Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs teidän lapset sai kummeilta lahjaksi? Mä olen pöyristynyt..

Vierailija
24.12.2005 |

yks kummi osti alennusleikkikaluja, kävin itse viime viikolla kaupassa..alekamaa.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sai kahdet sisätossut ja poliisiauton, ja näitä oli toivottu. (tosin yhdetkin tossut olisivat riittäneet)

Toisilta kummeilta saa luultavasti (ei olla vielä nähty) dublopalikoille alustan ja 50uron rahastosijoituksen viime vuotiseen tapaan.

Kolmannet kummit erosivat juuri, joten toiselta puoliskolta ei olla saatu edes tekstiviestillä jouluntoivotuksia ja veljeni ei antanut mitään, mutta emme pahastuneet, koska tuli kuitenkin käymään yöksi asti. Lahjoja emme niin kaipaa, mutta olisi mukava jos jotenkin muistettaisiin. Myöskään syntymäpäivänä veljeni ja ex-tyttöystävä eivät edes käyneet, eivätkä onnitelleet. Paha mieli jäi. Mietimme kyllä jo kummeja valittaessa, että emme välttämättä haluaisi heitä kummeiksi, mutta tulipahan silti pyydettyä. Kummeja lapsellamme kuitenkin riittää, joten muutamasta viis..

Vierailija
22/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai kummisediltä (eli äitinsä veljiltä) toiselta pöydän ja kaksi tuolia, toiselta ksylofonin ja pipon ja hanskat ja varmaan vielä jotain muutakin, lahopäinen äiti ei muista. Kummitädeiltä toiselta " puuhatalon" jossa on siis helmitaulu ja muuta ja toiselta tuolin ja housut. Kerrassaan ihania lahjoja kaikilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pojan harmiksi oli liian pienet:-(. Yksi paketti on vielä tulematta. Tyttö sai posliiniastiaston, Marimekon paidan ja tarrakirjan. Tytön yksi kummi ostaa lahjoja ja tavaroita aina silloin tällöin, ei välttämättä juuri jouluksi ja se on ihan ok. Toinen kummipariskunta asuu Ranskassa ja sieltä ei tule oikeastaan koskaan mitään, kerran on tullut kai 10 euroa kirjeessä. Mutta minulle on oikeasti ihan sama, kivempaa minusta on se kun kummit joskus vie lapsia erilaisiin paikkoihin ja viettävät aikaa tämän kanssa.

Vierailija
24/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pehmolelut (hevoset, varmaan joku 50-60cm pituudeltaan), kirjat. Minä sain omalta kummitädiltä suklaata ja kirjan täynnä mietelauseita.

Mä en edes halua tietää lahjojen hintaa. Tai ihan sama mulle maksoiko 1¿ vai 100¿.

Vierailija
25/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 10 kk. Olivat H & M joten ei mitään kalliita, mutta eipä se hinta mua kiinnostakaan. Nätit ja tarpeeseen kun tulivat, sama mulle vaikka olisivat olleet ilmaset (siis kummille).

Vierailija
26/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alle 2v tyttömme sai mm BabyBorn sateenvarjorattaat ja Muumisateenvarjon ja vielä on 2 kummien pakettia avaamatta. Toinen melko iso....

Kummeilla ei omia lapsia, joten siksi he mielellään tuhlaavat kummilapsiinsa sitten enemmän. Ei ehkä silti ihan näin paljoa tarvitsisi... Meidän tytölle olisi riittänyt yksikin lahja.

Vierailija
27/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle 3v kummitytölleni kassillisen puuvärikyniä ja vahaliituja ja tusseja ja pari värityskirjaa ja piirustuspaperia. vajaa 10e meni näihin ja uskon että lahja on mieluinen.

Vierailija
28/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän nyt jouluna saada kalliita lahjoja, eihän se muuten oo mikään joulu.

Vierailija
29/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puidaan täällä kummien tulotasoa (ovat työssäkäyviä blaa blaa ja kyllä niillä oli varaa ostaa uusi autokin) jonka tietysti pitää olla suoraan verrannollinen lapsenne lahjoihin. Oletteko ajatelleet,että hyvätuloisella voi olla isojen tulojen lisäksi isot (omat) MENOT? Todella törkeää arvostella toisen lahjoja tuolla tavalla. Kyllä oma sivistystasonne tai sen puute kyllä paljastuu kirjoituksissanne.

Eräs ystäväsi pyysi minua ja miestäni äskettäin kummiksi. Nytpä tajuankin miksi. Mehän ollaan kaksi hyvätuloista ihmistä, meiltä tulee varmaan hyvät lahjat!

Oksettavaa.

Vierailija
30/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eräs ystäväsi pyysi minua ja miestäni äskettäin kummiksi. Nytpä tajuankin miksi. Mehän ollaan kaksi hyvätuloista ihmistä, meiltä tulee varmaan hyvät lahjat!

Oksettavaa.

Näin minä olen lasteni kummien kanssa tehnyt. Eipähän tule yllätyksiä, kun molempien toiveet ovat tiedossa. Me olemme pyytäneet lapsillemme aikuiskavereita, jotta heillä olisi meidän lisäksemme useita ihmisiä, joihin tukeutua. Pienille lapsille se tarkotti tänä jouluna lupausta lähteä käymään yhdessä uimassa ja isolle lapselle taas yhteisiä leffalippuja kummien kanssa. Ja takuulla hyvätuloisia ovat nämäkin kummit. En silti kuvittele, että he tienaisivat minun lapsiani varten.

Vierailija
31/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota tosin (onneksi) emme saa meille kotiin vaan joka ilahduttaa jonkun Ugandalaisen perheen elämää.

Joulun paras lahja! Tätähän kummius on, vanhempien tukemista kristillisessä kasvatuksessa.

Vierailija
32/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä siitä, vaikka olisi ale-lahjoja työssäkäyvältäkin, ajatus ja lapselle mieleisyys tärkeintä.

Vierailija
33/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin sai Brtz Baby -nuken ja paidan

Toinen peltirasian avaimella josta lukko rikki (pakko mainita, euron kaupasta) eikä ollut edes paketissa vaan muovikassin pohjalla

Kolmas palapelin, pikkuhousut lahjapaketissa ja yöpaidan

Neljäs bodyn, sammarit ja enkelitaulun

Jokaisella siis yksi kummipariskunta ja juuri tuon toisen lapsen kummit varmaankin kaikista parhaiten toimeentulevat. Heillä myös itsellä vain yksi jo vanhempi lapsi eikä muita kummilapsia. Ihan kivahan se on, että muistavat edes jotenkin jouluna, eivät käy synttäreillä eivätkö muutenkaan pidä yhteyttä vaikka ovatkin sukulaisia. Se vaan tuossa harmittaa, että eivät YHTÄÄN ajattele tai panosta siihenkään lahjaan, olis niitä rasioita varmaan ehjänäkin saanut eikä paketointi olis ketään perikatoon vienyt.

Vierailija
34/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei käy edes mielessä, että minkä arvoinen lahjan tulisi olla. Lapsi on vasta reilu puolivuotias, joten ihan sama saako jotain vai ei. Mielestäni nytkin sai kokonaisuudessaan ihan liikaa lahjoja, vielä on osa saamatta toisesta mummolasta.

Vierailija
35/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa arvostella ihmisiä annettujen lahjojen mukaan! (Sitäpaitsi meillä joulupukki kyllä tuo ne kaikki!)

Vierailija
36/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tyhmä tätäkin purnata, mutta tyttö sai kummeiltaan pelkän käsinuken. Puolivuotias tyttö vasta, mutta jotenkin harmi kun kummit ovat kaksi työssäkäyvää ja tiedän, että muuten ovat ostelleet arvokkaita lahjoja.

Vierailija
37/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotias saa ensi viikolla kummeilta lahjan kun tulevat käymään joten en tiedä vielä mitä ostivat

7vuotias ei saanut mitään kummeilta

3 vuotias sai sylikummilta lasten rumpusarjan josta jo yksi osa irtosi ja on puolittain rikki. Toiselta kummilta Tomi-traktori palapelin joka olikin pojalle kaikkein mieluisin lahja

3kk vauvalle kummit ostivat pienen nallen ja Nalle Puh vaatteen

Vierailija
38/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pahimpaan aikaan kuusi kummilasta yhtä aikaa. Jos olisin sijoittanut kaikkien lahjoihin esim. 20 euroa, hupsista vaan, siinä olisi mennyt jo 600 mummonmarkkaa. Varsinkin opiskeluaikana muistan, että lahjat olivat kyllä tosi pieniä arvoltaan. Onneksi en tiennyt, että vanhemmat tuolla tavalla vertailevat ja arvostelevat lahjoja. Yritin kyllä aina käydä kummilapsia tapaamassa, otin yökylään jne.

Joka joulu ja syntymäpäivä kuitenkin mietin lahjojakin. Juuri koskaan niistä ei kiitetty, ei välttämättä edes vaikka olisin itse fyysisesti ollut paikalla antamassa. Omat lapset olen joka kerta laittanut soittamaan ja kiittämään lahjasta, vaikka lapsi ei olisi siitä niin tykännytkään. Tiedän kuitenkin, että lahjan miettimisessä ja hankkimisessa on aina oma hommansa, varsinkin jos kummilapsia on useampia.

Onneksi meilläpäin on tapana, että kummin velvollisuus muistamiseen päättyy, kun lapsi pääsee ripille. Huh. Olisi ihan hirveää yrittää keksiä jotain kivaa ja omaperäistä nyt 16-19-vuotiaille neitokaisille. Alaikäisiä kummilapsiakin kuitenkin on vielä muutama ja miehen kanssa lisäksi yhteisiä, joten edelleen muistamista riittää.

Mutta ei siis enää kummilapsia meille tässä materialismin myrkyttämässä maailmassa, kiitos... Ai niin, onhan meillä kummipoika Etiopiassa. Hän saakoon meiltä lahjoja muidenkin edestä.

Vierailija
39/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää!

Musta on ainoastaan tärkeätä, että kummit muistaa lasta. Tärkeinpänä pidän sitä, että edes silloin tällöin vietetään lapsen kanssa aikaa. Kivahan se on jos lapsi saa lahjojakin, mutta se mitä se lahja on tai minkä arvoista on ihan sivuseikka. jos kummisetä tai täti vie meidän pojan kesällä vaikka korkeasaareen niin se on musta isompi ja parempi juttu kun mitkään paketit.

Sai poikamme tosin kivat joulupaketit kummeilta ja mikä kivointa vietimme joulua samassa paikassa kun yhdet kummit niin he hoitivat ja leikkivät pojan kanssa minkä kerkesivät!

Vierailija
40/118 |
25.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ostanut tämän kummin vaimo, heillä ei lapsia) lahjaksi 6v tarkoitetun lautapelin. Eikä ollut yhtään tyytyväinen, sanoi ettei tee sillä mitään... kehtaisko sanoa heille, että voiko sitä lahjaa vaihtaa?? Kaikenlisäksi tämä kummisetä oli kysynyt meiltä mitä poika haluaa ja oltiin annettu lahjatoive. No siinä sen sitten näki, kun mennään ostelee oman pään mukaan....;o)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän