Moikka, kiva että uusi pino aloitettu!
Äkkiä jos ehtisi jotain kirjoittamaan, poika nukkuu päiväunia ja itse en saanut unen päästä kiinni. Täyttelin tuossa Kelan papereita, ja muutenkin piti lueskella tuista, kun ajateltiin että esikoinen jää ainakin osaviikkoiseen hoitoon. Mites te muut oletteko miettineet, jääkö muut lapset myös kotiin vai hoitoon?
Kysymyksiä on muutkin laittaneet, yritänpä tässä muistaa vastailla kaikkiin:
Tukivyötä tarjosi esikoisen silloinen kunta, selkä vaivojahan mulla on, mutta ei oikein tuntunut auttavan niihin. Ja nyt ei kyllä kuntakaan ole tarjonnut vaihtoehtoa. Kestovaippoja en ole ajatellut ottaa käyttöön. Kantoliinan sain vasta kun esikoinen oli aika iso, mutta hyvin näytti toimivan. Ajattelin nyt ruveta käyttämään kun vauva on pieni, helpottaisi kovasti kanniskelua ja säästäisi selkää. Kantorepussa kannettiin esikoista aikapaljon, mutta tuo liina tuntuu kyllä paremmalta. Olen menossa ensi viikolla kestovaippa- kantoliina iltaan, joten tiedä vaikka hurahtaisi noihin kestovaippoihinkin.
Meillä on ollut paljon lainassa tavaroita, ja nyt on vauvoja samaan aikaan tullut myös muillekin, joten ollaan jouduttu ostamaan turvakaukalo ja sitteri käytettyinä. Pinnasänky on vielä hankintalistalla. Muut onneksi löytyy. Oma juttunsa on tietysti vauvan vaatteet, kun esikoinen syntyi kesällä tarvitaan joulukuussa hieman pienempää toppapukua yms. Ja itsekin tarvitsee enemmän housuja ja pitkähihaisia paitoja, viimeeksi selvisi hyvin kevyemmillä vaatteilla.
Liikunta mun on pitänyt jättää, jumppaan ei voisi kuvitella menevänikään, sillä alapäähän koskee pelkkä kävelykin. Vauva on vaivan tuolla alhaalla. Uinti olisi varmaan ainut mitä voisi tehdä, jospa tästä ryhdistäytyisi. Neuvolassa kävin ja hemppa oli 106 lisäraudasta huolimatta, joten täytyy jatkaa raudansyöntiä ja toivottavasti tuo kohoisi. Verenpaineet on ollu ihan normaalina, mitä nyt viimeeksi hieman koholla, kun olin pojan kanssa riidelllyt kunnolla juuri ennen neuvolaa.... :). Liikkeet on tosi napakoita, yölläkin saatan herätä kun taitaa pikkainen tehdä kuperkeikkoja yms.
Mutta hyviä vointeja kaikille! Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa.
t.Rebekka +23
Kuulun siis joulukuisiin...