♥ *** Keskiviikon kermapullalle Truplat** ♥
Kommentit (40)
Luulinpas tosissan että tänään olisi saanut levätä, mutta herra olikin keksinyt että autotalli ja autokin on laitettava jouluksi kuntoon. Eli eka roudatiin miljoona kaljapulloa- ja tölkkiä kauppaan, sit siivottiin talli ja nyt onkin sit vahattu autoa.. Eikä loppua näy. Huomenna ukko onneks menee töihin. :)
TALVIKKI: Oikein paljon voimia sinulle ja toivottavasti pikku-Allu syntyy pian terveenä ja reippaana. Olet ajatuksissa.
Vai on MIRULIIN masu kasvanu, kuvia kuvia.. ja talosta kans!!!!!!
NIFKIN: Onpas sulla vaan jännät paikat siellä.. Mikäs kp sulla on ny? Koska meinaat testata? Sori jos oot jo kertonu aikasemmin, en ole vieläkään saanut viikonlopun pinoja luettua...
EMMASANNAlle energiaa vauvelin ja kodinhoidon kanssa. Varmasti vie aikansa että oppii olemaan " tehokas" ajankäytön suhteen (siis sinä aikana kun lapsi esim nukkuu) ja tulee se oma rytmi.
HÖNTÄN juttu oli kyllä hauska! Ihan huippu..
Ja MIITSUKIN on jo saanut miehuksen kotiin? Onnea. =)
LEANNA: Pahottelut negasta!
G: Mulla on yksi kummityttö, täytti vasta 1 v. Oikein ihana mussukka. :) Ja nähdään kyllä ainakin pari kertaa kuussa.. Joskus enemmänkin, onneksi. Hänen äiti on mun serkku ja meillä ei ole kun joku vuosi ikäeroa joten aika paljon käydään kylästelemässä puolin ja toisin. Lahjaa en ole vielä ostanut, en oikein tiedä mitä ja MILLÄ RAHALLA.:(
Nyt on kuulemma taas mentävä, vasta levitetty vaha pitää nyt mennä hinkkaan pois ja sitte varmaan häikäistyn siitä kiillosta nii jotta häätyy kattoa koska pystyn taas tulla lukemaan teitin juttuja!! ;D Ei sentäs, tuuhan mie. Illalla taas. Moi ny. :)
Piaksee tulin kurkkii ->> vieraat pitäs tulla just töl hetkel joten voi olla et lopetan sillai töksähtäen, anteeks jo siis etukäteen ;)
Mii, enhän toki yhtään, en koskaan härnää ketään ;DDD
Mirulii, sitä Tapaninpvää voitas miettiä lähinnä, mutta kiireeltä näyttää jo nyt. Mutta soittelen jos ehditään esim. joulupvänä hoitaa useimmat vierailut alta pois??
TALVIKILLE special rukous ja enkeleiden lähetys!!! Joulu on ja menee, huolehdi nyt vain vauvasta ja itsestäsi ja niin sitte niitä jouluja riittää vielä seuraavanakin vuonna *lupaa!!! ((((((((((((((halirutistus)))))))))))))))))))
Nyt pimpahti, moi!!!
Kp... Ei hajuakaan... Tässä tutkiskelin tuota Billings-menetelmää ja ne mun edelliset kuukautiset saattoivat olla myös ovulointia... Ja jos se oli sitä niin sitten on enemmän kuin todennäköistä, että voisin olla raskaana... :D Tosin silloin mun kierto olis aivan älyttömän, sairaan, uskomattoman pitkä, edelliset tais olla (ja ne oli ihan kunnoliset) 7.10.
Pitäsköhän mun nyt vaan unohtaa koko juttu? Ihan tosi.
Ei tästä tule mitään Paskat sitä voi olla raskaana, ei tällä kierto pituudella! VITTU *anteeksi* Ärsyttää.
ollut kiirusta koko päivän, käytii miehuksen kanssa kaupassa ja kannettiin kotiin kassitolkulla ruokaa... nyt kelpaa syödä... Oisin halunnu mäkkärille syömään mutta en saanut lupaa ja huomautuksen siitä +2kg mitä punnittiin neuvolassa... Tuo mun orjapiiskuri on vähän liian tarkka :( eli mirulii... pikapikaa on meidän mentävä sinne mäkkärille salaa.....
Marieela: en saanu inspistä... mies lupaili että huomenna siivoilis sitten mun kanssa päivällä, saas nähdä sitten keksiikö muuta hommaa vai pyöriikö siellä jaloissa....
Talvikki: (((hali ja rutistus))) ja rukouksissa oot että kaikki menis hyvin ja saisitte Allun pian syliin.
Nifkinille malttia siellä, vaikka aika jännittävä tilanne sulla onkin!!! ;) odottaminen on kyllä yhtä piinaa... (samoin Mii, koitahan coolistella siellä viikko eteenpäin!)
jep jee meen tuonne soffalle tv ohjelmien pariin hetkiseksi... sitten pyykkien ripustusta ohjelmassa....
Moikat!!!
Tuntuu teillä kaikilla olevan ihanaa jouluhulinaa ja menoa ja meininkiä siellä! Mukavaa lueskella teidän joulujuttujanne! Ja Hönttä - meillä siis ei miehen kanssa tule juuri joulua vietettyä, joten kaiholla muistelen niitä lapsuuden aikaisia jouluja ja ihanaa joulutunnelmaa ja joulun tuoksuja. Ehkä sitä joskus vielä kokee sitä samaa iloa ja riemua joulusta, mutta kuitenkin kun ollaan ulkomailla vietetty nyt ainakin 5 joulua (välillä siis oltu joulu Suomessa), niin ei sitä samaa tunnelmaa saa itse taiotuksi ja tehdyksi. Lomia en ehdi pitämään joulun aikaan, ainoastaan 26.12 ja sitten 2.1 on vapaata, mutta muuten menee siis töiden merkeissä ja ne prkl opinnotkin pitäis taas saada työn alle. Oon tässä nyt about viikon pitänyt lomaa opinnoista ja on ollut mahtavaa!! Siis iltaisin on ollut aikaa jopa tehdä jotain muuta - kuten potea migreeniä sängyssä pimeässä...joop.
Eli joulunaluskiireitä siis töissä, mutta ei muuten. Harmi sinänsä, kun joulu ei edes tunnu joululta, varsinkaan ei tänä vuonna jostain syystä. Onneksi meillä on lomaa 2 viikkoa helmi-maaliskuun vaihteessa, jolloin suuntaamme risteilemään lämpimään. Kummilapsiasiaan, ei ole kummilapsia, vaikka kavereilla/sukulaisilla on pieniä vauvoja syntynyt aika tiheään, mutta ehkei kukaan halua sitä " Amerikan tätiä" kummiksi...tiedäpä siitä, mutta mielelläni rupeaisin kummiksi, jos vain pyydettäisiin! Mutta iloitkaa te kummilapsistanne, kun teillä on siihen mahdollisuus.
Muuten Nifkin, vieläkö sua vaivaa se paha olo? Mulla oli ainakin sen kamalimman tenttikiireen ja stressiputken jatkoksi sellainen 3 pv aivan kamalan huono ja oksettava olo. Kaipa se kiire ja stressi pitää jollakin tavalla purkautua ulos elimistöstä, mutta mulla ainakin heti huomasi, että nyt taitaa kiire ja yövalvomiset helpottaa, kun heti tuli sairaaksi. Siitä lähtien sitten olenkin kärsinyt kamalasta migreenistä...jo viikko mennyt potiessa. Ei hyvä juttu ollenkaan.
Kiireinen aamu mulla töissä taas, mutta silti yritän pihistää aikaa truplien joulutohinoiden lukemiseen. Mulla ainakin kone auki juhlapyhät läpeensä eli joulun aikaankin käykäähän kertomassa kuulumisianne!
Mulla on kummityttö 10v täyttää pian 11 ja ostin hälle kylpytakin lahjaksi ja annoin rahaa cd-levyn ostoon, tuossa siis synttäri+joululahja kun ovat reissussa 2vkoa... Toinen epävirallinen kummityttö 3-v (ei kastettu kun vanhemmat ei kuulu kirkkoon) saa jonkun pelin... en tiedä ees minkä kun mummo oli ostanu sen... Lupasin osallistua tähän... ite ostin typylle semmosen nallepuh-kirjan....
Isomman kummitytön kanssa ollaan hyvissä väleissä, nykyisin tekstaillaan usein viestejä ja soitellaan... Asuvat pk-seudulla niin nähdään 4-5 krt vuodessa.... Nuorempi neiti on lähinnä kiinnostunut miehestä... Tulee meille yöksi tai muuten kylään VAAN jos mies on kotona... saattaapi olla sota joskus pystyssä jos ei löydä uusia boyfriendejä-...
Talvikille nyt extra paljon jaksamista ja tsempitystä täältäkin! Peukut pystyssä, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Ei enää siis kauaa jäljellä, mutta koeta vain jaksaa vaikeuksista huolimatta!
[color=hotpink]Hänen äitinsä on mun opiskelukaveri, joten yllättävän läheisiksi ollaan muutamassa vuodessa tultu. Asuvat tässä pääkaupunkiseudun lähettyvillä, joten suht usein nähdään (1x/kk?), pari kertaa ollut hoidossa. Lahjaksi ostin vaatteita ja Nalle Puh- kuvakirjan. Olen ostanut joka kuukausi jotain pientä aina kuukauden tullessa täyteen:) Nyt vuoden iässä loppuu;)
Voi TALVIKKI!! Toivottavasti pian saat Allun syliin ja nämä murheet ovat takana päin!
Pitäskö sun NIFKIN huvin vuoksi testata jo nyt, jos kerta " menkat" oli oudot? Eipä tarvitisisi pariin viikkoon asiaa ajatella..
Mäkin haluan postiin uusia MASUKUVIA!!;)
Tässä odotellaan, että tukipoika tulis. Piti tulla jo pari tuntia sitten, mutta niillä on jotain ongelmia tuonnin kans... Tuntuu vaan turhalta, jos se ehtii olla meillä vaan klo.18-08 (menee tarhaan). Mutta toisaalta harvoilla vanhemmilla on vakiyöpaikkaa joka kuukausi noin pienelle. Eli kai siitä on jotain hyötyä.
ei sitä " vanhaa" anoppia ihan niin vaan jätetä pimentoon: kaffepöydässä sitten äsken kysäs, että ootanko vauvaa.. on jo muutaman viikon mua jo katellu et ihan selkeesti raskaana oon... No se kertominen sitten jäi... :) innoissaan tuntuu olevan sekin!! saas nähdä arvaako mun isä sitten suoraan jouluna kun ovesta kävelen sisään... varmaan....
Miitsu vai arvas anoppi ;) kyllä ne on sitten tarkkasilmäisiä nuo äiti-ihmiset. ei niitä voi kauaa pitää pimennossa.. mut eipä tarvinnu tehdä mitään spektaakkelia sille kertomisesta, eikös! isät ei varmaan niin nopee huomaa ellei vatsa oo jo tosi iso.
Mirulii en muista joko toivottelin onnea uuteen kotiin, jos en niin nyt sen teen! ONNEA ja ihania vuosia uudessa kodissanne! :) laitapa tosiaan kuvia kun ehdit, sekä kodista että vauvamasusta!!!
Emmasanna vomia vaan sinne vauvanhoitoon, en osaa kuvitella millaista se on omaa vauvaa hoidella mut varmasti siihenkin tulee sellanen rutiini pikkuhiljaa. mites ne kestovaipat on toimineet?
Marieela siellä taas ahkerana siivoillut ja vieraita kestittänyt :) sulla kans riittää tota energiaa! tytöllä sit ekat joulujuhlat koulussa, historiallinen tapahtuma siis sekin! aika ihanaa. vieläkö sun masu littana?
Axe toivon totisesti että nippailut olis raskauden merkki ja alkais teidän uusivuosi mukavissa merkeissä :D
Mii sulla siivoomista riittää.. mut teidän koti kuulostaa kyllä i hanalle, takkahuoneet ja kaikki *haaveilee* pitää kai sit muuttaa maalle että sais unelmien kämpän, ei niitä täältä pk-seudulta kyllä näillä tuloilla saa. ollaan mietitty et vaihdettais kämppää kesän tienoilla, meiän talo on vaan pari vuotta vanha joten vaikuttaa vuokraan. se vois laskee satasella puolellatoista jos saatais pikkasen pienempi kämppä toiselta alueelta. kolmio ois kiva.. tää kämppä (kaksio) on silleen hassu et makkarin ja olkkarin erottaa liukuovi, ei kovin käytännöllinen eikä tosiaan pidä meteliä ollenkaan poissa. Toivon sullekin plussaa :)
Nekulle työn iloa ;) mitens tyttö viihtynyt hoidossa?
MItäs Neidille kuuluu, mies joulun kotona???
Kukas siitä pissatulehduksesta puhui, kandee tosiaan hoitaa mahd. pian pois, toisilla menee tosi pian munuaisiin asti. mulla kävi pari vuotta sit joulun aikaan just niin, huomasin yks ilta et jaahas, nyt taitaa olla tulehdus.. aattelin et seuraavana päivänä lekuriin mut kuinkas kävi, yöllä heräsin ihan helvetilliseen kipuun, eiku lääkäriin. ja munuaisissa oli. tosi nopee onneks rupes lääkkeet auttamaan.
Meillä joulusiivous vielä tekemättä, jouluvalot laittamatta.. paketit suurinpiirtein hallussa ja piparit leivoin eilen. kyllä tää tästä :) Ja ihanaa on, et sain sumplittua ens viikolla torstain ja perjantain vapaaks, saan siis yhden pidemmän vapaan miehen kanssa yhtäaikaa. jee!
Aika monella muuten on nimenomaan kummiTYTTÖjä :D hauska juttu. mulla ja miehellä kans molemmilla yhet! mun on jo 3-vuotias, asuu ihan lähellä mut nähdään ehkä kerran parissa kolmessa kk:ssa, tuntuu vaan ettei oo aikaa.. olin mukana synnytyksessäkin. eli alusta asti mukana sen elämässä :)
haudihou vaan kaikille taasen ja hyvät joulut jos en tänne enää eksy!
Sain just tenavan nukkumaan. Nyt on pari iltaa onnistunut niin, että kannan vaan sänkyyn klo 20 ja that' s it. Mutta huomenna kaikki voi olla jo toisin :)
Mulla ei ole kummilapsia eikä varmaan tulekaan, kun en kuulu luterilaiseen kirkkoon. Meidän tenavalla sen sijaan on " kummit" . Meidän kirkossa ei kummeilla ole samalla tavalla asemaa kuin luterilaisessa kirkossa, mutta silti kummien nimeäminen on melko tavallista.
Lueskelin pinoa silloin päivemmällä ja en enää muista yhtään mistä oli puhetta. Joten palaan astialle toinen kerta kun on enemmän asiaa :)
Ninnu, kp 13 :)
Nopeesti pinoudun...
On kyllä ollut yhtä hulinaa näin joulun alla. Huomenna lähetään heti kaheksalta kauppaan ku muuten ei ennen joulua kerkee!
Oltiin ultrassa maanantaina (rv 27+4) katottiin se vauvan munuaisen altaan koko ja hyvältä näytti. Ei mitään hätää eikä tarvi enää seurata. Vauva oli viikkoihinsa nähden reippaan kokonen. Viikolla 36 on sitten synnytystapa-arviointi.
Kohdunkaulaa oli jäljellä 0.5cm, mut muuten kaikki ok!
Nyt mentävä suihkuun ja sitten haettava kuusi sisälle.
Tulen sitten paremmin joulun jälkeen!!=)
terv. lottis rv. 27+6
Vieraat oli, tykkäsivät ja toivat ihania pieniä muistamisia vaikka sanoin että mitään ei saa tuoda koska huomenna jo lähdetään pois jen. No ne mitään uskonu ;) Mäkin ostin heille jokaiselle Sia:n tontut joulumuistamiseksi ja olivatpahan hekin yllättyneitä ;)))
Kummilapsia mulla on 2 ja miehel 1 ja sitte 1 yhteinen.
Mulla siis 2 kummityttöä ja yksi poika ja miehel 1 poika.
Ekaan kummityttöön en enää pidä yhteyttä (hänen äiti mun tytön kummi) eikä hekään pidä yhetyttä. Ei riitoja, se vain jäi ensin suuren matkan takia jne.
Kummipokakin jäi hänen vanhempien takia->aina me saatiin pitää yhetyttä heihin, he eivät koskaan ottaneet meihin yhetyttä. kerran sitte päätettiin kokeilla koska soittavat jos me ei soiteta hetkeen. Nyt sitä hetkeä on kestäny n. 5 v. :(( (hekin tyttömme kummi..)
Mutta tämä meidän yhteinen kummityttö asuu samassa talossa ja oli hetki sitte meillä kylässä :))) Hieman se vierastaa joten 5 kk ikäiselle ja mulle ei olla vielä suurta sidettä tehty, mutta elämä edessä ;)
Miehellä siis kummipoika joka on miehen veljen ja he pitävät jonkin verran yhetyttä koska ovat veljeksiä jne. Miehen veli on myös meidän pojan kummi...
Eli kenenkään kanssa ei ole riidelty mutta valitettavasti 2 ekaa kummilasta ovat vain jääneet vaikkei tarkoitusta ole missään määrin ollutkaan :((((((((((((((((((((((
Mutta nyt tyttöä nukkumaan kera veljensä ja sitte jos jaksan tuun takas. Aamsuta joulujuhla koulussa 8kuten JoHelle sanoi, historiallinen hetki) joten sitte vasta sen jälkeen jos en tänään enää jaksa tulla...
Anteeksi omanapaisuus tällä erää..
M
Pääsinpä myöhään koneelle, oli taas yhtä hulinaa koko päivä.
Aamulla testasin taas negan ja koko päivän sitten oon tätiä ootellu, mutta vielä on pysytellyt kahta vaaleanpunertavaa limatippaa lukuunottamatta poissa. Tuo lima ei varmasti ketään kiinnosta, mutta koska mä en oo koskaan aiemmin moista huomannu ennen tätiä niin siksi mainitsin, sangen omituista ja tavallaan toiveita herättävää.
Toisaalta toiveet vähenee koko ajan, kun tajusin, että vauvan massu ei tosiaan olekkaan vaan vähän sekasin vaan hänellä on joku suolistopöpö kiusaamassa. Se siis vois selittää mun huonovointisuudenkin mainiosti. Joten yhteenvetona eiköhän se huomenna ilmesty..
Keitin vauvalle tänään mustikkamehua ja sepä olikin herkkua! Puuro ja mehu pysyi hyvin massussa, kaikki ruoka ja jugurtit saa enempi kiertämään. Mut siks uskalsin aamulla lähtee uimaankin, kun yön aikana eikä aamulla ollu mitään niin luulin jo mokoman ohi olevan.
Noh siinäpä se omanapanen selostus ja nyt lukemaan pinkkaa.. sikäli mikäli tuo makkari hiljenee..
Hönttä! Apua, sainpa taas hyvät naurut, kiitos sulle! =)
Talvikki! Voi sua, toivotaan , että Allu nyt kuitenkin vaikka ens yönä jo päättäskin tulla! Tai sitten, että arvot ois hyvät, pikkuinen alottas kunnon tiptaptanssin masussa ja saisit huoleti nauttia joulusta kotona!
*hirmusti voimia viime metreille kävi miten kävi*
Kummilapsista! Juu, mulla on kolme kummilasta! Poika 8 vuotta, hänelle tilasin lehden ja laitoin karkkia pakettiin, poika 4v sai batman-satukirjan jossa hän seikkailee itse mukana ja batman oloasun, tyttö 9kk sai satukirjan jossa hän seikkailee myös itse ja kauniin lasisen suojelusenkelin!
Meillä on kyllä kaikkiin melko läheiset välit, sääli vettä yksi näistä asuu tosi kaukana joten usein ei päästä näkemään, mutta kova poika on höpöttämään puhelimessa!
Mirulii! Hienoja neuvolakuulumisia! Kiva, että pikkuinen kävi vähän siinä antamassa ääninäytettä ettei mamille tule paha mieli! =)
Mii! =) Sulla on melko cool suurennuslasi! ;)
Mariposalla onkin ollut mukava työnmakuinen päivä! Itse asiassa sanokaa vaan omituiseks, mutta musta on ihanaa puuhaa siivota autotallia yms sellasia paikkoja joista voi löuytää ihan mitä vaan! =)
Nifkinille halaus. Odottaminen ja pähkäily on yhtä **** (sensuroitu sana..)
Fedelle myöskin halaus kiireen keskelle!
Miitsu! Kyllä nuo anopit on aika kettuja " haistamaan" tuollaset uutiset! =)
Miruliille hurjan paljon onnea uuteen kotiin! =)
Lottiksella myös hienoja ultrakuulumisia, kiva! =)
Marieela! Jos noi lahjat mitkä sä ostit on semmosia sikahienoja sikoja niin ihan huippuhauskan lahjan olitkin keksiny! Mä oon jossain niitä aina ihastellu, mutta en oo keksiny tarpeeks hyvää syytä miten voisin ostaa niitä itelleni! Enkä oo vielä ymmärtäny kenenkään kuullen vihjata, että tuommoisesta minä niin kovin pitäisin! Mutta tämänpä voikin korjata..!
Jes, makkari selkeesti hiljeni, koska mä sain kirjottaa taas tässä romaanin ihan rauhassa! Yritänpä mennä itsekkin ajoissa nukkumaan, huomenna pitäs tehdä suurin osa jouluruoista mitä suinkin voi ja esivalmistella muut.
Varmaankin tuhlaan tokavikan testin huomenna, koska jos ja kun täti huomenna tulee niin sitpä ei tarvi enää testata niin sit niitä jäis kaks yli. Mut jos raaskua ei näy niin sitä säästän viimisen jouluaattoon. Luin muuten kans äkkiseltään jonkun kirjoitttaneen, että acon10 oli näyttäny plussan vasta kun menkat oli kolme päivää myöhässä joten se sitten todellakin siitä niiden herkkyydestä.
Mut nyt häippään, hyvää yötä! Ja samlla hirmu hyvää joulua kaikille jotka ei syystä tai toisesta koneelle ehdi/pääse!
Äkkii vaan kerron et elossa ollaan, toistaseksi! Ihan poikki työpäivästä! Mulla oli harkkari- älyttömän hidas! No sellasta se on aluks.
Huomenna vikat joululahjat pitäs ostaa ja tehä ne prkl:n laatikot. Aaamusti lupasin mennä lukee valmistuville lähihoitajille valan eli aikanen herätys tiedossa. Loppusiivouskin tekemättä! Argh!
Onneks ei oo enää koulua tai töitä. Hommia kyllä riittää muutenkin.
Mut nyt kuukauhdan ellen painu sänkyyn!
Öitä
s 13+0
Huh, sain kuitenkin luettua. Ajattelin kirjoitella vielä nyt ennen joulua, kun en tiedä, kuinka paljon ehdin pinoutua joulunpyhien jne. aikaan. Mennään jouluaatoksi ja -päiväksi anoppilaan ja sit siitä jatketaan mun siskolle, jonne tulee myös mun vanhemmat. Itse asiassa mies ja tyttö meni Jyväskylään jo tänään ap, mä oon nyt kaverilla yötä Hämeenlinnassa. Huomenna on vielä lyhyt joulukirkko ja sit lähden ajelemaan kohti Keski-Suomea.
TALVIKKI: Myös minä lähetän oikein paljon jaksamista ja lämpimiä ajatuksia kera suojelusenkeleiden sinulle ja Allulle!!! Kädet kyynärpäitä myöten ristissä ollaan täälläkin, että kaikki menisi hyvin. Sitten kun Allu päättää syntyä, voit laittaa mulle viestiä, jos haluat ja mä voin sit infota tätä porukkaa täällä. Mut vain jos se tuntuu susta hyvältä. Tsemppiä ja halauksia!!!
Pää tyhjeni kummasti, en meinaa muistaa yhtään, mitä piti kirjoitella, kun veti mielen niin matalaksi tuo Talvikin viesti:(...
Galluppia täällä oli kummilapsista: Mulla on yksi ekaluokkalainen tyttö ja mä ostin sille Legon Belville-sarjaa, kun se tykkää semmosia näpertää. Sanoisin, että ollaan ihan mukavan läheisiä, tosin aiemmin, kun mulla ei ollut vielä omaa perhettä, oltiin vieläkin läheisempiä. Asuvat Helsingissä ja opiskeluaikoina saatoin helposti järjestää itselleni esim. 4 päivän viikonlopun n. kerran kuussa, jonka vietin sitten pääsääntöisesti kummityttöni kanssa. Nyt kun oma tyttö on jo isompi, pitäis yrittää järjestää enemmän aikaa mulle ja kummitytölle ihan kahdestaan. Ja siis ennen kuin tää meidän Nappula syntyy, sit on taas aikansa niin kiinni siinä, ettei oikein pysty mitään järjestää. No, jospa keväällä...
Masukuvia täällä kaivattiin. Mä voisin sellaisen yrittää tässä joulunpyhinä saada otetuksi ja laittaa teille postiin. Muuten, mun raskaus on nyt tullut julki mun työpaikalla, mutta ainakin toistaiseksi minulla on vielä työpaikka. Täysin varmaa se on tietty vasta 1.2., kun se pirun koeaika on tammikuun loppuun. Mutta ihan valoisalla mielellä olen asian suhteen.
MIITSUKO se oli, jonka anoppi arvas raskauden?? Sullehan kävi sit ihan niinkuin mulle!! Tosin mulla ei silloin vielä ollut minkään sortin pömppistäkään, SILMISTÄ sen kuulemma näki.
MIRULIILLE onnea uuteen kotiin! Kiva olisi nähdä kuvia kodistanne, jahka ehdit niitä postiin laittaa. Varmaan ihanaa päästä uuteen kotiin jouluksi! Mä haaveilen jo ensi joulusta, kun ollaan ainakin aatto ihan oman perheen kesken. Matkustaminen ja " toisten nurkissa" pyöriminen on kuitenkin rasittavampaa kuin kotona olo. Tää joulu menee kuitenkin vielä reissatessa, sen jälkeen ollaan oltu tasapuolisesti jouluja sekä mun että miehen vanhempien luona ja voidaan aloittaa ihan omat joulut omassa kodissa!!
Kukas testasi negan? Pahoitteluni!
EMMASANNALLE jaksuja vauva-arkeen. Suosittelen lämpimästi kapaloa minäkin ja sit vielä sitä kantoliinaa, jos teillä sellainen on. Niinkuin joku tuossa edellä mainitsikin, vauvan saa siihen " kehtoon" ja meidän likka oli liinassa varmaan ekan kerran alle viikon ikäisenä. Oli tosin täysiaikainen jne., mutta en mä usko, että se vaikuttaa asiaan. Kantoliinassa vauvalla on turvallinen olo äitiä (tai isää) vasten ja kädet jää vapaiksi, että saa jotain tehtyäkin. Kokeile!!
Juu, nyt täytyy mennä nukkumaan, kaveri meni jo. Hyvää yötä ja oikein hyvää joulua kaikille Truplille, jos en enää ennen joulua tänne ehdi/pääse!!!
matteusk ja Nappula 18+5
Nyt meillä sairastaa sit poika, voi köntsä! Tänään soitin vaan kotihoito-ohjeet tk:sta kun arvasin et siellä on semmonen hulina ea:ssa ettei sekaan sovi. Huomenna mennään näytille. Kurkunpääntulehdusta epäilen ja tytön babyhalerilla suoritettiin pojan kanssa kahteen kertaan hengitysharjoituksia. Ihmeen nätisti suostui sieltä hengittämään!
Voi kun saatais poitsu vielä jouluksi kuntoon db db
Puunasin iltapuhteiksi saunan ja nyt juon tässä koneen ääressä glögiä. Nautiskelen tästä rauhasta joka talossa vallitsee, yöstä kun saattaa vielä tulla vilkas, jos poika tuosta äityy tukkoisammaksi.
Joulu tulla jolkottaa...
Serppu, mulle kelpaa kyllä glögit tänne pakkaseen! Siis aivan uskomaton alkutalvi ollut meillä täällä, nyt ollut reilun kuukauden ajan vain ja ainoastaan super kylmää, sellaista reilusti -20 astetta koko ajan. Pari pv sitten oli jopa -31! Siis ihan mielettömän kylmää ja lumista on ollutkin...en sitten tiedä kauanko tätä talvea voi kestää. Luntakin on maassa polveen saakka eli meillä ainakin tulee valkea joulu :) Voinpahan sitten ainakin laittaa jouluisen cd:n soimaan ja katsella ulos lumiseen maahan ja kuvitella, että olen jossakin muualla ja että olisi joulu...Vähän pistää mielen matalaksi kaikki jouluiset jutut siellä koto-Suomessa sekä täällä maailmalla. Mutta jospa se siitä, kun vaihtuu tammikuu ja uusi vuosi.
Onneksi tulossa se matka lämpimään helmikuun lopussa! Sitten pääsee taas eksoottisiin maisemiin pariksi viikoksi - tuntuu jo ikuisuus kesästä, vaikka vastahan sitä manailtiin, että huh kun on kuuma, kun oli jotain +38 astetta lämmintä täällä. Sitä tulevaa kesää siis odotellessa...Palaan taas, kunhan enemmän aikaa.
Matteusk ja lottis, kiva kun kävitte ilmoittautumassa! Mukava kuulla teistäkin pitkästä aikaa. Missäs on Tiitikkä ja Neiti?
töistä koituduttu, väsytttää, nukuin vähän huonosti ja näin ihme painajaisia, sit kello soitti luulin että kuolen ennemmin kun pääsen ylös sängystä.
LEANNA, jos susta oikeesti tuntuu VÄHÄNKÄÄN että on virtsatietulehdus niin suosittelen että menet HETI lääkäriin. Mullahan oli pari viikkoa sitten, ja tyhmä ajattelin ensin että se on niin lievä että menee itellään ohi, kärvistelin sitten jonkin aikaa ja tulos: se äityi vähän hemmetin pahaksi silleen et tosiaan oikeen SATTU. Lääkärikin sano että ei sais antaa sen muhia niin kauan, ettei leviä munuaisiin. Ja se ei kyllä tosiaan ollut enää mukavaa se vessassa käynti...
MARIEELA, musta vähän tuntuu että sä härnäät mua. ;D Mä ihan oikeesti oon edelleen aika COOL. Mut katotaan sit viikon päästäkin...
Jos nyt oikeen suurennuslasilla itseään tutkii niin mahassa on ollu jotain outoja tuntemuksia, on nipistellyt jo monta päivää putkeen. Tissit ei ole sen sijaan tippaakaan arat... Aika hyvä tuuri sais olla että ois tärpänny, joten niihin nipistelyihin on varmaan jokin muu luonnollinen selitys. En olis niistä edes mitään teille sanonut, mut tosiaan nyt kun niitä on ollu koko ajan niin niihin on kiinnittäny huomiota vaikka ihan oikeestipoikeesti en oo mitään oireista (ainakaan tietosesti) kytänny.
TALVIKILLE vielä halaus ja tsempitykset!!!! Harmi, että teidän joulu menee nyt tällasissa epävarmoissa merkeissä, mutta eiköhän kaikki loppujen lopuksi hyvin mene!!! Näin joulun aikaan kun on tavallista enemmän enkeleitäkin liikkeellä... ;)
Oliks sit vielä jotain.... ei muistu mieleen. Tekis mieli mennä päikkäreille mut en taida ehtiä kun on menoa. =/
väsytttttäääääääääääää.