Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasauna????

Vierailija
10.10.2009 |

Moikka!

Eilen vietettiin iltaa luonani muutamien ystävien kanssa (naisia ja miehiä) ja sauna lämmitettiin. Minun oletukseni oli saunoa miehet ja naiset erikseen, mutta kun muut olivat menossa yhdessä, niin menin minäkin. Ei ole lainkaan tapaistani, itse asiassa ensimmäinen kerta aikuisiällä kun saunon miehen kanssa, jonka kanssa en ole suhteessa. Muiden mielestä tämä sekasaunominen oli siis hyvin normaalia ja aika luonnollisesti osasin lopulta itsekin olla.

Minua lukuunottamatta kaikki saunassa olijat ovat tahoillaan naimisissa (ei kukaan keskenään). Tilanne oli selvästi seksuaalisesti latautunut ja hieman vaivautunut.

Käyttekö itse sekasaunassa, pahastutteko jos puolisonne käy?

Kommentit (228)

Vierailija
101/228 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään on niin häveliästä, että yhteissaunassa täytyy olla uima-asu päällä?

Vain sekasaunassa.

Vierailija
102/228 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mennään ???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/228 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy, koska olen lihava ja penis lepotilassa alle 5 cm.

Olen nähnyt lihavia saunojia, eikä siellä kulleja mittailla. Omakin mahtuu hyvin housuihin.

Vierailija
104/228 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteissaunan ja sekasaunan välillä ole sellaista käsite-eroa, että yhteissaunassa oltaisiin aina alasti ja sekasaunassa uima-asussa.

Vierailija
105/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kun on alasti muiden miesten saunaseurassa, niin on vaikea pidätellä. Kai se on joku biologinen/häpeäjuttu ja kilpailuvietti. Keho ottaa puolison alastomuuden muiden miesten edessä vastaan kiihottumisena. Ite en kyllä kehtaa näyttää erektiota, vaan pakko pitää pää kylmänä. Tapa on kehittynyt vähän vahingossa ja kerran hönössä tuli tunnustettua vaimolle, miten hänen alastomuus muiden miesten seurassa kiihottaa. Otti kohteliaisuutena ja nykyään saattaa olla alastomana saunassa ainoana naisena minun ja kaverien kanssa. Ei peittele pyyhkeellä edes vilvoitellessa. Sheivaa myös poslariksi poikkeuksetta ennen sekasaunaa ja kertoo, miten on sitten siistit paikat jätkille katsottavaksi. Näkee miten vaikeaa minulle on pidätellä. Haluaisin kieltää, mutta sitten en kuitenkaan. Seksi on helvetin kuumaa näiden iltojen päätteeksi

Vierailija
106/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No deal jos on pakko olla ihan nakkena.

Vierailija
107/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasauna on huono kalun kannalta, pyrkii pystyyn.

Vierailija
108/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pääsisi aitoon yhteissaunaan, jossa uimapuvut ja -pöksyt ovat kiellettyjä?

Vierailija
109/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pääsisi aitoon yhteissaunaan, jossa uimapuvut ja -pöksyt ovat kiellettyjä?

Hermannissa.

Vierailija
110/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisten ei kuulu nähdä aatamin/eevan asussa muita vastakkaisen sukupuolen edustajia kuin oma puolisonsa.

Itsetuntokysymys tämä ei ole, vaan sekasaunominen ei vain ole sopivaa.

Olen täysin samaa mieltä. Kyse ei ole siitä että en luota vaan siitä että parisuhteessa ei vain olla alasti vastakkaista sukupuolta olevien kanssa saunassa tai muuallakaan.

Vierailija
111/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy, koska olen lihava ja penis lepotilassa alle 5 cm.

Olen nähnyt lihavia saunojia, eikä siellä kulleja mittailla. Omakin mahtuu hyvin housuihin.

Heillä ehkä on itsetuntoa. Minulla ei. En todellakaan näyttele kehoani missään, jos ei ole pakko.

Vierailija
112/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteissaunan ja sekasaunan välillä ole sellaista käsite-eroa, että yhteissaunassa oltaisiin aina alasti ja sekasaunassa uima-asussa.

https://rajaportti.fi/peruslinkit/saunayhdistys/toiminta/jutut/yhteissa…

Tuossa tutkimuksessa on hyvä määritelmä yhteissaunalle. Muutenkin oppia saunasta kiinnostuneille.  Esimerkiksi Sauna Hermanni torstaisin.

Sekasaunan määritelmäksi sopisi hyvin  uimapuvun kanssa. Silloin kaikki tietäisivät pukukoodin. Löyly on tällainen.

Vielä täytyisi kehittää nimi saunalle, jossa saa olla uimapuvussa tai ilman. Sompasauna, Lonnan ja Lähteen saunat esimerkkeinä.

Vierailija
113/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen saunan sivuilla ei mainita pukukoodia. Olisi kiva tietää etukäteen. Samoin monen saunan sivuja ei ole päivitetty vuosiin.

Vierailija
114/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi myös kiva tietää, missä on lukollinen säilytyslokero ja missä ei.

Vierailija
115/228 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa useimmat yleiset saunat ovat yhteissaunoja, ja niissä täytyisi olla alasti. Sikäläinen saunayhdistys perustelee sääntöä suomalaisella perinteellä sekä hygienialla. Uima-asu olisi epähygieeninen.

Vierailija
116/228 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sompasauna koostuu kolmesta hökkelistä. Suihkua ei ole, ei hanaa, ei vessaa. Joku päivä puulämmitteiset puuhökkelit  varmaan palavat poroksi, ellei virkavalta kiellä niitä ensin.

Vierailija
117/228 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipoon "perinnesauna": "Vuoroilla käytetään uima-asua tai pyyhettä." Ei kovin perinteistä.

https://saunotus.fi

Vierailija
118/228 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://rajaportti.fi/peruslinkit/saunayhdistys/toiminta/jutut/yhteissa…

Tuossa tutkimuksessa on hyvä määritelmä yhteissaunalle. Muutenkin oppia saunasta kiinnostuneille.  Esimerkiksi Sauna Hermanni torstaisin.

Sekasaunan määritelmäksi sopisi hyvin  uimapuvun kanssa. Silloin kaikki tietäisivät pukukoodin. Löyly on tällainen.

Vielä täytyisi kehittää nimi saunalle, jossa saa olla uimapuvussa tai ilman. Sompasauna, Lonnan ja Lähteen saunat esimerkkeinä.

Mutta miksi kenenkään uikkari häiritsisi ketään alastomana saunovaa? Jokaisellahan on tietenkin itsellään vapaus valita sekasaunassakin onko uikkari vai ei, eihän kukaan muu sitä saa määritellä? 

Ja toisaalta, jos on pakko olla alasti niin sitten voi äänestää jaloillaan siitä saunasta. 

Sitä tosiaan aina miettinyt, että mikä pakko joillain tahoilla on määräillä muutkin alastomiksi, kun alastomuus ei kuulemma ole se juttu sekasaunoissa vaan täysin platonista toimintaa. 

Vierailija
119/228 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sellaiseen haluat, voitko valaista? 

Vierailija
120/228 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sellaiseen haluat, voitko valaista? 

Miksi alasti saunominen oli kaikille selvää vielä muutama vuosi sitten, mutta nykyään kotkotetaan tekstiileistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme