Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanan huvittavia nämä " synnyttäjät" , jotka ottavat esim. epiduraalin ja

Vierailija
20.12.2005 |

sitten esitellään suureen ääneen tutuille ja tuntemattomille kuinka rankka heidän synnytyksensä olikaan.

Nykypäivän mammat ovat niin mukavuudenhaluisia, että kaikki pitäisi tapahtua sormia napsauttamalla, niin näköjään synnyttäminenkin. On järkyttävää, kuinka yleistä epiduraalin tms. kivunlievityksen käyttö on! Kipua pelätään jo monta kuukautta etukäteen ja mielessä käydään läpi että " sitten otan sen ja sen puudutuksen" yms. Asenne synnyttämään lähtiessä on usein ihan VÄÄRÄ. Tuskaillaan että " voi voi kun minulla on (varmaankin?) se alhainen kipukynnys" . Ja höpönlöpön. On se sitten kumma kun päädytään kaiken maailman kivunlievityskeinoihin, josta luonnollisuus on kaukana.

Te, mukavuudenhaluiset mammuskat, synnytys ON synnytys, sen kuuluukin tehdä kipeää. Ihan huvittaa (ja järkyttää) lukea näitä palstoja, joilla oikein kehuskellaan " miten se ilokaasu meni päähän ja olin ihan pöllyissä" . Hyi, jos synnytyksen pitää olla tuollaista. Ei tulisi mieleenikään, että haluaisin saada lapsen jossain höyryissä ja laukoa kätilöille ja muille paikallaolijoille " muka hauskoja" juttuja. Mieluummin kestän sen kivun vaikka hammasta purren.

Ja te, joiden mielestä kenenkään ei tarvitse kärsiä synnytyskipujen takia nykypäivänä, sanon, että olette juuri näitä huvittavia ja mukavuudenhaluisia, pienimmästäkin kivunpoikasesta valittavia.

Pointtini oli, että SYNNYTYKSEN TULEEKIN SATTUA. Se tekee pirun kipeää, mutta kestän sen kun tiedän, että palkinto on maailman suloisin. Kyllä sellaisen " paketin" eteen kannattaakin nähdä vaivaa ja tehdä töitä, jopa kärsiäkin niistä kivuista. =)

Tiedän, että saan nyt paskaa niskaan ja paljon. Mutta, tämähän oli vain MINUN mielipiteeni.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pointtini oli, että SYNNYTYKSEN TULEEKIN SATTUA. Se tekee pirun kipeää, mutta kestän sen kun tiedän, että palkinto on maailman suloisin. Kyllä sellaisen " paketin" eteen kannattaakin nähdä vaivaa ja tehdä töitä, jopa kärsiäkin niistä kivuista. =)

Synnytyksen PITÄÄ sattua. Imetyksestä ei saa väsyä tai valittaa; ei sen kuulukkaan olla aina niin helppoa. Koliikkivauvan itku ei saa rasittaa -Hyvä Äiti ei valita. Masennus on Hyvälle Äidille tuntematonta -se nyt vaan on joku muotivillitys! Näin joulun aikaan Hyvä Äiti tekee kaikki leivonnaiset ja ruuat itse -Hyvä Äiti ei mene yli siitä, missä aita on matalin.

Miksi elämän vauvan kanssa pitäisi olla helppoa? Miksi pitää keksiä kaikenlaisia konsteja arkea helpottamaan?

Aito Oikea Hyvä Äiti toteaa: kärsi kärsi niin kirkkaamman kruunun saat.

Vierailija
42/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisellä on vaihtoehdot käyttääkö kivunlievitystä vain ei.

jos tunnet itsesi paremmaksi synnyttyjäksi ja äidiksi kuin ne jotka on käyttänyt kivunlievitystä,niin onnea vaan sinulle

terveisin tuleva huono äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskin minun pointtini on etten TODELLAKAAN uskaltais syntymättömään lapseeni pumpata niitä kaikkia kipulääkkeitä..... häneenhän ne suoraan menevät...

Ja sitten itkeskellään kun ei imetys onnistunut, koska vauva oli uninen/veltto/tms. JA SE MUKA VAUVAN VIKA ???!!!!!!!

No ei todellakaan vaan äidin joka käytti kipuläkkeitä =DDD

Vierailija
44/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttäkää miten synnytätte. Ja toivokaa että tulevaisuudessa keksitään sellainen lääke ettei synnytys tunnu yhtään missään, pikkuisen vain kirpaisee.

-ap- ja ap:n viimeinen viesti.

Vierailija
45/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja sitten itkeskellään kun ei imetys onnistunut, koska vauva oli uninen/veltto/tms. JA SE MUKA VAUVAN VIKA ???!!!!!!!

No ei todellakaan vaan äidin joka käytti kipuläkkeitä =DDD

ennen kuin antautuu pahan, epiduraalia tyrkyttävän kätilön armoille!

Vierailija
46/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytit lainausmerkkejä otsikossasi? Eikö siis kivunlievitystä synnytyksessä käyttävä ole synnyttänyt ollenkaan? Vai mitä tarkoitit kyseisillä merkeillä?

Vierailija
47/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 35

Vierailija
48/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis kyllä olla suihkussa ja kätilö laittoi akvarakkuloita. Mutta ei muuta.

En kyllä ollut vapaaehtoisesti noilla linjoilla silloin enkä myöskään toistaisi kokeilua jos olisi valinnan varaa. Sitä paitsi minä aluan puudutuksen myös hampaidenpaikkaukseen vaikka se on taatusti monta kertaa pienempi juttu... Ja toivon tosiaan, että muut saavat kipulääkkeitä ja että ne toimivat.

Mutta alkuperäistä sympatisoin sen verran että on tosiaan hassun oloista kuunnella muiden synnytysjuttuja sillä eipä siihen juuri voi osallistua. Ilmeet kun ovat näkemisen arvoisia jos erehtyy itse sanomaan että ei ollut lääkitystä. " Taidat olla hullu?" -olettamus paistaa joka naamalta ja tavallaan kyllä ihan syystä...

Vierailija
49/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivun kärki taittui sen verran, ettei järki lähtenyt vaan pystyin keskittymään olennaisimpaan.

Vierailija
50/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa mainiosti nykypäivän äitien kyvyn kestää kipua tai yhtään mitään muutakaan vastoinkäymistä... Typerät naiset, jotka eivät osaa edes tavata sanaa medikalisaatio, saatika ymmärrä mitä se tarkoittaa.

Terveisin luomusynnyttäjä (ja ylpeä sellainen)

Vierailija
51/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sä olet sellainen matami ja värkkiskin on kuin saavi, että lapsi tipahti kivuttomasti ja hetkessä:)

Vierailija
52/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pitää taukoa, kun perustelukyky notkahti.

Vierailija
53/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusta 1,5 tuntia ilman epiduraalin vaikutusta, koska se oli jo haihtunut. Mielestäni sain kokea hyvin kaikki kivut. Niin, ja ennen epiduraalia oli supistuksia ollut 8 tuntia.

Vierailija
54/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi synnytys kuulemma edennyt voimakkaista supistuksista huolimatta kun kroppani oli niin jännittyneessä tilassa, ettei antanut milliäkään periksi jotta olisi avautumista tapahtunut, että moinen on p**** puhetta, ettei tiedä synnyttämisestä mitään jos on epiduraalin ottanut/saanut. Ihmettelivät vain, että pitääkö leikata vai jaksanko todella ponnistaa vielä tuon parin vuorokauden kärvistelyn jälkeen. Ponnistin ja repesin niin, etten kolmeen kuukauteen kovin hyvin pystynyt istumaan saati kävelemään, että se niitä synnytyskokemuksista. Toinen lapsi syntyikin sitten super nopeasti ja ei tehnyt kipeää juurikaan ja ilokaasulla ja ammeella selvittiin.

Vierailija
55/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, että edes pari on kanssani samoilla linjoilla! Tämä osoittaa todeksi sen, että epiduraalin ottamatta jättävät ovat todella harvassa.

Joku parjasi, että häivyin, kun en osaa perustella kantaani. Miten sen teille perustelisin, oikein rautalangasta vääntäisin, että minun MIELESTÄNI synnytyksen tulee sattua, koska synnytys on (tai sen pitäisi olla, eihän se nykypäivänä ole) luonnollinen asia. Mielestäni sen eteen, että lapsen saa, täytyy jotain tehdäkin, ja todella TUNTEA, että on saanut sen lapsen. Ette te varmaan ymmärrä. Ja joku hampaiden puudutus porattaessa ei ihan ehkä liity aiheeseen! Mainittakoon, että siitä asiasta minulla ei ole omakohtaista kokemusta, ei ole ikinä reikiä ollut.

Ja sitten taas tiedoksi sille jollekin, joka epäili, että minulla ei ole lapsia, niin onhan noita, kolme kappaletta, kuten aiemmin olen todennut.

Mitähän vielä... niin, puhuin otsikossa " synnyttäjistä" ihan provosointi mielessä, tunnustan, että halusin herättää huomionne... =) Eli myös kivunlievityksen saaneet ovat mielestäni synnyttäneet lapsensa ihan " oikeasti" . =) Muistuttaakseni vielä aiheesta, kyse oli siis mukavuudenhalusta, jota en käsitä. Ei siinä sen kummempia perusteluja varmaan tarvita? Te ajattelette, että se on OK käyttää kivunlievitystä, ja minulla on siitä poikkeava näkökanta (paitsi pakkotilanteissa). Niin yksinkertaista, mutta niin monimutkaista.

-ap-

Mukavaa, kun lähditte keskusteluun mukaan!

Vierailija
56/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jotkut on ihan oikeasti tota mieltä. Itse otin epiduraalin kun synnytystä oli kestänyt 13 tuntia enkä ollut nukkunut viimeisen 36 tunnin aikana yhtään (sitä ennen kivunlievityksenä suihku, hieronta, aqua-rakkulat ja lämpöpussi. Ei ilokaasua.). Synnytyksen aikan nousi vielä kuume oloa parantamaan, ja tulehdusarvot paukahtivat parinsadan tienoille. Epiduraalin laitosta kului noin 1,5 h kun lapsi oli ulkona. Ilman puudutusta olisi todennäköisesti kestänyt vielä pidempään, ties mitä olisi tapahtunut kun sydänkäyrään alkoi tulla dippejä -> uhkailivat jo imukupilla, onneksi ei tarvittu kun sitten kiukulla puskin lapsen maailmaan.

Hyi minua kun otin epiduraalin:)

Vierailija
57/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän täysin, että olette päätyneet puudutukseen noissa tilanteissa. Mielipiteeni koskeekin (jälleen kerran jankutan ja jankutan) näitä mukavuudenhaluisia äitejä, eli otetaan se puudutus vaikka sitä ei välttämättä tarvittaisikaan. Ihan siis mukavuussyistä. Usein tuohon liittyy myös se, että synnytystä suunnitellaan etukäteen ja pohditaan mitä kivunlievitystä käytetään, ei siis edes suoda ajatustakaan sille, että voitaisiin selvitä ihan ilman puudutuksia tms.

-ap-

Vierailija
58/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat :)

marttyyriäidit rules...

Vierailija
59/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään ilman kivunlievitystä! ;)

Vierailija
60/77 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman epiduraalia. jos se on saatavilla, niin miksi olisi masokisti. Ihan tarpeeksi ehtii sattumaan, vaikka sen saakin. Miksi ap:tä ylipäänsä kiinnostaa muiden puudutukset. Eikö se riitä,että saat itse synnyttää vaikka mökkiolosuhteissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi