IVF/ICSI VKO 6
Ehkä on vähän liian aikaista, mutta huhuilenpa kuitenkin jo piinisseuraa...
Elikkäs meillä käynnistyy toinen IVF kohta puolin. Eka IVF tehtiin pitkällä kaavalla, piikittelin gonalia 12 päivää annoksella 150-187,5(?) ja muniksia saatiin 12. Munasoluja oli kahdeksassa, 6 hedelmöittyi, kuusi lähti jakaantumaan. Vain kaksi jäi siirtokelpoisiksi ja ne siirrettiin (kakkosluokkaa, 2- ja 4-soluiset) -> negaa. Lääkäri epäili, että jarru oli meikäläisen kohdalla liian tehokas (tuskahiki oli mieletön ja muniksia noin vähän) ja niinpä päätettiin että tämä toinen IVF tehdään lyhyellä kaavalla!
Elikkäs viikolle 4 tähdätään menkat ja kp 2 aloitan piikittelyn ja viikolla 6 punktio ja siirto! Ja kaikista ihaninta tässä oli se, että aluksi punktion piti olla viikolla 10, mutta lääkäri kysyi että passaako aikaisemmin :)
Ja ihmetten tässä semmoista, että ekassa hoidossa muistaakseni minulle riitti gonalia se yksi kynä, 900 iu. Nyt kuitenkin kotiuduin apteekista kahden 900 IU:sen ja yhden 450 iu:sen kynän kanssa??? Lääkäri kyllä sanoi että voipi olla että lähdetään isommilla annoksilla liikkeelle??
Kommentit (154)
Lämmin halaus sinulle. Toivotaan parasta viimeiseen saakka. Voimia sinulle.
Anno
...täällä taidetaan tulla perästä... Äsken pyyhkiessä tuli sellaista rusehtavaa tuhrua, jota tulee usein vuorokausi ennen menkkoja. Mieliala on aika maassa, tähänkö se nyt loppui, pp 11? Lugeja en aio tietenkään lopettaa ja veritestiin menen ke, saadakseni tietää, että oliko pampuloilla edes aikomusta kiinnittyä..
Mulla on varmaan nyt edessä hysteroskopia, polyyppiepäilyn takia. Mitenkä kivulias toimenpide lie kyseessä? Entäs kohdun limakalvon toipuminen siitä, meneeköhän montakin kuukautta? Pakkasessa on vain yksi 2 soluinen 2lk:n alkio. Suostuisivatkohan jättämään sen pakasteeseen ja tekemään uuden ivf-hoidon jo ennen kesää. Ajattelin vaan, että on niin pienet mahdollisuudet siihen, että solu kestäisi sulatuksen. Taitaavat olla vaan aika tiukkoja sen suhteen, että pakastin pitää olla tyhjä ennen seuraavaa hoitoa??
Pidän peukut pystyssä kaikille piinasiskoille, toivottavasti joku/jotkut meistä plussaa!!!
t: Mimma pp11
Hei, tulin tsempittämään teitä muita. Oma peli on tosiaan pelattu ja mitään ei ole arvailujen varassa. Särkylääkettä on menkkoihin syöty koko viikonloppu. Olokin alkaa olla parempi, mutta varmaan tämä pettymys vielä kolahtaa..
Äläkää nyt muut luopuko toivosta ja niitä oireita menkkaoireita miettikö. Vielä on toivoa! Pakkohan tässä ketjussa on jo plussia alkaa ensi viikolla ropisemaan!!!
Mietin pitkään kerronko edes tänne, mutta olen testannut tänään hailakan plussan. Viiva on selkeä (toki vaalea) ja tuli tikkuun aika pian. testi tosin hyvin herkkä (acon 10) eli tosi aikaisin olen liikkeellä. Yksi kemiallinen raskaus on takana, joten en uskalla tuulettaa, mutta kiinnitymisyritys nyt ainakin.
Anno ja Santeri Alkio pp9
Hienoa, että jollakin meistä onnistuu!!! Kyllä haalea plussa varmasti ajan kanssa vahvistuu!!!
Itselläni pp 11 ja tummanruskeaa tuhrua tullut pyyhkiessä koko päivän...
Anno, tämä on täsmälleen oikea paikka julistaa nimenomaan haaleat plussauutiset! Voiko nyt siis myös julistaa että kärsimättömyys palkitaan, jos kerran testasit pp-9!!
Onnea plussasta teille hirmuiset määrät!!!! Nyt sun tarvitsee sitten testailla joka päivä ja katsella vain viivan sävyn tummenemista...! Olet nyt pinomme toka plussaaja käsittääkseni. Siirrettiinkö sinulle 1 vai kaksi alkiota?
Uskallankohan itse testata huomenna tai ylihuomenna...
Leiska
Asiaa hetken sulateltuani yritän parhaani mukaan sulkea pahat vaihtoehdot mielestä ja nauttia hetkestä. Jos jotain nyt menee hullusti, niin ehtii sitä sitten surra. Veritesti on vasta perjantaina, eli jännä viikko tulossa. Kun nyt vaan pysyisi tällä kertaa tuhrut ja vuodot poissa. *ristii sormet ja varpaat*
Mulle siirrettiin yksi alkio. Ei edes ehdotettu muuta.
Olisi ihana nähdä pinossa paljon plussia ! Tsemppiä viime metreille !
Anno ja Santtu
Mahtavia uutisia! Nauti nyt hetkestä ja siitä plussaviivasta, äläkä vielä mieti mitään ongelmia tai mahdollisia vaikeuksia. Plussaamisen hetki on ainutlaatuinen, joten ota kaikki siitä tunteeta irti:)
Itse testaan huomenna acon 10:llä, silloin on pp11, joten jotain pitäisi jo näkyä, jos on näkyäkseen, tosi pessimistinen olen.
Aconilla testasin eilen, eikä haamun haamuakaan, nega se on. Keskiviikkona vielä veritesti, että voidaan sulkea kohdunulkopuolinen pois. Huhtikuussa PAS.
Kaikille plussanneille ONNITTELUT!
ja kaikille neganneille pahoittelut! onnea seuraavaan kertaan!
Tsemppiä kaikille, jotka vielä piinailee!! ;)
Ja kaikille muille, joilla ei tällä kertaa tärpännyt.
En tiedä uskallanko vielä ilmoittaa, mutta testasin haalean plussan aconin 10:llä tänä aamuna...pp11. Viiva on hailakka ja vaalea väriltään, mutta mielestäni silti selkeä viiva. Katsotaan varovaisesti, miten se siitä vahvistuu, ylihuomenna testaan uudestaan.
Charlize5, olen tosi pahoillani. Toivottavasti PASsissa parempi onni myötä. Mikä pp sulla on menossa ? Olisko toivoa myöhäisestä kiinnittymisestä ?
Mondlicht: Mahtavaa !!! Onnea !!! Kyllä se haamu plussaa on.
Oma napaa: Täytyy myöntää, että pelko kaihertaa mieltä koko ajan, niin kovin alussa mennään vielä. Viime huhtikuun kemiallinen on niin tuoreessa muistissa. Kemiallisen uusiminen ei lekurin mukaan ole kuitenkaan yleistä, joten täytyy yrittää relailla. Ihan hullua, kun ei osaa nauttia vaikka plussa tullut.
Testasin aamulla uudemman kerran, ja viiva on kyllä vahvistunut.
Mitä muille kuuluu ?
Anno ja Santeri Alkio pp10
Onnea Mondlichtille ja Annolle!!! Toivotaan että plussat vahvistuu :) Ja lisää plussia, kiitooooooos!!!
((((HALI)))) kaikille negan saanneille!!!
MiaMik rv 8+2
Eilen iski masennus kun alkoi tuntua siltä että menkat alkaa kohta. Sanoin miehellekin että se siitä sitten.
Nyt aamulla heti tein apteekin testillä pissatestin ja mitä - kaksi punaista viivaa ilmestyi (pp13), ja luettuani pakkauksen ohjeen uudelleen ja uudelleen se tarkoittaa että olen raskaana!!Tulosviiva oli vielä himmeämpi kuin toinen, mutta aivan selvä ja ilmestyi heti näytölle! Jipii!!
Juoksin heti koneelle, no, kävin pussaamassa ensin miestä!
Hirveästi onnea muille plussaajille ja erityisesti voimia niille jotka sitä tällä kertaa eivät vielä saaneet!!
Pää pyörällä, Leiska
Onnea Leiska!
On tässä kyllä pää niin pyörällä ettei tiedä kuinka päin olisi. Toivotaan nyt vaan, että kaikki menee hyvin! :-)
Mahtavaa !!! Onnea !!! Neljäs plussa tähän ketjuun ! Nyt liimaa ja liisteriä koko porukalle.
Täällä pikkaisen vahvempi viiva kuin eilen. *punastelee* juu, testailen siis edelleen näiyä varmistustestejä.
Oliko se niin, että Mondlichtillä on veritesti myös 24.2. ? Täällä sama päivä.
Meneekä Leiska veritestiin ?
Anno ja Santeri Alkio pp11
Siis aivan mahtavaa!! Jo 4 plussaa tässä pinkassa!!! Juuri kun pääsin ajattelemasta, että tosi vähän tullut plussia tämän vuoden puolella IVF/ICSI:stä ja passeista!!!! :)
Hirmuisesti ONNEA ja varjelusta odotukseen plussanneille ja aina yhtä kirpaisevan negan osakseen saaneille parempaa onnea seuraavalla kerralla!
Täällä saatiin virallinen negatulos verikokeesta tänään. Ei yllätys, mutta sitäkin suurempi harmitus :(
Perheemme on siis tässä ja kolmehenkisenä perheenä jatkamme elämää eteenpäin. Eipä tarvitse tulevaisuudessa katua, ettemme edes yrittäneet sitä pikkukakkosta!
Pajunkissa
Toivotaan, että ensi kerralla parempi onni myötä! Vaikka hankalaa se on nousta sieltä pettymyksen suosta. Voimia ja jaksamista kaikille! :-/
Anno, voisitko kertoa (ei ole pakko!) minkälainen kokemus se kemiallinen raskautesi oli? Hävisikö plussa ennen kuin veritestiä tehtiin? Vai ennen ultraa? Itselläkin pelko puserossa, kun mitään oireita ei ole! Mitä oireita teillä plussanneilla on?
Minulle ei tietääkseni tehdä ollenkaan veritestiä, sain klinikalta vain Apteekin raskaustestin mukaani siirrossa. En oikein tiedä, miten tästä eteenpäin. Soitan kyllä klinikalle perjantaina ja ilmoitan tuloksesta, ehkä sinne voisi mennä alkuraskauden ultraankin? Koskas se sellainen olisi? Entä mitä tarkoittaa raskausviikkojen jälkeen ilmoitettava luku esim. rv 5+3? Olen niin pihalla kaikesta, pää sekaisin ja onnellinen ja samalla pelottaa!
Suojelusenkeleitä kaikkien matkaan! :-)
Moi !
Mulla oli tämä kemiallinen inssin yhteydessä. Tein pos testin. pp 16-17, vuoto alkoi hiljalleen pp 18 ja siitä sitten voimistui. Jo ennen pp 16 tuli tuhruja, jotka sitten välillä loppui. Verikoetta ei tehdä yleensä inssin yhteydessä. Tilannetta seurattiin verikokeella, vuodon alku hCG oli vielä 34 ja tippui viikossa nollaan. Lääkäri teroitti minulla, että kyseessä on huono tuuri ja toistuvia keskenmenoja (3 kpl) on yhdellä naisella sadasta. Joten toivoa täytyy, että ei tuo yksi ole.
Olen nyt miettinyt, että olisiko ennusteeni senkin puoleen parempi, että plussa tuli näin aikaisin. Tuo pp 16 oli kemiallisessa mielestäni aika myöhäinen aika plussata. Oireita ei ole muuta kuin satunnainen " juilinta" munasarjojen tienoilla. Heräilen aikaisin, mutta se taitaa olla lähinnä jännitystä.
Eiköhän näissä asioissa kuitenkin yleensä käy hyvin, eli tsemppiä !
Diacorilla alkuraskauden ultra tehdään 5 vko alkion siirron jälkeen.
rv esim 5+3 tarkoittaa, että raskaus on jatkunut 5 vko ja 3 päivää. Aika lasketaan viimeisten menkkojen alusta, paitsi IVF:ssä käsittääkseni punktiopäivä on 2+0 eli ns. ovulaation ajankohta.
Tulethan kertomaan kuulumisia.
Anno ja Santeri Alkio pp12
Tässä ollaan niin samassa veneessä kaikki, että muidenkin nega tuntuu todella pahalta. Tämä on varmaan typerä sanoa, mutta olisiko toivoa vielä, että vuoto olisikin vaan tavallista ivf-tuhrua? Voimia sinulle pettymyksestä toipumiseen.
Mulla itselläkin alkoi tänään se tuttu, menkkoja ennakoiva alaselkäsärky. Tästä n. vuorokauden sisällä alkaa yleensä vuoto. Tosin mulla luteaalivaihe on ollut aina paljon pidempi, josko nämä lääkkeet sekoittaneet kropan. Eikä siis edelleenkään mitää raskauteen viittaavia oireita, ei ole ollut koko aikana. Rinnatkaan eivät ole enää niin kipeät, mikä sekin minulla merkitsee alkavia menkkoja.
Mutta toivoa pidetään yllä niin kauan kunnes testi sanoo muuta...
Ajattelin siis testata aconin kympillä jo maanantaina, pp11.