Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanan huvittavia nämä " synnyttäjät" , jotka ottavat esim. epiduraalin ja

Vierailija
20.12.2005 |

sitten esitellään suureen ääneen tutuille ja tuntemattomille kuinka rankka heidän synnytyksensä olikaan.

Nykypäivän mammat ovat niin mukavuudenhaluisia, että kaikki pitäisi tapahtua sormia napsauttamalla, niin näköjään synnyttäminenkin. On järkyttävää, kuinka yleistä epiduraalin tms. kivunlievityksen käyttö on! Kipua pelätään jo monta kuukautta etukäteen ja mielessä käydään läpi että " sitten otan sen ja sen puudutuksen" yms. Asenne synnyttämään lähtiessä on usein ihan VÄÄRÄ. Tuskaillaan että " voi voi kun minulla on (varmaankin?) se alhainen kipukynnys" . Ja höpönlöpön. On se sitten kumma kun päädytään kaiken maailman kivunlievityskeinoihin, josta luonnollisuus on kaukana.

Te, mukavuudenhaluiset mammuskat, synnytys ON synnytys, sen kuuluukin tehdä kipeää. Ihan huvittaa (ja järkyttää) lukea näitä palstoja, joilla oikein kehuskellaan " miten se ilokaasu meni päähän ja olin ihan pöllyissä" . Hyi, jos synnytyksen pitää olla tuollaista. Ei tulisi mieleenikään, että haluaisin saada lapsen jossain höyryissä ja laukoa kätilöille ja muille paikallaolijoille " muka hauskoja" juttuja. Mieluummin kestän sen kivun vaikka hammasta purren.

Ja te, joiden mielestä kenenkään ei tarvitse kärsiä synnytyskipujen takia nykypäivänä, sanon, että olette juuri näitä huvittavia ja mukavuudenhaluisia, pienimmästäkin kivunpoikasesta valittavia.

Pointtini oli, että SYNNYTYKSEN TULEEKIN SATTUA. Se tekee pirun kipeää, mutta kestän sen kun tiedän, että palkinto on maailman suloisin. Kyllä sellaisen " paketin" eteen kannattaakin nähdä vaivaa ja tehdä töitä, jopa kärsiäkin niistä kivuista. =)

Tiedän, että saan nyt paskaa niskaan ja paljon. Mutta, tämähän oli vain MINUN mielipiteeni.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kun tehdään vain mukavuussyistä.Mikäs se kivunlievitys muuta on kuin mukavuussyy?Ja todellakin epiduraalilla on vaikutusta vauvaan,Kysykääpä vaan synnytyssairaalastanne.

Vierailija
62/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioissa? Ja vertaamaan omia tuskalla, hiellä ja verellä suoritettua synnytystä ikäänkuin jotain suurta urheilusuoritusta ja mitä enemmän tuskaa ja verta, niin sitä " paremmaksi" synnyttäjäksi ja äidiksi tuollainen itsensä tuntee. Sorry vaan ap, mutta sulla ei ole ihan kaikki kotona. Tai sitten sun elämäs on niin älyttömän ankeeta ja suppeaa, että tuollaisia pohdit mielessäsi.

Oot sitten ilmeisesti sitä mieltä, että aivoleikkauksetkin pitäisi tehdä kuten faaraoiden aikaan tehtiin, eli poralla vaan päähän reikä. Vähän potilaalle jotain huumaavia yrttejä ja raudat käsiin ja jalkoihin ja pää ruuvipenkkiin, jottei sitten tuskissaan rimpuile. Paskat siitä, että jos lääketiede kehittyy, vaan tuskalla pitää asia tehdä, kun on ennenkin tehty.

Oon vaan aivan järkyttynyt välillä siitä, kuinka omituisia mielipiteitä täällä lukee. Toivottavasti oli provo, koska muutoin tuollaiset mielipiteet on vaan lähinnä osoitusta joko älyn köyhyydestä tai vinksahtaneesta mielenlaadusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärvistellyt kaksinkerroin kivusta kun kohdunsuu auki 3cm (korkea kipukynnys muuten) ja jotkut tuttavat tulevat synnyttämään paikat täysin auki eikä kipuja lainkaan?

Onnea sinulle jos kuulut vähäkipuisiin, onneksi apua on meille muille saatavilla.

Vierailija
64/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäkin varmasti totta, mutta älähän viitsi noin yleistää.

Minun vauvani - joka syntyi muuten ilman minkäänlaista lääkitystä - oli sininen/veltto/uninen ja lähes hengetön ja imetys epäonnistui. Eikä se ollut äidin, vauvan eikä edes kipulääkkeiden vika.

Vierailija:

Joskin minun pointtini on etten TODELLAKAAN uskaltais syntymättömään lapseeni pumpata niitä kaikkia kipulääkkeitä..... häneenhän ne suoraan menevät...

Ja sitten itkeskellään kun ei imetys onnistunut, koska vauva oli uninen/veltto/tms. JA SE MUKA VAUVAN VIKA ???!!!!!!!

No ei todellakaan vaan äidin joka käytti kipuläkkeitä =DDD

Vierailija
65/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään asiaa ei saisi helpottaa vaikka se mahdollista olisikin:) koska ennevanhaan niin ei tehty. mutta en kyllä ymmärrä miksi provosoidutte turhasta. ei mua ainakaan kiinnosta miten ap on synnyttänyt saati että haluaisin verrata sitä omiini. ei mulle tullut mieleenkään tulla av:lle synnyttämään lähtiessä kyselemään että sopiihan nyt varmasti teille että otan epiduraalin:) kakkonen syntyikin sitten " luomuna" meidän kylpyhuoneeseen ja minä melkein kuolin verenhukkaan. synnytys on henkilökohtainen kokemus ja jokaisen kipu on yksilöllistä. tosin se pointti minulta jäi ymmärtämättä että miksi pitäisi kärsiä jos ei ole pakko?

Vierailija
66/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen synnytys täysin kivuton epiduraalin ansiosta (sain sen heti kun halusin olin nääs mukana epiduraalitutkimuksessa jossa tutkittiin kuinka paljon puudutetta pitää antaa jotta pystyy silti kävelemään). Siis täysin kivuton synnytys. Toinen synnytys täysin ilman mitään kivunlievitystä, oli niin nopea että ei olisi ehditty mitään edes antaa. Olenko nyt hyvä vain huono ?

Vierailija
67/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä on aivan järjetöntä jättää käyttämättä kivunlievitystä, jos siihen on mahdollisuus. Kuka sanoo, että naisen tulee kärsimän mahdollisimman paljon? Haloo, ei mitään järkee. Puudutuksen voi jättää, jos tosiaan ITSE on sitämieltä.

Vierailija
68/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitä synnytystä -luonnollista tapahtumaa- tarvii kenenkään asiantuntijan auttaa?

Tee sinä, ap, kaikki vaan sen vaikeamman kautta ja anna muiden tehdä kuten he parhaaksi näkevät. Hell, palaa vaikka kivikauteen -eipä käy elämä liian helpoksi :D

Vierailija
69/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmasti kannanottoja kirjoitukseesi joka oli mielestäni aika kovaa tekstiä. Minkä ikäinen olet? Kuinka monta lasta sinulla on?

Ymmärrän tuon pointin että jos synnytyksestä tehdään vain ja ainoastaan siis kivulias tapahtuma eli muusta ei puhutakaan kuin siitä miten lievittäisi kipuja jne. Totta kai synnytys sattuu. Mutta pitää muistaa että nykyään kun tiedetään jo tutkimustenkin valossa se tosiasia että LIIALLINEN KIPU haittaa kyllä kaikenlaista toipumista saatika että pitkä synnytys jossa ei kivunlievitystä käytettäisi, ei ainakaan positiivisesti edistä synnytystä.

Mielestäni on jo sangen vanhanaikaista ajatella että kipua ei saisi lievittää. KAIKKI sukulaisnaiset jotka ovat aikanaan ilman kivunlievityksiä synnyttäneet, osa menettäneet lapsensa pitkittyneen synnytyksen vuoksikin, ovat sanoneet että ilman muuta synnytystuskiin on LUONNOLLISTA käyttää apuja.

Toki kipu on asia, jonka jokainen kokee ihan henkilökohtaisesti. Mutta itse (vasta) yhden synnytyksen läpikäyneenä en voi sanoa että olisi luonnotonta käyttää epiduraalia. En itse lähtenyt sillä mielellä synnyttämään, että HALUAN kaikki kipulievitykset, enkä nyt toiseenkaan synnytykseen ole lähdössä siten. Yllätyin kuitenkin itse käynnistyksen aiheuttamista tuskista ja siinä kyllä ei tarvinnut miettiä että otanko lääkitystä vaiko en.

Mutta jos sinulla on nyt parempi mieli siitä, että sait oman mielipiteesi kaikille kertoa ja olla luonnonmukaisia asioita kannattava niin silloin olet saanut pisteitä itsellesi. Joten onnittelut siitä.

Vierailija
70/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

provosoituvat av-mammulit! Ei tulis itselläkään mieleenkään synnyttää ilman kivunlievitystä, eli epiduraali on täälläkin otettu. Tämä siis tosiaan oli PROVO, testausta vähän miten tällaiseen suhtauduttaisiin. Ja ihan odotusteni mukaisesti. =D

-ap-, jota hieman hymyilyttää.

Vierailija
71/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin yhtä synnytystä lukuunottamatta pelkällä ammeella, yhdessä oli lisäksi ilokaasu apuna. Tämä siksi, etten missään vaiheessa kokenut kipua niin pahana, etten jaksaisi sitä kestää.

Jos vielä saan lapsia, lupaan itselleni jo valmiiksi, että kaikki apu ja kivunlievitys otetaan vastaan, mikäli en muuten kipua kestä. Mitäpä tuota turhaa itseään rääkkäämään.

Vierailija
72/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heppoisin perustein epiduraalin kun synnytin ensin 1,5 vrk ja sitten sain sen, itkin jo tuskasta ja välillä kävin tajuttomana?

sitten kun sain epiduraalin lapsi syntyi aika vauhdilla kun rentouduin, luulen että ilman epiduraalia synnyttäisin siellä vieläkin sillä en vaan osannut rentoutua.

helppo kai se on semmoisen sanoa jonka kakara pullahtaa ulos kuin itsestään eikä avautumisvaihekaan kestä kuin muutaman tunnin....

Vierailija
73/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa terveen (??????) äidin (??????) kirjoittamaan tällaisesta aiheesta provon??? Tuliko hyvä joulumieli? Onnea valitsemallasi lapsellisella tiellä... toivon mukaan lapseni ei avioidu koskaan sinun lapsesi kanssa.. hyi, tuollaisen anopin piru vie saisi!! Kamala akka.

Vierailija
74/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette noin saamarin epävarmoja itsestänne? Aina on joku joka vetää ap:n laittaman aloituksen kaltaisista aloituksista herneen syvälle nenuun. Alkaa kilpailu siitä kenen synnytys oli rankin ja kenelle on oikeus kivunlievitykseen.

Jokainen taaplaa tavallaan. Aivan sama kuka teki synnytyksessä mitäkin. Kas kun ette kilpaile siitä kenellä tuli synnytyksessä kamalimman hajunen paska.

Joo, joo... ei kaikki pasko synnytyksessä... AIVAN SAMA!!!

Vierailija
75/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ihmisiä löytyy paljon jotka eivät hyväksy mitään kivunlievityksiä yms. Usein näillä naisilla synnytykset ovat kestäneet alle 10 tuntia ja paikat ovat auenneet ihan normaalisti!

Pahinta mitä joku äiti voi sanoa toiselle äidille on juuri tuo syyllistäminen ja arvostelu!!! Tuntuu pirun pahalta pari päivää kestäneen synnytyksen jälkeen kuulla että kuinka väärin on tehnyt kun on ottanut puudutuksia. Varsinkin kun synnytys on lopulta päätynyt sektioon. Sellaisen kokeneena on niin maassa ja itseensä " pettynyt" yms. että toisen arvostelevat sanat pahoittavat mielen pitkäksi aikaa. Vaikka Ap heitti provon niin muistakaa naiset vastaisuudessa että kaikilla ne synnytykset ovat niin erilaiset ja se kipu on hyvin erilaista. Toisilta voi lähteä taju kun toisilla ei tunnu oikeen yhtään mitään. Älkää arvostelko ääneen toisten valintoja, etenkään jos ette taustoja tiedä!!!!

Vierailija
76/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo oli hyvä

Vierailija
77/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jotka eivät tarvitse synnytyksessä kivunlievitystä

-joiden miehet eivät petä heitä

-joiden lapset ovat kauniita ja hyväkäytöksisiä

-jotka ovat lasten jälkeenkin parikymppisen mitoissa

-jotka saavat elämäänsä kaiken sisällön kotona lasten kanssa ja kotiaan hoitaen

-jotka laittavat vain maukasta ja terveellistä ruokaa

-jotka ovat huonosti nukutun yön jälkeenkin aina huoliteltuja ja hyvän tuoksuisia

-JA JOTKA EIVÄT KOSKAAN TUOMITSE MUIDEN ÄITIEN VALINTOJA JA MIELIPITEITÄ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän