Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika jutui työhaastattelussa rasismin uhriksi

Vierailija
16.06.2008 |

Meidän 18-vuotias poika oli tänään työhaastattelussa.

Haastattelu pättyi heti alkuunsa, kun haastattelija sanoi, että "Me ei tänne mitään mokkakikkeleitä oteta!" Siis poika oli tyrmätty heti ovella ulkonäön takia.

Pojan isä on siis tummaihoinen, ja tietysti se pojassa näkyy, mutta mielestäni todella rasistista ja törkeää käytöstä. Poika vaikutti siltä, ettei välitä, mutta tottakai tuollainen jälkensä jättää. Tekis mieli mennä haukkuun se äijä pystyyn, mutta se nyt ois pojalle vaan noloa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä jätä asiaa tähän, varsinkin kun soittaessakin pomo oli samaa mieltä. Rikosilmoitus rasisimista vaan ja firman nimi julki. Sähän voit sen kertoa vaikka täällä, tai soita vaikka lehteen. tai kirjoita yleisöosastolle juttu.

Ja sinä joka kirjoitat niitä kliseitä perseen jakamisesta mustille niin haista pitkä pee. Toivottavasti lapsistasi kasvaa kunnon kansalaisia, mutta tuskin niin käy kun äiti on täys kusipää.

Ihan hävettää olla suomalainen, saatanan takapajuinen junttivaltio.

Vierailija
2/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei ole provo, niin kirjoita lehtien yleisöosastoille. Tuollaisen ei voi antaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän olis periaatteessa poliisiasia että syrjitään työhönotossa avoimesti ihonvärin perusteella

Vierailija
4/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti poikasi ei lannistu tästä.

Vierailija
5/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä alalla? missä Suomen kaupungissa? Onko jossain vielä ihan oikeesti tuollainen keltanokka johtamassa jotain puljua? Olipa hyvä ettei poikasi pääsyt sinne työhön! Minun työnantajani on iso, ketju ja ottaa mielellään ulkomaalaisia, syntyjään tai ei ihan kuinka vain. Etelä-Suomessa meidän firman paikoissa on paljonkin eri kansalaisuuksia, ei mitään ongelmaa..miksi olisi?

Eikä siis olla mikään nokia tai it-ala tmv..

Kyllä ihmettelen!

Vierailija
6/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä voit uhata vähän julkisuudellakin ja sanoa että asian voi hoitaa anteeksipyynnöllä.

Hyvä ettei poika joutunut tuonne.

Ei oikeastaan sen kummempaa kuin mitä naiset on saaneet kuulla aina, ei muuta kuin etsimään paikkaa jossa ei syrjitä.

Vierailija
7/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä todella pieni yritys, mihin siis oli poika kutsuttu haastatteluun, ja puhelimessa sanottu, että poika vaikuttaisi eirttäin sopivalta työhön (siis CV:n ja hakemuksen perusteella) Kuitenkin paikanpäällä kun oli mennyt ovesta sisään ja sanonut, että tuli haastatteluun, niin oli törkeästi haukuttu, ja käännytetty ovesta ulos.

Tampere on paikka, eli ei siis mikään tuppukylä.

Oon ihan mykistyny. Poika sano vaan, että ihan sama, ja anetaan olla, mutta tiedän, että ei ole ihan sama.

ap

Vierailija
8/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä helvetissä jätä asiaa tohon- kyllä tollasen punaniska-sian pitää saada näpäytys.

Vierailija
9/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans sellanen uho, ettei asia voi tohon jäädä, mutta toisaalta haluaisin pojan toivetta kunniottaa, ja poika kuitenkin haluaa asian jättää sikseen... En tiedä yhtään mitä sitten pitäisi tehdä. Toisaalta on pojan asia.

ap

Vierailija
10/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi jättää asiaa tuohon... Sen verran kamalalta tapaus kuullosti että minä haluaisin pojalleni jotakin oikeutta. En tietenkään vaatisi sitä työtä sillä kuka nyt haluaisi sellaisessa paikassa työskennellä mutta joku kopautus kuitenkin.

Vierailija
11/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tietenkään hauku ja alennu samalle tasolle työnantajan kanssa, vaan teet rauhallisesti selväksi, että on toiminut törkeästi ja laittomasti. Voit myös sanoa että harkitset jatkotoimia.

Vierailija
12/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asian jättää tähän niin taas tässä vain annetaan tilaa tällaisille rasisteille.. Suomi on kasvanut tosi hyvin viime vuosina mutta paljon näköjään vielä tekemistä. Mun mielestä jokaiseen ilmiselvään tapaukseen tulisi puuttua.

Poikasi oppii ettei kannata välittää, mikä tietty on ok..valitettavasti vaikeneminen on hyväksi ettei tule enemmän hankaluuksia mutta näinkö täytyy vain jatkossakin aina toimia? Ei minun mielestä!!

Tuollaisen ennakkoluuloisen pelkuri -esimiehen olisi aika saada hyvä opetus! Tästä on kyse.. se sinun poikasi olisi hyvä tietää, hän on nuori eikä ehkä ajattele asiaa vielä näin kuin me vähän jo kokeneemmat aikuiset.. Mua niin suututtaa!!

t.4

p.s. Niin siis minä menisin näyttäytymään itse, äitinä sille haastattelijalle..ja ottaisin sen pojan cv:n mukaan..en siis poikaa..

Vierailija
13/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse henk.kohtaisesti firmassa käymään, pyydä haastattelija sekä pomo paikalle. Poikasi varmasti sanoo ettei välitä, mutta välittää silti. Ei ole kiva kuulla olevansa m** jne. Jatkuvasta nimittelystä jää pysyvät jäljet.

Mutta onni onnettomuudessa, poikasi ei joudu ko paska firmaan töihin kyykytettäväksi.

t. mokulasten äiti

Vierailija
14/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin puutut asiaan, ei tuollaista saa käydä kenellekkään! Tämä paska yrittäjä jatkaa tuota käytöstään hamaan tappiin asti, ellei joku siihen puutu.

Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta kaikkea ei tarvitse tuoda julki! Tämä yrittäjä olisi voinut kohdella poikaasi kuin ketä tahansa muutakin, mutta olisi sitten vaan jättänyt valitsematta jos ei vaan natsannut.

Mikä yritys kyseessä? Rohkeasti nimi vaan esille, BOIKOTTIIN!!!!

Vierailija
15/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme paluumuuttamassa Suomeen ja siis edeleen on Suomi talla tasolla....AHDISTAA!!! Luulin etta 10 vuodessa olisi muutosta tapahtunut mutta ei kai sitten.

Pahoittelut pojallesi, itse kylla en jattaisi asiaa siihen, oli se kommentti vaan niin torkea ja avoimen rasistinen.

Vierailija
16/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole oikeestaan mitään ongelmia ollut aijemmin, siksi tuo tuli ihan yllätyksenä. EN sitten tiedä onko koulussa ym. ollut jotain vastaavanlaista, ainakaan poika ei ole mitään puhunut, ja aina hänellä on ollut kavereita ym.

ap

Vierailija
17/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me eletään hyvinvointivaltiossa ja tasa-arvoa pitäis olla...ota asianomaiseen yhteyttä. Tee se poikasi takia...hän varmasti ymmärtää, mutta saattaa jättää jälkensä...

Voi voi, et tällaista pääsee edes tapahtumaan. Tee lisäksi ilmoitus johonki virastoon...esim. työkkäriin

soita ja kysy työnantajalta, mitä poikasi on tehnyt hänelle??? mutta puhu asiallisesti, älä hauku, se ei asiaa auta...

Vierailija
18/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla asiallinen, ja puhua asian selväksi. Saa nähdä mitä poika tykkä..

ap

Vierailija
19/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjintää ihonvärin perusteella ja rasismia. Molemmat rikollista puuhaa. Ota yhteys myös tähän työhaastattelijan johtajaan ja tehkää valitus.

Vierailija
20/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla asiallinen, ja puhua asian selväksi. Saa nähdä mitä poika tykkä..

ap

Hänellä on ilmeinen syy siihen ettei haluaa asiaa viedä eteenpäin. Teet vastoin poikasi tahtoa ja petät luottamuksen :-((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän