Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enskat JUHANNUS -viikolla

16.06.2008 |

Huomenta kaikille!

Meillä on tänään neuvolalääkäri puolilta päivin niin palailen sitten kuulumisien kanssa paremmin iltapäivällä.

tässä edelliset jutut:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: kiitokset imetyksen lopetusvinkeistä, tosta oli apua. Taidan tehdä sillai sitten aikanaan kun lopetellaan, että lopetan eka ne päikkäreitä edeltävät "unimaidot" ja annan tilalla sitten vaikka korviketta tai oikeaa maitoa, riippuen sitten ajankohdasta. Aamulla tyttö oikeasti tuntuu tarvitsevan maitoa, joten se ja iltasyöttö jää varmaan viimeisiksi. Ellei se nyt itse keksi lopettaa syöttöjä ensin. Tuttipulloa ei meillä enää aloiteta kun se ei ole tähänkään asti kelvannut, joten nokkamukilla mennään. Mikäs ihme teillä siinä kaurapuurossa tökkii? Meillä Sienna vetelee sitä kuin parastakin herkkua enkä edes yhtään hienonna. Teen sen mikrossa ja jätän vähän löysäksi kun se kuitenkin sitten jämäköityy jäähtyessään. Hieno juttu, että sait Eetun päikkäreille omaan sänkyyn. Niin, ja kiitos 9kk onnitteluista! Meidän lapset on aika samankokoisia, Eetu on kilon painavampi mutta samanmittainen kuin Sienna.

Susanna ja Saaga ovat jo juhannuksen vietossa. Kiva, että saitte hyvät paikat junasta. Mä pääsenkin juhannusreissut molempiin suuntiin isäni kyydillä, joten vieläkin on junailu kokeilematta.

Odottelijalle onnittelut uudesta asunnosta. Ymmärsinkö oikein, että se on tavallaan tilapäinen ratkaisu ja haette isompaa? Kylläpäs Eemil on varhain lähdössä liikkeelle. Ajattele, meidän 9kk vanha tyttö ei osaa edes konttausasentoa ja teillä jo harjoitellaan. Mulle kyllä sopii ihan hyvin tällainen hitaampikin tahti.

Sara-Maria: eikö olekin liinailu loppujen lopuksi ihan kätevää! Mä olen nyt vasta löytänyt meidän neliöliinan, mutta pidän sitä kyllä tosi hyvänä ratkaisuna jopa tuollaisen lähes 10 kiloisen kantamiseen. Kyselit ulkomaanmatkoista: ollaan käyty laivalla Tukholmassa ja Tallinnassa Siennan kanssa, mutta Ranskan reissu on sen eka lentomatka. Vähän jännittää miten sen korvien kanssa käy kun itselläni kipeytyy välillä pahastikin lentäessä, mutta voihan se mennä ihan hyvinkin. Mistä muuten löysit kuljetuskassin Rallyille?

Gaiole: meilläkin kesti ainakin 3 viikkoa, ennen kuin Sienna yhtään tajusi lusikasta syömisen ideaa, tai edes aukaisi kunnolla suuta. Sitten yhtäkkiä vaan joku naksahti päässä ja se alkoi sujua. Siitä exän tapaamisesta: onhan tässä exällä ollut 10 vuotta aikaa toipua, joten en odota mitään kamalaa draamaa meidän treffeiltä. Ihan mielenkiintoista nähdä, onko toinen muuttunut yhtään. Onnittelut piiperön läpinukutusta yöstä!

Heltsy: wau, teillä on pottailu lähtenyt onnistuneesti käyntiin! Mä tunnustan, etten ole jaksanut aloittaa... Potta on ja pari kertaa tyttö on siinä hetken istunut, mutta äidillä on kärsivällisyys loppunut lyhyeen. Kai sitä pian pitäisi aloittaa ihan tosissaan. Sienna kiittää onnitteluista! Joo, luku-urakka on käynnissä, olen kyllä kauhea lukutoukka ja aina pitää olla jotain meneillään. Luen yleensä kaunokirjallisuutta (en mitään hömppää enkä dekkareita) ja elämänkertoja, nyt on meneillään L.Onervan ja Leevi Madetojan kirjeenvaihto. Jäin kiinni tähän teemaan kun luin juuri Hannu Mäkelän kirjoittaman L.Onervan ja Eino Leinon yhteiselämänkerran. Mielenkiintoisia ihmisiä ja ajanjakso.

Me oltiin taas kerran yhden kaverin kanssa ulkona lounaalla, kolmas kerta viikon sisään... Pitäis vähän rajoittaa kun ei sitä rahaakaan ole kamalasti. Huomenna on vielä puistotreffit ja sitten mun isä ja äitipuoli tulee illalla. Ollaan yö täällä ja lähdetään keskiviikkona niiden luo Turkuun. Lauantaina olisi tarkoitus sitten palailla tännepäin ja ne on vielä yötä sunnuntaihin. Mitään varsinaista juhannuksen viettoa ei siis ole tiedossa, mutta seuraa kumminkin.

Pääsen varmaan koneelle tässä viikon aikana isänikin luona, mutta hyvät juhannukset niille, jotka jo nyt häipyvät linjoilta!

Tässä vielä kuva meidän vauhtihirmusta parin viikon takaa.

Tipu & Sienna 9kk tasan

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=03252773-3ba2-11dd-96ca-…!

Vierailija
22/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vielä pikaisesti ennen nukkumaan menoa. Meillä mummu oli poitsua hoitamassa tänään, että pääsin parturiin ja hienosti heillä oli mennyt aika täällä. Samalla reissulla hain pojan passin poliisilaitokselta, on se vaan niin hassua hakea tuon ikäselle viiden vuoden passi :)

Gaiole: Juhannuksena olis tarkotus reissuun lähteä ja neljä päivää siellä viettää. Tosiaan ostin noille meidän rallyille pliko3:sen kuljetuskassin. Siihen ne näytti menevän ainakin ilman etupyöriä. Leveys ja korkeus suunnassa jäi vielä reilusti tilaakin.

Hermione: Siellä oli kivat mitat saatu neuvolasta. Tosiaan olis mielenkiintoista tietää mitä kaikkea ne koneelle raapustaa vai onko ne samat jutut ku mitä tuohon neuvolakorttiinkin. Me ollaan käyty ihan vauvauinnissa. Sitä on kahtena aamuna viikossa kesäkuun ajan eli 8 kertaa yhteensä. Tuliko lattiaan jälkiä tuikkuastioiden paukuttamisesta?

Heltsy: siellä oli pottatreenit alkanu kivasti, niin sitä pitää :) Toivottavasti poitsu tuosta oppii tottumaan noihin uimahallin ääniin ja rupee jaksamaan paremmin uinnin ajan ja sen jälkeen. Ei oo kivaa lähteä sieltä aina huudon kera :( Mä oon maksanu kampaajasta (väri ja leikkuu) 66 € kerta ja mulla on tällänen kohtalaisen lyhyt letti.

Tipun Siennalle 9 kk onnittelut. magee kuva teidän neitistä. Kieltämättä tuo liina on kohtalaisen kätevä kapistus, varsinkin ku poitsu ei vielä niin hyvin noissa rattaissa viihdy. Reissuun kyllä otan ehdottamasti mukaan. Mä ostin noille meidän rallyille Pliko3 kuljetuskassin. koitettiin siihen laittaa niin että otetttiin etupyörät irti ja hyvin mahtu, vois mahtua niiden kanssakin kyllä. Muuten sinne jäi kyllä vielä tilaa ympärille.

Aamulla tosiaan mennään poitsun kanssa neuvolaan ja nyt tämä enska lähtee nukkumaan ku koko muukin perhe on jo sinne mennyt :)

-Sara-Maria ja poitsu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu oppi vihdoin ryömimään =) viime yö oli tosi huono piiitkästä aikaa, kokoajan vänkäs vaan mahalleen. Tänään sitten väsyttää meitä kaikkia!

Heltsy, mekin aloitettiin pottakokeilut tässä pari viikkoa sitten. Parit pissat ollaan saatu kalastettua mutta mua vaivaa laiskuus asian suhteen. En oo vielä jaksanut asiaan paneutua silleen kuin pitäis..

Hieno että siellä pottaillaan hyvillä tuloksilla =) Mites Kiia pärjäs isovanhempien kans illan?

Tipu, mä aloitin sen aamumaidon antamisen pullosta sen takia kun arvelin että Eetulla on silloin suurin nälkä ja huolii pullon. Sillon joskus 7kk iässä kun viimeks tarjottiin pulloa, se ei huolinut! yökki vaan. Yökki se kyllä aluks nytkin mutta aamuisin tosiaan suurimpaan nälkään pullo kelpas ja sitten lopulta alkoi hyvin kelpaamaan muulloinkin. Eetu ei tosta nokkamukista kunnolla osaa juoda niin ajattelin suosiolla antaa vielä pullosta vaikka "kokeneemmat" äidit sano ettei pulloa tässä vaiheessa enää kannattais antaa. Eetu kyllä pienempänä hyvin silloin tällöin joi pullosta eli siinä mielessä tilanne on teillä toinen. Ja jos sä imetät lähemmäs vuoden ikään niin ei kyllä kannatakaan enää pulloa opettaa niinkuin sanoitkin. Meillä on nyt mennyt tosi hyvin ja oon kyllä tyytyväinen kun imetys on ohi. Mieskin voi nyt huolehtia täysin pojan ruokailusta. Toivottavasti teilläkin kaikki menee hyvin sitten kun sen aika on =)

Sara-maria, ei tainnut tulla jälkiä parkettiin... Onneks! tuikkuastiat ja monet muutkin tavarat on nyt siirtyneet ylemmäs, jostain syystä =) mitäs neuvolassa?

Nyt välipalan syöntiin, herättiin just.

hermione ja Eetu sunnuntaina 9kk

Vierailija
24/37 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipala on syöty ja Eetu kiltisti söi 8kk ikäisten hedelmäsosetta joissa paloja!! jospa meidän sihtikurkku alkais huolimaan muutakin kun soseita =) on toi nuhakin nyt onneks jo melkeimpä ohi.

Tuosta nokkamukista mun piti vielä laittaa että kyllä Eetu siitä osaa juoda monta hörppyä yhtä kyytiä ja joka syönnin yhteydessä vettä juodaan. Ajattelin vaan silloin muutama vko sitten(kun imetystä lopettelin)että jos Eetu juo pullosta aamulla 160ml maitoa niin kuinka pitkään siinä menee jos se hörppii sen nokkamukista? sais jo seuraavaa satsia alkaa juottamaan samantien.

Kai se on taas mun laiskuutta kun en alkanut kokeilemaan =(

Vierailija
25/37 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Siennasta oli ihana kuva, toinen ajaa autolla niin topakasti =)

Vierailija
26/37 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski kauhee pääkipu joka ei ota laantuakseen. Oon matkalla pötköttään tohon sohvalle nyt kun sain syötyä ja Kiia on unilla.

Hermionelle piti sanoo vaan että joo oli mennyt onneksi ihan hyvin mummon ja papan kanssa ilta. Pikkusen oli itkeä tirauttanut ennen nukahtamistaan mutta sitten alkanut kiltisti nukkumaan.

Ja voi että kun oli söpö kuva Siennasta!!

Lisää sitten illemmalla jos kerkeen ja tokenen..

h&k

Vierailija
27/37 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko nyt ehtisi kommentoimaankin jotain, katotaan kuin kauan Pätkis malttaa nukkua. Tyttö on muuten muuttanut päikkärirytmiään niin, että nukkuu illalla 17-18 alkaen pidemmät unet (n. 1-2 h), kun ennen iltapäikkärit oli vain pienet 15 min - 1/2 h nokoset. Aamupäivän päikkärit on puolestaan lyhentyneet. Nukkuu siis nykyään 3 päikkärit, välillä mentiin kaksillakin. Mistähän moinen? Liekö siitä johtuu, että alkanut liikkua enemmän, niin kai sitä energiaakin sit kuluu. Nyt mennään jo ketterästi pyörimällä ympäri olkkaria pieniä tutkimusretkiä. Tänään typy sai hirveät raivarit, kun nostin pois nuolemasta (!) lattiaa... eli temperamenttiakin löytyy!

Kiitos muuten kaikille Pätkiksen isomummon vointia pahoitelleille. Mummo on näköjään kuitenkin sen verran sitkeää tekoa, että välillä on jo parempiakin päiviä, vaikka alkuun sairaskohtauksen jälkeen näytti tilanne tosi pahalta.

HANNNAH: Mitäs sinne kuuluu tällä viikolla? Teillä ollutkin touhua yllin kyllin, vieläkös yhtä "kiireisiä" olette? Meilläkin tarkoitus siirtyä pikku hiljaa tavallisiin puuroihin, näin alkuun kuitenkin ajattelin, että menee varmaan paremmin alas nuo sileät puurot. Ettei tulis pienelle "puurokammoa" :)

PORE: Kiva, että olet omaa aikaa saanut, varmasti piristänyt! Hyvät mitat oli Noora saanut neuvolassa. Pätkis oli 6 kk neuvolassa vasta samanpainoinen,

pituutta tosin 66 cm. Mut omalla käyrällään ihan tasaisesti kuitenkin kasvaa. Kiitos vehnävelli-vinkistä! Ostin kuitenkin nyt paketin Nalle 3 min. puuroa täysjyvävehnää, jos pikku hiljaa alkais kokeilla, miten uppoaa nuo tavalliset puurot, joissa vähän enemmän sattumia kuin jauhopuuroissa/velleissä.

BIANCO: Matkalta ootte palailleet, kiva, että oli lennotkin menneet hyvin. Ja imetyksen lopetuskin käynyt "kivuttomasti". Heh, varmasti kyllä hirnuva poni ollut Kallesta vähän outo otus... Saitko päätettyä hoitopaikasta?

ODOTTELIJA: Siellä muutto ihan kohta, jännää! Hyvä, että olit saanut pakkausapua. Eemil on kyllä tosiaan melko aikaisessa tuon liikkumisen kanssa, taitaa äidillä olla kohta kiire ehtiä perässä? Kun miusta ainakin nyt jo tuntuu, että Pätkis on hetkessä ihan eri paikassa mihin sen lattialle jätti! Ja pikku kätöset on nopeet nappaamaan kiinni kaikesta mahdollisesta.

WEERA: Neidillä hienot uudet mitat, hyvin tuntuu kasvavan. Millonkas teillä ne ristiäiset olikaan?

BUTTERFLY: Mökillä (miehen vanhempien mökillä ihan tässä lähellä) ollaan vain piipahdettu Pätkiksen kanssa, joten ei hirveesti kokemusta. Maalla asuvana

kuitenkin sen verran vinkkiä, että ehdottomasti mukaan hyttysverkko vaunuihin. Täällä ainakin niitä on riesaksi asti. Muita hyviä vinkkejä olitkin jo saanut muutamilta. Varmasti suloista tuo poikien keskinäinen kommunikointi :)

SUSANNA on Saagansa kanssa varmaan jo reissun päällä, vilkutukset, jos satut näkemään!

Viesti piti panna kahtia, kun tuli niin pitkä... tässä siis eka osa...

Vierailija
28/37 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERMIONE: Hyvä, että Eetu oppinut nukahtamaan omaan sänkyynsä. Tekeekös kaurapuurossa ne kökkäreet sitten sen, ettei Eetulle uppoa? Vai syökö kauraa

vauvapuuronakaan? Meillä ei tavan puuroja olla vielä kokeiltu, täytyy eka käyttää nuo jauhopuuro-paketit pois, ja testata sitten. Hyvät mitat Eetu saanut neuvolassa. Ja onnea Eetulle ryömintä-taidosta! Pätkis hivuttautuu ihan muutaman sentin eteenpäin kovalla ähinällä, mut kellonviisarina kyllä pyörii

kuin väkkärä. Pätkistä ei muuten ole suihkussa käytetty vielä lainkaan, mitähän tuo tykkäis? Tyhmä kysymys, mutta pidätkö sylissä suihkun alla vai istuuko

ammeessa vai miten käytännössä toimitte?

TIPU: Siennalle onnea 9 kk johdosta! Siulla tiedossa exän tapaaminen, varmaan ihan jännä nähdä, miten toinen on muuttunut (tai onko muuttunut?). Kivaa reissua vaan teille! Mahtava kuva muuten Siennasta, hän on kyllä ehdottomasti kuvauksellinen neito :) Tykkääkö olla valokuvattavana? Mitä muuten pidit

Sinkkuelämää-leffasta?

SARA-MARIA: siellä ollut touhua poitsun kanssa ihan kiitettävästi. Kiva, että viihtyy liinassa. Itse jotenkin vierastan sitä solmimista, vaikka kaipa siihenkin tottuis, kun vaan harjoittelisi. Liha-ateriat maistuu Pätkikselle ihan hyvin, kiitos kysymästä. Nautaa ollaan maisteltu nyt vajaan viikon verran, valmista pe-po-nautaa. Nyt sitten keittelin itse naudansuikaleita ja muussasin sauvasekoittimella, saa nähdä, miten se maistuu. Pätkis on kyllä siitä "helppo" tapaus noiden ruokien suhteen, että alkukangertelun jälkeen on kiinteät ruvenneet maistumaan tosi hyvin. Ja sen huomaa myös pyöristyneistä pallero-reisistä :) Tähän saakka kun tuo typy oli sellainen rimppakinttu.

GAIOLE: No, kyllä ne Piiperöllekin alkaa soseet varmasti maistua, kärsivällisyyttä vaan :) Bataattia kyllä kantsii kokeilla, siitä ainakin Pätkis tykkää kovasti. Pikkusen kantsii laittaa pottua sekaan, tulee parempi muussi. Kiva, että olet päässyt rentoutumaankin. Ja varmasti nuo uudet taidot sotkee unia, ainakin itse olen sen pannut merkille.

HELTSY: Kiva, että matka mennyt hyvin. Oi, kun hienosti Kiia aloittanut pottailut! Miulla taitaa kampaajalla olla väri ja leikkaus siinä 85 ecen pintaan. Kyllähän tuo vähän hirvittää, mut toisaalta käyn kampaajalla vain 3-4 kertaa vuodessa (pitkissä hiuksissa se etu, ettei jatkuvasti tartte olla muotoon leikkaamassa), niin kyllä sen verran on pakko panostaa. Tosin sit kotihoidon tuesta saattaa kyllä kirpaista enemmän! Pikaista paranemista pääkivusta!

Oho, tulipa viestille mittaa! Hyvää juhannusta kaikille enskoille, jos en tänne ennen sitä ehdi! Meillä tiedossa ihan rauhaisaa oleskelua hyvässä seurassa. Varmaan grillaillaan ja kokkoa poltetaan ja vieraillaan tuossa lähellä mökillä. Juhannuspäivänä on tiedossa miehen suvun perinteiset puutarhajuhlat, jos sää sallii. Viime kesänä Pätkis olikin näissä juhlissa mahassa eikä kaikille oltu vielä kerrottu odotuksesta, joten olivat kuulemma keskenään arvuutelleet, että olenko raskaana :)

Dajm + Pätkis 6 kk+

Vierailija
29/37 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä valvoskelen piiperön nukahtamista, on taas yhtä taistelua tämä uneen pääseminen... Hoh hoijaa. Pärähtää itkemään vähän väliä, vaikka on jo periaatteessa unessa.. :(

Hermionen Eetulle onnittelut ryömimään oppimisesta! Ja hienot mitat neuvolasta! Ja isompia palasiakin menee kurkusta alas, hyvä.

Heltsyllä oli pää pipinä, toivottavasti meni ohi. itsellä sama vika tänään, jouduin ottamaan yhden särkylääkkenkin, eikä meinaa silti mennä ohi.. Kampaamohinnat on aikamoisia.. Samaa hintaluokkaa se täällä meilläkin päin on.

Dajm, vie vaan pätkis suihkuun. Piiperö ainaskin tykkää siitä kovasti. Me ollaan pidetty ihan omassa sylissä, usein mies pitää, ja minä olen siinä vieressä vahtimassa ja auttamassa. Aina ei jaksa vannaa täyttää, niin käytetään suihkussa. Piiperö on mainion näköinen, kun lipoo kielellä vettä, ihan kuin pieni kissa :) Ja on tosi kiinnostunut vedestä muutenkin, haroo sitä innoissaan. Eikä pelännyt suihkua yhtään edes ekalla kerralla.

Piiperö on alkanut syödä paremmin, selkeesti on hokannut nielemisen jalon taidon. Tai siis tajunnut, että se mössö kuuluu nielaista kurkusta alas :) Tosi pieniä määriä toki vielä menee, mutta suunta on hyvä. Mietin vaan itse, että pitäskö jättää peruna hetkeksi pois? Voiko se olla syy tuohon nukahtamisongelmaan? Kun ei sitä liikkumista nyt niin kauheasti vielä ole eikä yritä sängyssä kääntyä tai mitään. Raivostuttavia nämä iltataistelut..

No nyt on 5 minuuttia ollut hiljaista pinniksessä, jospa se nyt nukahtais..

Hyvää juhannusta kaikille, jos en ehdi enää palstalle. Juhannukseksi mennään siis mökille ja sitten lähdemme piiperön kanssa eka kertaa lentokoneella pohjoiseen sukuloimaan ensi viikolla. Eli sitten on pientä palstahiljaisuutta.

Hyvää yötä!

G ja piiperö

Vierailija
30/37 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli taas juttua, ja osa meni ohi...varsinkin viimeviikon turinat....mut jäi jotain mieleenkin....

Heltsy:

Kampaajahinnoista oot kyselly. Mä oon nyt tehny niin osittain säästösyistä, et oon kasvattanu sen verran pidemmäks hiuksia, et saan pidettyä niitä kiinni. Osasyynä on kans se, että Neea repii välillä hiuksista jos ne on auki. Ite värjäilen noilla kaupan väreillä ja leikkelen etuhiuksia. Ennen kun oli malliin leikattu tukka niin värin kans maksoin muistaakseni jotain 65 eur.

Tipu:

Hehe hieno kuva pikku rallikuskista. Joo mä tunnustan kans et ei täälläkään oo viä pottailtu. Ajattelin suosista jättää syksyyn. Sit jos koitettais ihan tosissaan. Nyt kesällä ollaan koko ajan menossa jossain, niin jaksa alkaa kauheesti sillä stressaan. Siennalle myöhästyneet 9 kk onnittelut. Kerrohan sit miten exän tapaaminen suju.

Hermione:

Kiitos imettämisen lopettamisvinkeistä, vaikka täälä ehkä jatkan viä jonkun aikaa. Neea ei huoli pulloo, enkä ala siihen enää opettaan. Ootkos muuten kokeillu niitä tuttipulloon laitettavia suu osia, jotka on vähän samantapsia kun nokkamukissa? Eetulle 9 kk onnea jo etukäteen. Kalaruuista oli viime viikolla juttua. Meillä ei ees aina syödä kerran viikossa, kun Neealle ei oikeen kala maistu. Pikkukalastajanherkku on pahaa, mut Semperin perunaa ja punakampelaa menee.

Ruuista on ollu puhetta. Mä oon kyllä ollu aikas laiska kokkaileen varsinkin kun on uusista mauista kyse.En oo ees yrittäny leikkiä mitään super mamia, joka tekis kaiken alusta loppuun ite. Kalliimmakshan noi purkit on varmaan tullu. Mut hermoja on takuulla säästelly. Ja jos ei oo kelvannu niin oon samantein pakastanu soseen kuutioiks ja tarjonnu myöhemmin uudestaan. Niin ei oo menny hukkaan. Kohtahan noi meidän mukelot kuitenkin vetelee jo kotiruokaa.

Sit viä vähän meidän kuulumisia. Neea vetelee nyt jo aika hyvin noita 8 kk ruokia. Spagetti on ehdoton suosikki. Vähän tosin tarttee haarukalla viä möyhentää isompia paloja. Sit seisomis taidon treenaamisessa on päästy jo niin pitkälle että välillä ponnaa suoraan maasta seisoon ilman tukee. Hetken pysyy pystyssä ennekun pyllähttää.

Hyvää Juhannusta kaikille. Mekin lähdetäänkin huomenna mökille Juhannuksen viettoon.

Buuffa ja Neea 9,5kk

Vierailija
31/37 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm, hyvä että isomummi voi jo paremmin! suihkuun mennään silleen että Eetu on sylissä. Ekalla kerralla varovaisesti hana ensin päälle (säikähti kohinaa) ja varpaita varovasti kasteltiin jne. Meni eka kerta itkuksi, toisella kertaa jo paremmin ja nyt mennään jo nauraen suoraan valuvan suihkun alle. Eetu jo tietää mitä on tulossa. Jos oon yksin, riisun Eetun kylppärin maton päälle pyyhken kans ja käyn nopsaan itse suihkussa ensin, sitten Eetu mukaan. Jos mies on kotona niin meen itse ensin pesulle ja mies tuo pojan sitten mulle sylkkyyn. Suosittelen kokeilemaan =) ja Piltin kaurapuuro on Eetun suurin herkku, siis se jauhopuuro. Kyllä poitsu ennen nuhaa söi tavallistakin kaurapuuroa pieniä annoksia mut jotenki tuntuu että siitä on alkanut tulla entistä ronkelimpi ruuan suhteen =/ (tietääköhän täällä väki mitä tarkoittaa sana "ronkeli"..? )

Gaiolen Piiperö on alkanut hoksaamaan syömisen jalon taidon, hienoa! Mistäpäin pohjoisesta olet jos saan udella? mä oon Kuusamosta, oon kyllä asunut myös Helsingissä (ja Espoossa) useamman vuoden, on moni Suomen kaupunki tullut tutuksi (myös Oulu).

Buuffa, kiitos muistutuksesta noiden tuttipullon juomaosien suhteen!! mä jossain vaiheeessa aioin niitä ostaa mut oon unohtanut täysin! meillä on Aventin pullot käytössä ja mä oli jo etukäteen katsonut mistä niitä täältä saa. Täytyypä heti ens viikolla käydä ostamassa, huomenna tuskin ehdin. Mä oon kans kaupan soseiden ostaja, pari kertaa viikossa saatan keittää pottuja ja porkkanoita Eetulle mut eipä muuta. Kukkakaali+parsakaali kuuluu Eetun inhokkilistalle niin empä oikein muuta oo keksinyt helppoa kotona keitettävää. Hienosti kulostaa Neea siellä jo seisovan =) ja kiitos onnitteluista!

Me käytiin voikkakaverin luona taas kahvilla, oli mukavaa. Eetu väsähti niin että sammui sänkyyn heti kun sinne pääsi. Kyllä se tuo ryömiminenkin verottaa voimia. En muista mitähän muuta mun piti kirjoittaa..

Mukavaa juhannusta kaikille!!!! mä oon aattoa lukuunottamatta kotona niin pidän sitten pinoa pystyssä vaikka yksin =)

hermione ja Eetu sunnuntaina 9kk

Vierailija
32/37 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu, mä ootan sitten sun treffikuulumisia niin että tänne heti kertomaan miten tapaaminen meni =)

Vierailija
33/37 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jo huutelee jalkapallon ääreen mutta tuun tän kautta kyllä kun piti jo päivällä tulla kirjoitteleen enkä sit kuitenkaan ehtinytkään. Siivoilin nimittäin kämppää kaiken ylimääräisen ajan mitä vaan Kiia antoi. Huomenna pitäis sitten vielä imuroida ja pyyhkästä lattiat ja petivaatteet ajattelin tuulettaa ja vaihtaa lakanat.

Pääkipu kesti lähes koko eilisen päivän, otin Panadoliakin kahteen otteeseen mutta ei oikeestaan auttanut yhtään. Oli sellasta jännää kipua että kun laitto päätä alaspäin niin alko sattuun takaraivoon. Luulen että se oli kyllä aiheutunut siitä kun oon nyt monena aamuna jättänyt Kiian syötön jälkeen aamu-unille meidän väliin ja silloin nukun itse huonossa asennossa ja saan hartiat ja selän jumiin.

Hermionelle pitää eka kommentoida tota ronkeloida sanaa. Mä ainakin tiedän mitä se tarkottaa, paljonkin käytän tuota. Oon joskus ajatellut kanssa että mä varmaan huomaamattani käytän joskus teksissäni sellasia sanoja joista ei välttämättä heti ymmärrä mitä tarkoitaa. Tai ei ainakaan ilman asiayhteyttä.

Ja eilen en pääkivuissani muistanut edes onnitella Eetua ryömimistaidon oppimisesta! Onnea siis sinne! Mä otin kameralla Kiiasta pikkupätkän videoo silloin ekana päivänä, oli niin suloisen näköistä ja liikuttavaa kun oma vauva lähti liikkeelle kunnolla.

Mekään ei muuten olla suunniteltu Jussiksi mitään kovin erikoista eli todennäkösesti saat musta pinon pystyssäpito seuraa, ettet ihan väsy yksin puhumiseen;)

Buuffalle ja Neealle mukavaa Juhannusreissua! Onko muuten Neea vielä hoksannut tuota tukia pitkin kävelyä, kun seisominen alkaa jo sujua ilmeisen hienosti?

Gaiolelle ja Piiperölle myöskin hyvät Juhannukset ja lentomatkat pohjoiseen kanssa. Toivotaan että Piiperön nukahtamiset alkaa helpottumaan. Voihan se perunakin olla syynä, kokeilemallahan sen voisi selvittää.

Hienoa kuulla että Pätkiksen isomummu on jo voinut paremmin. Ja tutkimusretkeilijäkin on tytöstä tullut, eipä sitä enää voi kauaksi aikaa silmistään laskea ettei pääse pahoille teille. Mäkin muuten just mietiskelin millaista oli viime juhannuksena, oli jo mahaakin niin että tiesi olevansa raskaana. On se aika mennyt nopeeta, *huokaus*

Tipu: mielenkiintoisia kirjoja luet. Mä tykkään kanssa elämänkerroista, taidanpa etsiä ens kerralla kirjastosta nuo nimeämäsi opukset. Ens kerrasta en tosin tiedä, mulla kun tuo lukemisinnostus menee jaksoittain.

Mites Sara-Marialla ja poitsulla meni neuvolassa?

Lopuksi vielä pottahehkutuksia:) Oon laittanut Kiian nyt joka ruuan jälkeen potalle ja päikkäreiden jälkeen kanssa ellei oo ehtinyt oleen kauaa itsekseen hereillä rattaissa (jolloin on jo suurella todennäköisyydellä pissannut). Yksi ainoa pissaton/kakaton kerta tuloksena. No joo ei pidä innostua liikaa, Kiia voi vielä vaikka päättää ettei enää tykkää koko potalla istumisesta.

heltsy ja kiia

Vierailija
34/37 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ei mun tollain pitänyt korostaa tuota mun huokausta Dajmin tekstikohdassa. En tiä miten sain sen aikaan. No anyway...

h taas

Vierailija
35/37 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin tänään reilun viikon sukuloimisreissulta. Oltiin siis yksi yö Justuksen kummien luona ja sitten viikko vaarilassa (mun isän ja äitipuolen luona). Luin äsken viime ja tämän viikon pinot läpi ja kommentoitavaa olisi niin paljon, että taitaa jäädä tänä iltana väliin, mutta olette kaikki ajatuksissani :)

Reissu meni mukavasti. Justus nukkui hyvin autossa ja imetin parkkipaikalla takapenkillä. Vaari asuu Tampereella ja liikuttiin siellä aika paljon ulkona ja kaupungilla niin, että Justus oli hereilläkin. Tähän asti on yritetty aina osuttaa reissut unien ajaksi tai sitten ihan pikaisesti käyty esim. ruokakaupassa unien jälkeen täydellä masulla. Hyvin sujui syötöt, vaipanvaihdot ja hereilläolot kaupungilla, tosin ihan suosiolla annoin pullosta, kun Justus on aika herkkä tuon tissittelyn suhteen, että ei saa olla hälinää ja asennon pitää olla hyvä. Tosin vaunuissa poju ei tahdo viihtyä hereillä ollessa kauaa ja kantoliinassa/rintarepussakin vaihtelevasti... takuuvarma viihtymispaikka on sylissä masulleen kasvot menosuuntaan päin, niin kauan kuin vain äiti tai isi jaksaa kantaa.. ostoskärrien kaukalossa viihtyy myös, joten selvästikin haluaa nähdä mitä ympärillä tapahtuu, joten ajateltiin kohta ottaa jo yhdistelmien ratasosa käyttöön.

Niin, rattaista tuli mieleen, että Justus vetää sylissä itsensä istumaan ja se onkin ihan hittijuttu nykyisin. Viihtyy tosi hyvin sylissä, kun saa istua kuin isot ihmiset ja katsella siitä ympärilleen ja tavoitella pöydällä olevia tavaroita. Samoin vetää itsensä selältään istumaan pitäen aikuisen sormista kiinni. Sen sijaan ei käänny vieläkään. Eikös nämä yleensä tule toisin päin?

Viikonloppuna myös mun siskon perhe oli vaarilassa ja Justus oli selvästi levottomampi ja totisempi kuin normaalisti, mutta mitään paniikkihuutoja ei enää ollut. Olen varmaan aikaisemminkin kirjoitellut siitä, kuinka hän reagoi, kun on paljon ihmisiä, hälinää yms. Eli parempaan suuntaan ollaan siis menossa. Jännä kyllä, kun kaupassakäynnit yms. ei ole yleensäkään itkettänyt, vaan sisällä olo useampien ihmisten kanssa.

Suihkuttelusta oli täällä puhetta. Justus kävi reissussa ekan kerran suihkussa, kun ei otettu ammetta mukaan, eikä vaarikaan ollut tajunnut ostaa. Tehtiin niin, että toinen meni ensin suihkuun ja toinen toi pojan syliin. Hyvin viihtyi, vaikka ei edes tajuttu aloittaa kovin varovaisesti. Justus onkin aina tykännyt kovasti vedestä.

Päiväunet on menneet koko kesäkuun miten sattuu. Yleensä nukkuu 3-4 lyhyemmät unet aikaisempien kaksien pitkien sijaan. Senkin takia on ollut pakko opetella liikkumaan ulkona myös silloin, kun Justus on hereillä, kun saattaa herätä jo puolen tunnin jälkeen. Jotenkin olen jo itse tottunut tähän, mutta toivottavasti viimeistään ensi syksynä kylmempien ilmojen myötä palattaisiin pidempiin uniin...

Tulipas paljon omaa napaa. Pitääpä kirjoitella tänään vielä myös vauvakirjaa, kun on tapahtunut niin paljon uutta.

Aurinkoista juhannusta kaikille! Yritän itse tulla vielä sitä ennen käymään, mutta osa teistä on jo varmaan lähtenyt tai lähdössä jussin viettoon.

Mama & Justus n. 3,5 kk

Vierailija
36/37 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me vielä olla mihkään jusseilemaan lähdetty, niin ehtii piipahtaa palstalla :)

Piiperö nukahti (!) ilman huutoja tänä iltana, rasti seinään!! Mies tuijottaa potkupalloa, niin en osaa itekään mennä maate. Tarttis kyllä mennä, päänsäryllä alkoi jostain syystä taas tämäkin päivä.

Mamalla ja Justuksella ollu hyvä reissu, hienoa! Meillä piiperö alkoi kanssa ensin punkea istumaan, ja vasta sen jälkeen tuli käännökset.

Heltsyn Kiia on jo hienosti pottaillut, hyvä homma!

Ja Buuffan Neea harjoittelee seisomista, wau.

Hermione, en mä ole pohjoisesta kotoisin. Mulla vaan asuu Kuusamossa sukulaisia. Tiedä vaikka tuntisit :) Siellä tulee aina sillon tällön käytyä, yleensä talvisin tai pääsiäisenä. Ja tuo ronkeli-sana on varsin tuttu meikäläiselle :)

Tipun Siennaa unohtu aiemmin onnitella 9 kk täyttymisestä. Ja tosiaan olit laittanu upeen kuvan Siennasta :) Hän on niin söde.

Pitäsköhän laittaa pk-seudun tärskyt kasaan heinäkuulle? Viimeksi me ei päästy mukaan kuumeen takia, nyt vois taas yrittää.

g ja piiperö

Vierailija
37/37 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun väsyttää. Mitäs menin taas vasta puolilta öin nukkuun. Ja Kiiakin valvotti klo 4-5, ei oikeestaan itkenyt mutta tais hampaat vaivata kun käsi oli suussa koko ajan. No onneksi saatiin nukuttua melkein kasiin saakka sitten. Nyt pitäis vaan malttaa tehdä ne loput kotihommat vaikka ei yhtään huvittais kun ulkonakin näyttäis vaihteeksi kivalta.

Maman ja Justuksen reissu oli mennyt hyvin, kiva kuulla. Ja suihkussakin oli Justus päässyt käymään.

Gaiole: toivottavasti yö meni hyvin, alku oli ainakin lupaava.

Laitan tähän vielä yhden lomakuvan Kiiasta viime viikolta kun saatiin kuvat koneelle. Tulee varmaan taas turhan isona mutta en edelleenkään oo muistanut opetella miten saa pienemmäksi.

Mukavaa päivää kaikille!

h&k
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=60c82094-3dc6-11dd-b0b8-…!