wc-pöntön raikastin meni pönttöön ja jäi jumiin!!!
ihmettelin,kun wc ei meinannut vetää kunnolla pissipaperia....sitten kiinnitin huomiota,että se sellainen wc-pöntön reunaan kiinnitettävä muovihärpäke oli mystisesti kadonnut..
pärkkele,se on siis jossain siellä putkistossa jumittamassa!
kiva tilata huoltomies..... voi vehnä.
eihän tuonne uskalla nyt mennä paskomaankaan..
onko muille sattunut tuollaista?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä raikastin oli jäänyt pöntön ja viemärin väliin. Kädellä ylettänyt eikä rautalangalla osunut.
Pönttö oli liimattu kiinni lattiaan/laattoihin mutta puukkosahalla ja taipuvalla terällä lähti ehjänä irti.
Itse tein koin näin ja säästin tässä vuokra rivarissa
Vähän epäilen että aloittajalla ei ole tähän taitoa tai edes työkaluja. Mutta kannattaa tehdä tietysti itse silloin kun osaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikävä kyllä osaa auttaa sinua, ap, mutta muut: älkää käyttäkö wc:n raikastimia. Putkimiesten mukaan näitä vahinkoja sattuu yllättävän paljon ja ne voivat olla työläitäkin juttuja!
Sama juttu niillä vessaharjoilla joissa se vaihdettava irtopää...lähti heti ekalla kerralla irti, onneksi en ehtinyt vetää. No säikähdyksellä sillä kertaa, nyt on ruuvilla kinni se pää varressa ja toista vastaavaa harjaa en osta kun tuo pää on aikansa palvellut.
Herranjestas että naurattaa tämä 😅 Wc-raikastin tukkeen ja perässä tulee AP:n pojan jööti. Tästä vielä puuttuu se, kun miehesi käy vetämässä napalmit pönttöön ja joudutte tilaa putkimiehen, kun pönttö on täynnä pa*kaa 😂
Tilaa vaan se huoltomies ja jos on ainoa pönttö, niin kannattaa sanoa, että pitäisi saada tänään kuntoon. Huoltomiehet on tottuneet avaamaan tukkeutuneita pönttöjä, heillä on rassi sitä varten.
Kerran meilläkin jäi, pussi käteen ja kaivamaan. Löytyi kyllä siitä heti . Nykyään on niitä säiliöpuikkoja, ei karkaa enää se kotelo.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa vaan se huoltomies ja jos on ainoa pönttö, niin kannattaa sanoa, että pitäisi saada tänään kuntoon. Huoltomiehet on tottuneet avaamaan tukkeutuneita pönttöjä, heillä on rassi sitä varten.
Oli sitten kädettömämpi huoltomies mulla, kun pönttö jäi samaan kuntoon kuin ennen huoltomiehen tilaamista. En viitsinyt vaivata toista kertaa, vaan irrotin pöntön lattiasta ja ongin wc-ankan paskan seasta itse.
Tapahtui noin muutama vuosi sitten; oli tietenkin ilta, mutta koska kyseessä oli hätätapaus (vessassa käynnin välttämättömyys sekä mahdollinen vesivahinko), tilasin huollon.
Vessanpytty jouduttiin irrottamaan, ja putkimiehet (2) huhkivat toista tuntia. Lasku lähemmäs 500e, josta sain onneksi tingittyä,
Sanomattakin selvää, etten enää käytä noita raikastimia.
Ei kannata käyttää, enemmän haittaa kuin hyötyä.
Eiköhän ap ole 13 vuodessa saanut sen raikastimen pois sieltä putkesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tiedä!
Vierailija kirjoitti:
En ikävä kyllä osaa auttaa sinua, ap, mutta muut: älkää käyttäkö wc:n raikastimia. Putkimiesten mukaan näitä vahinkoja sattuu yllättävän paljon ja ne voivat olla työläitäkin juttuja!
Minä käutän sellaistamikä pursotetaan suoraan wc-pytyn sisäpuolelle reunaan kiinni, ei siis muoviosia.
Vierailija kirjoitti:
Kotivakuutuskaan ei korvannut "kun ei syntynyt vesivahinkoa"
Eli kantsii ehkä vedellä sitä vessaa tarpeeks monta kertaa että koko kämppä lainehtii jos ei haluu itse maksaa... ;-/
Just tämmösten k.päiden takia maksetaan liikaa vakuutuksia. Ei ne vakuutukset ole sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
13 vuoden kakat siellä... On korkea istuin.
Mulla on käynyt tuommoinen, viimeks tänään, tietenkin kun onn lauantai, ja ei oo talkkaria lähimain. Tässä mietiskelin että, miten saan hajusteen ongittua pöntöstä, oksentamatta
Ai taas jäi raikastin jumiin sinne pönttöön? Noh, ehkä huoltoyhtiö älyää tällä kertaa laittaa firman rumimman ja pahalta haisevimman, kiroilevan persvakoputkarin sinne haisemaan krapuloissaan.
Kaikkea ne mummot keksii, että saavat silmänruokaa ja juttukaveria.
Huolto ei ylläty siitä että pöntöstä löytyy sinun pökäleesi.
Me jouduttiin purkamaan koko talo. Ei löytynyt raikastinta. Kaivettiin noin 50 metriä syvä kuoppa. Jo löytyi! Mutta se olikin naapurin. Muistinkin, ettei meillä raikastinta ollutkaan, se unohtui ostaa. Sitten vaan kuopan täyttö ja uusi talopaketti. Oikeastaan ihan helppo homma. Ei kannata arkailla.