Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin nähdä tilanteen jossa vannoutuneet kotiäidit joutuisivat perheen elättäjiksi

Vierailija
26.12.2005 |

Siinä saisivat hienot kliseet kyytiä. Veikkaan, että parissa viikossa lauseet " meillä on yhteiset rahat" ja " ei ole väliä kuka maksaa kunhan joku maksaa" vaipuisivat käyttökieltoon. Suosittelen kokeilemaan.

Mies

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin on nainen ollut vuoden kotona, sitten mies. Tuntemissani tapauksissa molemmilla on suht sama palkka, joten ongelmaa ei ole tullut.

Vierailija
42/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän totsi, että yhdessähän me asian päätimme ja että parempi lasten oli olla ensimmäiset vuodet kotona.

Rahat on yhteisiä ja molemmat eläme tulojemme mukaan.

t: 5 vuotta kotona ollut, nyt kotiäitiäkin köyhempi opiskelija kera ihanan miehen, jolle raha ja elintaso ei merkkaa kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa nähdä se naisten paljon mainostettu tunneäly ja neuvokkuus, kun mies ilmoittaisi että ottaa vähän rennommin, hoida sinä lainat.

Ai mies ottaisi vähän " rennommin" , hoitaisi lapset, kodin sekä muutaman tunnin päivässä " oikeitakin töitä" . Voi olla että mies huomaisi pian kodinulkopuolisen työn olevan sitä hiukan rennompaa.

Mun mies ainakin huomasi taas isyyslomalla että saa lähteä töihin rentoutumaan ja minä teen neljän pienen kanssa todellista työtä, josta hän mielellään korvaukseksi jakaa kaikki rahansa kanssani, kuten myös silloin kun minä olin töissä häntä paremmalla palkalla.

Vierailija
44/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen sitten töissä. Mies usein puhuu vieläkin, kun hänestä oli ihanaa, että lapsemme sai olla 3 vuotta kotona. Että ei ne kaikki miehet patista vaimoa heti töihin...

Vierailija
45/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

52

Vierailija
46/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kotiäidit aina julistavat, kuinka heidän miehensä haluavat heidän olevan kotona tai ovat jopa ylpeitä asiasta. Miksei sitten miesporukassa esiinny ikinä ensimmäistäkään miestä, joka arvostaisi kotona lojumista? Kyllä jokainen täysjärkinen mies haluaa aikuisen, tienaavan puolison eikä ylläpidettävää holhottavaa.

Tulin juuri töistä, joita teen viikonloppuisin mieheni ollessa vapaapäivillä. Haluan omalta osaltani tuoda rahaa perheen kassaan. Päätyökseni hoidan meidän 1,5v lasta kotona ja teen suurimman osan kotitöistä ja ruoan miehelle kun hän tulee töistä.

Arvostaako mieheni sitten työssäkäymistäni? No ei pätkän vertaa. Mukavaa tulla kotiin töistä kun ensin saa kuulla kuinka kamalaa kotona on ollut ja sitten perään vielä etten saisi töissä edes käydä :(.

Teidän miesporukkanne tuskin koostuu kovinkaan sivistyneistä, hyvin koulutetuista saati sitten hyvin tienaavista miehistä. Säälin vaimojanne, heille ei näytä arvostusta riittävän.

Vierailija
47/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheessä työhön mennään rentoutumaan. Pienten lasten hoitaminen kotona on keskim. kolminkerroin rankempaa kuin työssä käyminen. Sen tietävät kaikki, jotka ovat kokeilleet molempia.

Nimim. Ei kotiäiti

Vierailija
48/56 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen euro kun sattuu ikävä kyllä olemaan sen 80 senttiä. Miten sellaisessa tapauksessa, että toisen puolison tulot ovat pienemmät työelämässä jaetaan rahankäyttö? Maksavatko molemmat yhtä paljon pakollisia menoja ja toinen vanhemmista saa kuluttaa enemmän omiin menoihinsa? Meillä tilanne olisi silloin ollut se, että minulle olisi jäänyt kuukaudessa noin 40 euroa omiin menoihin ja miehelläni 700 euroa.

Vierailija
49/56 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkelläkin 2 tuttua miestä on kotona lasten kanssa ja nainen töissä.

Vuosi sitten käydessämme ystävien luona, miehet istuivat kahvipöydässä ja kilvan kertoivat kotivuosistaan. Kuka oli tehnyt mitäkin ja miten oli mennyt.

Mutta kai minä sitten kuljen ihan oudoissa piireissä. Tai sitten olen jo sen verran vanha, että ystävämme ja oma mieheni ovat 35-45 vuoteen ja ovat ehdottomasti halunneet olla kotona lasten kanssa. Ovat ymmärtäneet eri tavalla lasten tärkeyden elämässään kuin jotkut nuoret pojannulkit.

Vierailija
50/56 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 43, varmasti sillä olisi sinulle väliä, jos miehesi jäisi 11 vuodeksi kotiin ja sinun osasi olisi miettiä, millä perhe tulee toimeen

Totta kai kotona loisijat väittävät, että ei ole väliä kuka maksaa, kun maksaja on aina joku muu kuin itse. Hävetkää! -

Että mieheni ei mieti töitä tehdessään juurikaan rahoja. Hän miettii ammatillisia meriittejään, MINUN huoleni on se miten ne rahat saa riittämään. Ja koska ne rahat eivät riitä, teen silloin tällöin hanttihommia talouden paikkaamiseksi - sellaisia jotka eivät estä täysipäiväistä lastenhoitoa: yötöitä, myyntihommia kotoa käsin yhdessä lasten kanssa, toisten lasten hoitoa....

On totta ettei meidän kannattaisi vaihtaa osia, koska en ikinä saisi niin paljon palkkaa kuin mieheni. Tosin ehkä sitten saisimmekin tukia, joilla eläisimme mukavasti. Olipa meillä kerran aika, jolloin mieheni oli opiskelija ja elimme minun pph:n palkallani. Elimme mukavammin kuin nyt, koska Kela maksoi lähes koko asunnon vuokran. Ja saimme lisäksi muhkeat kotihoidon tuet Espoo-lisineen. Nyt sen sijaan revimme selkänahastamme reilusti yli tonnin kuussa talomme velkaan ja kuluihin...puhumattakaan niistä kahdesta autosta ja kuudesta nälkäisestä suusta...

Olen kyllä silloin tällöin miehelle ehdottanut että vaihdettaisiin osia, kun yksin pyöritetty kotirumba alkaa kyrsimään, mutta eipä ole miehellä ollut " aikaa" moiseen, kun aina vielä yksi projeksti tai väitöskirja tai mikä lie pitää saattaa päätökseen...

kotiäiti 11 vuotta

Vierailija
51/56 |
27.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka hoitaa lapsia kotona iät ja ajat, vaiko hoitovapaalla oleva nainen? Onko äitiyslomallakin vannoutunut kotiäiti?

Minä en tunne kuin sellaisia ' kotiäitejä' , jotka ovat hoitovapaan jälkeen palaamassa töihin. Ja kaksi sellaista isää.

Vierailija
52/56 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, raha, tasa-arvo. Lapset jäävät jalkoihin ja ulkoistetaan päiväkotiin vieraiden ihmisten kasvatettavaksi.

Näiden pariskuntien olisi parempi olla lisääntymättä -uralle ja rahan perässä juoksemiseen jäisi sille asetettu aika.

Lapsen hoivaaminen ja kasvattaminen on lusmuilua ja velttoilua, joka tosimiestä ja -naista rassaa. Älyn ja vastuuntunnon osoitus on perheen mittaaminen rahassa.

Säälittävää...

Vierailija
53/56 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ollut sitä mitään vastaan. Neljännen kanssa mietin, mutta mies kovasti halusi ja onhan tuo aivan ihana kuopus. (Pienipalkkaiseen vakityöhön olisin ollut valmis palaamaan koska vaan, mutta mies ehdotti, että ole kotona niin kauan kun haluat (kuitenkin sen max 3v viimeisen lapsen syntymästä). Välillä on ollut käyttövarat vähissä, mutta aina ollaan eletty taloudellisesti. Meillä ei ole yhteisiä rahoja, mutta pakolliset menot on maksettu tulojen mukaan, niin, että omaa käyttörahaa on aina maksujen jälkeen.

Onnellisesti 20 vuotta naimisissa, rivari hyvältä alueelta ja kaksi autoa on.

Vierailija
54/56 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheessä työhön mennään rentoutumaan. Pienten lasten hoitaminen kotona on keskim. kolminkerroin rankempaa kuin työssä käyminen. Sen tietävät kaikki, jotka ovat kokeilleet molempia.

Nimim. Ei kotiäiti

Vierailija
55/56 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä, kun Mies huolehtii kodin ja lapset, pyykit, ruuat, lääkärit ja neuvolat, vanhempainvartit, liput ja laput, sairaat, mummot, vaarit, miehenkin äidin asiat, synttärit, oikomisraudat, fudikseen pullat ja kakut, sopivat vaatteet ja kevätjuhla esitykseen hain roolivaatteet, valkoiset sukkikset ja kaverihuolet, miehen siskon perheen lahjat ja muistamiset, kummilasten kyläilystä sopimisen ja kirjastokirjojen palauttamisen, ps. teen tämän kaiken iloisella mielellä ja onnellisena.

Vierailija
56/56 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä, kun Mies huolehtii kodin ja lapset, pyykit, ruuat, lääkärit ja neuvolat, vanhempainvartit, liput ja laput, sairaat, mummot, vaarit, miehenkin äidin asiat, synttärit, oikomisraudat, fudikseen pullat ja kakut, sopivat vaatteet ja kevätjuhla esitykseen hain roolivaatteet, valkoiset sukkikset ja kaverihuolet, miehen siskon perheen lahjat ja muistamiset, kummilasten kyläilystä sopimisen ja kirjastokirjojen palauttamisen, ps. teen tämän kaiken iloisella mielellä ja onnellisena.