9 vuotiaan tytön paino
Minkä kokoisia teidän 9 vuotiaat tytöt ovat olleet? Meidän tyttö kävi tuossa äsken puntarilla ja lukema oli 33 kg. Pituutta en tiedä, mutta vaatteet ovat n 132- 140 senttisiä.
Mies vaan tuossa totesi että tyttö painaa muutamien vuosien päästä saman verran kuin minä olen painanut 18 vuotiaana. En voi tuon ikäiselle sanoa mitään asiasta. Hän itse tietää että on tanakka, ei mikään lihavan näköinen ole. LÄhinnä vatsan seudulta pyöreä. On toki ollut aina pyöreähkö.
Kommentit (122)
Tullut jo paljon stooreja mihin vertailla. Näkeehän koulun luokkakuvasta, että kaikki ovat yksilöitä. Perintötekijät vaikuttavat, mutta lisäksi ruokavaliolla on merkitystä.
12 kirjoitti mitä mullakin oli sulle vinkkinä mielessä.
Ja vielä yksi juttu. Kun palkitset lastasi, älä tee sitä herkuilla tai yleensäkään syömällä. Käykää mieluummin Tiimari8ssa tai ostakaa kiva vaate tai uimahallireissu jne...
Toivon ammattikasvattajan ja äitinä, että ette laske 9-vuotiaan harteille vastuuta syömisten seuraamisesta.
Ostakaa kotiin paljon kasviksia ja herkut vain kerran viikossa KOHTUUDELLA.
Syömisrytmi on tosi tärkeä.
Aikuisen kannustus kouluikäiselle on yhdessä syöminen ja liikkuminen. Uikaa, ulkoilkaa, pelatkaa, nauttikaa elämästä!
Jos lapsi mlähtee itkien pois pöydästä, on häntä jo loukattu todella pahasti.
Yksi neuvoni olisi, että joku aikuinen tekee kaikille annokset pöytään ja sitten pöydässä ei ole liikaa mussuteltavaa.
Onnellista jatkoa! Anna Tyttärellesi paljon rakkautta ja kysele miten päivä on mennyt.
Oma lapseni on jotain 31 kg ja vaatteiden koko on 134 - 146, ei olla pituutta mitattu hetkeen ja nukkuu nyt. Ei ole yhtään ylipainoinen, eikä tanakka, eikä pyöreä. Samankokoinen kuin muutkin ikätoverinsa. Minun tyttö on vielä semmoinen kapean sorttinen. Kun syö mahansa täyteen niin vähän masu pullottaa mutta muuten ei ole tosiaan lihava.
Lapsella on kaksi luokkakaveria jotka ovat tosi tosi hoikkia. Toinen heistä on tositositosi hoikan äidin lapsi, ja heidän perheessään tunnutaan puhuttavan painosta usein ja kunnolla.
Esiteinien kanssa saa olla varovainen, ettei syöksy laihdutuskierteeseen. Tiedän mistä puhun, kun nuorin siskoni on sairastanut lievän anoreksian.
Onko huolestuttavaa ja kun tyttöni ei syö normaalia enempää eikä juurikaan herkkuja.Tyttö on tukeva varsinkin vyötäröltä.Käytin lääkärillä koska olen huolissaan ja vika ei johdu että tyttö söisi liikaa tai väärin.
Ettei asiassa olisi vähän sitä laitaa, että _sinun_ mielestäsi ruokailutottumuksissa ei ole mitään väärää. Vaikka niissä oikeasti olisikin. Pikkunapostelu hukkuu niin helposti pois tietoisuudesta. Harva sitä ruokaa syö NIIN isoja annoksia että sillä lihoo, enemmän kai ne aterioiden väliset hipleet lihottaa.
Mitä lapsesi syö aamupalaksi? Lounaaksi? Välipalaksi? Päivälliseksi? Iltapalaksi?
Noiden viiden aterian lisäksi tai välillä lapsen ei tarvitse syödä mitään. Ei mitään.
Oma 10-vuotiaani kaipaa hipleitä jos on nälkä ja sitten hups vaan, ruoka-aikaan ei olekaan nälkä. No, hän on normaalipainoinen.
Ajattelin vaan sillä nostaa ajatukseni esille, kun useimmat ylipainoiset tuntuvat olevan sitä mieltä että ruokailutavoista ylipaino nyt ainakaan ei johdu. On vaan niin hidas aineenvaihdunta. Ja raskaat luut. Ja yksi on sanonut että mä nyt vaan oon niin harteikas...
Mutta jos kaiken syömisen panisi paperille/tietokoneelle, niin johan homma kauhistuttaisi.
Terveisin itse vähän pyylevä normaalipainoisen lapsen mamma, joka tykkää herrrrrkuista
Minkä kokoisia teidän 9 vuotiaat tytöt ovat olleet? Meidän tyttö kävi tuossa äsken puntarilla ja lukema oli 33 kg. Pituutta en tiedä, mutta vaatteet ovat n 132- 140 senttisiä.
Mies vaan tuossa totesi että tyttö painaa muutamien vuosien päästä saman verran kuin minä olen painanut 18 vuotiaana. En voi tuon ikäiselle sanoa mitään asiasta. Hän itse tietää että on tanakka, ei mikään lihavan näköinen ole. LÄhinnä vatsan seudulta pyöreä. On toki ollut aina pyöreähkö.
itse olin kolmannen luokan terveystarkastuksessa 136cm pitkä ja painoin 40kg, pidin itseäni silloin hirveänä läskinä. Pyöreä kyllä olin, mutta nykyään lapsuuden kuvia katsellessa huomaan etten todellakaan missään vaiheessa ollut oikeasti lihava. Kehityin tosi nopeasti, 11-vuotiaana oli jo menkat alkanut ja isot rinnat. Nykyään olen parikymppinen ja hoikka, bmi 21. Eli en mä nyt hirveästi huolehtisi. :)
mun tyttäreni 9.v 135 pitkä painoo 34 ei oo yhtää liian pläski koska sovimme että kesään asti lukema pysyy samana joten painaa varmaa 10 vuotiaana kilon enemmän. kenenkään lapsen ei tarvitse tressata että on ylipainoinen vaan sanoo itselleen että syö enemmän kasviksia eikä karkkia jos muut perheen jäsenet syövät vaikkapa sipsejä dipin kanssa niin voi miettiä jos vaikkapa löytyisi porkkana tikkuja niin niitä voi syödä ennemmin dipin kanssa kun sipsejä. siinä vinkki jos tekee mieli sipsejä.
Meillä on poika 9v 132cm ja 24kg. Tyttö 8v 18.5kg ja 116cm pitkä. Ovat todella alipainoisia ja syövät normaalisti, muttei hevosen annoksia. Liikkuvat paljon ja ovat energisiä ja koskaan ei ole painosta th-puolella huomauteltu.
mun 9v tyttöni 134,3 ja painoo 33,6 tänään oli terveys tarkastus ja normaalit paperit sai.
Meidän kohta 10-vuotias tyttö on 146cm pitkä ja painaa 40kg. Ei ole lihava, mutta ehkä hieman pyöreä.
Ei ole ylipainoinen. meillä tyttö on 145 ja painoa 33.6. aika pitkä mutta normaali kasvuinen. Ja meillä ei syödä ollenkaan sipsejä koska tyttö tykkää enemmin dipistä ja sen kanssa kurkku tikkuja! Nam nam
Onko lapset nykyään noin pieniä? Itse olin 6 vuotiaana sen 120-125cm ja 20+kg kun jonkun lapsi on ton pituinen vasta 9v :o
Meidän 8.v on 122cm ja painaa 18, 2 hänen siskonsa on 9v 141 paino 31 joten ei huolta
Mun 12v (!!!) On 32kg.... Ja varmasti myös pitempikin kuin sinun 9v.. Tai varmahan ei voi olla mutta vaatekoot ovat 146-154 eli pitemoi on, nimittäin 153cm. Ei pahalla, kuhan kysyit :))
En jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta oma tyttöni on 138 cm ja 32 kg. Harrastaa taitoluistelua ja on laitan näköinen. Kannattaa miettiä myös onko lapsella lihaksia! Aikuinenkin 170 cm 65 kg näyttää erilaiselle, jos kroppa on lihaksikas vs. löysä ja roikkuva.
Ehkä 144 cm ja 42 kg. On kyllä vähän pullea, ja terkkarit aina asiasta huomauttavat. Oltiinjopa ravitsemusterapeutilla, jonka mielestä ruoka on ihan ok eikä vähentää kannata, liikuntaa voisi yrittää lisätä...
Meidä 9 v. tyttö painaa n. 24-25 kg. Hoikka, muttei missään nimessä laiha. Muuten hän on hiukan keskivertoa lyhyempi.
Onko huolestuttavaa ja kun tyttöni ei syö normaalia enempää eikä juurikaan herkkuja.Tyttö on tukeva varsinkin vyötäröltä.Käytin lääkärillä koska olen huolissaan ja vika ei johdu että tyttö söisi liikaa tai väärin.