Miten totuttaa vauva kalan makuun?
Kokemuksianne kaivattaisiin. On nyt yritetty maistattaa vauvallamme (7,5kk) kalaa muutamaan otteeseen. Ensimmäisellä kerralla söi muutaman lusikallisen, kunnes alkoi yökkimään ja kieltäytyi kokonaan syömästä. Yritin sitten tarjota kalasosetta muun ruoan seassa pieninä annoksina, mutta sama tulos; yökkiminen ja syömisen lopettaminen. Miten totuttaa vauva kalansyöntiin, kun ei suostu maistelemaankaan ollenkaan?! Pitäisikö unohtaa kala vaikkapa pariksi viikoksi kokonaan ja yrittää sitten uudelleen? Olen antanut jotain bonan valmista sosetta, jossa lohta. Olisiko jokin muu tölkkiruoka miedomman makuista, jolla aloitella? En tee itse soseita ollenkaan, mieluummin kokeilisin näillä valmiilla... Niin, ja siis muuten syö kaikkea hyvällä ruokahalulla, ongelmia vain tuon kalan kanssa. Kiitos vinkeistä ja kokemuksista jo etukäteen!
Kommentit (2)
Tosiaan noin vois kokeilla. Valmiissa soseessa oli mukana tilliä, se tuoksuikin ruoassa kohtuu voimakkaasti ja saattoi olla se, mikä maistui niin pahalta. Lohihan ei itsessään niin kummalta maistu. Jospa näin totuttais uuteen makuun :).
Kannattaa kypsentää kalaa, esim. lohta itse ja laittaa sitä sitten vaikka jonkun valmiin kasvissoseen sekaan, jos et halua koko ruokaa tehdä itse. Teet esim. itselle ruuaksi lohikeittoa ja otat siitä murun kalaa lapselle ennen maustamista tai keität lapselle pelkkää lohta vähässä vedessä ja pakastat loput jääpalarasioissa, niin saat samalla kertaa monen ruokailukerran kalat kypsennettyä. Ei ole vaikeaa ja maistuu paljon paremmin kuin purkkiruuat. Meillä ainakaan ei valmiit kalaruokapurkit maistuneet lainkaan ja ne haisikin pahalle lämmitettynä..