Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1kk vauva sai anopilta lahjaksi tuttelia!!!

Vierailija
25.12.2005 |

Oli ostanut oikein 4 laatikkoa! - vi4u44aa niin etten keksi muuta kuin tänne kirjoittaa. Vauva on tietysti täysimetyksellä ja tulee toivottavasti olemaan sen suositellun 6kk. Tuttelia lahjaksi ja toisen ensimmäinen joulu - eikö mitään muuta keksinyt? Muutenkin kyselee kovasti aina, että olenko jo opettanut tuttelin syönnin ja pullolle?????

Olipa kiva lahja. Mieskin olisi jo tänä aamuna halunnut avata yhden vauvalle. SAnokaa mun miehelle että se ei oikeasti ole hyvä asia!

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti noi päiväykset kestää sen 6 kk jälkeiselle kaudelle koska silloin voi totutella pikkuhiljaa tuttelinkin makuun.

t: 6kk täysimetys ja 12 kk osittaisimetys

Vierailija
2/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kannattaa aloittaa kiinteet viim. 4kk, muuten tulee vaikeuksia sen suhteen. Ja tutteli on ihan hyvä ruoka, ota huomioon, että jotkut vauvat eivät muuta saa.

Ja itseltäsi saattaa maito vaikka loppua, vaikka sitä nyt tulisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne hyvä olla olemassa sitten kun lopetat imetyksen.

Vierailija
4/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna kun homma toimii. Enkä todellakaan ala 4kk antamaan mitään pöperöitä - imetyssuositus on 6kk. Tämä siis on mielestäsi ihan kiva lahja?? No olen tosi pettynyt joka tapauksessa.

t.ap

Vierailija
5/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 6kk alat antaa perunaa se on yhtä tappelua. Ja pian huomaat et töihin pitäis lähtee ja lapsi ei syö kun tissiä.

Omapahan on valintas

Vierailija
6/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin alkoi 6 kk ikäiselle ja loistava syöjä nykyään vajaa 2 vuotiaana.

Pistä tuttelit kaappiin vaan :)

Vierailija
7/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä ohjeita täällä. Täysimetyksen loputtua n. puolen vuoden iässä jatkat imetystä kiinteiden rinnalla, siis ei tuttelia kehiin. Ja lapsi oppii kiinteille, vaikka ne aloitetaan vasta puolivuotiaana. Vuoden iässä alat totutella suoraan lehmänmaitoon. Tutteli on täysin tarpeeton. Mauton lahja ja sano se myös miehellesi ja anopillesi. Minä olisin syvästi loukkaantunut moisesta. Eri asia on, jos ei imetä, niin silloin tietysti korviketta menee ja silloin tuollainenkin lahja on tarpeen.

Vierailija
8/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkaan jemmaan. Jos satut tarvitsemaan. Mutta jos imetät lähes vuoden ikäiseksi, ei tuttelia välttämättä tarvita. Eli hukkaan meni lahja siinä tapauksessa. Tai jos tiedät jonkun tuttelinkäyttäjän, lahjoita hänelle.

Vierailija
9/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun joku ymmärtää, kun mulle tuli oikeasti paha mieli lahjasta. Ihan kuin mun " äitiyttä" tai osaamista olisi tällä lahjalla moitittu. Olen kyllä muutenkin aika herkkä nyt, johtuu kai vielä synnytyksestä ja hormooneista. Mies ja miehen äiti kyllä hyvin tietävät, etten aio antaa korviketta.

t. ap

Vierailija
10/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie vaikka pelastusarmeijaan tuttelit, niin antavat jollekulle tarvitsevalle perheelle. Älä heitä roskiin!

Vierailija
11/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeksi tekee aloituksen.

Vierailija
12/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö " vierailija" av:lla paremmin?

Vierailija
13/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

, siis ei tuttelia kehiin. ,

. Vuoden iässä alat totutella suoraan lehmänmaitoon.

Tutteli on täysin tarpeeton. .

Vierailija
14/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin sopivaan avustusjärjestöön (esim. Ensikotiin tai vaikka seurakunnan kirkkoherranvirastoon jos et muuta keksi), kyllä noille tarvitsija varmasti löytyy.

Unohda anoppi ja ajattele, että vauvasi ei saanut häneltä lahjaa ollenkaan. Keskity itse hyvän mielen tuottamiseen, noista purkeista voi olla jollekin suuri ilo!

Jatka vain imetystä niin pitkään kuin vain sujuu. Vanhemman polven voi olla tuota vaikea ymmärtää, mutta anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
15/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikeeksi tekee aloituksen.

Vierailija
16/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän arvoisa anoppisi että et ole vielä antanut lapsellesi äidinmaidonkorviketta. Sitähän ei tosiaan suositella annettavaksi jos imetys sujuu ongelmitta.

Mitä lie anoppisi päässä liikkuu...oliskohan hänellä itsellään ollut aikoinaan ongelmia imetyksen kanssa.

Vierailija
17/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita Tuttelit jollekin tutulle kaikessa hiljaisuudessa ja jos anoppi kysyy, kerro ettette ole tarvinneet korviketta. Isoa riitaa en asiasta nostaisi, kyllä se anoppi sitten huomaa että sinä kyllä itse tiedät mitä ruokaa lapsellesi annat ja milloin.

Ihmiset vain ajattelevat että Tutteli (ja tuttipullot) on vauvan perustarvikkeita. Seiskakin lahjoitti sille kuudennen lapsensa saaneelle yh:lle vauvatarvikkeita, mm. tuttipulloja. Eihän niitäkään läheskään kaikki vauvat koskaan tarvitse, harmittaisi vain moinen turha lahja. Me saimme parikin vaippapakettia kun ihmiset ajattelivat että siinä on ainakin tarpeellinen lahja. No eipä ollut kun käytettiin kestovaippoja, joten lahjoitin vaipat eteenpäin.

Vierailija
18/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle aloitin jo 4 kk:n iässä ja hän on perheemme ainut allergikko. Neljälle nuorimmalle aloitin kiinteät puolivuotiaana ja tosi hienosti oppivat syömään. Yhdelläkään heistä ei ole mitään allergiaa. Kukaan ei ole koskaan saanut tippaakaan korviketta eikä muutakaan lehmänmaitoa ennen vuoden ikää. Mitä lie urbaanilegendaa tuo, ettei lapsi oppisi puolivuotiaana syömään tai että allergiat puhkeaisivat herkemmin. Höpö höpö höpö.

Vierailija
19/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku imettää 1v toinen 1kk ja kolmas ei olenkaan.

Toinen antaa tuttelia rinalla ja toinen nan:ia.

Joku lypsää pulloon ja toinen imettää.

Yksi aloittaa kiinteet 3kk toinen 4kk ja joku ei koskaan

Vierailija
20/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo lahja. Kyseenalaistetaan se, osaako äiti toimia oikein oman lapsensa kanssa. Tee vain ap juuri niin kuin itse olet päättänyt, tai haluat tai pystyt tekemään.