Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa laihdutettua jos masennuslääkitys?

Vierailija
13.05.2011 |

Eli aamulääke Ixel ja iltalääke mirtazapin. Olen lihonut niin että vanhat kesävaatteet ei mene päälle ja ei ole varaa uusiin kun pitää lapsille ostaa vaatteita. =/

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSta ateriankorvikepatukoita ja kokeile korvata niillä vaikka välipala.

Vierailija
2/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitalopraami lihottaa vain harvoin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut muitakin. Oikeastaan lihoin zyprexalla, mutta olen huomannut nyt myös mirtazapinin lisäävän ainakin ruokahalua. Mitä tässä pitäisi tehdä että paino kääntyisi laskuun? Jättää kokonaan syömättä? En osaa liikkua kun koskaan ei ole tarvinnut liikkua. Olen aina ollut hoikka paitsi nyt.Lenkkivaatteetkaan ei mene päälle enää. Olen lihonut reisitä ja mahasta ja kaikkialta. Tosi ällöä.Masentaa entisestään kun näkee hoikkia millainen itse olen ollut.

ap

Vierailija
4/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä mulla ei ole neuvoja. Olen nähnyt saman ilmiön monella ihmisellä. Ei siihen taida olla oikein apua... Täytyy vain toivoa, että lääke oikeasti auttaa alkuperäiseen vaivaan ja olla iloinen siitä, että edes mieli on kunnossa. Silti kannattaisi aloittaa liikuntaharrastus ja syödä terveellisesti, että edes minimoisit haittavaikutukset. Tsemppiä.

Vierailija
5/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos masentaa ei jaksa edes ajatella liikuntaa.

Vierailija
6/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jos itse olisi lihonut masennuslääkkeistä ja sitten saanut kilot pois? Nyt tarvitaan kaikki apu.

Vierailija
7/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta parantaa masennuksen ennustetta. Se myös auttaa masennuksen aiheuttamia aivomuutoksia palautumaan.

Joten painonhallinta ei ole ainoa hyvä syy liikkua.

Tsemppiä!

Vierailija
8/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et silti välttämättä laihdu entisiin mittoihisi. Mirtazapin vaikuttaa aineenvaihduntaan ja kerää nestettä myös.

Terv. nimim. kokemusta on!

Vierailija
9/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin on yksi lihottavimmista masennuslääkkeistä. Olen kuullut monen olleen nutrilett-kuurilla kyseisen lääkkeen aikana laihtumatta grammaakaan. Se sekä lihottaa itsessään että nostaa ruokahalua.

Joku kertoi myös syöneensä ko. lääkityksellä kattilallisen perunoita keskellä yötä, vaikkei normaalisti ole yhtään taipuvainen mässäilyyn.

Vierailija
10/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista, niin pystyisikö sen annosta pienentämään ja tuon toisen lääkkeen vastaavasti lisäämään?

Noin muuten kannattaa yrittää pitää tuon lääkkeen käyttöaika mahdollisimman lyhyenä. Sitten kun se on ohi, niin voi lisätä liikuntaa, jos ei muuta niin kävelylenkkejä, sen verran, että aineenvaihdunta alkaisi taas heräillä.

Ja jos kiloja alkaa tulla päälle 10, niin kannattaa miettiä, onko tuo ainoa mahdollinen lääkintäratkaisu.

Vierailija
11/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri niin sanoi että lihottaa vain harvoja. En enään usko. Taas on ruokahalu kasvanut niinkuin zyprexan kanssa. Haluan vain entisenlaiseksi ja en tiedä miten pääsen.Pitää yrittää vaihtaa lääkettä ja valittaa. Maanantaina soittoaika lääkärille.Tämä masentaa jo todella.

ap

Vierailija
12/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli mirtzapin ja paino ei pysynyt millään kurissa. 500 kaloria sai syödä päivässä niin pysyi paino samana ja se on vähän. Siitä syystä vaihdettiin.

Useimmat psyykelääkkeet tms nostavat painoa ja aiheuttavat keskivartalolihavuutta. Cipralex taas vähentää ruokahalua. Sitä voi kokeilla, auttaa myös ahdistushäiriöön.

Vierailija
13/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkäri niin sanoi että lihottaa vain harvoja. En enään usko. Taas on ruokahalu kasvanut niinkuin zyprexan kanssa. Haluan vain entisenlaiseksi ja en tiedä miten pääsen.Pitää yrittää vaihtaa lääkettä ja valittaa. Maanantaina soittoaika lääkärille.Tämä masentaa jo todella.

ap

Tai ehkä se on niin, että monet lääkärit eivät ota vakavasti potilaan kokemia sivuvaikutuksia.

Mä sain Mirtazapiinista apua, mutta vaihdoin vuoden jälkeen toiseen lääkkeeseen sivuvaikutusten (mm. nivelkipu) takia. Se tuli mulle tarpeeseen siihen elämäntilanteeseen, mutta ei sitä kovin kauaa voi syödä. Paino putosi itsestään, kun vaihdoin lääkettä.

Vierailija
14/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Minulle väitti yksi lääkäri ihan samaa. Tarvitsin masennuslääkkeen ja sanoin että syömishäiriöni vuoksi haluaisin sellaisen joka ei lihota. Lääkäri kirjoitti reseptin Mirtazapinille ja kysyin että eikös tämä ole tunnetusti lihottava. Ei kuulemma ole, ja lihominen on ihan vain omasta itsekurista kiinni. Mirtazapin ei nimenomaan lihota, mutta joillain kertyy kiloja kun lääkitsevät masennustaan suklaalla.

Googlasin 10 minuuttia lääkkeen sivuvaikutuksia, heitin reseptin roskiin ja kävin toisella lääkärillä.

Vierailija
15/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 2-tyypin diabeteksestä kärsivälle äidilleni määrättiin Mirtazapiinia, miettikää! Onneksi hän kertoi asiasta minulle, ennen kuin aloitti syömään sitä. Ylipainoinen diabeetikko onkin just semmoinen henkilö, jolle kannattaa määrätä lihottavaa lääkettä. Ja arvatkaas, lääkettä määrännyt lääkäri on diabeteslääkäri.

Todellakin alkaa tuntua siltä, että näitä sivuvaikutuksia vähätellään.

Vierailija
16/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lopettaa lääkkeen syöminen, ollut 2 viikkoa pelkällä nutrilettilla ja vaaka näyttää vain 200g vähemmän, tuntuu, että koko keho hidastuu siitä ja koko ajan tekee mieli ruokaa. Lisäkiloja tullut maaliskuun alusta alkaen 6kg, vaikka kuinka yritti olla pienemmällä ja liikkua. Mun lääkäri myönsi, että lääke lihottaa miltei jokaista, sain mirtazapinia uniongelmaan ja toinen vaihtoehto oli Ketipinor ( lihottaa myös ), en halunnut neuroleptiä ja nukahduslääkettä ( stillnoct, tenox tms) lääkäri ei suostunut määräämään. Kiva, kiva...Paino jumittaa aivan varmasti vain sen Mirtazapinin takia.

Vierailija
17/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt niin vaarallinen ole. Mitä jos jättäisit mirtazapiinin pois ja pyytäsit tilalle melatoniinia? Itselläni se on auttanut kaikista parhaiten unen tuloon, ja se on kaikista näistä luonnollisin.

Pakko lopettaa lääkkeen syöminen, ollut 2 viikkoa pelkällä nutrilettilla ja vaaka näyttää vain 200g vähemmän, tuntuu, että koko keho hidastuu siitä ja koko ajan tekee mieli ruokaa. Lisäkiloja tullut maaliskuun alusta alkaen 6kg, vaikka kuinka yritti olla pienemmällä ja liikkua. Mun lääkäri myönsi, että lääke lihottaa miltei jokaista, sain mirtazapinia uniongelmaan ja toinen vaihtoehto oli Ketipinor ( lihottaa myös ), en halunnut neuroleptiä ja nukahduslääkettä ( stillnoct, tenox tms) lääkäri ei suostunut määräämään. Kiva, kiva...Paino jumittaa aivan varmasti vain sen Mirtazapinin takia.

Vierailija
18/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kokeilla tuota melatoniinia, se taitaa olla vain aika kallis? Circadin tms.kauppanimenä (?) maksaa yli 20e paketti, mutta kannattaa vaihtaa, nutrilettkin on kallista, samoin uudet vaatteet.

Vierailija
19/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkkeitä!!!!!

Elämä on joskus vaikeaa, miksi tunteet tarttee turruttaa?

Jos sua "masentaa" kun on lihava niin voi hyvää päivää. Hanki elämä, menet liikkumaan.

Ei voi ajatella että jättää jotain syömättä että pysyy laihana.

Saisko jostain jonkun elämäntapaohjaajan? Semmosen sä tarttet ja hyvää terapiaa. Ei lääkityksiä yhdestä toiseen. Paska elämänvaihe tarttee käydä läpi, ei tollanen ole mistään kotosin.

Vierailija
20/42 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta parantaa masennuksen ennustetta. Se myös auttaa masennuksen aiheuttamia aivomuutoksia palautumaan.

Joten painonhallinta ei ole ainoa hyvä syy liikkua.

Tsemppiä!

Söin Sepramia eikä paino-ongelmia ollut, nuo ap:n lääkkeet on mulle outoja. Mutta sen tiedän kyllä satavarmasti, että liikunta tekee masentuneelle hyvää. Mulle nimenomaan käveleminen ulkona, sain ahdistustiloja laukaistua, putsattua päätäni, happea aivoihin jne.

Nykyään olen terve ja toivotan paranemista ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi