Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö jätät 5-vuotaasi yksin?

Vierailija
19.12.2005 |

On vaan viimeaikoina ollut aika paljon näitä onnettomuuksia (tulitikkuleikit ja hukkuminen). Ovatko tapahtuneet saaneet sinut varovaisemmaksi omiesi kanssa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihuolehtivaista ehkäpä joo,mutta ainakin olen kaikkeni yrittänyt,että mitään ei sattuisi.

Vierailija
2/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle saa mennä ns. etukäteen, siksi aikaa, kun laitan itselleni ulkovaatteet päälle.

Kerrankin oli kiivennyt jo tässä ajassa puuhun. Livennyt ja jäänyt roikkumaan jalastaan pää alaspäin!!!!! (Oli monta kertaa kielletty, että älä kiipeä siihen puuhun)

Onneksi pääsi heti hätiin, eikä jalka mennyt poikki yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin jätän 4-vuotiaani yksin mm. vessareissun ja tupakoinnin ajaksi. 1-vuotiaani jää 4-vuotiaan " vahdittavaksi" . Joutuvat raukat olemaan keskenään minuutteja!

Vierailija
4/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani ylihuolehtivainen, mutta se on osa luonnettani :)

Vierailija
5/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun pitäisi tehdä näin:

Mä otan lapsilta pois etuuden (siis ulkona yksin olon), koska jossain hukkui kaksi poikaa.. Antaako se lapsille kuvan että luotan niihin?

Kerro miten selitän tämän, ilman että siitä seuraa ihmetystä, surua, hampaiden kiristelyä.. Sanonko mä tosiaan etten päästä ulos enää yksin, koska pelkään että menevät tielle?? Voi olla että mä oon idiootti jonkun mielestä, mut mun mielestä tuo ei ole oikea keino..

Mä voin hyvin, samalla kun katson näitä uutisia tv:stä, kertoa kuinka jossain on käynyt.. Me voidaan puhua asioista, mitä voi sattua, miksi ei voi jotain juttua tehdä, mitä seuraa tietyistä jutuista.. Mä en ala hyysätä ja hyssytellä näiden asioiden kanssa, se tietää vaan vaikeuksia..

Tätä mieltä minä olen..

2

Vierailija
6/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikea ikä opetella olemaan ulkona yksin? Kertoisitko oman näkemyksesi?

Koululaisena sitten kolmannella luokalla saa kulkea yksin koulumatkat? Vai mitä? Mä en lue ajatuksia, keskustellaan.. Kun tuomitset kerro mikä on oma kantasi...

Vierailija
7/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletteko ajatelleet myös sitä että lapsi voi kiivetä pöydälle ja pudota sieltä niin että henki menee vaikka olisit itse samassa huoneessa?

Vierailija
8/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin jo koululainen, kun menin heikoille jäille, vaikka oli tuhat kertaa kielletty. Lapselle se houkutus vaan on liian suuri, kokeilla kestääkö jää.

Vierailija:

Mikä on oikea ikä opetella olemaan ulkona yksin? Kertoisitko oman näkemyksesi?

Koululaisena sitten kolmannella luokalla saa kulkea yksin koulumatkat? Vai mitä? Mä en lue ajatuksia, keskustellaan.. Kun tuomitset kerro mikä on oma kantasi...

Vierailija
9/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tapaukset on tosi surullisia, ja olen itsekin aika huolehtivainen, mutta millään ei pysty täysin estämään jos jotain pahaa on tapahtuakseen, sen on elämä opettanut. Kyllä siitä vastuunottamisen harjoittamisesta on mielestäni enemmän hyötyä kuin haittaa. Itse ainakin koen näin. 3-vuotiaskin haluaisi jäädä kotiin, mutta senikäistä en vielä jätä. Toisekseen on paljon lapsesta kiinni, jos olisivat eriluonteisia kuin nyt ovat, niin ehken uskaltaisikaan jättää. Tuo hukkumisjuttu oli kyllä tosiaan aivan järkyttävää, miten mahtaa äiti selvitä. Itkuhan siinä pääsi ihan pelkästä myötätunnosta.

Vierailija
10/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi en päästäisi pihalle yksin??

Vierailija
11/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattua tapaturmia. Siis: lapsia pitää aina vahtia, koska tapataurmia voi sattua missä tilanteissa hyvänsä.

Vierailija:

Ja oletteko ajatelleet myös sitä että lapsi voi kiivetä pöydälle ja pudota sieltä niin että henki menee vaikka olisit itse samassa huoneessa?

Vierailija
12/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo jotain kohtaloajattelua vai mitä?

Vierailija
13/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos ilman äitiä. Vaikka siellä vieressä seisoisin, niin voihan olla että lapsista joku ehtisi juosta auton alle siinä välissä kun minä teen vaikka lumiukkoa. Ei lapsia voi vahtia kaiken aikaa, heidät on vaan opetettava siihen, että omalta pihalta ei saa poistua ja tielle ei saa mennä. Tämä käytäntö ollut miellä käytössä jo monta kuukautta eikä kertaakaan ole tarvinnut hakea lapsia tieltä pois.

Vierailija
14/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää on 4.5-vuotta. Meillä on pihaharjoittelu alkanut justiinsa, enkä nyt rupea ylisuojelevaiseksi jos jossain on jotain ikävää tapahtunut.

Vierailija
15/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen luonne, kypsyys (luotettavuus) ja kotiympäristön turvallisuus ratkaisevat. Ei tässä aiheessa riskejä auta ottaa, mutta järki käteen kuitenkin. kyllä sitä talutusnuoraa voi laskea pidemmäksi edellytysten mukaisesti ja syytä onkin.

Vierailija
16/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siellä riskipaikkoja, kuten vilkas tie tai syvä oja ym?

Vierailija:

Eli mun pitäisi tehdä näin:

Mä otan lapsilta pois etuuden (siis ulkona yksin olon), koska jossain hukkui kaksi poikaa.. Antaako se lapsille kuvan että luotan niihin?

Kerro miten selitän tämän, ilman että siitä seuraa ihmetystä, surua, hampaiden kiristelyä.. Sanonko mä tosiaan etten päästä ulos enää yksin, koska pelkään että menevät tielle?? Voi olla että mä oon idiootti jonkun mielestä, mut mun mielestä tuo ei ole oikea keino..

Mä voin hyvin, samalla kun katson näitä uutisia tv:stä, kertoa kuinka jossain on käynyt.. Me voidaan puhua asioista, mitä voi sattua, miksi ei voi jotain juttua tehdä, mitä seuraa tietyistä jutuista.. Mä en ala hyysätä ja hyssytellä näiden asioiden kanssa, se tietää vaan vaikeuksia..

Tätä mieltä minä olen..

2

Vierailija
17/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuu sitten multa sääliä kerjäämään kun jotain tapahtuu.

Vierailija
18/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ulos ilman äitiä. Vaikka siellä vieressä seisoisin, niin voihan olla että lapsista joku ehtisi juosta auton alle siinä välissä kun minä teen vaikka lumiukkoa. Ei lapsia voi vahtia kaiken aikaa, heidät on vaan opetettava siihen, että omalta pihalta ei saa poistua ja tielle ei saa mennä. Tämä käytäntö ollut miellä käytössä jo monta kuukautta eikä kertaakaan ole tarvinnut hakea lapsia tieltä pois.

Vierailija
19/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei selittänyt mitenkään sitä että mun lapsista tuntuisi ettei heihin enää luoteta.. Minäkö vaan päätän selittämättä asiaa mitenkään? Ei onnistu. Mä en saanut, kysymykseen miksi, vastausta koskaan lapsena.. En aio toimia samoin, mä en näe mitään syytä edelleenkään olla päästämättä lapsiani ulos yksin.. Pihassa on paikkoja (vielä) minne ei saa mennä, ja kun se on tehty selväksi, on se toiminut moitteettomasti!

Tottakai minä päätän ja kestän.. Huonosti valitsin ilmeisesti sanani...

Vierailija
20/28 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati sitten mene yksin ulos, ei todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän