Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKALAHJOJEN vuoden viimeinen viikko

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös ne d-vitamiinit unohtuu tämän tästä.Varsinkin nyt kun mieskin pystyy syöttämään aadaa.Ei tahdo perässä pysyä onko annettu vai ei.Sit sitä illalla sängyssä pohtii annoitko vai et!

Meillä th soitti tosta rs-viruksesta,kun sydämen kans vähän ongelmia,et jos näyttää siltä et ois saanut sen me mennään suoraan sairaalaan.Ei onneks tarvii mennä ekaks terveyskeskukseen.

En minä kauheesti ole sitä panikoinut,mutta pyritään ainakin pahimmat kyläpaikat välttämään ja ei meille kukaan kovin räkäsenä tule.

Tuosta nukkumisesta:meillä mies sano että me kyllä nukutaan samassa huoneessa,ei hyväksy että nukutaan eri huoneissa vaikka kuinka aada huutais.Se on yhessä tehty ja yhdessä se huuto myös kestetään.Olen kyllä tosi tyytyväinen mieheni käytökseen.Hän kyllä jaksaa tulla auttelemaan jos iteltä voimat loppuu.Vaikka onkin työssä.Täytyy varmaan yrittää jollain palkita/kiittää.

Uudesta vuodesta sen verran,meidän piti perheen kesken sitä viettää niin saadaan yllätys vieraita.Tulee iso sakki meille,ihan kiva.Toisaalta.

Joku kyseli sammaksesta(sori en muista nyt nimimerkkiä)meillä sitä oli nyt onneksi paranemaan päin.Mulla kipeyty kans toinen rinta oli kolme päivää kipee ja sitten siirty myös toiseen rintaan.Auts!Vauvan kieli on valkoinen ja poskien sisäpuolella oli valkosia rakkuloita.Eikä siitä kielestä lähtenyt se valkonen vaikka sitä huuhteli vedellä.Mulla itelläni nännit oli tosi kosketus arat ja siitä vierestä ihan tuli punaset.Myös rinnanpäihin alko muodostua valkoista peitettä.Minä laitoin Daktarin voidetta ja vauvalle joka syötön jälkeen sitruunamehun tippa.

Nyt täytyy kyllä mennä syöttö hommeleihin.Palaillaan taas myöhemmin.

johannu&aada2kk1vk

Vierailija
42/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin taas piipahtamaan siivousten lomassa.

ANNU:meillä on myös aika sekavat nukkumisjärjestelyt..

aluksi halusin nukkua auroran kanssa rauhassa alakerran(vierashuoneen)petissä,kun muut nukkuivat yläkerrassa.

näin siksi että yöllä on meidän petissä ruuhkaa kun yleensä kaikki kolme isompaa muksua tulevat yöllä viereen..nuku nyt siinä sitten peläten että vauva jää jonkun jalkoihin. :/

nyt kyllä ollaan nukuttu taas yläkerrassa omassa petissä ja ihan hyvin sujunut!miestä ei häiritse,eikä aurora itkustakaan öisin sitten kun vihdoista viimein nukahtaa..

ja tarvittaessa on mies siirtynyt isompien kanssa sinne vierashuoneeseen.itse viihdyn paremmin omassa petissä. :)

mulla olis kova into lähteä pariksi päiväksi reissuun ukon ja auroran kanssa..mummi lupautui jo tarvittaessa hoitamaan isompia.

nyt olis niin halvat lennot suoraan täältä tampereelta vaikka frankfurtiin!

ensin ajattelin koko perheen voimin,mutta itsekkyys voitti ja ajattelin että jos kerrankin vähän rauhallisemmin..varsinkaan kun eipä taida tuo frankfurt olla talvella mikään lapsiperheen unelmakohde.

mies saisi vielä hiltonilta huoneen henkilökuntahintaan..

täytyypi harkita.mitenhän aurora viihtyisi?

no mutta nyt takaisin siivoilemaan,taidan heittää karisevan kuusen pihalle!

-nasuli ja aurora

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-tipoista: mulla kans käy niin että unohdan oonko antanut vai en, ja on varmaan joskus myös ihan unohtunutkin.

Me nukutaan myös Dinan kanssa eri huoneessa kuin mies. Meillä on niin pienet huoneet ja isot sängyt että makkariin ei mahu pinnasänky. Aluksi oli tarkoitus nukkua vaan ekat pari kuukautta ja sitten mun muuttaa takas makkariin mutta nyt oonkin kotiutunut niin hyvin tuonne Dinan huoneeseen että taidanpa jatkaa siellä vielä pari kuukautta... osa syynä myös se, että mies kuorsaa, enkä jaksaisi valvoa vauvan herätysten lisäksi myös hänen kuorsauksen takia.

Dinalla on nyt ilmeisesti joku tiheän syömisen kausi kun on alkanut heräilemään yöllä jopa 3 tunnin välein syömään.

Mua kans huolestuttaa toi rs-virus ihan kauheesti, Dinalla on ollut röhää jo pitkään ja nyt tuntuu että se olis pikkasen jopa pahentunut.. saa olla päivittäin antamassa suolatippoja useammankin kerran. Syö kuitenkin hyvin eikä hengitys tunnu olevan vaikeeta että katotaan nyt... Mulla taitaa olla pientä babybluesia kun heti kelailen kaikkein kauheinta.. hirveesti alko itkettää sekin kun ne näytti kymppiuutisissa sitä Aada-tyttöä siellä sairaalassa.. :( Me ollaan myös oltu miehen kanssa molemmat pienessä flunssassa ja tietty mä mietin kokoajan et meillä on se rs-virus ja me tartutetaan se Dinalle.. Täytyy yrittää varmaan vähän rauhottua, ylihysteerisestä äidistä ei ole lapselle mitään hyötyä..

Täytyykin lähteä tästä vaipanvaihto hommiin.

Pysykäähän terveinä!

T: Mari & Dina huomenna 12 viikkoa

Vierailija
44/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitkäästä aikaa ehdin lueskella teidän kaikkien kuulumisia!!

Kyllä näköjään alkaa pikkuhiljaa tämä käsityö palkita konkreettisesti: vauvat kasvavat, kannattelevat päätä, juttelevat, hymyilevät ja hampaitakin on jo joillekin tullut, niin ja kiinteitä ruokiakin joku jo saa.. mutta näin tämä aika juoksee..

Ja vauvat on NIIN isoja!!! Meidän tytöistä kaikki sanoo edelleen: ooompas ne piiiieeeeniää!! Vaikka he meidän mielestä on jo niin isoja.. Tytöt ovat reilu 3kk, 60cm ja painavat 5kg.. Noh, pieniähän he oikeasti ovat=) Mutta voimakkaita! Hymyilevät ja juttelevat, ja mikä ihaninta, nukkuvat pitkiä öitä ilman evästä=) Äiti ja iskä ovat tyytyväisiä=)

Imetys on taaksejäänyttä elämää, ajoin maidontuotantoni tarkoituksella alas, koska rinnastani löydettiin kasvain joka onneksi oli hyvälaatuinen! Kudosrakenteen pitäisi nyt mahdollisimman paljon normalisoitua niin pystytään päättämään mahdollisesta leikkauksesta. Kasvaimen koko voi nimittäin muuttua vielä radikaalisti hormonituotannon muuttuessa.. Iso se on jo nyt: n.6cmx6cmx2cm, mutta ei näy päälle päin.

Nyt taitaa kuulua " varoitushaukkuja" lastenhuoneesta, täytyy mennä..

Oikein onnellista uutta vuotta teille kaikille!!

Jännä+ tytöt 3kk

Vierailija
45/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän se olin, joka SAMMAKSESTA kyselin, mut tais olla turha huoli, kun ei ole valkoista suussa näkynyt ja tissikin on jo parantunut, et en tiiä mikä päivän viirus siinä oli...(?)

KAKKAAMISESTA ihmetellen olen lukenut, kun jotkut tenavat täällä turauttaa vaan kerran viikossa plöröt housuun. Meillä on löysät housussa melki joka vaipassa mitä vaihtaa. Aina kun pierasee, niin on lusikallinen housussa...siis Jessellä. =) Neuvolastakin jo kysäsin, et eihän se ripulia ole, mut ihan normaalia, vaikka välillä ihan vettä tulee paukun matkassa.

MIEHEN NUKKUMISJÄRJESTELYISTÄ, me nukutaan samassa huoneessa, jesse omassa pinniksessään. Miehellä on kyl korvatulpat, vaikkei Jesse yöllä mitään huudakaan, kunhan ähisee ja puhisee, joskus aamuyöstä saattaa itekseen naureskella. Sillon kun mies on yövuorossa, nukkuu se vierashuoneessa tulpat korvissa. Saadaan kaikki paremmin nukuttua. Naurattaa vaan, nukkua kaikki eri huoneissa. Esikoinen omassa, iskä vierashuoneessa ja minä Jessen kans makkarissa. Pitäs varmaan Jesse laittaa olkkariin, niin oltas oikein kunnolla kaikki erikseen...;p

Mitähän vielä?

Nyt otin " riskin" ja laitoin Jessen parvekkeelle koisaamaan, vaikka onkin -10astetta´, kun ei se sisällä nuku itekseen päivällä, kun max.tunnin tirsoja.

Yöllä maksimi eka pätkä on ollut pari kertaa 6,5h. Ihan juhlaa! Sen jälkeen sit n.3h välein ja ysin jälkeen ylös. Illalla nukkkuun 21-21.30. Kateellisena täältä oon lueskellut, kun toisilla nukutaan jo melkein yön läpi tai ehkä 1 syöttö vaan. Mut saan kyl näinkin ihan hyvin koisattua, et ei voi valittaa.

Eipä täs tuu taas muita kommentteja mieleen. Palataan taas astialle! Viimestään ens vuonna...HEH!

T:Jane ja pojat 2.v10kk ja 2,5kk

Vierailija
46/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et en niitä minäkään muista, kun ehkä pari kertaa viikossa pojille antaa. Ekat 2vkoa unohtui kokonaan, kun piti niitä alkaa antamaan...

Eipä tuo nyt maailmaa kaada, kun vaan joskus ees muistais.

nim. unohtaisin oman päänikin jos se ei ois kiinni.

Vierailija
47/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän elämä on viimeisen viikon ollut kyllä niin tapahtumarikas, että ei oikein itsekkään ole meinannut kärryillä pysyä:

Viime maanantaina esikoiselle sattui haveri koiramme kanssa ja oltiin yö sitten keskussairaalassa, kun silmäkulmaan tarvittiin pari tikkiä ja eihän se tikkaaminen mitenkään olisi onnistunut ilman nukutusta, kun kyse oli 1v5kk vanhasta pojasta. Perjantaikin meni sitten sairaalassa pitkälle iltapäivään, kun tikit poistettiin, taas nukutuksessa.

Keskiviikkona sain omituisen puhelun ystävältäni: Onko isäsi menossa naimisiin? Siis TÄH??? Olin kuin puulla päähän lyöty... Tottahan se oli, kuulutukset olivat lehdessä... Jouluaattona tuo sitten sai itse suunsa auki asiasta, ensi lauantaina (uudenvuodenaattona) heidät sitten vihitään... Eihän siinä sinäänsä mitään, kaksi aikuista ihmistä, mutta pikkuisen ihmetyttää, että eivät meille lapsille kertoneet ensin ja vielä enemmän tuo nopea toiminta, vanhempani kun erosivat vasta 2kk sitten virallisesti ja suunnilleen saman aikaa isäni on ollut yhdessä tämän uuden naisystävänsä kanssa...

Tuohon kaikkeen kun lisätään kaikki joulutohinat, niin voitte kuvitella, että pää on edelleen ihan pyörällä... Nyt on mukava rauhoittua tämä ilta kotona, kun esikoinenkin jäi mummolle ja papalle hoitoon ensi yöksi.

Poitsulle ei mitään niin hirveän ihmeellistä kuulu... Kaksi ensimmäistä hammasta saatiin myös täällä (joku kirjoitteli samasta asiasta viime viikolla, en vaan muista kuka, sorry) ja niitä on tässä ihmetelty. Kädet on edelleen ihan pop ja kääntyäkkin yritetään kovasti. Myös lelut ovat alkaneet kiinnostaa, varsinkin turvakaukalossa oleva helistin.

Eipä kai tässä sitten muuta, palaillaan asiaan myöhemmin! Ja nyt yritän ehtiä tännekkin useammin, kun mieskin on vielä tämän ja ensi viikonkin kokonaan kotona.

Mami ja Jami

Vierailija
48/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille!

Täältä anoppilasta kirjoittelen. Eilen tultiin koko perhe tänne ja huomenna lähdemme takaisin. Automatka tänne meni yllättävän hyvin, Roopella oli tosi kuuma autossa vaikka kuinka vaatetta vähennettiin. Taitaa olla kuumaverinen kaveri ja eristäähän turvakaukalokin aika hyvin. Hermo meni sitten lopullisesti tuossa Kemin kohdalla, no onneks siitä ei ollut enää pitkä matka ensimmäiseen kyläpaikkaan. Summa summarum, kyllä kai sitä tuollaisen vajaa 2 kk ikäisenkin kanssa voi jo reissun silloin tällöin tehdä.

Mammalla on ollut vauhtia jouluviikolla, onneksi ei kuitenkaan mitään pahempaa ole sattunut.

Tuossa illansuussa olisi vielä meillä ohjelmassa kavereiden luona kyläilyä, saas nähdä kuinka Roope siihen suhtautuu. Nyt herra vetelee päivääunia, kun iski valtava väsy. Mummon kans oli niin kovat jumpat Fröbelin Palokoiden tahtiin, että onko tuo kummakaan :)

Toivottavasti vaan nukkuu kunnolla, mutta taitaa nälkä herätellä viimeistään puoli viideltä.

Roope oli ollut kyllä tosi kilttinä, lahjoja tuli vaikka kuinka paljon. Eniten nauratti minua itseä kummitätin antama joululahja: 50 cm haalarit!! Siis kun eihän Roopelle oo menny missään vaiheessa 50 cm vaatteet päälle, kun syntymäpituus oli 53 cm! No, ei ne tädit aina kaikkea hoksaa. Saa laittaa suoraan laatikkoon jossa lukee pieniä vaatteita. Harmin paikka.

Muutoin lahjaksi tuli paljon vaatetta ja tuttia sekä pehmokoiraa.

Itsekkin tuli oltuna suhteellisen kilttinä, sain lahjaksi toivomani varrellisen rikkaimurin, öljysumuttimen ja sitten vielä 70 ¿ lahjakortin Stockmannille. Nämä lahjat olivat siis mieheltäni. Muutoinkin tuli paljon tarpeellista lahjaksi.

Palaan taas asiaan kunhan pääsen kotikamaralle!

Misuli ja Roope

Vierailija
49/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, onko jo hampaita tullut lokakuussa syntyneelle, vai ymmärsinkö aivan väärin?

Meillä poju nyt 2,5kk ja ristiäiset ensi viikon perjantaina Loppiaisena. En ole synnytyksen jälkeen juuri kirjoitellut saatikka lukenut lokakuisten juttuja. Meillä alku ollut erittäin rankka, mutta nyt alkaa olemaan ihan ok. Pojalla sydänvika. Tilannetta seurataan.

Olimme myös Jorvissa infektion vuoksi viikon kun poika oli 5 viikkoinen.

Mutta aurinkoinen ja hymyilevä hän on ja valloittanut vanhempien ja isovanhempien sydämet.

Mukavaa loppuvuotta kaikille!

Vierailija
50/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMA21: Teillä on sitten hääjuhla tulossa??!! Pitääkö isäs oikein isotkin? Onnea. Vai onko se sun mielestä hieno juttu? Onnea hampaista. Mites imetys sujuu kun on hampaita? Pureeko vauva? Sulla on myös iso vauva?? Meillä Aleksi painaa jo varmaa 7.5 kg. Milloin se mahtaa tasoittua? Kuinka kauan tätä kilo ja kuukausi vauhtia jatkuu? Aikas pallo pian;)

MISULI: On ne kummitädit aikas hassuja:) :) Aleksin kummitäti osti vihreän krokotiili toppapuvun kokoa 68 ja sanoi et ostin nyt oikeen reilun et menee kevääseen asti...Nii-i jätkä on jo 62cm ja käytän just noita 62-68 vaatteita, et empä usko haalarin mahtuvan kovinkaan kauaa. Sanoi vielä et puku näytti aivan 4 vuotiaalle tehdyltä...hih. Mut aivan ihana vaate.

ROM: Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. On se vaan niin et kun odotus puolella joka päivä luki kaikkien kuulumiset ja nyt jos ei kuulu moneen aikaan, alkaa olla ikävä;) Miten tein vauva voi? Onko se sydän vika vakava juttu?

Nyt on vierailut vierailtu. Aattona ja joulupv oltiin mun porukoilla. Ja tänään appiukolla. Aleksi nukkui koko aaton(ruokailu, lahjat ja kahvin ajan). Appiukko asuu n.12km päässä meiltä, mä päätin, et nyt on sisällä oltu taas pari päivää ja pakkasin pojan vaunuihin ja kävelin sinne. Oli mun jälat kipeet ja kova hiki perille päästyäni. Huomenna isä täyttää 50v. mulla kakkupohjat valmistui just ja huome sit koristellaan. On se kumma kun isä ja äiti vanhenee ja ite on teini edelleen(24v.) heheh. Ei passaa niille noin sanoo...

annu ja aleksi 2.5kk

Vierailija
51/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu oli ja meni :)

Lahjoja tuli paljon, niin lapsille kuin aikuisillekin ;D Kyllä mieheltä saamani lahjat olivat parhaat (hajuvesi ja iiiiihana " riipus" kaulaketjuun) [color=red]♥[/color]

Pinja nukkuu yöt aivan mahtavasti! Viime yönä ei syönyt oikeastaan kertaakaan (eka 22.45 ja seuraava syöttö 6.15) :)

Mutta ei kummoisia nyt. Lähden tästä suihkuun.

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 2kk+1vk [color=red]♥[/color]

Vierailija
52/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Joulu on sitten jo ohi.Toisaalta harmittaa, mutta meillä on ens lauantaina uudet juhlat.

On ensin uusi vuosi ja mun synttärit! Uudet valmistelut alkavat jo huomenna.Samalla jatkuu keskimmäisen lapsen valohoidot sairaalassa.

Pukki kävi ja toi aivan kamalasta lahjoja...Mulle henkilökohtaisesti ei tuotu yhtään pakettia, olin kait ollut ilkeä vuoden :(

Miehen kanssa saatiinkin sitte kasa paketteja.

Elämä kulkee helpon oloisesti päivästä toiseen...

Mutta nyt täytyy kiiruhtaa, vellikello pärähti soimaan!

Waimo72 & Hanna 2kk

Vierailija
53/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme sydänvika on onneksi yleisin sydänvika, reikä kammioiden välisessä seinässä. Tällaiset voi itsekseenkin mennä umpeen, mutta tässä tapauksessa reikä on kalvossa ja se mahdollisuus itsestään umpeutumisesta on pienempi kuin jos reikä olisi lihaksessa.

Vauva on jo monet keuhkoröntgenit käynyt läpi ja kolmeen kertaan sydänultrat ym siihen liittyvät. Kun tosiaan oli tämä infektiokin hänellä niin siihen liittyi omat juttunsa.

Henkisesti on ollut erittäin rankkaa, mutta pikkuhiljaa eteenpäin mennään. Maidontulo loppui stressiin, mutta korvikkeella kasvaa hyvin.

Viimeksi 5.12 oltiin neuvolassa niin oli jo tuolloin 5750 g ja 60,5 cm. Seuraava neuvola onkin 3kk ja mielenkiinnolla odotan jo että mitkä ovat mitat sillä kertaa. Nyt poika siis 2,5kk.

On siinä sylikummilla pitelemistä...ja vielä kun on tosi lämminverinen kaveri tää meidän poju.

Vierailija
54/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna alkaa taas normaali ihana arki. Ja oon kuulkaas ihan tosissani. :) Jotenkin oon alkanu ihan hirveesti nauttimaan näistä meidän päivittäsistä rutiineista. (ja kun näin pyhinä tuo mies tulee sotkemaan ne! :))

No, ehkä ens joulusta osaa iloita enemmän kun beibi on sillon jo niin iso että pystyy " osallistumaan" enemmän ja ymmärtää jo lahjojenkin päälle jotain.

Vai on täällä hampaitakin alkanut jo tulemaan? Vau! Onko vaavi ollut kärttyinen niiden johdosta?

Meillä myös on kädet alkanut kiinnostaa ja kovasti menevät myös suuhun.. :/ Ihan punasena jo ja koko ajan saa olla laittamassa tuttia suuhun niiden sijaan.

Onneksi siitä pneumokokki rokotteesta ei seurannut mitään ikäviä jälkkäreitä, tyttö oli varsinkin eilen yhtä hymyä koko päivän. On se niin ihana! :)

Nyt on näköjään alkanut rytmit taas muuttumaan, pitkään mentiikin tossa ysin aikaan nukkumaan ja kolmen kieppeillä herättiin syömään ja sitten vasta aamulla mutta nyt esim. siellä huutelee pikkulikka koko ajan tuttia ja viime yönäkin heräs jo yhen aikaan ja sitten 6:30 että saapi nähän miten tästä nyt sitten edetään.. Onneksi nukkuu kuitenkin noinkin pitkiä pätkiä.

Joku oli saanut liian pieniä vaatteita joululahjaksi? No, mä olin ITSE ostanut liian pienen potkarin tytölle joululahjaks.. kylläpä harmitti kun laitoin sen päälle ja varsinkin kun olin seisottanu sitä vielä kaapissa monta viikkoa.. no, ratkoin siitä jalkaterät ja mummi voi sitten tehä siihen vaikka resorit niin saa edes vähäksi aikaa käyttöön sen.

On noissa vaatteissa kyllä sellasia kokoeroja et tarkkana saa olla.

Mut nyt täytyy lähtee kattoo mikä tuota pimua oikeen valvottaa..

Mukavaa arjen alkua kaikille!

T: Mari & Dina

Vierailija
55/80 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, mamma21 ja muut, meillä niitä hampaita oli jo myös tullut. Edelleen se minua järkyttää...ja välillä tuntuukin ihan mukavasti tuossa rinnassa. Meillä alkoi 7vkon vanhana ne ihmeelliset rinnalla raivoamiset ihan yhtäkkiä ja ne loppui kuin seinään kun nuo kaksi hammasta olivat puhjenneet eli viikko sitten. Lieneekö yhteyttä, en tiedä, mutta hyvin paljon mahdollista. Nimittäin mitenkä sitä nyt tuollainen pikkuinen osaisi itseään auttaa hammasvaivoissaan, kun äitikään ei tajua sellaisten olevan puhkeamassa! Raukka kun ei vielä osaa viedä puruleluja suuhunsa helpottaakseen oloaan, eikä särkylääkkeitäkään saa antaa kipuun...löysi sitten nyrkkinsä ajoissa ja onneksi tajusin tarjota tuttia (joka siihen asti ei ollut kelvannut) kylmään veteen kastettuna - ne tuntui vähän helpottavan oloa. Kuolannut ei tyttö ole, nyt vasta alkaa enemmän kuolailemaan.

Meidän rytmi muuttui viikko sitten ehkä kuitenkin parempaan suuntaan, vaikka yösyötöt lisääntyivät kahteen yhdestä. Ennen meillä ei menty nukkumaan ennen klo 23 ja ilta oli sitä tissitaistelua, mutta sitten nukuttiinkin jopa 9h putkeen parhaimmillaan. Yx pvä jo mietin, että saako lapsi liian vähän ruokaa, kun söi vaan 5x yösyöttö mukaan lukien. Päivällä oli turha tarjota aiemmin kun 3h välein. Yhtäkkiä seuraavana päivänä tissi kelpasi ilman raívoja jokaiseen kitinään, jos uni ja vaippa oli jo käytetyt vaihtoehdot. Nukkumaan mentiin muutamalla tutin nostolla noin 21 ja sit ennen 08 syötiin kax kertaa. Näin on jatkunut. Katsotaan nyt mihin tämä tästä menee. Tänään on syöty vikan kerran jo 20 ja nukahdettu noin 21...lieneeköhän eka syöttö jo puolen yön aikaan?!

Joulun jatkoja ja uuden vuoden odotusta kaikille!

Mutu ja Pinja

Vierailija
56/80 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄISTÄ: Joo, lauantaina olisi sitten tosiaan ne isukin häät. Ei sinne hirveästi sakkia tule, me lapset (2+3), kummankin äidit ja sitten pari heidän ystäväänsä. Kirkossa heidät vihitään ja sitten kotona tarjoavat kahvit.

KOOSTA: Juu, onhan Jami jo iso poika. 16. päivä (eli 2,5kk) käytiin siellä rokotetutkimusjutussa ja silloin mitat olivat 7555g ja 59.3cm. Neljäs päivä saadaan sitten seuraavan kerran mittoja meidän pikkujättiläisestä.

HAMPAISTA JA IMETYKSESTÄ: Joo, nyt on tosiaan tännekkin saatu kaksi ensimmäistä hammasta jo, alas keskimmäiset etuhampaat. Mielestäni Jamin ikenet ovat olleet alusta asti jotenkin erillaiset kuin esikoisella aikanaan, joka sai ensimmäiset hampaansa hieman yli 6kk ikäisenä. Imetys on nyt sujunut paljon paremmin, kun hampaat ovat puhjenneet. Aiemmin kun tissilläolo oli yhtä pelleilyä, tuntui vissiin kurjalta syödä kun ikenet aristivat. Pari kertaa on poika puraissut, mutta siihen auttaa kunnon kiljahdus ja tissin ottaminen pois: tajuaa vissiin, että nyt äiti ei tykännyt ja syö sitten pureskelematta.

Nyt kauppaan ja pankkiin!

Mami

Vierailija
57/80 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ois ohi ja seuraava juhlapäivä jo odottaa ovella...siis uusivuosi. Vaikka eipä sitä nyt tuu kovasti juhlistettua, kun Jesse on sen verta pieni, että varmaan pelkää raketteja. No, ainakin nakit+ranut syödään, joulusuklaita ja sipsejä ja tinat pitää aina valaa. Jos esikoisen kanssa kävis parit raketit ampumassa ja katselemassa muiden ammuskelua. Juominkeja ei kyllä tee edes mieli, vieläkään (?). Esikoisesta, kun tuli oltua viihteellä jo 1kk iässä. Ehkä tää imetyskin vaikuttaa aika lailla asiaan.

IMETYKSESTÄ muuten, mistä tietää onko sammasta/hiivaa rinnoissa? Mulla on toista päivää vasen rinta kosketusarka vasemmalta puolen ja alta kans (sekava selostus), mut ei oo maito mitenkään pakkautunut, että ei sit kai tulehdus ois kuitenkaan...vai?

Taas ois -10astetta ulkona, ja sisällä ollaan sit kökötetty. harmittaa vaan isomman pojan puolesta, kun se kyl kärsis ihan hyvin mennä pulkkailemaan. No, jos ehtis käydä sen kanssa kaksin, jahka isi kotiutuu. Illalla ois sit 3&4v synttärit. Vähän kyl ärsyttää mennä sinne, kun on varmaan taas kaikki sukulaiset ja kamut yhtäaikaa kutsuttu, eikä tilaa kuitenkaan ihan hirveesti ole. Blaah! No, ompahan hyvä syy häipyä ajoissa, kun alkavatkin vasta 17.30. Lahja pitäs käydä ostaan...

Olikos monella PUKKIA jouluna? Meillä oli nyt ekaa kertaa, kun esikoinen on jo kohta 3.v, et tajuaa sen päälle. Se sai kyl itkukohtauksen, kun leikillään pari kertaa kysyttiin, et menetkö pukin syliin istumaan. Ei meinannut tulla hiljasta millään. meinas siinä jo Jessekin hermostua. Meillä on parit kuvat otettu just siinä välissä, näyttää tosi " iloselta" meijän juhlaväki...heh! Mut pukki meni täydestä, vaikka se oli toinen papoista. En ois itekään tuntenut, jos en ois tiennyt kuka se oli...=) Mut oli se vaan ihanaa, kun viimenenkin poppoo lähti puoli kasin aikaan ja saatiin rauha taloon. Meitä oli siis kymmenkunta meillä syömässä ja lahjoja avaamassa. Esikoinen sai serkkunsa kanssa aika hyvän metelin aikaan lahjavuoriensa kanssa...

Jaahas, poika huutelee sängystään. Pitänee mennä. Millähän sen sais nukkuun sisällä useamman tunnin peräkkäin, eikä vaan vajaan tunnin tirsoja...*huokaus*

jane+pojat 2v10kk ja 2,5kk

Vierailija
58/80 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siinähän se joulu meni.Sähköt oli vähän väliä poikki ja muutenkin valot vilkku koko ajan.

ROM kiva kuulla sinunkin kuulumisia.Meillä löytyi kotiinlähtö tarkastuksesta sivuääni sydämestä ja se ultrattiin ja vasemmalta puolelta löytyi läppävuoto.Tammikuussa olisi kontrolli keskussairaalassa.Rupeaa hieman hermostuttaa kun tuo tammikuu tosiaan tekee jo tuloaan..

Meillä on nyt tisuttelut kans ohi.Ei tule riittävästi vaikka kuinka pumppais.Nyt Aada syö korvikkeita ja kasvaa ihan silmissä ja nukkuu hyvin päikkäreitä ja yötkin pidentyneet puolella.Tuli käytyä läpi noita vaatteita ja kyllä niitä pieniä vaatteita vaan kertyy koko ajan.Haikeena laitoin pienet vaattee äippälaatikkoon..:(

Mites muuten uutta vuotta aiotte ottaa vastaan?Me ollaan luultavimmin kotona.Jos vaikka saatas vieraita tänne.Inhottavaa lähteä johonkin itse kun pitää vielä pumpun kanssa leikkiä ainakin 3 kertaa päivässä.

No mä taidan jatkaa tätä kahvin juontia kun aadakin nukkuu vielä päkkäreitä.

Hyvät maanantai jatkot teille kaikille!!!

johannu&aada 2kk3pv

Vierailija
59/80 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis poika tänään tasan 2kk. Isompi poika on 1v6kk. Itse olen 26v ja Tampereen kupeesta ollaan.

Neuvola on ylihuomenna ja sitten tietää uusia 2kk mittoja. Viimeksi oli 5 viikkoisena 59cm ja 5575g. Aika iso poika on jo.

Ja meillä on mennyt alusta asti ihan hyvin. Poika on hyvä nukkumaan yönsä, ennätys on klo 21.30-7.30 syömättä, mutta normaalisti rytmi on semmoinen että nukahtaa 21-22 ja syö yhden kerran siinä klo 5-6 suunnilleen. Ja usein sitten noustaankin jo ylös kun esikoinenkin herää siinä 6-7 aikaan.

Joulu on mennyt kivasti ihan omassa kotona oman perheen kanssa. Ei olla vierailtu missään kun kaikki sukulaiset on niin kaukana. Tämä yhdessäolo on kyllä ollut ihan mukavaa.

Minäkin yritän nyt päästä enemmän lueskelemaan teidän muiden kuulumisia ja oppia tuntemaan teitä paremmin :)

käppärä ja pojat 2kk ja 1v6kk

Vierailija
60/80 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän lie päässyt menemäänkin näin pitkään kun en ole kirjoitellut, lukenut kyllä oon päivittäin pinot.

Meillä Juho on 10 viikkoinen, iloinen ja tyytyväinen poika. Täysimetyksellä mennään, syöntivälit päivin öin noin 2-3 tuntia. Mutta onneksi yöllä alkaa aina heti uudelleen nukkumaan, n iin saa äippäkin levätä. Mahavaivat ovat Juholla helpottaneet, paukkuja kyllä tulee mutta ilman vääntelyitä ja kipuja. Lelut jumppalelussa kiinnostavat, mieluiten pötköttelisi sitterissään niitä huitomassa ja välillä käsiään imeksien, mutta olen säännöllisesti yrittänyt opettaa myös lattialla makoiluun. Tosin meillä vanhassa kerrostalossa näin pakkasella lattialla on sellainen veto että en itsekään siellä viihtyisi...

Itsellä oli tänään jälkitarkastus, kaikki muutoin ok mutta syyksi pitkään jatkuneeseen jälkivuotoon selvisi kalvonpalanen joka oli jäänyt kohtuun. Nyt saan odotella vielä kuukauden mutta jos sitten vielä vuotaa, on mentävä kaavintaan. Toivottavasti homma hoituu luomusti.

Repeämä (3.asteen) oli parantunut hyvin, josta olin erityisen iloinen.

Me ei lähdetty siihen rokotustutkimukseen. Kyllä pitkään mietittiin mutta sitten päädyttiin että jätetään väliin. No, parin viikon päästä tulee eka rokotus neuvolassa.

Pakkasta piisaa täälläkin yli 15 astetta, joten ulkoilu on nyt vähemmällä. Jospa loppuviikosta pääsisi sulattelemaan kinkkuja oikein pitkälle vaunulenkille, siinä toivossa

Päippy ja Juho