Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai miksi kuomat on huonot talvikengät?

Vierailija
02.10.2009 |

kun tuolla toisessa ketjussa joku niin sanoi. saisko perusteluja puolesta ja vastaan.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä niitä joutuu käyttämään paljonkin vaikka olis kuinka tukevat kengät jaloissa. Liian löysät ja putkimaiset, saapasmaiset, tukemattomat kengät voivat aiheuttaa virheasenotja kun kengät menee linttaan tms.

Kuomat on rumat ja muutenkin hyvin epäkäytännölliset. Joku muu myös sanoi että rumat, mutta kun toimii. Ostatko itelles rumat kengät vaan jos ne toimiin..? Kun on kauniita JA hyviä kenkiä niin miksen ostais mielummin sellaisia? Ja ostankin!

Vierailija
22/80 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÄ ne hösky tippaakaan jalassa. Toisaalta ei minulla ole niissä komea numeroa kasvuvaraa. Ei sitä kyllä ole lastenikaan kuomissa.

Meillä on käytetty kuomia jo yli 10 vuotta, käytettyjäkin. Yksiäkään ei ole kukaan astuntu vielä linttaan.

Gorejakin löytyy, mutta yleensä talviulkoiluun on jokaisen ykkösvalinta kuomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kengät, ja pakko oli olla lämpimät kun parhaana talvena meidän pakkasmittari näytti -52c. Joo, ei silloin ulkoiltu mutta -30c ulkoiltiin vielä hyvinkin. Ja ihan hyvät jalat mulla on, ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
24/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime talvena. Ihanan lämpöiset ja pehmoiset. Mulla ei kantapää hölsky, ostin oikean kokoiset kengät ja jalkani on leveä ja rintava.

Lapsillani on myös talven kovimmilla pakkasilla Kuomat. Pikkupakkasilla jotain välimallin texejä.

Vierailija
25/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdelle leikki-ikäiselle lapselle hankitaan goretex-kengät ja jotkut kunnon nahkakengät. Vanhemmalle ostin kirpparilta käyttämättömät kuomat. Meillä ollut joka talvi tytöillä kuomat muiden kenkien lisänä. Koskaan ei keväällä ole kengät linttaan astutut. Kertonee siitä, että lasten jalka astuu suoraan?

Valitettavasti niitä lapsia näkee, jotka vielä huhtikuussa kävelevät kamalissa, linttaan astutuissa kuomissa. Silloin voisi jo vanhemmat ryhdistäytyä!

Mutta mielestäni kuomat ovat hyvät ja lämpimät pakkaskengät satunnaisesti käytettyinä. Siis todellakin muiden kenkien rinnalla.

Vierailija
26/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin se oli lapsen piirrustuksessa

Vierailija
27/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meidän lapsilla on niin kapea jalkaterä, että kuomat lonksuivat heidän jalassaan kävellessä, kun olivat pieniä. Aloin käyttää niitä, kun olivat 5-v, koska ne on helpot ja nopeat laittaa jalkaan ja kevyet. 5-v jalka ei tarvitse enää mitään tukevia kenkiä.

Niitä käytetään vain pakkasella ja silloin ne ei ikinä mene märiksi. Plussa kelillä voi sitten pitää lämpövuorattuja kumisaappaita. Meillä on myös kalliit gore-tex nilkkurit käytössä. Ne kastuvat loska kelillä läpimäriksi ja niiden kuivuminen kestää älyttömän kauan.

Vierailija
28/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa jäykkäpohjainen gore-kenkä jalkaan, vetäkää tarrat tai narut tiukkaan kiinni ja pistelkää menemään. On niin kuin kuukengillä kävelisi, tai laskttelumonoilla, niin kuin joku vertasi. En usko, että nekään on hyväksi lapsen jaloille.

Vierailija
29/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on aina olleet kuomat (lapsia 6 kpl). Meillä myös 9 vee tyttö halusi viime talvena aina kuomat kouluun vaikka ostin sille myös lassien laadukkaat kengät. Huom! on muitakin talvikenkiä kuin kuomat ja goretexit.

Kuomat ovat lämpimimmät talvikengät niinkuin monet kehuivatkin. Itsellänikin on kuomat, harmi vaan ostin liian isot. Kuomat eivät tarvitse villasukkavaraa. Kun itse alkuun laitoin villasukankin kovilla pakkasilla, varpaita paleli. Viimein tajusin jättää villasukan pois ja hyvin tarkenee -20 pakkasilla.

Kuomien muoto on muuttunut viime vuosina. Nilkan kohta on kaventunut, eli ovat nyt paljon paremmat jalassa.

Niin siitä piti kertoman että ostinpa eräs talvi myös ne goretexit itselle. Joo, tuli tunne että olis laskettelumonot jalassa. Kerran sitten kolasin pihalta lumet noilla kengillä ja sain valtavat rakot jalkoihini ja nilkat kipeiksi! Että se niistä goretexeistä. Aion laittaa ne huutonettiin myyntiin, et tervetuloa mammat kaupoille!! Kuomiani en myy, valitetttavasti!

Tässä on puhuttu vaan noista kahdista talvikengistä. Muistakaa että on paljon muitakin kenkiä. Menee vähän linjalle et haalareistakin kelpaa vain reimatecit. Sama homma oli niissä, ohut ja kylmä haalari. Eli ei laatu takaa lämpöä! Tai ei laatu vaan nimi!

Sori et menee haalari puolelle, mut en malta olla hiljaa. Meillä ei käytetä mitään villa-asuja kuin -20 pakkasilla, mutta kyllä 3 v poika tarvitsi viime talvena lisä kerroksen aina kun oli reimatecin haalarissa. Halvemmilla tarkenee mainiosti -10 pakkasilla ilman villapaitoja tai fleesejä.

Vierailija
30/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kuomat. Tänään sitten päätettiin ostaa viking coretexit, kun edullisesti sai. Nyt mietityttää, että oisko sittenkin pitänyt ostaa ne kuomat..

Vierailija
31/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoistukea. Kertokaa minulle miksi pitäisi olla? Meillä on kenkiä joka säähän ja lähtöön. Kumpparit sateelle (hox, ei minkään sortin tukea!), lenkkarit, sandaalit montaa eri sorttia (niissäkään ei ole kannassa tukea! :D), nahkasaapasta syyssäälle, nahkaista kävelykenkää, kankaisia kenkiä koristossuja jne. vikingin goret loskaan, Kuomat pakkassäälle jne. En usko pilaavani lapseni jalkoja vaikka kaikki, oikeestaan tosi harvat tukee kantaa/nilkkaa.

Vierailija
32/80 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla ja sisaruksilla vaan on ollut kuomat ja ihan normaalit ja toimivat jalat kaikilla, samoin minun kolmella lapsellani on joka talvi kuomat käytössä.. Erilaisiahan sitä vaan halutaan olla,kun ei niitä kehdata käyttää, eikä siinä mitään... Mutta kuomissa ei mitään oikeaa vikaa ole.piste.fi =)

Vierailija
33/80 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaista tukea jalalle.

Vierailija
34/80 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen vuoksi haukkuvat ja keksivät selityksiä.

Vierailija
35/80 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan kanssa fysioteraupiassa jalkojen vuoksi, hän nimenomaan totesi että ne on levät "pyörivät jaloissa, ei tukevaa kuppia nilkalle!

-en osta pojalleni niitä, käyttäkää itse ja totekaa ovatko hyvä?

- veikkaan, että tämän jälkeen jäävät teidän lastennekin osalta kauppaan.

Vierailija
36/80 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lämpimät ja antavat tukea nilkalle.

Vierailija
37/80 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nilkkaa... eihän suurin osa kengistä millään tavalla tue nilkkaa, kun ne on varrettomia.

Kuomat on mun mielestä hyvät kengät.

Vierailija
38/80 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ne joltakin joskus mutta itse en ostais niitä. Ovat järjettömän rumia kenkiä eivätkä pidä vettä samalla tavalla kuin goretexin kengät.

Mutta mä mietin kans tota nilkan tukemisjuttua joska sitähän suositellaan jaloille että paljain jaloin olis parasta kävellä mahdollisimman paljon. Eihän siinäkään mikään tue nilkkaa.

Vierailija
39/80 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nivusiin asti, että eiku vaan mammat pinteleiden ostoon ja muksujen jalkoja tukemaan!

Niin ja "korsetti" pitää myös tukea ettei piltin ryhti vaan pääsis lässähtämään, jotta samalla reissulla voitte ostaa lapsillenne sitten selkätuenkin.

Ranteen väsymisen voi myös ehjäistä ostamalla ranteisiin kunnon tuet.

Voi elämä...

Vierailija
40/80 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ne joltakin joskus mutta itse en ostais niitä. Ovat järjettömän rumia kenkiä eivätkä pidä vettä samalla tavalla kuin goretexin kengät.

Mielestäni kuomia ei ole tarkoituskaan käyttää vesikeleillä. Ovat hyvät ja lämpimät kengät pakkaskeleille. Gore-texejä käytetään nollan pinassa. Ainakaan käyttämillämme goretex talvikengillä ei tarkene

- 20 asteessa.