Miten saa laihdutettua jos masennuslääkitys?
Eli aamulääke Ixel ja iltalääke mirtazapin. Olen lihonut niin että vanhat kesävaatteet ei mene päälle ja ei ole varaa uusiin kun pitää lapsille ostaa vaatteita. =/
Kommentit (42)
niin paranet masennuksesta". Tekisi mieli vähän haistatellakin, mutta en nyt taida viitsiä.
Kun mulla oli masennus ja unettomuus, joihin söin Mirtazapiinia, mä jaksoin just ja just nousta sängystä ja opiskella vähän. Oli kyllä ihan muut asiat mielessä kuin liikunta. Sitten, kun lääkkeiden ja terapian avulla tulin parempaan kuntoon, aloitin taas liikkumisen. Mutta se ei ollut ihan viikon tai kahden prosessi.
Se, mikä toimii yhdelle, ei toimi kaikille.
Ja mitä tuohon "turruttamiseen" tulee, niin en mä olisi voinut käsitellä yhtään mitään tunteita, jos en olisi nukkunut tai päässyt eroon jatkuvista pakkoajatuksista. Molempiin auttoi Mirtazapin, vaikka siitä olikin ikäviä sivuvaikutuksia (mm. painonnousu ja alaraajojen nivelkipu).
vois auttaa!Itse joskus syönyt tätä Ixeliä,ei kyllä auttanut yhtään.Ainut hyvä puoli siinä,että ei vähentänyt seksihaluja.Muuten ei kyllä ollutkaan mitään vaikutusta.
Joku Sepram tai Cipralex olis tehokkaampi masennukseen,mutta ne vaikuttavat tähän seksiin,ikävä kyllä(ei tosin kaikilla?).
Tuo Mirtatsapiini on kyllä sellainen lääke,että varmasti lihoo:( Itse lihoin 3 kg vajaassa viikossa,ja lopetin siihen paikkaan.
Unettomuuteen kannattaa kokeilla Melatonin 3 mg,tämä ei ole niin kallista kuin se Circadin.
Itsellä takana 20 vuotta bentsoja,nyt nukun 2 Melatoniini- ja 3 Atarax-tabletilla.
Vaihtoehtoja on!
Voimia sinulle!
ei toimi pahaan unettomuuteen. Mulla ei toimineet myöskään juuri mitkään nukahtamislääkkeet, ne teki olon vaan levottomaksi. Mirtazapin toi takuuvarmasti unen.
Jos vain kysyy lääkäriltä? Auttaako uneen ja lihottaako se? Uusiin vaatteisiinkin menee rahaa paljon jos koko vaatevarasto pitää uusia ja jos paino vielä koko ajan nousee niinkuin minulla.
Haluaisin niin entisiin mittoihini!!!! Mitenköhän tuo ixel? Aiheuttaako painonnousua? En edes oikein tiedä vaikuttaako se mitenkään mielialaan.
ap
Riippuu sinusta ja siitä, miten pahasta unettomuudesta kärsit. Se ei lihota. Circadin on paras unentuoja.
Mulle on auttanut satunnaisissa univaikeuksissa, ei ahdistuksen aiheuttamissa.
Kaikki lääkärit eivät määrää melatoniinia varsinkaan nuorille, koska monet katsovat sen vaikuttavan omaan hormonitoimintaan. Monissa maissa melatoniini on toisaalta käsikauppalääke.
Olen joskus ollut "hyvässä elämänvaiheessa" alakuloinen. Silloin en voinut liikkua missään, en opiskella tai selata nettiä.
Nyt on paljon pahempi elämäntilanne menossa: pelkkää jatkuvaa painajaista päivästä toiseen.
En syö lääkkeitä vaikka niitä on tuolla kaapissa.
Väsytän itseni fyysisesti päivittäin niin illalla nukahdan telkkarin eteen jo.
Henkisesti väsynyt ennestään.
Näen kokoajan edessäni kamalaa tapahtunutta.
Mutta tämä pitää vaan hyväksyä, se oli ja meni.
Pärjään tässä hetkestä toiseen. En ajattele huomistakaan, se tulee itsestään.
Minä sanon ihan vakavasti että joskus kannattaa vakavasti miettiä lääkityksen tarpeellisuutta.
Minulle on muutama lääkäri sanonut että ota vaan niitä, helpottaa ja osa tukenut ratkasuani mennä näin.
Minua ainakin ihmetyttää että joku kirjoittaa "masentaa entisestään kun ei mahdu vanhoihin vaatteisiin". Miten tollanen pinnallisuus masentaa?
Taitaa olla sama jos töihinmeno kyllästyttää niin on burn out.
Elämä kantaa. Puhukaa niille lääkäreillenne lääkkeiden tarpeellisuudesta, miten käy jos lopettaisi?
Harva tarttee masennuslääkkeitä kuolemaansa saakka ja miten paljon niitä syödään tarpeettomasti?
20
Olen joskus ollut "hyvässä elämänvaiheessa" alakuloinen. Silloin en voinut liikkua missään, en opiskella tai selata nettiä.
Nyt on paljon pahempi elämäntilanne menossa: pelkkää jatkuvaa painajaista päivästä toiseen.
En syö lääkkeitä vaikka niitä on tuolla kaapissa.Väsytän itseni fyysisesti päivittäin niin illalla nukahdan telkkarin eteen jo.
Henkisesti väsynyt ennestään.
Näen kokoajan edessäni kamalaa tapahtunutta.Mutta tämä pitää vaan hyväksyä, se oli ja meni.
Pärjään tässä hetkestä toiseen. En ajattele huomistakaan, se tulee itsestään.Minä sanon ihan vakavasti että joskus kannattaa vakavasti miettiä lääkityksen tarpeellisuutta.
Minulle on muutama lääkäri sanonut että ota vaan niitä, helpottaa ja osa tukenut ratkasuani mennä näin.Minua ainakin ihmetyttää että joku kirjoittaa "masentaa entisestään kun ei mahdu vanhoihin vaatteisiin". Miten tollanen pinnallisuus masentaa?
Taitaa olla sama jos töihinmeno kyllästyttää niin on burn out.
Elämä kantaa. Puhukaa niille lääkäreillenne lääkkeiden tarpeellisuudesta, miten käy jos lopettaisi?
Harva tarttee masennuslääkkeitä kuolemaansa saakka ja miten paljon niitä syödään tarpeettomasti?20
Mä en olisi pärjännyt, kun en nukkunutkaan. Kahden vuoden lääkkeiden syömisellä pääsin kuiville elämään ja jaksoin miettiä muutakin kuin itseni tappamista.
Aika ikävää sanoa pinnalliseksi sitä, että joku suree sitä, ettei mahdu vanhoihin vaatteisiin. Kyllä ainakin minua ahdisti, kun Mirtazapiinin syömisen seurauksena muutuin hoikasta pulleroksi. Eikä ne vaatteet ole ilmaisiakaan.
Mä söin 2 vuotta lääkkeitä, se riitti. Ei välttämättä koko loppuelämäksi, mutta siihen tilanteeseen.
korva-akupunktio auttaa unettomuuteen tosi hyvin. Tiedän yhden terveyskeskuksen, jossa se on vaihtoehtona (ryhmähoito). Yksityiseltä saa tietysti ainakin (jos asut sopivassa paikassa).
t. yksi joka halusi lääkkeetöntä unettomuuden hoitoa
muuten olisin varmaan jo tappanut itseni.
Ja kyllä lihominen kaiken muun lisäksi masentaa masentunutta entisestään. Masennukseen kuuluu useimmilla voimakkaat itseinhon tunteet ja jos vaatteet eivät mahdu päälle, ja joutuu lähtemään ihmisten ilmoille verkkareissa ja isoimmassa hupparissa ja peilistä katsoo valas, niin kyllä se huonontaa oloa.
Kuvitelkaa vaikka omalle kohdallenne!
Ei lääkkeitä!!!!!
Elämä on joskus vaikeaa, miksi tunteet tarttee turruttaa?
Jos sua "masentaa" kun on lihava niin voi hyvää päivää. Hanki elämä, menet liikkumaan.
Ei voi ajatella että jättää jotain syömättä että pysyy laihana. .
siis sitä sairautta, ei mitään pahaa mieltä ja alakuloa. Se on tila, jota ei voi käsittää mikäli ei ole itse kokenut. Masennus on jotain terveelle käsittämätöntä ja se tekee siitä entistäkin kauheampaa.
Eli syöt vähemmän, liikut enemmän.
Vaikeat asiat kuuluvat elämään. Ei niiden aikana tule turruttaa itseään.
Ei ne lääkkeet mitään auta - pilaavat vain ihmisen. Sekä fyysisen että henkisen! Samoin kuin ulkoinen olemus tuhoutuu menee myös pää.
Taistelkaa tyhmiä lääkäreitä ja teille määrättyjä lääkkeitä vastaan!
lihottavat ja niiden vaikutus tuntuu siis vain painon nousuna ja rahojen hupenemisena lompakosta.
Mulla pitkä kokemus, 31 vuotta takana taistelua masista ja lihassärkyjä vastaan. Psykiatrin lausunnon mukaan psykogeeninen krooninen kiputila, vakava unihäiriö ja pitkä keskivaikea depis.
Apua en saa, lääkkeistä panadol ja burana sopivat, käytän lisäravinteita jonkin verran.
Kohta taas psykiatrin aika, kokeillaan uutta lääkettä depikseen ja unihäiriöihin.
Parhaiten mua hoitaa perhe-elämä, neljä läheistä ystävätärtä, kaksi koiraa ja luonto. Myös pitkien matkojen hiihto vie ajatuksetmuualle kuin itsesääliin ja kipuun.
Vaikeat asiat kuuluvat elämään. Ei niiden aikana tule turruttaa itseään.
Ei ne lääkkeet mitään auta - pilaavat vain ihmisen. Sekä fyysisen että henkisen! Samoin kuin ulkoinen olemus tuhoutuu menee myös pää.
niin voisitko lukea vaikka mun kirjoituksia tuosta ylempää, olen kirjoittanut useamman viestin.
Mä olisin saattanut suhtautua ehkä jopa hieman aggressiivisesti tuommoiseen typerään kommenttiin, jos olisit tullut mulle sellaisen laukaisemaan, kun kärsin masennuksesta ja unettomuudesta.
Lääkkeiden avulla sain nukuttua ja ahdistus väheni. Se helpotti mun elämää huomattavasti.
Voit ihan rauhassa olla syömättä lääkkeitä, jos se sulle sopii, mutta ihan turha tulla pätemään tuollaisilla kommenteilla, jos ei ole kokemusta esim. pitkäaikaisesta ja vaikeasta unettomuudesta.
ja jos koskee psyykkisiä sairauksia niin voitko kertoa miksi niitä ei kannata hoitaa?
Minulla on Cipralex käytössä, mutta toistaiseksi se ei kyllä ole vaikeuttanut laihdutusta.
Minulla on Cipralex käytössä, mutta toistaiseksi se ei kyllä ole vaikeuttanut laihdutusta.
Moni saattaa jopa laihtua sillä.
Miulle määrättiin mirtazapinia masennukseen, koska ruokahalu alkoi olemaan todella heikko. Noh... Kun alotin syömään mirtazapinia, mielitekoja ei juurikaan tullut, enkä syönyt normaalia enempää kuin yleensä... Mutta silti. Hups keikkaa paino pomppas 15kg ylemmäks. Loppu lääkkeen syönti kun aloin huomaamaan tämän ikävän asian, mut vaikka lääkkeen lopettanut jo muutamia kuukausia sitten ja liikunnan aloittanut... Paino vaan pysyy ennallaan 😶
Atarax lihottaa myös jatkuvassa käytössä
Olen sairastanut masennuksen elämänvaiheessa, jossa mikään ei ollut vaikeaa. Ihana aviomies, unelmien harrastus, mukava työpaikka ja hyviä ystäviä.
Masennus ei ole sitä että on vaikea elämäntilanne. Se on sairaus joka poistaa kysyn nauttia mistään ja aivan eri asia kuin alakulo tai vaikeuksien käsitteleminen.
Vakavasti masentuneelta puuttuu myös kyky saada liikunnasta nautintoa. Tiedän tämän kokemuksesta. Kymmenen kilometrin reippaan kävelylenkin aikana, tai sen jälkeen, en tuntenut minkäänlaista nautintoa. En ensimmäisen kävelylenkin tai kymmenennen. Onneksi olen nyt terve ja voin lääkitä alakuloa tai helpottaa rankkoja päiviä liikunnalla.