Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko paljon hoikemman näköinen kuin oletkaan BMI:n mukaan? Eikö kukaan ikinä uskoisi että oikeasti painat niin todella paljon!

Vierailija
05.09.2023 |

Miten on

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mielestäni hoikemman näköinen kuin BMI n mukaan olen.

Mutta mun paino arvataan silti usein väärin. Yleensä miehet pitää mua 10 kg hoikempana kuin olen, mutta naiset osaa arvioida paremmin.

Vierailija
2/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mun paino arvataan silti usein väärin. Yleensä miehet pitää mua 10 kg hoikempana kuin olen, mutta naiset osaa arvioida paremmin.

Miten nää painoasiat tulee usein puheeksi? En muista puhuneeni omasta painostani koskaan kenenkään kanssa enkä tiedä kuinka painavaksi ihmiset olettaa mut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei kukaan oo koskaan kysynyt/arvuutellut mun painoa 😃

Vierailija
4/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nää painoasiat tulee usein puheeksi? En muista puhuneeni omasta painostani koskaan kenenkään kanssa enkä tiedä kuinka painavaksi ihmiset olettaa mut.

Tinderissä mies saattaa kysyä

Vierailija
5/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin niissä iltapuluartikkeleissa otsikoilla "Uskoisitko, että hänkin on ylipainoinen" ne ihmiset oikeasti näyttävät hoikemmilta kuin ovat. Ne kuvat on vain poikkeuksetta sellaisia yläviistosta selkä kaarella otettuja duckfaceselfieitä, joista ei saa mitään käsitystä ihmisen kehosta. Voin lyödä aika paljon vetoa, että harva niistä ihmisistä suostuisi samaan juttuun, jos heistä otettaisiin realistiset kuvat suoraan edestä ja sivulta ja sitten kysyttäisiin, että uskoisitko henkilön BMI:n olevan 30. Varmaan aika moni uskoisi. 

Vierailija
6/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin niissä iltapuluartikkeleissa otsikoilla "Uskoisitko, että hänkin on ylipainoinen" ne ihmiset oikeasti näyttävät hoikemmilta kuin ovat. Ne kuvat on vain poikkeuksetta sellaisia yläviistosta selkä kaarella otettuja duckfaceselfieitä, joista ei saa mitään käsitystä ihmisen kehosta. Voin lyödä aika paljon vetoa, että harva niistä ihmisistä suostuisi samaan juttuun, jos heistä otettaisiin realistiset kuvat suoraan edestä ja sivulta ja sitten kysyttäisiin, että uskoisitko henkilön BMI:n olevan 30. Varmaan aika moni uskoisi. 

Tämä. Lisäksi ylipaino on niin yleistä, että siitä on tullut ihmisten silmissä normaali. Sata kiloa kuulostaa edelleen isolta, mutta satakiloinen näyttää katukuvassa aika tavalliselta eikä mitenkään herätä huomiota.

Vierailija
7/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen toista lastani treenasin tavoitteellisesti 4-5 kertaa viikossa, alusvaatteet päällä tämän treenin tuloksen näki peilistä. Kerran kävin kehonkoostumusmittauksessa, ja mittaaja katsoi mittojani ja minua todeten, että tavallinen talliainen ei uskoisi minun painavan näin lähes 70kg vaan veikkaisi paljon vähemmän.

Vierailija
8/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä anoppi on ihmetellyt kun painan niinkin paljon, hän aina sanoo että olen niiiin hoikka.

Varsinki nyt kun käyn salilla, painan 58kg 173cm ja käytän kokoa XS. Lihas painaa enemmän, sain salilta muutaman kilon lisää samalla kun kutistuin koosta S kokoon XS.

Vierailija
9/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka ihan nuoresta saakka (oltiin suunnilleen saman pituisia) painoi aina 10 kg enemmän kuin minä ja jos meitä silmämääräisesti arvioitiin, niin jokainen sanoi, että ystäväni oli minua laihempi. Minä olen pieniluinen (nilkat ja ranteet ohuet, pienet kädet, kengänkoko pieni jne), ystävälläni paljon paksummat luut nilkoissa ja ranteissa, isot kädet ja jalat. 

Joten kyllä rakenteellisella seikoilla on iso vaikutus myös painoon. Omaa lastani neuvolassa aina kommentoitiin, että on paljon painavampi miltä näyttää päällepäin :) Moni aina yllättyi kun nosti hänet syliinsä. Täyttä tavaraa ilmeisesti, hän ei tosin ole edes mikään isoluinen, joten en tiedä mikä hänessä painoi.

Vierailija
10/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä anoppi on ihmetellyt kun painan niinkin paljon, hän aina sanoo että olen niiiin hoikka.

Varsinki nyt kun käyn salilla, painan 58kg 173cm ja käytän kokoa XS. Lihas painaa enemmän, sain salilta muutaman kilon lisää samalla kun kutistuin koosta S kokoon XS.

Painatko omasta mielestäsi paljon? Minusta sinä painat pituutesi nähden ja varsinkin jos on lihasta, niin todella vähän. 

Vierailija
11/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskejä on nykyään ihan liikaa. 

Vierailija
12/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysneuvolassa terveydenhoitaja arvioi painon eka käynnillä n. 5 kg matalammaksi kuin, mitä vaaka näytti.

Vierailija
13/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen painoindeksin mukaan alipainon rajalla mutta en näytä laisinkaan alipainoiselta. Näytän ehkä normaalipainoiselta. Takapuolessa ja reisissä on jopa ylimääräistä.

Vierailija
14/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka ihan nuoresta saakka (oltiin suunnilleen saman pituisia) painoi aina 10 kg enemmän kuin minä ja jos meitä silmämääräisesti arvioitiin, niin jokainen sanoi, että ystäväni oli minua laihempi. Minä olen pieniluinen (nilkat ja ranteet ohuet, pienet kädet, kengänkoko pieni jne), ystävälläni paljon paksummat luut nilkoissa ja ranteissa, isot kädet ja jalat. 

Joten kyllä rakenteellisella seikoilla on iso vaikutus myös painoon. Omaa lastani neuvolassa aina kommentoitiin, että on paljon painavampi miltä näyttää päällepäin :) Moni aina yllättyi kun nosti hänet syliinsä. Täyttä tavaraa ilmeisesti, hän ei tosin ole edes mikään isoluinen, joten en tiedä mikä hänessä painoi.

Luiden painoeroilla ei ole käytännössä mitään vaikutusta ihmisen painoon. Luuranko on erittäin kevyt rakenne. Aikuisen luuranko painaa vain 7-12 kg ja saman mittaisilla ihmisillä vaihteluväli lasketaan sadoissa grammoissa. Älä siis yritä väittää 10 kilon painoeron johtuvan paksuista luista... 

Vierailija
15/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-vartalomalli on armeliaampi kuin omena, kun paino jakaantuu esteettisemmin.

Vierailija
16/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet tietää, että veikattaessa naisen ikää tai painoa, kannattaa vähentää todellisesta arviosta ainakin -10 😬

Vierailija
17/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

X-vartalomalli on armeliaampi kuin omena, kun paino jakaantuu esteettisemmin.

Juuri näin. Itsekin paisuin normaalipainon ylärajalle e-pilleristä mutta painoa oli tasaisesti vähän joka puolella ja vyötärö hoikka joten 9kg painonnousua ei juurikaan huomannut. Jos se kaikki olisi tullut keskivartaloon olisi ollut ihan eri homma.

Vierailija
18/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luiden painoeroilla ei ole käytännössä mitään vaikutusta ihmisen painoon. Luuranko on erittäin kevyt rakenne. Aikuisen luuranko painaa vain 7-12 kg ja saman mittaisilla ihmisillä vaihteluväli lasketaan sadoissa grammoissa. Älä siis yritä väittää 10 kilon painoeron johtuvan paksuista luista... 

Toisilla on isompi luuranko kuin toisilla, enemmän luuta.

Kyl se vaikuttaa painoon, vaikka kaikkien selityksenä "raskaat luut" eivät menekään läpi.

Vierailija
19/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun tosi harvoin painosta kenenkään kanssa, joten en osaa vastata. Mieheni tosin arvioi viimeksi minua 10 kiloa painavammaksi kuin oikeasti olen. Mutta uskon sen liittyvän siihen, että pitkä mies painaa niin paljon enemmän hoikkanakin kuin lyhyt nainen, että eivät osaa arvioida lyhyiden ihmisten painoa.

Vierailija
20/103 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se painoero johdukaan luiden painosta vaan siitä että leveämmän ranteen ympärille tarvitaan enemmän ihoa ym kudosta kuten myös leveämmän lantion ympärille jne. En voi tajuta miten yksinkertaisia ovat nämä luurangon painon aina esille tuovat ihmiset, kun erot oikeasti tulevat niistä kudoksista. Mieti vaikka suomen hevosta ja arabialaista: säkäkorkeus voi olla sama, mutta paino on todellakin eri vaikka suomen hevonen ei ole ylipainoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi