Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs teidän lapset sai kummeilta lahjaksi? Mä olen pöyristynyt..

Vierailija
24.12.2005 |

yks kummi osti alennusleikkikaluja, kävin itse viime viikolla kaupassa..alekamaa.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oli ostanut tämän kummin vaimo, heillä ei lapsia) lahjaksi 6v tarkoitetun lautapelin. Eikä ollut yhtään tyytyväinen, sanoi ettei tee sillä mitään... kehtaisko sanoa heille, että voiko sitä lahjaa vaihtaa?? Kaikenlisäksi tämä kummisetä oli kysynyt meiltä mitä poika haluaa ja oltiin annettu lahjatoive. No siinä sen sitten näki, kun mennään ostelee oman pään mukaan....;o)

Silloin yli 6-vuotiaille sopiva peli on sopiva 11 vuotiaalle, tämä kun on yli 6-vuotias. Miksi ette pelaa lapsenne kanssa lautapeliä? Jos lapsi ei kerran pelillä tee mitään, se tarkoittanee, että vanhemmat eivät vain jaksa viettää lapsen kanssa aikaa pelin parissa.

Vierailija
42/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niiden kummien (joilta paketit jo tuli oli) paketeista löytyi ihana peli. Sellainen 2 vuotiaasta alkaen (tyttö täyttää huomenna 2v) tarkoitettu palapelityyppinen ensipeli. Siinä yhdistellään sopivat parit ja palat on leikattu palapelin palojen muotoisiksi.

Toisesta paketista löytyi ihanat sukkahousut+body sekä todella kaunis mekko!

Olin todella iloinen noista lahjoista, samoin tyttö. Peliä on harjoiteltu jo kovasti tänään ja mekko piti saada heti päälle=)

Itse kummina ostan joskus kalliimpaa, joskus halvempaa. Yleensä vaatetta ja mun 8v. kummipoika toivoi tänä vuonna " semmosia käsineitä joista roikkuu karvoja" =D Minä en edes alkanut postittamaan lahjaa nyt, koska tulevat ensi viikolla kylään ja haluan antaa paketin vasta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brion my first railway junaradan, siihen sitten luvassa lisäosia niin meiltä kuin heiltäkin.

Rahaa, Frööbelin Palikoiden musiikki DVD:n ja kirjan.

Nämä siis kummeilta.

Vierailija
44/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kummien hyvyyttä mitata rahassa?

Vierailija
45/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei kai kummien hyvyyttä mitata rahassa?

niin ei ollut, vaan maksoin täyden hinnan. Enää en osta mitään kallista, nyt tulee vaan alelahjaa tai pari seteliä.

Vierailija
46/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika materialistista ajattelua tuollainen. Sulle siis tärkeintä on se, kuinka paljon rahaa kummi on uhrannut lahjoihin? Pöyristyttävää.

Olisit mieluummin iloinen että kummi on jaksanut ravata kaupoissa alennusmyynneissä ja saanut näis ostettua samalla rahalla vähän useamman lahjan.

Vierailija
47/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on tosi kiva jos kummit muistavat jotenkin, on aivan sama mitä antavat. Meillä sai palapelin yhdeltä ja liitutaulun toiselta. Tosi kivoja musta molemmat. Mulle on sama vaikka maksaisivat 0e.

Vierailija
48/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kummi kokosi aattoiltana kaikki monimutkaiset lelut jotka näköjään aina tulevat osissa joiden kanssa pitäisi kai olla vähintään raketti-insinööri. Joten apu oli tervetullutta, samoin nuo hänen antamansa lahjat jotka aina ovat kadoksissa/likaisina/kuluneita siitä huolimatta kuinka paljon niitä ostaa.

Toiselta kummilta 50e lahjakortti.

Kolmas eli ainoa kummipariskunta ei ole muistanut mitenkään pariin vuoteen.

Vierailija
49/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden lapsen kummi, ja minun lapsellani on kaksi kummia. Enkä ole oikeasti kuunaan törmännyt tällaiseen moskaan! En usko, että ihmiset tässä ketjussa ovat kovin tosissaan. Tai sitten tänne kirjoittaa vain arvoiltaan harvinaisen vinksahtanutta porukkaa. :)

Kauniita joulunpyhiä! Ja muistakaa säilyttää kuitit! ;)

Vierailija
50/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lahjat olivat toivelistalla ja mieluisat lahjat!

Vierailija
51/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihon+tarroja, 50euron lahjakortin

Kuopus:

Videon ja toisilta ei mitään kuten ei edellisenäkään vuonna. Eikä haittaa yhtään, ei ne kummit lahjoja varten ole.

Vierailija
52/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna kyllä kummit laittoivat parastaan.. Noista kahdesta jäljellä olleesta paketista paljastui Muumireppu, muumikassi ja muumijuomapullo, muumikassissa oli vaatteita tytölle ja toisesta paketista ihana laatikko, joka oli täynnä nukenvaatteita. Kiitos ihanille kummeille, lahjat ovat erittäin mieluisia, mutta todellakin yksikin näistä olisi riittänyt!!!!

Vierailija:

Meidän alle 2v tyttömme sai mm BabyBorn sateenvarjorattaat ja Muumisateenvarjon ja vielä on 2 kummien pakettia avaamatta. Toinen melko iso....

Kummeilla ei omia lapsia, joten siksi he mielellään tuhlaavat kummilapsiinsa sitten enemmän. Ei ehkä silti ihan näin paljoa tarvitsisi... Meidän tytölle olisi riittänyt yksikin lahja.

Vierailija
53/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistin kahta kummilastani pienillä paketeilla ja " ajoissa" . Että näin täällä:-)

Terkkuja vaan teille kummeille!!!

Vierailija
54/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai leikki-imurin kummilta ja 2palapeliä ja toiset kummit eivät laita mitään, kun ei ole varaa.. hyvä jos saivat juuri omille lapsillensa joululahjat. Ei kyllä odotettukaan mitään,sillä tiesimme et heillä on tiukkaa.

Kuopuksen toiset kummit sanoivat etteivät he muista kummilapsiansa jouluna, vaan synttäreillä, mikä on minusta ihan viisasta. Ja aion/aiomme itsekin tästä lähin tehdä niin omille kummilapsillemme. Toiset kummit eivät ole käyneet vähään aikaan ja luulempa etteivät laita myöskään mitään.

Lapsemme saivat jo aivan tarpeeksi lahjoja ja kummeilta emme edes odota/odottaneet mitään!

Vierailija
55/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivautuisi kysymään mitä lapselle kuuluu tai tulisi joskus kylään. Mutta ei, edes joulukorttia.

Toiset kummit muistavat aina kysyä pienen kuulumiset ja leikkivät kun kylässä käyvät.

Vierailija
56/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeltä kummilta leikki-kitaran, toiselta kummilta paidan ja villatakin, kolmannelta kummilta kirjan.

Kaikki lahjat oli lapsen mieleen ja kaikki tulee varmasti käyttöön :)

Itse ostin kummilapsilleni n. 15 euron arvoiset lahjat. Toivottavasti ovat olleet mieleiset!

Vierailija
57/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muistetaan puolin ja toisin sekä kummilapsia että heidän sisaruksia.

Vierailija
58/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

2veen kummeilta aivan ihana neule, jonka kummitäti oli itse tehnyt. Traktori kuviointi takasi tyytyväisen ilmeen myös lapsen naamalle.

4veen opiskelevalta kummilta kehystetty postikortti. Vähän surkuhupaisa, mutta rahat tiukalla, joten ymmärrän.

Toisilta kummeilta puuhakassi, jossa muovailuvahaa ja taikahiekkaa. Sitä pidinä vähän nolona lahjana, siellä kun raha ei ainakaan ole esteenä. Mutta enpä aina itsekkään ole omalle kummilapselleni niin vimpan fiksuja lahjoja keksinyt.

Vierailija
59/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä lahjojen hinnoista, mutta kyllä minusta olisi kohteliasta huomioida lahjan saaja, eikä antaa lahjaksi mitä tahansa käteen sattuu tarttumaan. Itse olen yksin kummina erään pariskunnan lapselle, ja he halusivat tulla yhdessä meidän lapsen kummiksi. Olen itse ostanut aina yli 20e arvoisen lahjan, mutta olen siirtynyt minihintaisiin. Alkoi niin tympimään kun kaksi työssä käyvää antoi aina n. 1e hintaisia lahjoja, vaikka itse annoin paremmat vaikka olen 0e tuloilla. Heidän antamansa lahjat myös hajosivat käteen alle minuutin leikkimisen. Nyt tuli sitten kouluikäiselle tarkoitettuja leluja. No ihan kiva, mutta säilytän melkoisen monta vuotta niitä kaapissa ennen kuin voi antaa ne lapselleni. Hinnoilla ei minusta ole loppujen lopuksi niin väliä, mutta kannattaisi kuitenkin huomioida lahjan saaja, jos kerran itselläkin on lapsia ja siihen varmasti kykenee. Lisäksi ärsyttää toiset isovanhemmat, jotka eivät koskaan anna lahjaksi lastenlapselle mitään. Itse kyllä odottavat saavansa vaikka sun mitä. " Hyvä antaa vähästäkin, paha ei paljostakaan" , kuuluu vanha sanonta.

Vierailija
60/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brion puisia rakennuspalikoita, pehmokirahvin, sukkahousut ja pehmolehmän. Kivoja lahjoja!

Itse ostin kummitytölleni Muumi- palapelin ja kummipojalleni kirjan ja rahaa, kerää rahaa Rooman- matkaa varten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän