Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin nähdä tilanteen jossa vannoutuneet kotiäidit joutuisivat perheen elättäjiksi

Vierailija
26.12.2005 |

Siinä saisivat hienot kliseet kyytiä. Veikkaan, että parissa viikossa lauseet " meillä on yhteiset rahat" ja " ei ole väliä kuka maksaa kunhan joku maksaa" vaipuisivat käyttökieltoon. Suosittelen kokeilemaan.

Mies

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ollut perheen elättäjäkin ja ollut silloinkin yhteiset rahat... So.......??

Vierailija
2/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmalla on tässä maassa mahdollisuutta olla kotiäiti koko ikänsä. Jossain vaiheessa on kuitenkin mentävä ansiotyöhönkin. Itse olen ollut kolmeen otteeseen kotiäitinä, mutta olen ollut töissäkin. Meillä on kyllä ihan yhteiset tulot että menot, kaikki menevät samalle tilille. Minkä ihmeen takia niitä pitäisi alkaa erottelemaan tyyliin " minä ansaitsin tuon euron" jne? Ihmettelen, minkälainen perheen tulevaisuus on, jos tuollaiselle linjalle lähdetään. Meidän perheessämme puhalletaan aina yhteen hiileen (oli kyseessä sitten raha- tai jokin muu asia). Harmillista, jos muilla eivät ole asiat näin hyvin. Olemme ilmeisesti hyvin onnekkaita ja harvinaisiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa olla kotiäiti hyvätuloisen miehen rinnalla, mutta kannattaa muistaa että on olemassa myös muunlaisia perheitä ja tilanteita..

Vierailija
4/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mieheni teki oman osansa hoitamalla lastamme kotona,ja minä tiedän tasan kokemuksesta kuinka rankkaa työtä se voi olla.

Vierailija
5/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan meidän yhteistä lasta kotona, ja teen kaikki kotityöt. Mies tekee työn kodin ulkopuolella, niin että minulla on mahdollisuus edellä mainittuun. Olemme kummatkin erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun.

Jos sinulla ap on asiat huonosti oman puolisosi kanssa, niin keskustelkaa asiasta ja yrittäkää löytää kumpaakin miellyttävä tapa hoitaa perheen talous.

Meitä on niin monenlaisia perheitä tässä maailmassa. Joku jakaa kaiken mitä on, joku taas pitää tarkkaa lukua siitä, kuka on tiskannut, kuka on miettinyt mitä syödään, kuka on tehnyt pitkän ja puuduttavan työpäivän.

Minun mieheni on oikeasti ylpeä siitä, että pystyy perheen elättämään hyvin ja minä saan olla kotona. Ennen lasta tein itsekin osa-aikaista työtä, ja ansaitsemani rahat sain käyttää kuten tahdoin. Mies on aina huolehtinut kaikki pakolliset menot. Silloinkin kun olin osa-aika työssä tein kaikki kotityöt eikä mies niihin osallistunut.

Vierailija
6/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmia. Nyt kumpikin työelämässä ja ei edelleenkään ongelmia.

Vierailija
7/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän työelämänsä on, kun lapset kotihoidossa? Vai olisiko niin, että jos nainen olisi töissä, hänen tehtävänsä olisi silti hoitaa lasten tarharumba?

Vierailija
8/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä hoidan meidän yhteistä lasta kotona, ja teen kaikki kotityöt. Mies tekee työn kodin ulkopuolella, niin että minulla on mahdollisuus edellä mainittuun. Olemme kummatkin erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun.

Jos sinulla ap on asiat huonosti oman puolisosi kanssa, niin keskustelkaa asiasta ja yrittäkää löytää kumpaakin miellyttävä tapa hoitaa perheen talous.

Meitä on niin monenlaisia perheitä tässä maailmassa. Joku jakaa kaiken mitä on, joku taas pitää tarkkaa lukua siitä, kuka on tiskannut, kuka on miettinyt mitä syödään, kuka on tehnyt pitkän ja puuduttavan työpäivän.

Minun mieheni on oikeasti ylpeä siitä, että pystyy perheen elättämään hyvin ja minä saan olla kotona. Ennen lasta tein itsekin osa-aikaista työtä, ja ansaitsemani rahat sain käyttää kuten tahdoin. Mies on aina huolehtinut kaikki pakolliset menot. Silloinkin kun olin osa-aika työssä tein kaikki kotityöt eikä mies niihin osallistunut.

Harvoinpa se köyhempi osapuoli, jolla on yhteiset rahat hyvätuloisen puolison kanssa, tilanteesta valittaakaan. Nyt haettiinkin tapauksia, jossa nainen tuo pyyteettömästi rahat talouteen ja mies saa käyttään oman osa-aikatyönsä palkan omiin menoihinsa. Niinpä, ei sellaisia perheitä ole, tai jos onkin niin naisten itku ja parku on kova.

Kotiäidit aina julistavat, kuinka heidän miehensä haluavat heidän olevan kotona tai ovat jopa ylpeitä asiasta. Miksei sitten miesporukassa esiinny ikinä ensimmäistäkään miestä, joka arvostaisi kotona lojumista? Kyllä jokainen täysjärkinen mies haluaa aikuisen, tienaavan puolison eikä ylläpidettävää holhottavaa.

Vierailija
9/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

heidän työelämänsä on, kun lapset kotihoidossa? Vai olisiko niin, että jos nainen olisi töissä, hänen tehtävänsä olisi silti hoitaa lasten tarharumba?

Mihin perustuu väite, että kotona oleva puoliso helpottaa työssäkäyntiä? Mielestäni tilanne on päinvastoin.

Vierailija
10/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän kyllä kovasti on vakuutellut että jos vaan olisi varaa voisin jäädä kotiin. Miehen veli ei ainakaan antanut vaimonsa jäädä " kotiin maleksimaan" vaikka olisi ollut varaakin. Ottivat kovasti yhteenkin asiasta mutta niin vain käly painui töihin kun mies ilmoitti että hän rahoittaa vain lasten menot yms. ruokamenot ja vaimon humpuukiostokset saa jäädä tekemättä.

Vierailija
11/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvitamineisiin ja tarhaan, vaan töissä käyvä voi aina kahvin jälkeen hilpaista suoraan töihin.

Vierailija
12/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona LOJUMISTA? Juu-u,tässä taas SUN mielipide,mun mies ja minä kun ollaan molemmat oltu saman verran lapsen kanssa kotona(,siis kuten edellä sanoin,olen itse ollut ansiotyössä ja mies koti-isänä) niin mieheni TIETÄÄ,että kotona olo ei ole lojumista. Siitä vaan kokeilemaan kaikki jotka lojumista eivät arvosta ;D riittääkö kantti?!

ja toinen,että mies saisi käyttää omat osa-aikatulonsa itseensä?? Onko joku sanonut,että joku nainen käyttäisi ne vain itseensä?? " yhteiset rahat" meinaa,että ne osa-aika työstäkin rahat on Yhteiset...

Vierailija
13/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellä nainen siis todella selitti,että teki osa-aika työtä ja käytti ne rahat itseensä... MUTTA hän teki kyllä sit työnsä ohella ne kaikki kotityötkin. Pakko sanoa,et minusta silti tossa on tosiaan vähän outoa toi... meillä KAIKKI rahat on yhteisiä,ois ollut noi osa-aikatyökin...

Vierailija
14/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä ajatusta, että kotona olevan osapuolen pitäisi olla juuri nainen. Mistäköhän ap on sellaista keksinyt? Oma mieheni oli vuoden koti-isänä mutta sai tarpeekseen " lojumisesta" ...

Vierailija
15/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän moni nainenkin toimii, pitäisi saada uusi auto ja omakotitalo ilman ikävää säästämistä tai ylitöitä.

Olisi kiinnostavaa nähdä se naisten paljon mainostettu tunneäly ja neuvokkuus, kun mies ilmoittaisi että ottaa vähän rennommin, hoida sinä lainat.

Vierailija
16/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin TUOSSA oli pikkanen epäkohta,mutta toimii ilmeisesti heillä...

Meillä siis edelleenkin on 2v7kkv poika jonka olemassaolo ajasta tasan puolet ja puolet on jaettu niin tähän menessä,et mieheni on ollut 1v3kk kotona hänen kanssaan ja minä muun ajan. Rahat jotka tienaamme kun olemme töissä,se kumpi on,ovat täysin yhteisiä.

Vaikka minä töissä ollessani tienaan aikalailla enemmän kuin mieheni,niin silti rahat olivat yhteisiä...

Vierailija
17/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsettomat pariskunnat kunniaan. Jolloin molemmat osapuolet voivat luoda sitä uraa ja nauttia sen menestyksestä.

Koska käytännössä hyvin harva mies suostuu jäämään koti-isäksi.

Vierailija
18/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaan, jos ei tee lasten kanssa mitään, saati itse ruokia ym..kotihommia!! kyllä taas näiden ketjujen jälkeen arvostan mieheni näkökantaa asioihin!

Vierailija
19/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin varmaan, jos ei tee lasten kanssa mitään, saati itse ruokia ym..kotihommia!! kyllä taas näiden ketjujen jälkeen arvostan mieheni näkökantaa asioihin!

Vierailija
20/56 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään töistä tullessani oleta,että lapset ei ole kaivanneet minua päivän aikana... menisin vaan vaikka koneelle ja hörppisin olutta,just joo,heh...

Samallalaillahan se kotona ollut puoliso (meillä MIES) on tehnyt töitä koko päivän,hoitanut lasta ja tehnyt osansa kotitöistä. TYÖTÄ sekin!!!!!!

Kun minä tulen kotiin,leikin tietysti lapsen kanssa ja hoidan iltapuurot ym,VAIKKA olen ollut " tienaamassa" niin lapsi on minun lapseni silti.