies edes jotain hyötyis ettei ihan turhaan sinne mennä:) Muutama vauvan hoitotunti ja sitte päästään synnärille itse asiaan :)
Mutta nyt back to work, jaksamista kaikille taas arkiseen puurtamiseen.
Katzu & niksu 30+2