Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin opet aloitatte lomailun= Juhannuksena? Vai teettekö koko kesän töitä silloin tällöin?

Vierailija
15.06.2008 |

.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä teen uutta OPS:ia uuteen aineeseen ja perehdyn uuteen kirjasarjaan eli teen yhdelle luokka-asteelle uuden OPS:in myös. Eli enemmän menee aikaa.

Vierailija
2/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä käyn kolmessa eri koulutuksessa ja vieläpä omalla kustannuksellani, koska rakastan työtäni ja haluan kerätä taas uusia voimia ensi lukuvuodeksi. Luen myös paljon kirjoja kesällä, koska vastaan koulumme kirjastosta ja minun pitäisi tehdä uusia hankintoja.

PS: Jos teillä on hyviä kirjavinkkejä alakoulun oppilaille, niin kertokaa, rakkaat kollegat ja koululaisten vanhemmat.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee perinteisesti erilaisissa paperitöissä ja luokan siivouksessa sekä järjestelyssä noin juhannukselle. Tosin työtahti ei aina näin "loma-aikana" ole ripein ja saatan viettää koululla kymmenenkin tuntia, kun alan muistelemaan lukuvuotta kollegoiden kanssa. Vielä on muutama päivä ennenkuin pääsen huokaisemaan.

Elokuun alussa pitää aloittaa lukuvuosisuunnitelmat, uusiin kirjasarjoihin tutustuminen yms. juuri tätä tulevaa luokkaa koskeva valmistelu ja järjestely.

Heinäkuun lomailen kyllä muutamaa koulutusta lukuunottamatta. Lastenkirjoja tulee tietenkin myös luettua metrikaupalla, kun lukuvuoden aikana ei ehdi, mutta sehän on vain ihanaa.:)

Vierailija
4/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aion olla käymättä koululla ja koskematta papereihin lähes heinäkuun loppuun asti. Sitten pitää alkaa suunnitella.

Vierailija
5/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin. Mietin ensin, että olisin pitänyt lapset juhannukseen asti tai ekat pari viikkoa hoidossa ja hoitanut kaikki työt viimeisen päälle valmiiksi, mutta sitten tuli sellainen olo, etten kehtaa pitää hoidossa, kun kaikki tietävät että olen jo "kesälomalla."

Niin kuin kotiäidit tietävät, ei tässä ihmeitä päivän aikana ehdi, mutta aina kun tulee sopiva rako, yritän tehdä jotain. Päähommat on uuteen kirjasarjaan perehtyminen ja tuntisuunnitelmien uudistaminen kirjasarjan vaihdon takia. Olen siis aineenope.

Elokuun alussa lapset menevät hoitoon ja itse pääsen viimeisellä lomaviikolla koulutukseen + yritän jonain iltana käydä koulutuksen jälkeen koululla hoitamassa järjestelytöitä. Viime vuonna yritin käydä tekemässä järjestelytyöt koululla siten, että lapset olivat mukana, se oli hullunhommaa, lapset riehaantuivat täysin.

Mutta ainakin minun kesästäni saatte helpotusta vähän te opettajien pitkien kesälomien kadehtijat, en tosiaankaan vedä lonkkaa kahta kuukautta vaan hoidan lapsiani (vaikka joudun samalla maksamaan päivähoidostakin) ja teen myös töitä.

Vierailija
6/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olen ollut koulutuksessa, tehnyt arviointeja, siistinyt työpöytää (jään äitiyslomalle). Elokuussa sijaisen perehdytystä, kokouksia, tuntien valmistelua...

Vierailija
7/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suvivirteen täytyy lopettaa! Elokuussa on jo intoa aloittaa uusiin asioihin tutustuminen.

Vierailija
8/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä lomalla hommia? Minun koulussani kaikki opet juoksevat riemusta kiljuen kesälaitumille päättäjäisjuhlan jälkeen. Teidän kaikkien puuhailu vaikuttaa ylisuorittamiselta... tai sitten juksaatte!

ope

Vierailija
9/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvikaan. Mä luulen kans, että nuo juksaa.

Vierailija
10/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan työn miettimisen noin pari viikkoa ennen koulun alkua ja varsinaiset suunnittelu- ym. työt noin viikkoa ennen, niitäkin max. muutama tunti päivässä enkä edes joka päivä. Joskus olen käynyt siivoamassa ekalla työviikolla, mutta silloin onkin ollut kyseessä muutto tms. kesän aikana.

Vierailija
11/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla kun toiset näkevät vuoden mittaan enemmän vaivaa kuin toiset.

ja sitten on vielä sellaisia, jotka tekevät töitä silloin, kun inspiraatio iskee.

- ja niitä, joille esimie son antanut jonkun kivan kesäprojektin.

Vierailija
12/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menen taas töihin ja viime perjantainakin olin töissä. Yhteishaku teettää. terv. opo

Vierailija
13/37 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ja elokuussa koulunalkua edeltävällä viikolla käyn 1-2 päivänä vähän orientoitumassa ja pällistelemässä. Mitään kirjoja tai tarvikeita en kanna luokkaan, oppilaat saavat tehdä sen ;) Lukkaria en voi tehdä/tutkia, sen saa kansliasta vasta ekalla viikolla. Pari ekaa päivää suunnittelen.

Vierailija
14/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee lukuvuoden aikanakin monesti... Naisopettajat (siis enemmistö opettajainhuoneesta) tekee suuret ja pienetkin yhteiset projektit ja on vetovastuussa, miehet siipeilee ja ottaa mielellään tietysti kunniaa kaikenlaisesta.

Onhan poikkeuksiakin, mutta jotenkin alkoi ihan naurattaa, että kun jonkun mies ei tee mitään, heti on valmis tulkitsemaan ne, jotka hommat hyvin hoitaa, juksaajiksi ja ylisuorittajiksi... Miesopeista valtaosa on lusmuja! (Ja ennen kuin joku saa kohtauksen miehensä puolesta, myönnän että muutamia poikkeuksiakin toki tunnen.)

Vierailija
15/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä, että työtä tehtäisiin 8 h/päivä tai joka päivä, mutta kesä- ja elokuussa opettajat lähes poikkeuksetta tekevät työtäkin, eivät vain lomaile. Kun viime viikolla kävin lähes päivittäin koululla (kirjastoa siivoamassa, paperitöitä tekemässä yms.), niin kyllä joka kerta paikalla oli useita opettajia. Tehokasta työtä teen kesäkuussa ehkä 2-3 tuntia päivässä juhannukseen asti, heinäkuussa en yhtään, elokuun alusta 3-6 h/päivä, jollen sitten innostu tekemään jotain isompaa materiaalipakettia yms. Lisäksi tulee aina opiskeltua pienimuotoisesti ja mm. luettua paljon työtä varten.

Loma on niin pitkä, että siinä ehtii jo tehdä työtäkin - veikkaanpa, että jos muilla aloilla olisi sama loma ja yhtä kiire työaikana, niin joka ikinen käyttäisi ns. lomastansa aikaa työhön. Se on ihan ok ja jollei kesällä mitään tee, on mielestäni kehnohko ope.

Vierailija
16/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan töihin 11.8. Olen amk-ope.

Vierailija
17/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina menee n. kaksi viikkoa paperitöissä ja luokan järjestelyssä. Juhannukslta olen aina jäänyt lomalle ja sitten elokuun alussa palannut verstaalle.

Vierailija
18/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... siis en oikein jaksa uskoa, että tälle palstalle kirjoittelevat edustavat suurinta osaa opettajista. Kyllä meilläkin kiirehditään lomalle heti päätöksen jälkeen ja takaisin mennään joskus elokuussa. Onkohan tässä eroa, jos on luokanope tai aineenopettaja?

Vierailija
19/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kirmaan mökille kesän viettoon heti kevätjuhlia seuraavana päivänä. Ja lapset pitää huolta siitä, että kesällä ei ehdi töitä tehdä. Pari päivää ennen koulujen alkua lapset aloittavat päivähoidossa ja silloin vähän tutustun syksyn hommiin.

Vierailija
20/37 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palaavat elokuun alussa. Aineenopettajilla tuntuu olevan vähemmän hommaa tai eivät ainakaan tee töitä koululla.

t. Erityisluokanope, jolla on vieläkin paperihommia tehtävänä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan