♥ *** Keskiviikon kermapullalle Truplat** ♥
Kommentit (40)
En kyllä enää muista miten saan kopsattua oman aloitukseni tähän,mutta käykää lukemassa sieltä!!!
L+5
Huomenia! Tänäänkös on sitten se vuoden pimein päivä vai katsoinko ihan vinkkuralleen kalenteria :) Ihanaa,synkin syksy ohi ja kirkkaat talvipäivät edessä!!! Nytkin on luonto niin kaunis,ettei tosikaan. Tuo kova pakkanen sen vaan entisestään kaunistaa.
Toivottavasti saat Leanna vastauksen pian ja sen mukaan sitten lääkkeet!
Emmasannalle jaksuja vauvan kanssa! Kapalointia vinkkaisin minäkin, siitä on hyviä kokemuksia. Raskaaksi tuo kanniskelu kyllä käy ja aina vaan raskaammaksi menee,kun pikkuinen siitä kasvaa! Eikös kantoliinaan voi laittaa sillain makuuasentoonkin? Helpottaisi kummasti,kun paino jakautuu tasaisesti ja kädet vapautuisi. Toivottavasti löydätte nopsaan ratkaisun,ettet ihan väsy siellä!!!
Tänään pitäis vielä siivota semmonen yleissiivous,huomenna tuodaan jo kuusi koristeltavaksi ja sitten huomisiltana menemme tuttavaperheelle glögille ja laulamaan joululauluja. Kyllä täällä alkaa olla Joulufiilikset jo hyvin korkealla :) Sitä samaa toivon kaikille truplille! Federicallekin,vaikket aio varsinaisesti Joulua siellä viettääkään. Onko sulla ollenkaan minkäänlaisia lomapäiviä tiedossa? Kuulostaa niin hirmu rankalta tuo sun elo siellä!!
Ja kohta kuullaan piipaan kuulumiset,kunhan uintireissu on ohi,eiks jeah? ;)
Missäs olette Joulunajan? Ei taida monikaan koneella aikaa viettää ;) Itse varmaan joku päivä käyn kuulumisia lukemas,jos suinkin tilaisuus tulee. Tehäänkö Joulupäivien ajaks vaan yks pino,ni löytyy kuulumiset nopeemmin? Vaikka eipä täällä varmaan hirmu tunkua ole muuteskaan,ni että löytyvät jokatapaukses...
Mutta nyt aamupuuroa napaan...
Klo 05.40 pikkanen kiljui vellipulloa ja ei meinannut nukahtaa enää(normaalisti nukkuu siitä vielä 2h)Otin viereeni jossa pyöri ja potki 45 min kunnes nukahti.Mutta eikös mun herätykello herättänyt sitten 15min päästä,eli hyvästi unet!
Aamutoimet pyörimään ja nyt menee jo 3. kuppi kahvia=)
Välillä on niitä aamuja että saa itsensä repiä liikkeelle.
Noin.
Ystävä haki keskimmäisen vuorostaan heille leikkimään.
Mun oireet tais viitata alkavaan virtsatietulehdukseen.Teki niin kipeetä vessassa käydessä.Täytyy varmaan viedä näyte.Aikoihin ei olekkaan tulehdusta ollut!
Axella taitaa olla jännät paikat,++++ onnea!!!
Missäs vaiheessa Piipaa menee?Ei ainakaan tätiä näkynyt vai????
Entä Mariposa???
Mutta pidemmittä puheitta.
L+5
Mäkin sitte kopsaan oman juttuni viel tännekin ;DDDDDDDDDDDDDDDD
Heissan nyt siis viimein kunnolla ;D
Tänne kirjoitetaan. Harvoin sattuu yhtäaikaa aloitukset mutta nyt Leannan kanssa osuttiin samoihin aikoihin paikalle, heh..
LAttioiden pesu odottaa ja yhtään ei kiinnosta mutta teen sen vaikka perä pystyssä kunhan teen. Toisaaltaa se tuoksu mikä puhtaudesta tulee saa hieman innostumaan ;)
Tytöllä vain 3 tunnin koulua tänään ja sitte hänen kanss apäätettiin leipoa torttuja vieraille..
Leanna, pahoittelut negasta. Mistäköhän nyt johtuu sitte nuo sun mahdolliset oireet? *ihmettelee*
Axe, jaa a, jospa se plussaa tietäis kun sillai nippailee.. Mulla nippailee aina ennen tätiä ja oviksessa toispuoleisesti, mutta jos sulla ei yleensä niin ole, niin sehän vois olla kauan toivottuja merkkejä :)))
*toivoo hiuksetkin ristissä*
Mutta hei, ei mulla mitään jaaritteluja ihmeempiä ole..
Jouluna en ole koneen äärellä koska mun isällä ei ole tietokonetta. Mutta aaton aaton ollaan mun äidillä ja siellä kone on joten varmasti tulen piipahtamaan tänne ja Jouluja toivottelemaan. Aaton jälkeisiä päiviä en sitten tiiä missä ollaan, mut jos ei enään mun äidille mennä, niin koneen ääreen ei sitte pääse. Muta ens tiistaina kotiudutaan takas joten viimesitään silloin sitte..
Nyt hommiin *ruoskii itseään*
Marieela ja Paapero 13+3
Kopsataan sitten seuraavatki tähän...
=o)
Eli tänne vielä tulin kertaalleen kun niin ihanasti aloitettiin tää sekoilu näillä pinoilla,heh...
LAttiat edelleen odottaa ottajaans ;) Voi mihin ihmeessä mun inspis katosi. Eilen sitä vielä riittii loppusiivoukseen mutta nyt...
Mulla olis nyt hervoton hihitys-fiilis päällä. Voisko joku kertoa lisää hauskoja juttuja et voin lisää repillä täällä ittekseni ;)))
*katoaa taas etsimään inspistä ja ruoskaansa*
Savolaisäitin kirje pojalleen
Rakas poekanj;
Kirjotan tämän kirjeen hyvin hittaasti, kun tiiän ettet ossoo lukkee kovin noppeesti. Myö ee asuta ennee siinä samassa paekassa ku sillon ku lähit kottoo. Isäs luki lehestä jotta usseimmat onnettomuuvet sattuu 30 km:n sätteellä kottoo, sen tähen myö muutettiim muualle.
En voe lähettee sullen uutta osotetta kun se tamperelaesperhe, joka asu tiällä ennen, vei osotekiliven mukanaan jotta heijän ee tarviis muuttoo ommoo osotettaan. Tämä asunto on oekeen mukava. Tiällä on pesukonekkii. En oo ihan varma toemiiko se kunnolla. Viime viikolla laetoen pyykit konneeseen ja vejin nupista enkä oo nähny pyykkilöetä sen koomin.
Siä ee oo tiällä ollenkaan hullumpi. Viime viikolla sato kaks kertoo, ensiks sato kolome päevee ja toesella kerralla neljä. Tuavetti -setäsj sano jotta takki jonka pyysit lähettämmään on nappineen kaaheen paenava ja sen lähettäminen oes tullunna kovin kalliiks. Niinpä myö leekattiin napit irti ja laetettiin ne taskuihin. Takki on tulossa moternisti sähköpostina.
Jussilta jäe eellen aaton avvaemet aaton sissään. Kerettiin jo olla huolissammo kun kesti ylj kaks tuntija ennenkun Jussi sae meijät ulos aatosta. Elli-siskosj sae eellen lapsen, en vielä tiijä onko se tyttö vae poeka joten en tiijä ootko nyt setä vai täti. Laps näättää ihan veljeltäs.
Teuvo-setä putos kiljutynnyriin par viikkoo sitten. Sitä yritettiin kiskoo ylös mutta hiän taestel urheesti vastaam. Ruumis poltettiin viime pyhänä eekä sitä suatu sammumaa ennenku palokunta kututtiin appuun.
Kolome entistä kaverias kuolj viime viikolla. Avolava-aato suistu jokkeen ja uppos. Raano ajo ja hiän piäs ikkunasta turvaan mutta muut kaverit istu lavalla eevätkä suaneet perälaatoo aaki.
Tämmöistä tasasta tänne kuuluu eekä mittään kummempia tapahu kute ee ennenkään.
Terveesin Äetis
PS. Minun pit laettoo vähä rahhoo mukkaan mutta kirjekuorj olj jo kiini.
Lähetän meidän sähköpostiin hyvän TOSI tarinan. Kopsattu kaverini blogista. En viitsi tänne sitä tai linkkiä laittaa jos vaikka joku tunnistas kenen ei tarvis, mutta hetki ja se on postissa.
Itse nauroin vääränä kun kaveri eilen tään jutun minulle kertoi :DD
teekupposen kanssa pyörin ympyrää... ei enää meinaa aamiainen maistua, eli paluu normaaliin on alkanu, ainoo vaan että pakko ois syödä koska tiedän että jos en syö tulee pahaolo ja oksettaa.... Muroja siis kuppiin kun leipä tökkii pahasti...
*reps* tosissaan sekoilua pinoissa täällä... jälkikäteen ei oikee hahmota miten ootte kirjotelleet mutta vähä kummastutti kun niin monta pinoa ja tekstiä molemmissa!!!
MARIEELA: kun se ruoska löytyy niin viuhases vähän tännekinpäin: tarttis alkaa siivoomaan mutta ylläriylläri, ei oo yhtään fiilistä... joten anna heilua oikein kunnolla niin pääsen hommiin miekii....
LEANNA: toivottavasti saat lääkkeet jos se on virtsatietulehdus, ei oo yhtään mukava jos jouluna kipeenä, Ja pahoittelut negasta! :(
AXE: siellä oireilee... niin toivon että teille ois mieluisaa joululahjaa luvassa!!
mitähäns muuta: itellä on semmonen flunssainen olo... aamulla tosin on pitkään ollu jo pää räkää täynnä eikä tää tästä kummemmax oo menny, toivottavasti ei meekkää...
ihan muuten unohdin eilen kertoa: Miruliilla on ihan kamalan ihanan iso vauvamaha!!!! Näinköhän se saa kolmoset tai jotain... oma pieni pömppis ei oo kyllä vauvamahaa nähnykkää sen rinnalla... *tahtoo kans* ;)
No niin, jos menis tekee kauppalistaa... meinattii mennä prismaa tekee suurimmat ostokset jo tänää jos ois pikkasen vähemmin ihmisiä kun loppuviikosta... ja alottelis tuota siivousta samalla!!!
Niin ja joulusta.. aattona en varmaan koneelle kerkeä, mutta muut päivät ainakin osittain ollaan kotosalla et täällä tuun pyörimään!!
M 14+4
[color=red]Ihanaa Joulunaikaa jos joku on jo katoamassa Joulunviettoon!!!!!! :)
Ei oo Miitsu ruoskaa näkynny, kaipa se luikki pakoon eilisestä ;DD
KAstelin kukat ja laitoin pyykit kuivuu, joo, ne lattiat tuol mua mulkoilee koko ajan... Ärsyttää ku tuo lattioiden pesu kuuluu oikeesti miehelle, mut pakko se on tehä ennen ku vieraat tulee, eli ei voi oottaa meistä hommiin ;/
JA huomen on heti aamusta koulun joulujuhla -> ärsyttää ku ei voi ees perinteistä ilta juhlaa olla... Ja sitte pakkaamiset ym, ja sitte maalle, jeeee....
Mutta jos nyt kokeilis ja sitte seuraaval tauol Nifkinin jutun kimppuun ;)
Heräsinki jo, mutta onneksi! Tajusin illalla, että munhan pitää ehtiä kiikuttamaan meidän lahjat veljelle, että se vie mennessään ne meidän porukoille. Sit tulee kummityttö (11kk) äitinsä kanssa ja illalla tukipoika yöksi. Touhua riittää!
MARIEELA: Mun mielestä mulla nippaili silloin raskauskierrossakin toispuoleisesti ja lääkäri sanoi sen olleen keltarauhanen. Samahan se tuntuu vielä tässä vaiheessa vaikka menkatkin alkais.. Olen kyllä ihmetellyt miksi se tuntuu aina vain oikealla puolella?! Kummallista..
A kp24
EI muuta kun torttujen leipomista ja ittensä ihmisemmäks, ja sitte vieraat saakin tulla kun on tullakseen ;DDD
Mihinkäs kaikki meni.
Miitsu, löytyikö inspis? täält ei ruoskaa löytyny mutta tulipahan siivotuksi. Nuorin kissa tietty lattian vahauksen jälkeen teki kivasti tassun jäljet , mutta olkoon.. EI jaksa stressata ;)
Meen lukee Nifkinin postin..
Soittelin tänään maksa-arvoja ja nehän vaan nyt sitten jatkavat nousuaan lääkityksestä huolimatta:( Vauva lisäksi liikkunut laiskasti ja kun ne maanantain sydänkäyrätkin oli mitä oli niin pyysivät sitten tulemaan näytille. Siellä sitten otettiin käyrää ja tehtiin ultra. Vauva näyttäisi voivan olosuhteisiin nähden ihan ok, joten päästivät vielä kotiin. Huomenna taas verikokeisiin ja perjantaina soitan niistä sitten vastauksia. Eli joulu voi huonolla säkällä mennä sitten sairaalassa. Luulen kuitenkin, että viimeistään ensi viikolla käynnistellään synnytys...(lääkäri kun sanoi, että yritetään päästä edes viikko vielä eteenpäin...)
Pyydän anteeksi oma napaisuuttani, mutta nyt on takki ihan tyhjä... Todella pelkään vauvan puolesta ja toivon vaan, että saan sen hengissä syliini.
Mutta nauttikaahan te muut joulun odotuksesta ja vauveleiden odotuksesta:) Plussaonnea kaikille niille, jotka jännäilevät!
Talvikki, jonka meinaa synkkyys nyt vallata ihan totaalisesti:´(
Kyllä täs omat huolet tuntuu ihan tyhjänpäiväsiltä,kun luki sun viestiäs! Pidetään kädet kyynärpäitä myöten ristis,että saisitte pikku-Allunne terveenä syliinne! Paljon,paljon lämpimiä ajatuksia Sinulle sinne!!! Ja pieniä suojelusenkeleitä oikein iso parvi varjelemaan,että kaikki menis hyvin!
Enkä nyt halua pelotella, mutta tarvittaessa vaadi lääkäreitä tekemään muutakin kuin odottelemaan. Kun ne lääkäritkin tekevät virheitä!
Meillä oli tammikuisissa yksi ihan erilainen tapaus (etinen istukka), mutta siinä kätilön ja ehkä lääkärin virhearvioinnin vuoksi kävi todella huonosti.
Olipas hilpeä alku pinolla :D
Mutta Talvikilla siellä kamalaa jännitystä :o( Ihan hirveää kun pelätä pienen terveyden ja jopa hengen puolesta, voi ei...
Kummitytön äiti piipahti lapsineen aamupäivästä kyläilemässä. Ja siitäpä mieleeni tulikin:
[color=hotpink]G:Onko teillä kummilapsia? Kuinka läheiset välit teillä on heihin? Ja mitäs ostitte joululahjaksi...?
[color=blue]Minua niin vaivaa kun tuo meidän ainut kummityttö on ihan pikkusesta ollut niin arka, etten ole oikein saanut suhdetta luotua. Vauvana vierasti, ei voinut kuvitellakkaan et oisin voinut koskaan syliin ottaa. Ja nyt koululaisena ei oikein saa sanaa suustaan kun jotain kysyn. Kuulumiset pitää aina kysyä äidiltä - tavallaan " yli lapsen" . Oma tyttö kun on tommonen höpötes, niin mä en oikein osaa lähestyä arkaa lasta :o/ Nähdään aika usein vaikka asutaan 100km päässä toisistamme, mutta lapsen äidin kanssa ollaan vanhoja bestiksiä.
Joululahjaksi annoin tytön itsensä toivoman Mansikka Marja-nuken ja pienen " kauneudenhoito-laukun" missä oli lasten huulikiiltoa, kynsilakkaa ja tuoksusaippua.
Serppu (joka unohti tänään TAAS sen aamupissansa)
Talvikki on kyllä nyt kovasti ajatuksissa ja rukouksissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin!!!
Minulla on kummipoika, kesäkuussa syntynyt. Ostin kaksi Bodya, college takki/housu puvun ja lelupalloja, semmosia missä on hirveästi eri värejä ja juttuja. Eipä tuota vielä voi snaoa kuinka hyvät tai huonot välit on kun poika on niin pieni. Pojan äiti on minun tooosi vanha ja hyvä kaveri ja ollaan säännöllisesti tekemisissä, koitan nähdä heitä n. kerran kuussa jos vain mahdollista. Pojan isän kanssa ei minulla ole mitään välejä, ei hyviä eikä huonoja. Draamaa asiaan ei liity, mutta selvää on että olen aika lailla yhdentekevä herralle, joten saa minun puolestani olla.
Minulla on ajatukset edelleen hyvin, hyvin vauva pitoiset. Kovasti tässä oon pahkäillyt, että kuinkahan hyvät/huonot mahdollisuudet tässä olisi raskaana olla... En kyllä osaa yhtään sanoa. Moni sanoo, että on epätodennäköistä, että edes ovuloisin, mutta onhan noita hullumpiakin tarinoita kuultu. Joo, mielikuvitus taitaa taaslaukata :) Ukon kanssa oli eilen keskustelua aiheesta ja ihan selvästi se on lämmenyt asialle aikalailla :D Saispa nyt vaan testata... TAhtoo varmuuden asiaan, mielikuvitusleikit on aika vaarallisia.
Terkkuja neuvolasta. Kaikki oli vallan hyvin. Verenpaineet ok, pissa puhdas. Painoakin tullut vain 700g sitten viime käynnin. Odotin kyllä lähinnä 7 kiloa. On tää maha sen verran pömpsähtänyt esille. Mut hyvä näin. Sydän äänet kuultiin. Tosin muru ei suostunut antamaan kuin pienen näytten kunnes livahti johonkin ulottumattomiin.
Yöksi pitäisi vielä mennä töihin. Sen jälkeen alkaakin mulla sitten joulun vietto. Jouluna syödään ensin aamupäivästä kotosalla. Sitten hautausmaalle ja kolmen pintaan miehen vanhempien luokse, jonne tulee pukki. Mihen veli tyttöystävineen ja miehen mummo myös tulevat paikalle. Joulupäivänä mennään sitten isäni luo syömään. Muuten sitten röhnötetäänkin kotona :)
G: Mulla on kaksi kummilasta. Toiseen on hyvinkin läheiset välit. Toiseen taas ei. Syystä, ett välit vanhempiin ovat hiukan huonot. Lahjat kyllä ostan aina synttäreiksi ja jouluksi, mutta lähetän ne sitten postissa. Nyt ostin kummipojalle guinesin (vai miten ihmeessä se nyt kirjotetaankaan) ennätysten kirjan ja kummitytölle popkornikoneen. Näin kummitäti pitää huolta lapsen terveellisestä ruokavaliosta ;D
Marieela: Tervetuloa joulunpyhinä vieraisille jos aikaa jää! Me ollaan tapanina ainakin ihan kotosalla ja joulupäivän iltanakin ollaan paikalla.
Talvikki: Lämpimiä ajatuksia lähettelin minäkin täältä ja suojelusenkeli matkalle mukaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte ihana terveen lapsosen pian maailmaan!
Kaikille siivouksen parissa ahertaville siivoiluintoa!
Taidan lähteä hetkeksi nukkumaan, jotta jaksan sitten taas pysytellä hereillä. Huomenna mennään muuten pojan kanssa tutustumaan tuohon uuteen hoitopaikkaan. Saas nähdä miten menee...
mirulii ja muru 12+6
Siksipä en kirjoitellut mitään ku ajattelin ootella sun kirjoittelua ensin,eli kumpis otetaan käyttöön?