Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1kk vauva sai anopilta lahjaksi tuttelia!!!

Vierailija
25.12.2005 |

Oli ostanut oikein 4 laatikkoa! - vi4u44aa niin etten keksi muuta kuin tänne kirjoittaa. Vauva on tietysti täysimetyksellä ja tulee toivottavasti olemaan sen suositellun 6kk. Tuttelia lahjaksi ja toisen ensimmäinen joulu - eikö mitään muuta keksinyt? Muutenkin kyselee kovasti aina, että olenko jo opettanut tuttelin syönnin ja pullolle?????

Olipa kiva lahja. Mieskin olisi jo tänä aamuna halunnut avata yhden vauvalle. SAnokaa mun miehelle että se ei oikeasti ole hyvä asia!

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän odottaa, että opetat lapsen myös tuttipullolle (ja lypsetty maitohan ei tietenkään käy ;) ) ja viet vauvasi anoppilaan. Odotas vaan niin kohta anoppi alkaa tuputtaa banaania ja kahvipöydästä syötävää kun eihän äidinmaito voi riittää ruoaksi.

Pidä pääsi Sinä olet lapsesi äiti ja sinä päätät!

Nim.merkki. kokemusta on

Vierailija
22/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis tuo lahja. Kyseenalaistetaan se, osaako äiti toimia oikein oman lapsensa kanssa. Tee vain ap juuri niin kuin itse olet päättänyt, tai haluat tai pystyt tekemään.

Koska anoppi tietää, ETTÄ EN AIO käyttää tuttelia, niin miksi lahja? Siksi loukkaannuin - [b] ei lahja ole niin tärkeä vaan ajatus - ja ajatus oli nyt tämä.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pehmolelu/helistin, joka jää pian kaapiin lojumaan?

Joku pieni vaate, joka on pian pieni (jos sinun sitä edes kelpaisi päälle panna)?

Joku isompi vaate, joka odottaisi kaapissa tulevaa käyttöä (jos sinun sitä edes kelpaisi päälle panna)?

Joku isomman lapsen lelu, josta olisit myös hermostunut, että sinun pikku kullannuppu pallerollesi annetaan lelu, jossa ikäsuositus on VASTA kolmen kk:n päässä?

Mihinkä sinä olisit ollut tyytyväinen?

Juo se tutteli itse, jos et sitä lapselle anna, etkä halua lahjoittaa tarvitsevalle!

Minulla tuli esikoiselle maitoa luovutettavaksi asti 6kk ja omaan tarpeeseen vielä pari kk päälle. Kuopuksellekkin tuli maitoa 1,5kk paljon ja 2kk:den jälkeen ei enää tullutkaan kuin muutama tippa.

Melkein toivon, että sinulle kävisi samoin, kuin minulle kuopuksen kanssa! Ikinä et voi tietää, mitä elämässä tapahtuu, anoppisi ehkä tietää! Entä sitten kun yksi yö lapsi vain huutaa ja huutaa ja sinulta ei tulekkaan tarpeeksi maitoa. Eikö olisikin kiva jos kaapissa olisi tuttelia varalle? Entä jos sinulle sattuu jokin pakottava meno tai joudut vaikka sairaalaan. Luulen että siinä tilanteessa lapsesi joisi mielummin tuttelia kuin olisi anopin/isän imetettävänä!

Itse sanoit, että lahja ei ole tärkeä vaan ajatus! Ole siis kiitollinen, että lastasi/sinua muistettiin äläkä ala spekuloimaan toisten " ajatuksia" ja tarkoituksia!!!

Vierailija
24/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasta imetetään niin mihin tuttelia tarvitaan? Minä olen imettänyt meidän muksun täysin 5 kuukauden ikään ja sitten kiinteitä ja rintamaitoa, nyt on 1 vuoden ikäinen ja ei ole tippaakaa tarvinut korviketta.

Ja eikös tutteli ole noista korvikkeista se joka aiheuttaa eniten vatsavaivoja, en edes kokeillakseni haluaisi antaa.

Myy tai lahjoita jonnekkin ne aina on köyhiä jotka todella tarvitsee

Vierailija
25/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetys kerran sujuu, niin ei niillä tutteleilla mitään tee missään vaiheessa. Unohda allergiahöpinät sun muut.

Vie laatikot johonkin hyväntekeväisyyteen kuten on ehdotettukin. Mutta jätä varmuuden vuoksi yksi laatikko itsellesi JOS ongelmia tulee. Saatat joutua lääkekuurille, jolloin et voi imettää jne.

t. äiti, joka käytti korviketta lapselleen

Vierailija
26/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin nykyajan vauva-jutut eroaa hänen aikaisistaan kuin yö ja päivä....Joten anna akan vouhkata. Itse sä viime kädessä päätökset lastasi kohtaan teet. Ymmärrän kyllä närkästyksesi.

Vierailija
27/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sopiva tilaisuus tulee kohdalle. Miksi etsit sitä ilkeintä motiivia? Voisiko olla, että anoppisi ei vain ymmärrä, kuinka tunteella suhtaudut imetykseen, ja on vain kuvitellut ostavansa käytännöllisen lahjan. Hän on eri aikakaudella lapsensa kasvattanut, eikä siten voi tietää, että imettävällä äidillä on nykyään lupa loukkaantua mistä tahansa, onhan lapsen ruokinta niin pyhä asia.

Kaikella kunnioituksella, niin joko imetyshöyryt ovat nousseet päähäsi tai olet tarkoitushakuisesti ottanut asian itseesi. Tietysti ruokit lastasi niin kuin itse haluat, ja voit lahjoittaa ne tuttelit vaikka niitä tarvitselle, vähävaraisia on tämäkin maa pullollaan, mutta älä lopeta tuo itsesääli.

Vierailija
28/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaan ajatuslipsahdus ja tuskin sen kummempaa taustalla

Vierailija
29/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttää puoli vuotta. Kyseleppä kuinka monella on ongelmia lapsen syönnin kanssa kun se lusikka ruoka aloitetaan vasta puoli vuotiaana. Meillä lapsi nyt 7kk ja ruokaa menee hyvin vähän imemällä lusikasta.

Vierailija
30/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtänyt. Meenaako vauvan saada pian itselle yökylään, ku pitäs pullolle opettaa? Mutta kiinteät kantsii alottaa 4kk, tai anna edes jotain lusikalla (maitoa?) vähäsen, nii oppii! Ite oon vaikeuksissa 7kk ikäsen vauvan kanssa, ku imetin 6kk.. Ei soseet maistu!

Vierailija
31/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankki lapselle ruokaa

Vierailija
32/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan välistä läheistä vuorovakutusta vaan on työntämässä n' äppejä siihen väliin!

Vierailija
33/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenties anoppi vaikka mietti, että mitä teki ite lastensa kanssa ja mistä olis ilostunut. vai että tunkemassa näppejään äidin ja vauvan vuorovaikutukseen. huh huh. annat kaikessa hiljaisuudessa hyväntekeväisyyteen ja pidät pari purkkia kaapissa varalla. big deal. get over it.

Vierailija
34/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensinnäkin kannattaa aloittaa kiinteet viim. 4kk, muuten tulee vaikeuksia sen suhteen. Ja tutteli on ihan hyvä ruoka, ota huomioon, että jotkut vauvat eivät muuta saa.

Ja itseltäsi saattaa maito vaikka loppua, vaikka sitä nyt tulisikin.

Vierailija
35/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

----sun pitää nyt soittaa varmaan kriisipuhelimeen

*NYYHHHH*

Vierailija
36/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, liittyen siihen että miehesi olisi ollut halukas antamaan tuttelia. Miehesi haluaisi varmaankin vain osallistua yhtä paljon vauvanhoitoon kuin sinä. Voisitko ajatella lypsäväsi omaa maitoasi ja antavasi myös miehesi kokea ruokinnan ihanuus? Ne tuttelit voisit viedä tosiaan sellaiselle joka todella niitä tarvitsee.

Vierailija
37/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkillä kokemusta on

Vierailija
38/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käyty anoppilassa jouluruokia syömässä ja lahjastakin vähän juteltiin.

Sitä ennen kuitenkin kiitos niille jotka lukivat viestini, ja sen perusteella vastasivat. Aika monesta kummallisesta kommentista huomasi, että koko ketjua ei ehkä oltu luettu, tai sitten luetun ymmärtäminen on joillekin vähän vaikeaa. Jotkut ilmeisesti haluavat heti hyökätä, kun imetyksestä puhutaan. Korviketta antavia ei saa haukkua, mutta imettäviä on kyllä lupa lyödä. Imetyshuuruistahan se johtuu, että loukkaannun kun anoppini väen vängällä haluaa lapseni syövän tuttelia ja mies vielä uskoo äitiään.

ERITYISkiitos näin joulupäivänä sille, joka " melkein" toivoo että minulla loppuisi maidontulo (saisin sitten ansioni mukaan?). Tyhmähän olin kun tänne tästä asiasta avauduin.

Ja paskat mä edes en jaksa kirjoittaa tästä aiheesta lisää. Sanotaan se kuitenkin että anopin kanssa juteltuani tiedän, että tuttelilahjan oli tarkoitus " avata minun silmäni sille tosi seikalle, että lapsen on hyvä tottua pulloon hätätilanteiden varalle" . Jokuhan tästä jo tässä ketjussakin mainitsi ja sillekin tiedoksi, että olin 2viikkoa sitten 3pvää sairaalassa (kohtuun hyytyneen veren takia) ja vauva tuli sinne mukaan ja imetin koko ajan. Enkä aio hätätilanteen varalta tuttelia syöttää. Sellainen äiti olen.

Hyvää joulupäivää ja tapania!

Vierailija
39/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan se on muissa ketjuissa todistettu.

Vierailija
40/70 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla yhdessä ketjussa äiti hädissään kyseli mistä saisi nyt tuttelia kun rinnat tulehtui. Ja toinen oli sairastunut ja lääkitty eikä voinut imettää, eikä tuttelia varalla. Elämässä kun ei tiedä mitä tapahtuu!