Mitäs teidän lapset sai kummeilta lahjaksi? Mä olen pöyristynyt..
yks kummi osti alennusleikkikaluja, kävin itse viime viikolla kaupassa..alekamaa.
Kommentit (118)
Siis tästäkö siinä onkin kysymys? Ahneudesta ja materianpalvonnasta? Pitäkää hyvänänne.
Jotkut eroavat kirkosta säästääkseen kirkollisveron, ahneuden takia!!!
Meillä käytetään kummilapsen lahjaan n. 15 euroa ja yhdessäoloon panostetaan enemmän. Kummilasten vanhemmat tuntuvat olevan tyytyväisiä ja niin olemme me kummitkin. Ja saamme niitä valokuviakin ;)
Mutta mikä parasta, saamme iloa kummilapsista ja he meidän huomiostamme.
" Periaatteessa niin, että ei ole väliä mitä lahja on maksanut mutta silti hiukan harmittaa....
Tyhmä tätäkin purnata, mutta tyttö sai kummeiltaan pelkän käsinuken. Puolivuotias tyttö vasta, mutta jotenkin harmi kun kummit ovat kaksi työssäkäyvää ja tiedän, että muuten ovat ostelleet arvokkaita lahjoja. "
Todella toivon, ettei noin ilkeitä ihmisiä ole olemassa. Me olemme myös työssäkäyvät kummit, tosin rahamme ovat menneet viime vuosina lapsettomuushoitoihin, joista emme ole puhuneet kenellekään. Meidän lahjamme ovat varmasti vaatimattomia. Toivon vaan, ettei kummilastemme vanhemmat ole tuollaisia ahneita inhottavia ihmisiä!! Etkö ole onnellinen että kummit muistavat lasta!? Ehkä heillä on aiemmin ollut enemmän rahaa ja nyt jotain yllättävää menoa, mistä heidän ei huvita puhua sinunkaltaisellesi ihmiselle.
2,5v sai kummitädiltä ja sedältä paidan, sukat, puuhapete auton, värikynät jossa cd ja pikkuautoja. Kummitäti antoi palapelin ja kirjan ja toinen kummisetä kolme paitaa.
1v sai kummitädiltä ja sedältä yölampun ja kummitädiltä kirjan ja hopea kahvilusikan
Kirjoitanpa nyt kuitenkin kuriositeettina, että 3-vuotiaan lapsemme lahjakasan mieluisimmat paketit olivat Tiimarista ostetut (pesumerkistä sen tietää) mollamaija ja kimalteleva kassi, jotka eivät varmastikaan montaa euroa maksaneet kumpikaan.
Ei lapsi rahan arvoa ymmärrä. Lapsen ilo on meille vanhemmille se kaikkein arvokkain. Ja me vanhemmat siirrämme arvomme eteenpäin, olivat ne sitten materiaa tai henkisempiä arvoja.
Mielestäni ajatus on tärkein, lahjalla ei niin väliä. Ihaninta on se, kun kummit muuten muistavat ja kyselevät lapsen kuulumisia.
Toki itsekin ostamme omille kummilapsillemme yleensä hyvät lahjat, sellaista jota ostaisimme omillekin lapsille.
Toivottavasti tuovat seuraavalla kerralla sulle risuja!!!!! Enpä haluaisi olla sinun lapsesi kummi!!!!!!!!!!!
isovanhemmat ei ole hyviä kummeja, koska... silloi´nhan saisi VÄHEMMÄN lahjoja. liian vanhat ei kans oo, koska ei sais lahjoja jos kummi kupsahtaa...
kesätyörahoistaan opiskelijakummi kehui ostavansa synttärilahjan, kun viime jouluna osti " vain" bodyn. Kesällä kertoi tilanneensa kaupaan oikean kokoisen mekon, mutta tuossa syksyllä sitten kertoi, että oli unohtanut hakea tilatun mekon ajoissa ja rahatkin olivat kuluneet....
jouluna piti sitten hyvittää tämä kaikki veronpalautuksistaan, joita sai hulppeasti. Nähtiin kaksi viikkoa ennen joulua, jolloin annoin hänelle meidän lahjamme. Vastaus oli " mä arvasin, että teillä on mulle paketti, mä en ole saanut ostetuksi (juuri tullut Helsinkiin ja tuli tapaamiseemme kauppakierrokselta kymmenen kassin kanssa...), mutta vien ne vanhemmillennne jouluksi niin ne on siellä. Eipä olleet, soitti toimittavansa ne sinne loppiaisksi, mutta perui juuri senkin.
mutta muilta kummeilta tuli satukirja ja sen cd ja joulupallo täynnä hiussolkia ja toiselta neule ja palapeli
10v:lle lahjakortin vaateliikkeeseen,
8v:lle toivomansa Aalto-vaasin (taisi olla se toiseksi pienin matalista)
2v:lle toivottiin viime vuonna, ettei annetaan mitään, kun halusivat, että lahjamäärä on kohtuullinen ja kun itsekin haluavat antaa. Tämä meni sitten sillä periaatteella, että kun mekin halusimme antaa ja kierrätystä olemme harrastaneet heillepäin ennenkin, että kysyimme, voimmeko - ennen joulua - tuoda heille meidän lasten potkukelkan. Tänä jouluna asiasta ei puhuttu, mutta arvelimme, että sama linja olisi ok ja ennen joulua kysyimme, onko lapsella jo nukenvaunut ja voimmeko tuoda meidän nuoremmalla pari vuotta käytössä olleet. Ne annettiin sitten kyläreissulla, ei jouluna. Tämä kummilapsi ei nyt ole silti pelkästään saanut meidän käytettyjä, syntymäpäivillä saa kyllä ihan oikeasti hänelle hankitun lahjan - tosin aina joko mekko tai joku muu vaate - ja joskus on tainnut lisäksi olla kirja.
Sitten se, mitä kysyttiin.
Oma esikoinen kävi kummitädin kanssa shoppailemassa - oli puhunut kirjasta, mutta en tiedä, miksi päätyivät farkkuihin. Mitä sai kummisedältä on vähän arvoitus... sai joko tältä taikka miehen vanhemmilta sims' 2:n lisäosia.
Nuorempi lapsista sai toiselta kummitädiltä toivomansa cd-levyn - kummitäti kysyi toivetta ja se hänelle kerrottiin - ja toiselta kummitädiltä neulejakun, jossa karvamainen kaulus - takki, joka sopi kivasti joku aika sitten saman lapsen synttäreillään samalta kummitädiltä saamiin pitkiin housuihin ja paitaan. Vm. kummitädin lahjoja mukailen oman nuorimman kummilapseni synttärilahjoissa ;)
lapsi on 99 ja oltiin enemmän kun tyytyväisiä noihin lahjoihin
Yksi samaisen kummitädin rakkaimmist alahjoista on ollut kaulaliina, jossa oli mukana karvalankaa ja sydänhelmiä.
Juuri pyysimme ystäviämme lapsemme kummiksi ja korostin kyllä heille että en odota mitään hirnoja lahjoja yms. kukanenkin ostaa oman mielensä mukaan, enkä todellakaan rupea arvostelemaan heidän valitsemiaan lahjoja. ovat ystäviämme ja toivon heidän olevan läheisissä väleissä poikaamme ja mukana hänen elämässään. tosi pinnallista ja kurjaa lahjojen arvon vertailu täällä keskustelupalstoilla. muistatteko mikä kummin tehtävä onkaan?
Harmitti vähän, koska kummi on köyhähkö opiskelija ja lahjat olivat kalliit.
Mutta jos jollekin tulee hyvä mieli siitä, että kummi maksaa itsensä kipeäksi, niin olkaa toki ylpeitä itsestänne.
Vierailija:
yks kummi osti alennusleikkikaluja, kävin itse viime viikolla kaupassa..alekamaa.
minulle äitini osti pyjaman ja valitteli että jos olis päivän myöhemmin ostanut niin olis saanut puoleen hintaan.
Eiköhän iso osa joululahjoista ole viimeistään nyt aletavaraa kaupoissa =D
Ja hinta on tosiaan siinä 30-50 ¿ välillä. Ikinä ei kysy, mitä meidän lapsi tahtoo. Sitten heiltä tulee lahjaksi mm. lautasliinoja ja kertakäyttömukeja tai joku sellainen lelu joka menee rikki kun ottaa käteen.
Että siinä mielessä kyllä harmittaa, kun itse luetellaan mitä tuodaan ja omat on sitten täyttä paskaa. " Ratkaisin" asian niin, että lopetin kysymisen mitä lapsi tahtoo. Ja ostin hänelle vaatteita (koska niille OIKEASTI olisi tarvetta), niin viime syntymäpäivillä kävi niin, ettei meitä kutsuttu ollenkaan.
Että kyllä ne kummit on niitä lahjoja varten, toisilla ainakin.
Vierailija:
Kummallakin kummilla rahatilanne ei ole paras mahdollinen, joten sanoin etukäteen, että jos jotakin haluatte ostaa, niin älkää ostako mitään kallista.
jos rahatilanne olisi hyvä, töissä jne, niin pitäisi ostaa kallista?!
kun ei ikinä kiitoksen sanaa kuulunut.