Mitäs teidän lapset sai kummeilta lahjaksi? Mä olen pöyristynyt..
yks kummi osti alennusleikkikaluja, kävin itse viime viikolla kaupassa..alekamaa.
Kommentit (118)
onko tärkeämpää että kallis roina kierii nurkissa hajoamassa ? tuo vuohen ostaminen olikin paras juttu - teenpä omille kummilapsille saman ensivuonna ja kerron omien lasteni kummeille lahjavinkkinä.
Toisilta kummeilta collegepuku ja kolmannelta kirja. Itse ostin sylikummitytölleni vauvanuken jossa erilaisia toimintoja, esim. kun syöttää niin voi itkeä tai sanoo mama jne :) Toiselle kummilapselle astiasto. Kolmannelle en yhtään mitään koska en ole äidin kanssa tekemisissä. Mielestäni kummin tehtävä ei ole ostaakaan mutta itselleni kummina se on ollut ihan mukavaa muistaa kummilapsiani edes jouluina ja synttäreinä. Mutta parasta on tänä jouluna ollut että kummit ovat viettäneet AIKAA lapsemme kanssa!!
mutta ilmeisen tyytyväisiä olivat kai, kun kaikki kiikutettiin hymyssä suin omaan huoneeseen. Poika taisi saada salakuuntelulaitteen ja Asterix sarjakuvakirjan. Tyttö bratzin ja tummanpunaisen jättipyyhkeen. Nuorin sai luultavasti prinsessakamaa. Voi olla, että olivat joltain muulta ja saivat jotain muuta kummeiltaan, mutta tyytyväisiä olivat. Me emme ole kummeja valinneet lahjojen tähden, vaan aivan muista syistä. Pyyhekin oli ajatuksella valittu, kummit käyvät lapsen kanssa usein uimassa.
prinsessalegolinnan, toiselta kummilta tuli Kaalitarhan tenava. Pojan sylikummi antoi lahjaksi Rasavillin toppahaalarin , toiselta kummilta tuli pojalle autorata. Ihania lahjoja :)
Poika 2 v 2 kk sai kummeiltaan
- Duplo-roska-auton ja Marimekon raitasukat
- Röllin laulut-CD:n ja bussin (pikkuauton)
- Puuha Pete -DVD:n
Tyttö 8 kk sai
- farkkumekon ja bodyn
- bodyn, hameen, vaaleanpunaisen Supergirl-hupparin ja siihen kuuluvat housut
- yhden kummin lahja on vielä matkalla, kun toisen veljeni lähettämä paketti ei ehtinyt jouluksi perille (tulee hitaassa postissa Jenkeistä)
Ihania lahjoja saivat molemmat kummeiltaan, ei tulisi mieleenkään valittaa. Meille riittäisi sekin, että kummit haluaisivat antaa lapsille aikaansa, mutta kummit ovat halunneet muistaa myös lahjoin.
Aivan ihana :-) ja sitten ostanut oikean lasten kitaran... Tekee tytöstä näköjään kitaristia :-)
Toiselta kummilta sai lääkärivälineet (kummitäti lääkäri), eli ammatinvalintajuttuja tällä kertaa ;-)
Kolmas kummi (lukiolaistyttö) antoi " lahjakortin" lastenhoito ja ulkoilutus palveluilla - kiva idea. Nyt meillä on tiedossa kolme " vapaailtaa" ja muutama väliinjäävä puistokeikka - sen ajan voi tehdä vaikka " aikuisten juttuja" ;-)
Oli ajatellut lahjansaajaa sitä tehdessään. Ja lääkärileikkejähän ne lapset niillä lääkärivälineillä leikkii, kuten me kaikki ollaan tehty...
Meillä on tapana muistaa myös kummeja juhlapäivinä. Ei kummin velvollisuus ole ostaa lahjoja sen enempää kuin kummilasten vanhempienkaan. Mielestäni jos kummilta odottaa lahjaa , tulee myös kummille antaa jotain.
yheltä kummilta mansikka marja pussilakana setin
toiselta kummilta luistimet ja kypärän
kolmannelta kummilta baletti puvun ja tossut
neljänneltä kummilta ei mitään vielä asuu ulkomailla niin sitten jotain pientä kun tulee suomeen..
meillä tämmöiset lahjat kummeilta..
Toisessa ketjussa huudetaan kilpaa että kyllä vähemmälläkin pärjää eikä kaikki ole rahasta kiinni kun kun kyse hoitovapaan pitämisestä. Sitten kuitenkin odotetaan kalliita lahjoja kummeilta.
Samoin toimin omien kummilasteni kanssa, kysyn aina vanhemmilta tarvitsevatko lapset jotain esi. vaatetta, kenkiä. luistimia jne. Jos ei niin sitten sovin etukäteen mitä lelua tai peliä ostetaan ettei tule noita epämieluisia lahjoja.
Ihmettelen vaan, mikä mättää alennusleluissa? Kyllä niilläkin voi leikkiä... Ja miksi kummien on satsattava lastenne lahjoihin valtavia summia, eikös se kuulu enemmänkin vanhemmille....
Vierailija:
Toisessa ketjussa huudetaan kilpaa että kyllä vähemmälläkin pärjää eikä kaikki ole rahasta kiinni kun kun kyse hoitovapaan pitämisestä. Sitten kuitenkin odotetaan kalliita lahjoja kummeilta.
Tyhmä maksaa liikaa! Olen muuten huomannut, että vuokra-asunnossa asuvan ystäväni persettä tämä kaivaa ja kovasti. Hän kun taas mielellään kertoo , että " minä se ostin ihan isolla rahalla ja ovh:lla" !? Järkeä? Varsinkaan jos ei ole varaa niin kannattaisi ehkä katsoa mihin rahansa laittaa.
T. varakas joka silti katsoo tarkkaan mitä maksaa (varakas ehkä tästä syystä)?
Kummallakin kummilla rahatilanne ei ole paras mahdollinen, joten sanoin etukäteen, että jos jotakin haluatte ostaa, niin älkää ostako mitään kallista.
Omille kummilapsilleni ostan lahjan aina jouluna, synttärinä ja nimpparina. Aika kalliitakin lahjoja olen ostanut, mutta kiitosta ei heru lapsilta tai vanhemmilta koskaan. Harmittaa todella paljon sellainen, että pidetään jonakin lahja-automaattina, jota ei tarvitse edes kiittää.
4v:n kummitati antoi prinsessa-legosetin (mieluinen lahja, lapsi valitsi sen illalla, kun sai yhden lelun ottaan sankyyn), kummiseta antoi DVD-elokuvan, karkkia ja sellaisen laatikon mista tulee lehma-aania (Kivat lahjat, ja viela sinkkumiehelta)
2v:n kummitati antoi puupalikoita ja DVD-elokuvan (tosi kivat, aitikin tykkasi), kummiseta antoi halppis-paidan ja varikynat (ok lahjat)
Meidän esikoinen, 3v., sai kummeiltaan möhköfanttiaiheista tavaraa ja helmiä. Tosi iloinen oli :-) Toisista kummeista ei vielä tiedetä, sillä lahjojen vaihto jäi molemmista osapuolista riippumattomista syistä joulun jälkeiseksi ajaksi.
Kuopus 5kk, ei saanut vielä mitään. Lahjat ovat vasta matkalla meillepäin.
Meidän esikoinen muistaa kummejaan jouluna. Nyt kun hän osaa itse jo jotain koristella/tehdä, olemme yhdessä askarrelleet jotain kummeille. Tänä vuonna teimme rasiat, joiden sisään laitoimme karkkia. Viime vuonna koristelimme piparkakku-ukot kummeille. Tämän tavan aion ottaa myös kuopuksen kanssa käyttöön, vaikkakin hänen kumminsa asuvat kauempana, eli emme voi laittaa mitään syötävää ;-)
Meidän lapset eivät vielä kiitä joululahjoista, sillä esikoinenkin luulee, että joulupukki antaa kaikki lahjat. Olen kyllä sanonut, että aikuiset vähän auttavat joulupukkia lahjaurakassa, mutta lapsi itse vääntää asiat niin, että kaikki tulee pukilta. Ehkä ensi vuonna. Minä kyllä kiitän lasten kummeja ja kerron, mitä lahjoilla on puuhattu siihen mennessä.
Olen itse aina kiitollinen siitä, että kummit muistavat lapsiani. Oli se muistaminen sitten ihan minkä hintaista tahansa. Ei se hinta, vaan se ajatus. Kaikki lastemme kummit ovat osoittaneet, että ovat miettineet kovasti, mikä olisi juuri meidän lapselle sopiva lahja. Näin yritän itsekin toimia omien kummilastemme suhteen. Kaikkein vaikeinta on antaa lahjoja esiteini-ikäiselle, jota emme näe oikeastaan koskaan. Silti yritän aina muistaa häntäkin henkilökohtaisella lahjalla.
Varsinkin kun kummitäti lainasi multa 50e tuossa jouluviikolla joululahjoihin niin tuntui aika paskalta. Eikä kerennyt edes käymään.. Nähnyt lapsen tänä vuonna maks.2 kertaa. Asutaan parin kilsan päässä.. Ei ole yksipuolista ei.. Ei olla kummeja valittu varaliisuus periaatteella todellakaan, mutta käytöstavatkin näköjään on hakusessa.. : (
Esikoisen kummit eivät vaivautuneet käymään vaikka soitettiin ja pyydettiin. Myöskään lahjaa eivät siis ole ostaneet.
Mutta onneksi kahden nuorimmaisen kummit ostivat myös esikoiselle : ) Esikoinen sai Zoob-sarjaa, keskimmäinen Geotrax-junan ja nuorin vaatteita.
Suurempi ilo lapselle tuntui kuitenkin olevan se, että käydessämme kummeilla kylässä kummitäti näytti tietokoneensa työpöydän taustakuvaa joka oli kuva tytöstä kummin sylissä. Siitä lapsi on puhunut jo pari viikkoa =)
mutta yksi sai sukkia ja pussilakanan+tyynyliinan, yksi lääkäritarvikesetin ja yksi toiselta kummilta palapelin ja toiselta yhteisen lahjan isoveljen kanssa.