Miksi ihmeessä leikkaatte tytöillenne ne kaameat otsatukat?
Otsis lähtee puolesta päästä korvien takaa ja sit päälaelta - ihan järkyn näköistä. Moni lapsi näyttäisi tosi söpöltä, mutta tuo kaamea otsis tekee lapsesta vastenmielisen näköisen :(
Kommentit (31)
mä en ymmärrä, miten se voi kasvaa niin! sivuille ei ole juuri kasvanut tukkaa, edestä ollut pakko haivenia vähän tasia. ei noin hentosta tukkaa ole vielä järkeä kasvattaa.
itse muistan pentuna että oli tosi nätti pitkä tukka
oli aina kauheessa takussa kun en ite harjannut enkä antanut kenenkään muunkana harjata
käytiin sitten kampaajalla niin leikattiin lyhyeksi
( ihan itse halusin ! )
tykkäsin tosi paljon hiuksista..mutta nyt kun on tuota läskiä tullu ympärille niin en kehtaa enää leikuuttaakkaan lyhyeksi
Meidän " vauva" 1 vee omaa sellaiset ohuet haivenet, takaa niskaan ulottuvat, ja sitten aika takaraivolla on pyörre ja kaikki muu tukka kasvaa eteenpäin otsaa kohti. Ei ole jakauksen kohtaa, vain pyörre ja kaikki eteen... Sillä ei voi vielä pitää pinniä, tukka ei yllä ponnarille eikä sitä ole siihen tarpeeksi, mutta aika iso osa tukasta kasvaisi eteenpäin suuhun asti, jotenkin se otsaosa kasvaa nopeammin ja paksumpana. Ei siinä mielestäni muuta voi kuin leikata otsiksen, joka on sellainen vauvaotsis, ehkä juuri se, mitä tässä tarkoitetaan. Kunhan tyttö tuosta kasvaa, ja tukkaan tulee parempi kasvu, niin mallikin muutetaan kokopitkäksi.
ei kai tuollaisen vauvan karstapähän kukaan muotovaahtoakaan käytä???
Sitten leikkasin superlyhyen otsarin ja vähän paremman näköiseksi tuli, mutta sellainen ei tytöille sovi.
Miksei lapsellekin voi leikata otsatukkaa samalla tavalla kuin aikuiselle? Eli pään päällä on jakaus ja lyhyt otsatukka on otsan yläpuolella.
Ei niin, että otsahiukset kasvavat päälaella olevasta pyörylästä saakka. Siis samasta pisteestä, mistä muutkin hiukset lähtevät suuntaansa. Niinhän ne vauvalla menevät, mutta jossain vaiheessa pitäisi erotella otsatukan osuus muusta tukasta ja tosiaan tehdä se jakaus pään päälle.
Vierailija:
Miksei lapsellekin voi leikata otsatukkaa samalla tavalla kuin aikuiselle? Eli pään päällä on jakaus ja lyhyt otsatukka on otsan yläpuolella.Ei niin, että otsahiukset kasvavat päälaella olevasta pyörylästä saakka. Siis samasta pisteestä, mistä muutkin hiukset lähtevät suuntaansa. Niinhän ne vauvalla menevät, mutta jossain vaiheessa pitäisi erotella otsatukan osuus muusta tukasta ja tosiaan tehdä se jakaus pään päälle.
niin toi " jossain vaiheessa" minua kovasti nyt kiinnostaa. Ei siihen vauvan päähän jakausta millään kammalla saa pysymään. käytätkö itse tosiaan vauvalla tai pikkutaaperolla muotovaahtoa? Lakkaa???? jos erottelee tukan ja leikkaa vain etummaisen osan, niin se takaa tuleva roikkuu silti silmien yli.
50
sinne takatukkaan. no, on mullakin ollu semmoinen. alasteella, 8-vuotiaana. se on leikkauttanu molemmille tytöillensäkin samanlaiset hiusmallit. vanhempi nyt on onneks jo niin vanha että osaa itse päättää tukastaan ja on kasvattanu tasapitkät hiukset. nuoremmalla on vielä tuo sama tyyli.
ja juu, kyllä mäkin leikkaan omalle tytölleni sen otsiksen, mutta sen " isojen tyttöjen" mallin mukaan.
missä otsatukan yläreuna ulottuu korvien takaa korkealle päälaelle, melkein takaraivon puolelle. Ei tässä mistään korvan taakse laitettavasta pitkästä otsatukasta kyse lie ollutkaan.