Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kumppanisi on/voisi olla sinulle kateellinen?

Vierailija
12.07.2026 |

Miesystäväni kadehti alussa aikuisia   lapsiani. Huomasin sen jo tutustuessa. 

Hänellä on ollut painavat syyt olla hankkimatta yhtään. Asia on myös surettanut häntä. 

Olen havainnut muutaman muunkin vastaavan asian, joista on onneksi päästy yli.

Minä voisin kadehtia -ja olenkin kadehtinut- hänen elämänsä huippuhetkiä, joihin itselläni ei ole ollut mahdollisuuksia. Myös hänen lapsuutensa fyysiset olosuhteet ovat olleet valovuosia omiani edellä, vaikka olemme yhtä vanhoja. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei silti kilpailla millään. Näillä mennään, ja nyt on nyt. 

Vierailija
2/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät on sanonut olevansa kateellisia kun osaan säästää ja käyttää rahaa fiksusti. Hyvä suhde ja välit lapsuuden perheeseen.

En itse tajua miksi olla kateellinen ylipäätään, vielä omalle kumppanille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exät on sanonut olevansa kateellisia kun osaan säästää ja käyttää rahaa fiksusti. Hyvä suhde ja välit lapsuuden perheeseen.

Sitä luonnostaan vertailee itseään toiseen. Samaistumisen halu on kova. 

Vierailija
4/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on painava syy olla hankkimatta yhtään? Toisaalta, ei se että on lapsia tarkoita että ne olisi hyvin kasvaneet

Vierailija
5/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on painava syy olla hankkimatta yhtään? Toisaalta, ei se että on lapsia tarkoita että ne olisi hyvin kasvaneet

Ihan ensimmäisenä tulee mieleen periytyvät sairaudet.

Vierailija
6/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajastani, mutta ihan sellaisella terveellä tavalla. 

Hänellä on töiden lisäksi opiskelut ja sen myötä päivät aika täynnä. Minulla on taas leppoisa työ enkä opiskele. Välillä tulee vähän huono omatunto kun pelaan koko päivän ja kumppani tekee koulutehtäviä, vaikka tiedän hänenkin haluavan pelata.

Yritän olla mahdollisimman paljon hänelle tukena ja apuna niin kouluhommissa kuin arjessakin.

Vierailija
7/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex poikaystävä kadehti että olin suositumpi miesten keskuudessa kuin hän naisten. Oli kokematon ennen minua. Sellainen kiltti mies. 

Vierailija
8/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvussa kiertävät, periytyvät ongelmat. 

Vierailija
9/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies kadehdi matemaattisen alan opintojani/tunsi huonommuutta/ne triggeröivät häntä

Vierailija
10/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex poikaystävä kadehti että olin suositumpi miesten keskuudessa kuin hän naisten. Oli kokematon ennen minua. Sellainen kiltti mies. 

Oma ex-aviomies tuli hyvin toimeen naisten kanssa. 

Hän kadehti silti (asian kieltäen) minun suoria välejäni muihin miehiin. 

Ap 

Vierailija
11/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaani. Hän oli itse työttömänä kotona. Sanoi että olen kuin lomalla.

Vierailija
12/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on töiden lisäksi opiskelut ja sen myötä päivät aika täynnä. Minulla on taas leppoisa työ enkä opiskele. Välillä tulee vähän huono omatunto kun pelaan koko päivän ja kumppani tekee koulutehtäviä, vaikka tiedän hänenkin haluavan pelata.

Yritän olla mahdollisimman paljon hänelle tukena ja apuna niin kouluhommissa kuin arjessakin.

Olen vähän kateellinen miesystävälle vastaavasta tilanteesta. 

Tosin, hän taitaa kadehtia työsuhteeni vakinaisuutta...

Ap

Vierailija
13/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on katkera tutkinnostani ja oppiarvostani. Itse hän jätti kahdet korkeakouluopinnot kesken. Sekin harmittaa, että mulla on ollut enemmän miehiä kuin hänellä naisia.

Vierailija
14/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä luonnostaan vertailee itseään toiseen. Samaistumisen halu on kova. 

Ainakin minä aloittaja tahdon olla tarpeeksi samalla aaltopituudella ja lähtöviivalla toisen kanssa. 

Vierailija
15/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä taas on niin valoisa ja rakentava aloitus! Vaikka parisuhteessa asiat olisivat ihan okei, nyt siis kuokittava sitä mistä tosilleen voi olla kateellinen...! Hyvä jumala mikä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
16/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä taas on niin valoisa ja rakentava aloitus! Vaikka parisuhteessa asiat olisivat ihan okei, nyt siis kuokittava sitä mistä tosilleen voi olla kateellinen...! Hyvä jumala mikä ihmisiä vaivaa?

Ei mikään. Tässä keskustellaan normaalista tunteesta, jota on hyvä käsitellä niin että se lakkaa vaivaamasta. 

Vierailija
17/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävänä haudatut ikävät tunteet syövät suhdetta.

Ne pitää tiedostaa ja lajitella pois. 

Vierailija
18/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä on mennyt ihan hyvin jo pari vuotta tässä asetelmassa, mutta sen verran mies sanoi, että joutuu ehkä muuttamaan hetkeksi pois kotoa silloin kun GTA6 vihdoin julkaistaan :D

Vierailija
19/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä on mennyt ihan hyvin jo pari vuotta tässä asetelmassa, mutta sen verran mies sanoi, että joutuu ehkä muuttamaan hetkeksi pois kotoa silloin kun GTA6 vihdoin julkaistaan :D

Minä raadan, ja hän opiskelee paljolti  

saadakseen sisältöä elämäänsä.

Toki muistakin syistä. 

Tarkoitukseni on päästä raadannasta etuajoissa. Siksi nyt pitää takoa kuumaa rautaa. 

Vierailija
20/21 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä harmittaa että kokee omasta elämästä puuttuvan jotain, mutta kateus on negatiivista.

Exällä oli suuremmat tulot, mutta mikään ei riittänyt. Täysin impulssien mukaan tarvi ruokaa monta kertaa päivässä, äkkiä menee rahat jos ei yhtään suunnittele. Saattoi heittää likaisia vaatteita roskiin kun ei viitsinyt pestä. Kävi baarissa ja tupakoi. Maisteri Helsingin yliopistosta, jolla ei mitään elämäntaitoja.

Minä söin puuroa ja elän säästävästi. Säästin esim matkoihin. Kun lähdin matkoille, maisterin raivo oli käsittämätöntä. Hän teki kaikkensa häiritäkseen lähtöäni, varasti käteistä ja  tavaroitani ja selitti että nämä kuuluu hänelle, sinä kun olet niin rikas että on varaa matkustella. Eli impulssivammainen luonnevikainen voi kadehtia jos toinen saa vähät riittämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi