***Maalistoiveet juhannusviikolla***
Aloitanpa ensimmäisen kerran elämässä ketjun:) Joku voisi linkittää mukaan tuon viimeviikkoisen, kun en viitsi ja ehdi alkaa tutkimaan miten se tapahtuu.
Kommentit (60)
Täällä pohjoisilla rannoillakin pitkästä aikaa ollut sadepäivä eilen ja nytkin näyttää siltä, että saattaapi ropsauttaa. Ihan hyvä, luonto virkistyy.
Joielle todella paljon voimia toivotan, hirmuinen harmi! Vacsulille myös jaksamista. Uusille maaliskuisille tervehdys ja muille myös!
Täällä on ovis todennäköisesti ohitettu. Vähän harmittaa, koska taisi jäädä hyödyntämättä. En siis oikein jaksa uskoa, että tulisi maalisvauvaakaan. Luulisin tuntemusten ja limaisen vuodon perusteella että ovis oli perjantaina kp 15. Silloin armas mieheni sattui juuri olemaan työporukoidensa kesäjuhlissa ja lauantaikin jäi hyödyntämättä sitten hänen potiessaan dagen efteriä... Eilen illalla (kp17) vasta päästiin puuhiin. Taisi olla jo myöhäistä, vai mitä luulette?
No katsellaan... kyllä tässä varmaan silti taas piinailemaan päästään, vaikka kuinka yritän itseäni psyykata siihen, että ei tule plussaa tässäkään kuussa.
Kesämielellä kaikesta huolimatta. Taidan lähteä vähän kaupungille humputtelemaan, jos vaikka uusia farkkuja... :D
Pihlajainen, kp 18/?? (kierto vaihtelee 28-36), yk 8
Täällä ilmottautuis yks maalisvauvan kuumeilija lisää...Ekaa kertaa palstailen täällä, joten katotaan miten tää viestin lähetys nyt onnistuu:)
Eli toisesta lapsesta haaveillaan; ihana poitsu jo on (synt. 02/07). Laitan mun tiedot vielä tonne esittelypinoon...Eka yritys pyörähtämässä käyntiin. Ovis olis näillä näkymin huomenna tai ylihuomenna. Muutamassa viime kierrossa en oo kyllä sitä hirveen selkeesti pystyny tunnistamaan, et saas nyt nähä...
Mut eiku hyvää alkanutta juhannusviikkoa kaikille:) Nyt suihkuun ja sit pihaleikkien pariin pojun kanssa.
Neppu, kp11/24-26, yk 1
Ihan maalikuun alkupäivien vauvaa täällä kuumeillaan..
KP 17/24-28
yritystä maaliskuusta asti.
Walpulle oikein hauskaa matkaa, tosin taidat olla junassa jo...=) Mutta pidetään peukkuja, että teille tulisi kunnon "matkamuisto" Helsinkin reissulta...;)
Ei kyllä yhtään tunnu juhannusviikolta... Muistan niitä nuoruusaikoja, kun jo monta kuukautta etukäteen suunniteltiin jussia, mutta nyt alkaa olla jo sen verran vanha, että jussi on vaan yks juhla muiden joukossa...=) Ja kovasti, niin kovasti toivon, ettei tarvis juhannuksen aikana hörppiä mitään alkoholipitoista...=)
Eilen alkoi toiveet nousta, kun vilutti niin vietävästi eilen illalla ja ne nännit aina vaan kosketusarat. Mutta tänään taas tultiin maan pinnalle, kun alavatsassa jomottaa enteilevästi.. Mutta testit menin jo tilailemaan, ihan vaan varmuuden vuoksi...=)
Sofi kp23/28-34 yk2
En pääse millään lisäämään tietoja tuonne esittelypinoon. Koko ajan tulee vaan ilmotus, että keskustelut on tilapäisesti poissa käytöstä...Noh, ehkä joku päivä sitte onnistuu...
Sofi: sullahan alkaa olla jo kohta tosi jännät paikat eessä:) Toivotaan, että saat suosiolla viettää jussia selvin päin:):)
Eipä tosiaan tunnu siltä, että juhannus on tulossa. Ehkä se juhannusfiilis jostain nousee jos mökille pääsee järven rannalle; ystävät/sauna/grilliruoka/kokko jne.
Sitä ootellessa...
Neppe
Eli heti omaan napaa: Kp 24 siis menossa. Jälleen kerran ne toiveet on korkealla, mutta katotaan olisko kerrankin aiheellisia vai taasko tullaan korkeelta ja kovaa... Alaselkä on kipeä, yks kaveri sanoi heti, että olen raskaana, kun valittelin sitä (oliskin) ja siinäpä oikeestaan se, ehkä hieman semmoista painon tunnetta alamahalla jota ei ole ennen ollut ennen menkkojen alkua. Mulla ainakin menee Jussi kyllä aika kurjissa merkeissä jos täti pörhältää paikalle aikataulun mukaisesti eli ensi perjantaina... Että semmoista tänne, mutta toivossa on hyvä elää =)
Tervetuloa kaikille uusille, ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti!
Emma kp24/28-30 yk 6
Alkuviikossa ollaan taas, ja tosiaan juhannus ihan kohta. Jostain syystä mulla on aina juhannuksen jälkeen sellainen "loppukesän" fiilis. Vaikka lomakin on vasta edessä ja kesää vielä pitkälti jäljellä (välillä ei ole kunnolla vielä alkanutkaan), niin jotenkin tämä alkukesä kaikkine odotuksineen on sitä parasta kesää..
Mutta mutta.. Jollain alkaa olla jo kutkuttavat hetket lähellä! Pidän täällä peukkuja pystyssä, että maaliskuisten pinoon tulee oikein kunnon plussa-sade!
Itsellä on piiiitkästä aikaa kunnon ovis-oireet, ja ikäänkuin vielä varmistukseksi oli pakko kokeilla tikulla. Välillä kun on ollut sellainen olo, että mahdanko ovuloida lainkaan. Mutta nyt pamahti heti vahva viiva tikkuun, jopa ennen kontrolliviivaa. Jospa se tästä nyt lähtisi.. Kun elo-syyskuusta lähtien on vauva ollut toiveissa, niin nyt on toiveet korkealla. Eli sieltä sitten myös tipahdetaan, ja lujaa, jos ei tuuri käykään.
Nyt on aika painua miestä kiusaamaan, joten jos en ennen juhannusta enää palstalle pääse, niin toivottelen nyt oikein mukavaa juhannusta kaikille ja paljon, paljon tsemppiä yrityksiin!!
Terveisin, K (kp 16 / 28-35)
siis ihan huippukorkeelle. Oon ihan hurahtanu näihin sivuihin, pitäis mennä nukkumaan, esikoinen herättää aivan varmasti 6.00. Toivomme laskettua aikaa 14.3.... olis siis juhannusviikon lopussa tarkotus olla miehen kainalossa tiiviisti... Onneks tulee pitkältä työreissulta kotiin juhanukseksi.... Ihania ja positiivia jännityshetkiä kaikille maaliskuumeilijoille... ;)Fysitar
Täällä tuntuu vihdoinkin siltä, että ihan oikea ovisoireilee. Masu turvoksissa ja nippaa sekä halut.
Näinköhän kerrankin ovis tapahtuu.
Fysitar:Huomasin et siekin olet ylä-savosta,terve vaan:))Kiva törmätä täällä toisiin ylä-savolaisiin.
Tari kp 15/30
Luulin ettei maaliskuulle ole toivoa, kun olin parhaat päivät työmatkalla. Ovis oli kuitenkin juuri sunnuntaina, kun tulin takaisin kotiin! Loistavaa! Olin jo asennoitunut valmiiksi ettei toivoa ole ja harmittelin kun pitkän yrityksen jälkeen jää yksi kuukausi välistä. Onneksi mun kroppa viivästytti ovista pari päivää. :)
-Annique, kp 17/24-29, yk 17-
Laitoin helmihaaveisiin saman viestin, mutta sitten hoksasin että helmikuulle ei ole enää toivoa. Tulen tänne teidän joukkoonne. Lopetan minipillereiden syönnin sunnuntaina ja sitten alkaa pikku kakkosesta haaveileminen. Mulla on 7.11.07 syntynyt poika ja pitemmän aikaa on ollut vauvakuume. Toisaalta haluan lapsille pienet ikäerot. Toivottavasti saan avopuolisoni kanssa enemmän kuin kaksi lasta. Ne vaan on niin ihania....
Imetän vielä muutaman kerran päivässä poikaa ja ollan opeteltu huonolla menestyksellä juomaan korviketta. Toivottavasti menkat tulee kunhan lopetan pillerit, niin tietäis missä mennään. Poikaa rupesin odottamaan toisella yritys kerralla ja syntyi täsmällisesti laskettuna päivänä :)
-tulppa-
On tosiaan ihan kummallista, että juhannusviikkoa eletään. Missä on ollut alkukesä? Ei täällä meillä ainakaan. Kylmää ja sadetta vaan! Ja heinäkuu menee aina niin nopeasti ja tosiaan tuntuu, että se on jo loppukesää.
Mukavastihan alkaa olla maalisbongareita matkassa. Ja pian pääsee alkukuun haaveilijat testailemaan. Millaisia raskaustestejä käytätte? Minä tein edellsen (keskenmenneen) raskauden alussa predictor-merkkisen testin kuukautisten alkamispäivänä ja negatiivista näytti. Sitten kolmen päivän päästä tein uuden ja plussaa näytti. Ihan sillä kyselen, jos kuume on niin kova, ettei jaksaisi odottaa testausta ja haluaisi vastauksia pian. Siis mikähän testi antaisi vastauksia jo aikaisessa vaiheessa?
Täällä kukkien istutuspuuhista tulimme sisälle nuorimmaisen päiväuniajaksi. Jospa tuo sää tuosta lämpenisi. Ei olla koko kesänä mökillekään viitsitty lähteä palelemaan. Millaisia juhannussuunnitelmia teillä on? Me mennään mökille ja mummuloidaan. Mies pelaa golffia enemmän tai vähemmän ahkerasti.
Mutta mukavaa juhannusviikkoa ja tsemppiä kaikille!
Tervetuloa kaikille uusille! Annique, sullahan oli hyviä uutisia, loistohomma, että sittenkin pääsette ovista hyödyntämään!! Joskus se kroppa toimii niinkuin toivoisikin...;)
Okkis: En tiedä sanoa, minkä niminen testi olisi tarkin, mutta kannattaa tsekkailla sellasta 10mg:n testiä, joka on herkin. Apteekin omakin on vasta 25mg( en muuten tie miten kirjoitetaan) herkkä.
Testeistä puheenollen: Tänään tuli sitten ne eilen tilatut testit kotitestiltä. En sitten malttanut olla kokeilematta, vaikka hyvin tiedän, että näillä kp:lla se on aikaista... Mutta sain sitten puikkoon aikaiseksi viivanpaikan, väriä ei ollut, mutta viivan kohta kyllä näkyi... Anto vähän toivoa, että josko...;) Kunhan ei nyt liikaa innostuisi, ettei ole taas korkea pudotus...
Juhannussuunnitelmat on vielä auki... Asutaan kyllä paikkakunnalla, jossa on festarit ja kaverilla sattuisi olemaan siellä mökkikin, mutta ei kyllä yhtään tiedä ollaanko menos... Paljolti meidän suunnitelmat riippuvat siis tästä lisääntymisprokektista...=)
Sofi kp24/28-34
Ja uudet tervetuloa.
Meillä valoa tunenlin päässä, ksoka mies on lähdössä mökille vasta torstaina joten ehditään keskiviikkona vielä "siementämään". Tosin toivon edelleen ovista vasta jussin jälkeen.
T:Vacsu kp 15/28-43, yk8
Heippa kaikille. Meillä on jo yksi lapsi 2 v. ja sillon en ajatellu koko ovista, kävi vaan hienosti, että lapsi sai alkunsa jo toisesta kierrosta. Kysyisin millasia ovisoireita teillä on? Ja aattelin, että voikohan heti pillereiden lopett. jälkeisessä kierrossa olla jotain outoja oireita, ku on ollu turvotusta mahassa ja vähä kipuja, limoista en kyllä tiiä. Aattelin, että jokohan ovis oli (nyt kp 11), harmi vaan jos oli, ku mies olllu töissä jo monta päivää... Eli millasia ovisoireita ja millasia oireita heti pillereiden lopett. älkeen? Ja mitä muute lyhennys yk tarkottaa?
Kiitti jo etukäteen vastauksista.
Ja moikka vaan Ylä-Savon Tari, onnea yritykseen teille!!! Ja olihan täällä joko Pohjois-Savostakin, nimim. en muista, mutta tervehdys sinullekin!
T. Fysitar kp 11/29
Mulla ovisoireena vihlova kipu oikeella tai vasemmalla puolella alavatsaa, joka kestää 1-2 päivää. Kipua ei oo koko ajan, vaan tulee aina hetkittäin...Limoja/lämpöjä en oo ikinä tarkkaillu, koska omalla kohalla pidän tota kipuilua kierron keskivaiheilla selvänä merkkinä. Ja tietty halut on aivan huipussaan:)
Itellä ovis mitä ilmeisimmin eilen ja hyvin on tullut hyödynnetyksi:)
Minunkin puolesta tsemppiä kaikille piinailijoille! Perästä tullaan! Ja ihan kaikille toivotan navakasti puhaltavia plussatuulia:):)
Neppe kp13/24-26, yk1
Ps. yk=yrityskerta
Näitä maalisvauvan kuumeilijoitahan minäkin... Eli tuossa omassa ketjussa jo kyselinkin omia asioitani. Ovulaatio siis on ilmeisesti ollut viime viikonloppuna ja nyt saa jännäillä. Minulla on tosin sellainen tuntuma nyt että ehkä ei tärpännyt, koska jos nyt sanotaan näin naisten kesken niin puuhailua oli kyllä sopivasti mutta ehkä sen laatu ei ollut ihan optimaalista vauvan aikaansaamiseksi. Mutta jännätä aion silti!
Aiemmat raskaudet ovat lähteneet aika helposti käyntiin. Meillä on siis kaksi lasta ja viime kuussa minulla oli keskenmeno.
Tulen mukaan tuolta helmikuisista maaliskuisiin, kun täti saapui tänään. Yk 11 lähti käyntiin.
Vähän itsestäni: Minä olen 34v ja mies 40v. . Ollaan uusperhe ja lapsia on nyt yhteensä 5; 3 miehen ja kaksi yhteistä poikaa. Vielä yhden haluaisin vaikka lapsia on jo näin paljon. Ja ikääkin alkaa jo olla pian, joten ei kai kovin pitkään voi enää odottaa. Yhteiset pojat: 07/05 ja 09/06.
Minulla oli endoepäily tämän vuoden alussa, mutta ei lähdetty sen kummemmin vielä tutkimaan, vaan lääkäri sanoi että pitää yrittää ensin se vuosi. Myös kilpirauhasen kanssa on ollut häikkää, mutta en ole saanut siihen mitään lääkitystä, kun kilpirauhas arvot oli viikko sitten ihan ok. Mutta menen heinäkuussa vielä kontrolliin.
Mielestäni (jos muistan oikein) olen tuntenut vain 2 kertaa kunnolla oviskivut 10 kk yrittämisen aikana, joten ei taida mahdollisuudet olla kovin hyvät..? No, täytyy yrittää vielä pari kuukautta.
Kp 1/26-30, yk 11
Tänään tein ovis testin ja negaa näytti. No tän päivän touhut tulevat olemaan "sijoitus" tulevaan viikon loppuun.
Töissä olen jo toine jalka vapaapäivillä kun huomenna en mene töihin. On vaan ihan täys pitkä päivä tänään, blaah! Enää olme viikko oikeaan lomaan.
T:Vacsuli kp16/28-43, yk8
Vettä sataa ja on kylmä! Muuten ihan kivat fiilikset - poika lähti jo lauantaina mummolaan ja tänään sitten mennään miehen kanssa Bon Jovin konserttiin. Kohta pitäisi hypätä junaan kohti Helsinkiä:)
Mitähän siellä viime viikon pinossa oli..Ensinnäkin Joielle pahoittelut! Ja Vacsulille tsempitykset, eihän siellä mitään näkyisi jos jotain ei tapahtuisi...Muille tervetuloa maaliskuisiin!
Itse elelen ovisaikoja ja pupuiltukin on kiertopäivinä 12 ja 15. Tuolloin 12. päivä oli melkosen paljon ovistuntemuksia, mutta en usko, että ovis kuitenkaan oli noin varhain. Kierrot on yleensä vähintään 30 päivää ja mieluummin vähän ylikin, joten tuo olis ollu aika aikasin..Nyt alkuviikko sitten hyödynnetään tehokkaasti, kun ollaan kahdestaan hotellissa ja juhannuksena sen mukaan, miten on mahdollisuuksia (mennään kotipaikkakunnalle minä ensin ja mies sitten perässä)
Tsempityksiä kaikille oviksen bongailuun. Eihän kellään ole vielä piinailua? Ja toivotaan aurinkoa ainakin Helsinkiin;)
Walpu kp 17/28-34 ja yk 2