Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKALAHJOJEN vuoden viimeinen viikko

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun ...meillä on eilen illasta jokelteltuu niin että talo raikkuu (heh).:-D

Tosi hauskaa on kuunella kun toinen on hoksanut miten sitä ääntä päästettään.

Vaipoista meillä käytössä cien midi kokoa hetkellä mutta kohta joutuu siirtyy pampersinActiv fit-eihin.Joutuu sen takia että niitä on kaapissa 4 pakettia ....arvelluttaa vaan kun ei niissä ole selkä puolella sitä paksumpaa osaa mikä estää löysän kakan ulosmenon.

Mites teillä muilla?

Noh aika näyttää...kai.

Jaahah neiti huutaa ...pitää mennä!

Hyvää uutta vuotta !

Andromeeda ja Martha.

Vierailija
22/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavi tosin on nukkunut jo neljättä tuntia mutta mami nauttii vapaa ajasta... :) Aattelin valvoa siihen asti kunnes vaavi herää syömään, kun on nyt alkanut kerran heräilemään tiheemmin. Tietysti tänä yönä sitten taas nukkuis pitkään...

Meillä käytetään Pamparseja, Active Fit taitaa olla juuri tuo meidänkin käytössä ollut merkki. Meillä Liberot falskas.. voi olla tietty et sillon alussa ei vielä oikeen ite handlannu noita vaipanlaittotekniikoita mutta Pampersit on aina ollut hyviä ja pitänyt tavarat sisällä ainakin melkein...

Meilläkin uutta vuotta otetaan vastaan rauhallisesti kotona koskapa koirat tai ainakin toinen niistä vähän pelkää paukkuja. Ja nyt on iskeny itteen sellanen fiilis että ei haluis jättää vauvaa kenellekkään hoitoon, tai, no miehelle tietty mut ei muille.

Mä oon täällä edelleen paniikissa ton rsv:n takia ja koko ajan katon vauvaa sillä silmällä et oisko sillä jotain... ja nyt musta tuntuu et se ois ollu vähän vaisumpi jotenkin... nenä rohisee mut muuten henki kulkee ja ruoka maistuu.. en tiedä.. tää on kamalaa. :(

Joka kerta kun vauva herää uniltaan niin lähetän pienen kiitosrukouksen ylös... menis nyt äkkii tää viruskausi ohi!

Mutta mukavaa vuodenvaihdetta kaikille ja hyvää yötä.

T: Mari & Dina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, et jokos muiden pikkusilta on alkanut tukka lähteä? Meidän Jessellä on ilmestynyt selkee kalju vana takaraivolle ja ohimoille. Se on kohta ihan Spede! Tähän asti ollut tosi paksu ja pitkä tukka. Vanhuus ei tule yksin...=)

VAIPOISTA meillä on Liberot 5-8kg käytössä. Välissä oli paketti jotain pirkka-vaippoja, mut ainakaan yökäytössä ne ei toiminut, kun tuntuvat heti märiltä kun kerran siihen lirauttaa. Liberoilla kestää hyvin olla yön vaihtamatta vaippaa, vaikka turauttais kuratkin aamuyöstä. Esikoisella kyllä käytettiin Cieniä ja euroshoppereitakin isompana, yöksi vaan laitettiin " parempi" vaippa. Ehkä näin sitten Jessenkin kohdalla, jahka vähän vielä kasvaa, eikä oo ihan niin vetistä toi ulostus.

Tänään vaihdetaan vuotta herkutellen ja alkuillasta parit raketit ammuskellen, tinatkin tietty valetaan.

Toissa yönä Jesse teki uuden ennätyksen 7h unta yhteen putkeen. Jes!

Ens viikolla alemyynneissä pitäs mennä poikkeen, kun sain lahjakortin joululahjaksi. Pukki toi myös jalkahoitolahjakortin. Ihanaa! Pitäs vaan saada aikaseks varata aika. Maitoakin pitäs sit taas pumppailla isukille, et pärjää Jessen kans. Muutamat pussit on kyl pakkasessa, mut pitäisin niitä mielellään siellä pahan päivän varalle, jos tulee jotain pakollista äkillistä menoa, niin ei tarvis turvautua korvikkeeseen.

Jaahas, ei kait täs muuta. Lähdetään tästä kohta pulkkailemaan! Sit kotio tekeen hernaria kinkun jämistä...(illalla sit kanatortilloja, sipsejä ja lakua....nam!) Onneks on pyhät kohta ohi, et saa palata ruotuun, ton syömisen suhteen ja jatkaa laihtumista. Se on nyt pysähtynyt 2vkon ajaksi, kun tähän asti lähti kilo/vko.

No, mut ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!

Vierailija
24/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä(kään) ei taideta juhlia mitenkään erityisesti vuoden vaihtumista, tinat mekin valetaan varmaan ja jos pojan kanssa pari rakettia tms. kävis ampumassa. Se varmaan kyllä pelkää sitä ryskettä ja pauketta, mutta kokeilaan nyt kuitenkin. Jos tuntuu pelottavalta niin sit sisälle katselemaan kun muut paukuttelee :)

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 2kk+12pv [color=red]♥[/color]

[color=purple][b][size=4]ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!!

Vierailija
25/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikerikala kyseli hiustenlähdöstä: Luulin tuossa (on siitä ainakin kuukausi) että Pinjalta lähtee tuo vauvatukka pois (esikolta ei lähtenyt) kun harveni vähän, mutta ei se lähtenytkään kuin vaalentui vaan hiukan. Takaraivolla kyllä on kalju, joka siis tullut siitä kun Pinja makaa selällään ja pyörittelee päätään --> taitaa tulla sama kalju kaikille vauvoille ;)

Mutta näyttäisi siis siltä, että kokonaan kaljuksi ei meidän prinsessa muutu ;D

Ja tästäkin vastauksesta sain taas järkyn pitkän!! :-O

Vierailija
26/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on aikas rauhallinen vuodenvaihde; mennään siskon luokse päivällä. Käydään pulkkamäessä, saunassa ja ammutaan alkuillasta muutamat raketit, syödään kans torilloja, sipsejä ja karkkia. NAM :)

Mekin luultiin, että neidin tukka lähtee pois, mutta hyvin on ainakin vielä pysynyt. Vähän on ehkä tosiaan muiden tavoin takana sellainen kalju tai ohuempi kohta.

Minea nukkui viime yön toooosi hyvin, meni kylläkin vasta pienen taistelun jälkeen yöunille, mutta nukkuikin sitten lähes kahdeksan tuntia putkeen. JIPPII :) Ja nukkui vielä tuon pätkän jälkeen kolme tuntia. Luksusta.

Nyt taidan mennä suihkuun ja vähän valmistautumaan. OIKEIN HYVÄÄ VUODEN VIIMEISTÄ PÄIVÄÄ JA ALKAVAA UUTTA VUOTTA 2006 KAIKILLE!

-piipi ja Minea-

Vierailija
27/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään siis Tiikerikalan tavoin tortilloja... Mitäköhän torillat ovat, hih :)

Vierailija
28/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=blue] Hauskaa Uutta Vuotta![/color][/b]

j+beibi 2,5 kk

Vierailija
29/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä räkii, poika räkii ja minäkin jo aivastelen ja nenä vuotaa. Roopella on kova nuha ja aivastelee paljon. Ei onneksi ole kuumetta, ja ihan hyväntuulinen on poika, välillä tietenki poikaa itseä ketuttaa tuo olotila. Ja mikä parasta se syö kuitenkin hyvin. Ei siis huolta ainakaan vielä, täytyy vaan seurata tuota hengitystä ettei mene kovin työlääksi.

Itse en juurikaan viimeyönä nukkunut, kuuntelin vaan että Roope hengittelee kunnolla eikä tukehdu tuohon räkään. Ei hääppösesti nukkunut poikakaan kun räkä kokoajan kiusaa. Sitä kyllä riittää, nenästä sitä ei tule minkään vertaa, mutta tuolla kurkussa sitä on ja reilusti. Tulipa pitkä sepustus tästäkin.

Että tällainen uusi vuosi tällä kertaa. Kotosalla luonnollisesti ollaan uusivuosi kun Roope on kipeänä.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2006 kaikille lokamammoille ja heidän perheilleen!

Misuli perheineen

Vierailija
30/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti Misuli Roopella ei pahene flunssa ja tervehtyy pian!! *hali*

Jaksamista kaikille ja palaillaan..

Pulleronah

Vierailija
31/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin kotiuduttiin eilen välipäivien lomareissulta ja hienosti reissu meni. Olikin eka kerta kun Aada oli yökylässä ja hotellissa. Mutta hyvin neitiä nukutti pukin tuomassa matkasängyssä, molempina öinä 10 tuntia heräämättä. Automatkatkin sujui nukkuen, pari kertaa pysähdyttiin syöttö- ja vaipanvaihtotauoille.

Aada on myös erittäin lämminverinen, sisävaatteissa matkustaa ja silti on ihan nihkeä kun otetaan istuimesta pois. Kotonakin saa pikku hien pintaan sitterissä puuhatessaan ja syödessäkin on otsa märkänä.. Onneksi tässä on pikkuhiljaa oppinut pukemaan sopivan vähän ulos päälle niin nukkuukin vaunuissa paljon paremmin. Nytkin nukkuu tuolla pihalla vaikka isi pöristelee traktorilla.

Aada on oppinut taas paljon uusia juttuja, tarttuu leluun kahdella kädellä ja vie suuhun, eikä mahalleen kääntyminenkään ole enää kovin kaukana. Jokeltelu on muuttunut pitkiksi vokaaleiksi ja loppu venyy ja nousee korkeaksi kiljahdukseksi.

Meillä oli se rs-virus kuukausi sitten ja vieläkin on toisina aamuina räkäinen nenä. Mutta kun sen imaisee Friidalla tyhjäksi niin ei sitten päivän aikana muuten vaivaa. Jos nyt olen ymmärtänyt oikein niin samaa kantaa olevaa rs-virusta vastaan Aada on saanut vähän vastustuskykyä, mutta joku toista kantaa olevahan voi huonolla säkällä vielä iskeä uudestaan. En nyt mitenkään hysteerinen asian suhteen ole, mutta vältän kyllä kyläpaikkoja, joissa on joku kipeänä.

Meidän isi menee tiistaina sairaalaan ja keskiviikkona leikataan. Pääsee varmaan torstaina kotiin. Sitten onkin 4 viikkoa lisää sairaslomaa ja jos vaikka helmikuun alussa pääsisi takaisin töihin. (se kun on ollut saikulla jo marraskuun lopusta asti)

Mutta joo, ei muuta kun paranemisia flunssaisille ja mukavaa vuodenvaihdetta kaikille muille!

MariJo ja Aada (viikkoa vaille 3kk)

Vierailija
32/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vietellään rauhallisen kaavan mukaan vuodenvaihdetta, eli toivottavasti h-hetkellä posotetaan koko sakki unta palloon. Herkuttelut ja tinat sekä rakettien katselu ikkunasta kuuluvat ohjelmistoon. Itse ei ammuta rakettela, keskimmäinen pelkää pauketta. Ikkunan läpi voi hyvin ihastella.

Mukavaa iltaa kaikille!

Päippy ja Juho

Vierailija
33/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vietetty synttäreitä *istuu vaiti ja hiljaa ,kuka vanhenee =)*

Kotosalla ollaan ja nautitaan illalla pizza ym herkkuja sekä ampuillaa raketteja taivaalle =)

Meillä käytössä kestovaippoja sekä dailyja (5-9kg). Tarkoitus ois kestoilla mahdollisimman paljon...

Waimo72 & Hanna Hajuherne 2kk 2vkoa 2päivää

Vierailija
34/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkuinen pelkää raketteja, ei ole saanut nukuttua kunnolla koko päivänä. Asutaan sellaisella kaupunkialueella, että koko ajan on hirveästi pauketta, alkoi jo eilen ja nyt vaan pahinta kestää pari tuntia yli puolen yön... voi pientä parkaa, nukkuu vaan sylissä ja säpsähtää jokaista isoa paukahdusta... pyykkikone ja muut metelikodinkoneet päällä vaan puoleenyöhön pitää olla, ettei paukkeet erotu niin selvästi.

Vaipoista: käytetään Pirkkaa ja Muumia. Liberoita myös on testattu ja alussa myös Pampersia, mutta nuo halpismerkit on ihan yhtä hyviä, ellei paremman mallisiakin jopa, meidän poitsulle.

Viikkoa vajaa 3kk poika myös. Ja 62cm vaatteetkin alkaa olla osin pieniä, paidat ja collegepuvut ainakin pitää olla jo 68cm, riippuu merkistäkin.

Vierailija
35/80 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon sylintäydeltä onnea. Paljon täytit, 20 vissiin;) Eikös se 20 ole aina vakio jos enempi tulee mittariin;);)

Meillä ollaan vaan kotona. Ei mua enää ole moneen vuoteen kiinnostanut raketit ym. Vähän sipsejä söin. Mä rakastan arkea, nää pyhät alkaa jo painaa päälle...

No en viiti enempää valitella. voikaahan hyvin ja oikein hyvää vuotta 2006.

annu

Vierailija
36/80 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kirjoitit, että:

" Taas ois -10astetta ulkona, ja sisällä ollaan sit kökötetty"

Itse luulin myös, että -10 on raja tän ikäisen vaavin ulkoilulle, mutta neuvolassa sanoivat ennen joulua että raja on miinus 15. Laitoin sitten pojan ulos nukkumaan (kun ei nuku kuin ulkona päivällä) joulun alla, kun oli -13 pakkasta. Laitoin vain hieman paksumman villa-asun päälle ja paksumman pipon (tai itse asiassa kypärämyssyn ja villaisen pipon päälle vielä yhden pipon). Taisi olla pojalla vain melkein kuuma, niska oli aika lämmin kun hain sisälle.

t. Atten -2.5 kk- äippä

Vierailija
37/80 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä hieman harjoittelen vielä, miten nämä viestit menee, ja vähän hassustihan tuo vatsuakseni tänne ilmestyi...

Vastasin siis Tiikerikalalle.

Vierailija
38/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eihän siitä taida olla kuin pari viikkoa, kun viimeksi kirjoittelin, mutta tuntuu ihan ikuisuudelta...

ROM ja Johannu78: meidänkin pojalla sydänjuttuja, mutta en ole osannut olla huolissani, kun sanoivat silloin sairaalassa, että suurin osa kuulemma paranee itsestään. Eli siis meidän pojalla pienen pieni reikä siinä kammioiden välisessä lihaksessa ja aiheuttaa hennon sivuäänen. Tänään itseasiassa eka sydänkontrolli. Siellä otetaan pikkuiselta ekg, verenpaineet ja tehdään sydämen ultraäänitutkimus. Toivon parasta teidänkin pikkuisille, että asiat korjaantuvat.

Joku mainitsi tuosta RS-viruksesta. Minä olen nyt alkanut vähän neuroottisestikin pelätä sitä. Äsken soitin lasten sydänpolille, että täytyykö meidän käydä ilmoittautumassa varsinaiselle lastenpolille, kun tullaan kontrolliin. Sairaanhoitaja ymmärsi hyvin huoleni, kun sanoin etten haluaisi millään altistaa vauvaa räkäisille pikkupotilaille, joita TAYS:ssakin on paljon (ainakin eilisten kymppiuutisten mukaan...). Voidaan kuulemma tulla suoraan sydänpolille, joka on ihan eri paikassa TAYS:ssa kuin tuo lastenpoli... Alennusmyynteihinkin olisi kiva lähteä, kun kerran Tampereelle ollaan menossa (asutaan siis 40km:n päässä), mutta tuon rs-viruksen takia en taida uskaltaa...Eilen lastenlääkäri sanoi tv:ssä, että n.3 viikkoa epidemia vielä kestänee ja kuulemma kannattaa vauvojen kanssa vältellä isompia ihmisjoukkoja ja tietysti flunssaisia ihmisiä.

Me vietimme eka kertaa ihan kotijoulun. Joulupukki kävi ja lahjoja tuli säkkikaupalla ;) Mun vanhemmat kävivät tapaninpäivänä ja miehen vanhemmat kävivät tiistaina päiväreissun (asuvat molemmat yli200 km:n päässä). Uutena vuotena olisi tarkoitus tavata muutaman hyvän lapsiperheen kanssa, jolloin lapsia olisi yhteensä 9 (kaikki alle 5v.). Pidetään nyyttäreitä ja ammutaan raketit. Mutta saa nyt nähdä päästäänkö lähtemään, kun tapaaminen olisi eri paikkakunnalla...Olisi kyllä ihana päästä täältä kotiseinienkin sisältä välillä pois :)

Beibille: tunnustan, että täällä d-tipat unohtuvat tämän tästä...pitäisi isommillekin antaa ja itsekin niitä syödä, mutta aina meinaa unohtua...Kyllähän mä ymmärrän, että vauvojen pitää vitamiinit saada, mutta meidän kakkoselta esim. unohdin tipat varmasti kuukausien ajan yhteensä ja ihan normaali perusterve hänestä on tullut... ;)

t.Sinisiipi ja Akseli 2kk++

Vierailija
39/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans saatetaan unohtaa d-tipat, en tosin ainakaan vielä paria päivää kauempaa...

Meillä on tämmönen systeemi et asutaan 1.5kerroksisessa vanhassa rintamamiestalossa. Raskaus aikana mies kokosi mulle sängyn alakertaan kun en jaksanut rappuja nousta (+20kg). Eli makuuhuone on ylhäällä. No sillä tiellä ollaan edelleen, et me aleksin kanssa alhaalla ja mies ylhäällä. Eilen illalla päätin et hitto vie minkä tähden mein pitää nukkua alhaalla vain sen takia et mies muka herää kun vauva puhelee unissaan??!! Otin vauvan ja tyynyni kainaloon ja kiivettiin omaan makuuhuoneeseen ja siellä nukuttiin. Kerran herättiin syömään 04 aikaan ja sit 07 kun mies oli lähössä töihin. Tiedän et nyt ruokiksen aikaan mies valittaa et vauva piti meteliä, *erkele tottakai se pitää, yhtälailla hän ja minä kuorsataan ja pyöritään öisin. Olen sitä mieltä et kaikkeen tottuu.

Olen liian helpolla ukon päästänyt. Onko teillä kellään muulla näin hullua järjestelyä? Tai mitä mieltä ootte, olenko mä oikeassa vai mieheni??

no eipä muuta

annu

Vierailija
40/80 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki noi tipat unohtuu vähänväliä. Niin se on jokaisen lapsen kanssa käyny.

Ulkona näyttää olevan niin kamala ilma, etten taida kun postin hakea. Just laitoin isommat lapset pihalle.

Annu, täytyy kyllä sanoa, et olet miehes liian helpolla päästäny. Mulla ei kävis mielessäkään lähteä jonneki muualle nukkumaan. Jos miestä häiritsee niin menköön itse. Meilläki mies on tosi herkkä uninen, mut ei se mulle kauheesti uskalla valittaa, paitsi nyt sillon ku meidän neiti on huutanu ja sillonki se valittaa lähinnä vauvalle:) Ehkä se on jo tottunu, musta pahempaa on kun meidän esikoinen puhuu unissaan, vaikkakin nukkuu eri huoneessa.

Missä vaiheessa ne rokotetutkimus pyynnöt on teille tullu? Tuleekohan ne kaikille? Me ei ainakaan olla saatu mitään ja ku minä haluaisin osallistua.

Nyt pitänee lähteä siivoilemaan. Tääki on niin hankalaa yhdellä kädellä kirjoitella. Imuri vaan päälle niin Janette tykkää:)

Hennajo ja Janette