Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasauna????

Vierailija
10.10.2009 |

Moikka!

Eilen vietettiin iltaa luonani muutamien ystävien kanssa (naisia ja miehiä) ja sauna lämmitettiin. Minun oletukseni oli saunoa miehet ja naiset erikseen, mutta kun muut olivat menossa yhdessä, niin menin minäkin. Ei ole lainkaan tapaistani, itse asiassa ensimmäinen kerta aikuisiällä kun saunon miehen kanssa, jonka kanssa en ole suhteessa. Muiden mielestä tämä sekasaunominen oli siis hyvin normaalia ja aika luonnollisesti osasin lopulta itsekin olla.

Minua lukuunottamatta kaikki saunassa olijat ovat tahoillaan naimisissa (ei kukaan keskenään). Tilanne oli selvästi seksuaalisesti latautunut ja hieman vaivautunut.

Käyttekö itse sekasaunassa, pahastutteko jos puolisonne käy?

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat olleet tekemisissä keskenään lähes lapsista saakka. Viettävät paljon aikaa yhdessä, ja sitä myötä varmaan heille jossain vaiheessa muodostunut luonnolliseksi myös sekasaunominen. Kun tuntee toisensa niin läpikotaisin, niin ei kai sillä enää siinä kohtaa ole niin väliä.

Me olemme mieheni kanssa vähän 'ulkojäseniä', eli vietetään aikaa näissä porukoissa vain satunnaisesti, mutta mennään joukon mukana saunaan. Olisi sekin toisaalta hassua, jos meille pitäisi laittaa oma saunavuoro.

17#

Vierailija
22/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisi miehenikään käyvän. Kerran on mieheni käynyt, mutta silloin siellä mukana olleella naisella oli sentään bikinit päällä. Kyseinen sauna oli kuitenkin todella ahdas jonne änkesi 5 ihmistä..ei kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin mennä itse ja mies saa mennä myös. Sekasauna on vain saunomista, ei seksiä, herranjestas!

Vierailija
24/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunavuoroa kun tunkisin pariskunnan kanssa yhteiseen saunaan:)

Odottaminen ei olisi mikään ongelma. Ei myöskään siinä tilanteessa, että vieras mies olisi velipoika. Voisin ihan mielelläni odottaa, että veljeni on saunonut ja menisin vasta sen jälkeen.

Opiskeluporukassa se on ollut tapana jo monta vuotta. Juontaa juurensa siitä, että ko. alaa opiskelevat muodostavat selkeän naisenemmistön, ja tuntui tylsältä eristää ne muutamat miehet saunomaan keskenään. Kukaan tuskin muistaa enää syytä - ratkaisu on ihan luonnollinen ja sitä sovelletaan muissakin tuntemissani yliopistopiireissä. Mieheni amk-opiskelukavereilla sen sijaan oli selkeät saunavuorot ja harvat naiset edes saunoivat, kun "meikki/kampaus menisi pilalle kesken illan", SAUNAilloissa.

En ole koskaan kokenut yhteissaunaa noissa ympyröissä seksuaalisesti latautuneeksi. Ymmärrän hyvin, ettei kaikissa porukoissa tunnu luontevalta saunoa sekaisin. Sekasauna voi kuitenkin olla mukava monellakin tapaa: esim. silloin, kun olen veljeni ja mieheni kanssa kolmisin mökillä (olisi tylsää saunoa yksin). Tai kun viimeksi vierailimme (naispuoleisen) ystäväni mökillä ja meitä oli jälleen kolme, mieheni, minä ja ystäväni. Tylsä olisi ollut jättää yksi odottelemaan muiden saunomista.

JOS tilanteessa olisi jotain seksuaalista tai joku selvästi ajattelisi sen sellaisena, ajattelisin varmaan toisin. Se ei mielestäni kuulu saunaan.

Vierailija
25/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä 27.v, mies 30.v, veljeni 22.v ja kälyni 21.v. Ei mitään ongelmaa kellään.

Vierailija
26/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on seksuaalisia ajatuksia, uskokaa pois. Ihminen ajattelee seksiä niin usein, että miten ihmeessä se ajatus katoaisi mielestä juuri silloin, kun ollaan alasti.

Vierailija
27/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman yllätyin, kun mieheni tässä kerran esitteli minulle kuvia firmansa tilaisuudesta, jossa porukoilla oli hyvin vähän, jos mitään, yllänsä. Sain silloin kuulla, että se on heillä ihan tavallista.

Eipä tulisi itselleni mieleenkään nakuilla kollegoiden, saati esimiesten/alaisten kesken, mutta kukin tyylillään...

Vierailija
28/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on sanonut mulle suoraan että haluaa kaikki naisia. niinpä en hyväksy sekasaunaa. :/

Vierailija
29/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yks jopa sen exä. se häiritsee mua syvästi ja aina on isot riidat sen takia. :( :(

Vierailija
30/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kuulu meidän harrastuksiin, ja onhan tuo ihan selvästi arveluttavaa, ellei nyt tosiaan kyseessä ole joku täysin seksitön traditio miehekkäiden teekkarinaisten ja miesten kesken.

Joskus ex-työpaikalla tällainen tilanne oli lähellä syntyä, että porukkaa menee sekaisin saunaan, ja olisihan se ollut itsestäänselvästi joku illan "huipentuma" kun riisutaan vaatteet :DD Ei sitä voi mitenkäänpäin pitää täysin viattomana ja normaalina juttuna, että vaikka työporukka saunoo sekasaunassa.

Vierailija
31/228 |
10.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ajattelis että "ollaan vain saunassa" se olisi ok, mutta kun tietää kyllä että miehet aina kyylää muita naisia ja himoitsee niitä vaikka oma vaimo on vieressä. se on minusta väärin.

Vierailija
32/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mies mukana mutta ei aina. Hän käy myös omissa piireissään sekasaunassa.

En ole ujostellut alastomuuttani saunomisen yhteydessä. Karvatkin pidän aina ajeltuna. Mitään tuijotuksia en ole huomannut, vaikka rintani on 85D ja pystyt vielä kahden imetyksenkin jälkeen.

Vierailija
33/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy. Minusta siinä ei ole mitään vaivautumista tai seksuaalista. Tai noh, jos jollain alkaa seisomaan tai naisella himot hyrräämään, niin se on sitten jokaisen oma asia. Minulle se on yksi suomalaiseen kulttuuriin liittyvä "rituaali", siis saunominen ja saunan lauteilla sikiää aina hyvät keskustelut :)

Vierailija
34/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy myös. Eikä kukaan oo vaivaantunut. Naimisissa meistä on suurin osa ja enemmistöllä lapsia.

Vierailija
35/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessakin sekasaunassa. epäilen että mienne eivät kiinnostu minusta seksuaalisesti koska olen ruma ja painan päälle 100kg. mutta ei se ole koskaan saunomista haitannut. :)

Vierailija
36/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ja miehelläni on jäänyt lukioajoilta tiivis ystäväpiiri, jonka kanssa sekasaunottiin jo tuolloin yli kymmenen vuotta sitten. Tämän porukan kanssa käyn edelleen sekasaunassa, enkä kyllä ole kokenut minkäänlaista vaivaantuneisuutta tai seksuaalista latausta saunoessa - tosin olemmekin saunoneet yhdessä kymmeniä kertoja.

Mutta jonnekin vapaamielisyyttä on tippunut tässä matkan varrella vanhetessa, sillä uudempien miespuolisten tuttavien kanssa en menisi saunaan.

Vierailija
37/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ja miehelläni on jäänyt lukioajoilta tiivis ystäväpiiri, jonka kanssa sekasaunottiin jo tuolloin yli kymmenen vuotta sitten. Tämän porukan kanssa käyn edelleen sekasaunassa, enkä kyllä ole kokenut minkäänlaista vaivaantuneisuutta tai seksuaalista latausta saunoessa - tosin olemmekin saunoneet yhdessä kymmeniä kertoja.

Mutta jonnekin vapaamielisyyttä on tippunut tässä matkan varrella vanhetessa, sillä uudempien miespuolisten tuttavien kanssa en menisi saunaan.

mua ei haittaa, vaikka mieheni sekasaunoisi vaikka missä porukassa. En mä mitään seksipommeja pelkää ;)

Vierailija
38/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmaa, lapset myös mukana. Terassilla vetäistään pyyhkeet ympärille ja juostaan pyyhkeiden kanssa rannalle uimaan. Rannalla nopeasti pyyhe ympäriltä ja minä aiankin hyppään nopeasti veteen. Olen hyvä uimaan, mutta en tykkää että kukaan tulee vedessä lähelleni.

Vierailija
39/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni on muuten niin nuuka ettei lämmitä sähkösaunaa heillä jokaiselle erikseen. huutelee millon mennään saunaan ja jonkun ajan päästä käy katkaisemassa virran pois. jos joku haluaa saunoa itsekseen muiden jälkeen ns omalla vuorolla, sauna on jo valitettavasti jäähtynyt.

Vierailija
40/228 |
11.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eniten mua häiritsee naiset, jotka eivät voi edes kavereidensa kanssa saunoa. Pelkäävät arvostelua. On ärsyttävää koska juuri saunominen tyttöporukalla hius/kasvo-naamioineen on parasta terapiaa"

En pelkää arvostelua, en vaan halua saunoa kanssanne, arvon leidit. Nautin yksin saunomisesta ja rauhasta. Saunominen on melkein pyhä toimitus. Nykyisin saunotaan miehenkin kanssa erillään, jonkiin aikaa yhdessä, mutta tarvitsen sen oman, yksinäisen hetken saunassa.

En koskaan sauno esim. työkaverien kanssa. Yäk, en pidä ajatuksesta että näkisin heidät alasti, tämä koskee miehiä ja naisia. Ajatus on epämiellyttävä eikä liity omaan kehoon vaan muiden. Esteettisyys on minulle tärkeä asia.

Jos menisin jonnekin kylään, ilmoittaisin että minä ja mieheni saunomme yhdessä. Jos se ei kävisi, emme saunoisi. Simple.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi