Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika jutui työhaastattelussa rasismin uhriksi

Vierailija
16.06.2008 |

Meidän 18-vuotias poika oli tänään työhaastattelussa.

Haastattelu pättyi heti alkuunsa, kun haastattelija sanoi, että "Me ei tänne mitään mokkakikkeleitä oteta!" Siis poika oli tyrmätty heti ovella ulkonäön takia.

Pojan isä on siis tummaihoinen, ja tietysti se pojassa näkyy, mutta mielestäni todella rasistista ja törkeää käytöstä. Poika vaikutti siltä, ettei välitä, mutta tottakai tuollainen jälkensä jättää. Tekis mieli mennä haukkuun se äijä pystyyn, mutta se nyt ois pojalle vaan noloa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä omituinen puhelu.

Selitin kuka olen, ja että poika oli ollut sielä haastattelussa.

Mies oli todella tyly ja totesi, että "en mäkä tänne sentään ihan ketä vaan töihin ota"

No kysyin että mikä oli vikana, että CV ja hakemushan oli ollu juuri työhön sopivaa, ja poalla on työkokemusta ym. ja että puhelimessa oli sanottu, että olisi työhön sopiva. No mies sitten totesi että "joo mutta tähän firmaan ei neekereitä tuu"

Olin ihan äimistyny, ja sanoin, että no asia ei jää tähän, ja luuri tuli korvaan.

Kuvitelin, että mies sentään minulle olisi ystävällinen, ja yrittäisi jotenkin selittää, mutta ei. Ei kyllä todellakaan asia jää tähän tuon puhelun jälkeen.

Niin ja haastattelija oli siis ihan yrittäjä itse, eli "pomo".

Ei herranjumala mitä ihmisiä Suomessakin on..

ap

Vierailija
22/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä omituinen puhelu.

Selitin kuka olen, ja että poika oli ollut sielä haastattelussa.

Mies oli todella tyly ja totesi, että "en mäkä tänne sentään ihan ketä vaan töihin ota"

No kysyin että mikä oli vikana, että CV ja hakemushan oli ollu juuri työhön sopivaa, ja poalla on työkokemusta ym. ja että puhelimessa oli sanottu, että olisi työhön sopiva. No mies sitten totesi että "joo mutta tähän firmaan ei neekereitä tuu"

Olin ihan äimistyny, ja sanoin, että no asia ei jää tähän, ja luuri tuli korvaan.

Kuvitelin, että mies sentään minulle olisi ystävällinen, ja yrittäisi jotenkin selittää, mutta ei. Ei kyllä todellakaan asia jää tähän tuon puhelun jälkeen.

Niin ja haastattelija oli siis ihan yrittäjä itse, eli "pomo".

Ei herranjumala mitä ihmisiä Suomessakin on..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan itse hoitaa asiansa ja todellakin luulen, että ei ole käynyt vaan poikaasi ei ole valittu paikkaan ja itse päättelette, että se on pojan väri mikä vaikutti päätökseen.

Vierailija
24/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vanhempien on astuttava kuvioihin.

Vierailija
25/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko sinä itse asianomainen, mistä v....tiedät!! Lopeta tuo...

Jos itse olisit apn asemassa, tekisit varmasti samoin...Taidat itsekkin olla samanlainen kun tuo "pomo"

Vierailija
26/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkäsuoraksi vaan....ole ylpeä pojastasi...

Uskon, et pojalle on paljon paljon parempi työ odottamassa...:)

Vierailija
27/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vanhempien on astuttava kuvioihin.

niin silloin on uskallettava myös hoitaa asioitaan. Ap:n poika oli erityisesti pyytänyt ettei äiti ala asiaa hoitamaan!!! Mutta jos ap:n kertomus on totta niin pomo on käyttäytynyt erittäin epäasiallisesti.

Vierailija
28/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on tällekin viikolle vielä toinen haastattelu, pitää toivoa, että sielä on vähän asialisempaa porukkaa.

Pojalla on paljon työkokemusta ja on todella ahkera ja osaava, joten varmasti töitä saa. Suututtaa vaan ihan älyttömästi.

Jos minulle olisi joskus joku tyhaastattelussa sanonut että "tänne ei tollasia läskejä oteta" niin olisin varman turpaan vetänyt. Poika onneks on hillitty ja asiallinen, ei ollut jäänyt räisemään, vaan kauniisti lähtenyt.. Arhg kun ärsyttää tollanen.!

ap

Vierailija
29/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai paikallislehdelle.

Vierailija
30/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinuna ottaisin alan liittoon yhteyden. Ja sanoi se poikasi mitä tahansa niin hänenkin täytyy oppia ettei työelämässä sovi jäädä toisten tallattavaksi, on valitettavasti pidettävä puoliaan, muuten käy köpelösti, ei kannata rähistä kuten tuo ala-arvoinen pomo on tehnyt, asiallinen käytös mutta itseään saa kunnioittaa ja vaatia muitakin kunnioittamaan myöskin esimieheltä saa vaatia sitä..

Olen itse myös luottamusmies..

t. 4 ja 13

Vierailija
31/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on PROVO!!!!!!

Vierailija
32/32 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee asiasta rikosilmoitus! Eipä siitä varmaan mitään hyötyä ole, kun ei ole todistajia, mutta olisipa poliisilla ainakin rekisterissä asia, jos tulee vastaavia juttuja. Yritän tässä miettiä, miten sen työnantajan saisi nalkkiin niin, että joutuisi edesvastuuseen.

Olipa tämä juttu provo tai ei, olen ihan varma että Suomessa tällaista tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän